Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Sundhed og medicin
Købe rejseforsikring i Danmark eller Thailand?
 Udskriv debat Udskriv debat
olaflacour
01-11-2020 16:02
Bruger
Antal indlæg: 92

styker skrev:
Et par muligheder for corona test i privat regi.
https://www.aleris-hamlet.dk/he...
https://amplexa.dk/corona/
Mon ikke aleris-hamlet også kan lave en fit to fly attest, de har vel også læger der kan det.
Men bortset fra det så skal thai statsborgere jo ikke kunne fremvise en negativ coronatest, så hun kan nøjes med fit to fly og COE iht de nuværende retningslinjer.
Her lidt info om det fra qatar.
http://www.asiatraveltips.com/n...

Det jeg har fået at vide af min thai-hustru er, at thaiere SKAL aflevere negativ Corona-test. Det er måske ændret(?)

Jeg har spurgt Hamlet, de kan det hele, men testen sendes til Tyskland, og den kan ikke garanteres indenfor de 72 timer. Fit-for-fly er billigst ved ens egen læge.
Triplecity
01-11-2020 16:09
Bruger
Antal indlæg: 23

Hej Styker.
Det link til Amplexa ser ganske lovende ud! Dem er jeg ikke lige faldet over før nu, så tak. Kan se, at de på deres hjemmeside har åbent i Odense d. 31/12, så man kan blive testet mellem kl 1400 og 1500, men det vil så betyde at kæresten skal påbegynde hendes rejse retur senest 72 timers efter hun er blevet testet. Ændre lidt i rejseplanerne og vil komme til at give knap 9 timers ventetid mellem to flyvninger, så den skal lige vendes med hende! Grin Ellers tror jeg vi må rykke afgangen frem til d. 7/1 og så få indhentet test og fit-to-fly mandag d. 4/1. Men uanset hvad, så tak for link og input, yderst værdsat! Grin
Lars
01-11-2020 16:55
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7565

styker skrev:
....
Her lidt info om det fra qatar.
http://www.asiatraveltips.com/n...

Jeg vil blot være lidt kedelig og sige at der er noget information om Qatar, men ikke fra Qatar som sådan.

Det er info skrevet af en anden side. Desuden uden dato og det kan jeg personligt ikke lide i disse corona tider hvor ting ændrer sig hurtigt.

Ja ja, sur gammel mand, men har set rigelig af information i disse tider som man skal dobbelt tjekke og meget er noget skidt...

Men info her om indrejse er stort set den samme som er i ambassadens grafik

Kan tilføje at ifølge ambassaden kan også personer med Non Imm O-A og O-X kan også rejse nu.
Lars
styker
01-11-2020 17:08
Bruger
Antal indlæg: 106

Det jeg hæftede mig ved var at de skriver det samme mht til at Thaier ikke skal have corona test før afrejse.

Men det kan være det er blevet ændret, hæftede mig i hvert fald ved overskriften på dagens coronatal i Bangkokpost.
https://www.bangkokpost.com/tha...
4 nye tilfælde, 1 Thai

Jeg tror der er kommet lidt meget for nogle i Thailand fokus på at størstedelen af de smittede der findes under karantæne er Thaier.
Men det er jo ikke fyldestgørende når man ikke ved hvor stor en procentdel de udgør af Thaier i karantæne, den behøver jo ikke at være højere end procentdelen af smittede udlændinge.

Edit det må være ændret med coronatest ifbm ASQ løsningen når man kigger på den vejledning ambassaden har postet på facebook den 16 så står der i hvert fald noget med Covid test under pkt 5 i det blå felt.

Men hvis det er korrekt forstået så har man da en ret stor sikkerhed for at alle andre i flyet er testet hvis man fravælger Thai.

Redigeret af styker d. 01-11-2020 17:18

Lars
01-11-2020 17:32
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7565

Det er ikke nyt at thaierne ikke skal have covid test for at komme hjem.

Med den nye valgfrihed, ja så skal de have det hvis de vælger ASQ løsningen.

Her opslag fra 6. juli - COVID test er Optional.

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/krav-ind-i-thailand-03-07-20-1.png

Jeg har ikke hæftet mig ved de 90%, før du nævnte det i andet indlæg.
Redigeret af Lars d. 01-11-2020 18:12
Lars
Triplecity
02-11-2020 17:30
Bruger
Antal indlæg: 23

Jeg har i dag ringet til ikke mindre end OTTE forskellige, offentlige instanser, for at søge klarhed vedr. fremskaffelse af en negativ (Forhåbentligt) Covid-19 test, samt finde et sted der kan og vil udfylde et Fit-To-Fly certifikat.

Måtte til sidst opgive, der blev snakket om løsninger såsom midlertidigt CPR nummer mm, men ingen kunne garantere et bevis i hånden med resultatet på den covid-19 prøve.

Så endte med at maile og senere ringe til Amplexa i Odense, som både kan hjælpe med Covid-19 prøven samt udfærdige et FTF certifikat for beskedne 395,-

Så tak Skyker, viste sig at være det letteste løsning! Grin

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Vaccine i Thailand overblik - planer for vacciner, ophæves karantæne osv Corona inkl visum, indrejser 33 28-02-2021
E-magasin for skandinaver i Thailand - udkommer 11 gange om året Leve i Thailand 1 24-02-2021
Alle skal nu have negativ COVID test inden afrejse til Danmark - gælder fra 9. januar Corona inkl visum, indrejser 23 07-02-2021
Nu krav om 10 dages isolation og test ved ankomst til Danmark Corona inkl visum, indrejser 3 06-02-2021
Thailændere der skal til Thailand - hvordan? Corona inkl visum, indrejser 55 06-02-2021
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder