Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Sundhed og medicin
Købe rejseforsikring i Danmark eller Thailand?
 Udskriv debat Udskriv debat
Triplecity
31-10-2020 13:39
Bruger
Antal indlæg: 23

Hej Thaiguide. Smile

I forbindelse med det kommende besøg, skulle det lykkedes at få vores visa, skal vi have bestilt rejseforsikring.
Tidligere da kæresten var i DK, brugte vi Cigna til at tegne hendes forsikring ved, men hun (kæresten) har nu fået at vide af en veninde, at det skulle være lettere med et dansk rejseforsikrings firma, skulle uheldet være ude imens hun er her på ferie.

Hvad har i af gode råd og anbefalinger i forbindelse med rejseforsikring til sin kæreste, når hun skal på ferie i DK? Skal selvfølgelig dække Covid-19. Tænker her ved brugen af et dansk firma vs købe forsikringen i Thailand ved eks.vis Cigna.

Håber på det sidder en eller flere med lidt erfaring inden for dette emne. Smile

Mange tak og fortsat god weekend! Grin
olaflacour
31-10-2020 14:12
Bruger
Antal indlæg: 91

Spørg Gouda, de er ganske fornuftige, men jeg ved ikke om de tegner til udlændinge.
Lars
31-10-2020 15:08
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7528

Jeg har rejst med thailandske forsikringer mange mange gange gennem årene. Privat som arbejdsmæssigt. Men, ja jeg kan ikke sige om de er gode, da jeg aldrig har haft brug for dem.

De fleste der anbefaler thai forsikringsselskaber anbefaler deres egne eller nogle som konen er sælger for hihi, men også uden at have brugt dem.

Men kan da ske service er hurtigere og nemmere med dansk forsikring, hvis uheldet er ude. Ikke mindst sproget.

Kan få Schengen type forsikring for 2400 baht for 3 mdr hos thai firma og til 8500 baht (det med ekstra baggagedækning osv en del af det er dyrere og højere forsikringssum ved dødsfald eller invaliditet osv). Der er så også nogle penge til fortsat behandling efter hjemkomst. Outpatient ikke dækket for så meget. det jeg tjekkede kun 1.000 baht per tur.

Gauda som Olaf foreslår tegner for udlændinge

2300 kroner hos Gauda (40 årig).
www.gouda.dk/privat/rejseforsik...
Lars
Triplecity
01-11-2020 09:55
Bruger

Mange tak for svar. Smile
Vi leder lidt videre, er endnu lidt tid før ansøgningen skal afleveres på VFS. Ender nok med Gouda rejseforsikring, som i begge anbefaler.

Et helt andet spørgsmål, foruden at kunne bruge Airportdoctor i Kastrup, hvor man skal betale knap 5.000,- for en covid-19 test samt et Fit-To-Fly certifikat, hvor ville man ellers kunne blive testet forud for hjemrejse til Thailand samt få Fit-To-Fly?
Planen er at kæresten skal med fly hjem d. 3/1-2021, en søndag, hvor jeg tænker almindelige læger holder lukket. Og forud for hendes retur rejse, skal hun jo netop have både en negativ covid-19 test samt et fit-to-fly bevis, synes bare prisen er liiiiige lovlig høj for disse to. Kan læse mig frem til, at man kan få en gratis covid-19 test i Kastrup, er blot uvidende om hvorvidt denne kan bruges i forbindelse med hendes hjemrejse.

Tak som altid, for gode svar og vejledning. ^^
Lars
01-11-2020 10:35
Brugers avatar

Bruger

Den 3/1 er måske et uheldigt valg. Ligesom mandage og tirsdage.

COVID testen må ikke være mere end 72 timer gammel med afgang. Dvs skal tages tidligst 31/12.

Det begrænser nok mulighederne en del.

Men ellers hvor man kan blive testet næste år ved jeg ikke. Det ved andre her på siden som der bor i Danmark nok meget mere om.

THAIs søndagsafgange er ikke jordens bedste planlægning. De var lavet til repatriering af thaiere og de skal jo ikke have de covid test osv.

Se om der skulle være andre datoer? I December ser det ud til de også har fredage med, men ved jo aldrig med deres planlægning.

Kan kontakt det sted du har set det skulle være gratis og høre?
Redigeret af Lars d. 01-11-2020 10:37
Lars
Triplecity
01-11-2020 10:45
Bruger

Tak for input, måske ikke den bedste dato der er valgt for afgang retur til Thailand. :P Som du skriver, kunne det så måske være en bedre mulighed at udskyde afgang til nogle dage senere, f.eks. om torsdagen, så vi mandag d. 4/1-2021 kan iværksætte at få lavet de beviser de er påkrævet for afrejse mod Thailand.

Jeg vil i morgen kontakte min egen læge, for at hører hvad de har af anbefalinger og gode råd. Læste efter mit forrige indlæg lidt mere op på test stationen i Kastrup, udlændinge der bliver testet vil blive kontaktet pr. TLF et par dage efter test, såfremt de er testet positive, og ved intet opkald = test negativ. Så man får altså åbenbart ikke svar med det samme, som jeg ellers formode? Hmmm.. Vil alligevel prøve at kontakte dem i morgen, for tænker de må have modtaget lignende spørgsmål ved tidligere lejligheder. Smile
Lars
01-11-2020 10:51
Brugers avatar

Bruger

Jeg kom til at se det er slet ikke sikkert det er med THAI, det var min fejl, du skrev det ikke og jeg antog det fordi det var søndag.

Er teststationen i lufthavnen både til dem som ankommer og dem som rejser? Syntes jeg så, men følger jo ikke helt med i DK, at det var lavet så folk kunne blive testet ved ankomst.
Lars
Triplecity
01-11-2020 11:12
Bruger

Primært til dem der ankommer, men vil formode man med en gældende afgangsbillet ligeledes kan blive testet, omend det nok ikke er til megen gavn, idet du ikke vil få svaret med det samme, som jeg lige læser det. Vil gå et par dage. Så tror ikke de kan bruges til at kunne få et brugbart test resultat forud for afgang mod Thailand. :/
Men vil som sagt prøve at kontakte dem i morgen, kan være de om ikke andet kan være behjælpelige med erfaringer og gode råd. Grin Er dælme noget af et større puslespil at skulle få til at gå op, med at fremskaffe alle informationer og kunne håndtere alle krav forud for hendes ankomst, samt afgang tilbage til Thailand. Shock
Lars
01-11-2020 12:40
Brugers avatar

Bruger

Kan jo sige at det også er for at folk der kommer til landet kan blive testet og beskytte mod smitte i Danmnark. Men hvis turister skal hjem er de tests ikke noget Danmark skal betale for eller belemres med?

Men der er jo god tid. Du må lave et par forskellige budgetter. Det mest realistiske nu og et worse case....
Lars
styker
01-11-2020 15:42
Bruger
Antal indlæg: 105

Et par muligheder for corona test i privat regi.
https://www.aleris-hamlet.dk/he...
https://amplexa.dk/corona/
Mon ikke aleris-hamlet også kan lave en fit to fly attest, de har vel også læger der kan det.
Men bortset fra det så skal thai statsborgere jo ikke kunne fremvise en negativ coronatest, så hun kan nøjes med fit to fly og COE iht de nuværende retningslinjer.
Her lidt info om det fra qatar.
http://www.asiatraveltips.com/n...
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Flyvninger fra Dubai til Danmark forbudt fra 21. januar Sundhed og medicin 13 23-01-2021
Status for åbning af Thailand for danskere - løbende opdateringer Sundhed og medicin 290 23-01-2021
Corona virus i Thailand - opdateringer Sundhed og medicin 369 21-01-2021
Vaccine i Thailand overblik - planer for vacciner, ophæves karantæne osv Sundhed og medicin 6 21-01-2021
Alle skal nu have negativ COVID test inden afrejse til Danmark - gælder fra 9. januar Nyheder 15 20-01-2021
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder