Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Corona inkl visum, indrejser
PCR test pålidelighed og coronavirus
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
19-12-2020 10:23
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

olaflacour skrev:
Jeg hørte for nylig Peter Qvortrup Geisling udtale, at ingen i Danmark var døde af Corona Virus. De var alle døde af de underliggende sygdomme. Det stemmer vist meget godt med hvad der kom fra Italien i foråret.

Personlig tror jeg ikke meget på at det er en Pandemi, men nu er hele verden gået i selvsving, og det er jo på det nærmeste umuligt at stoppe.


1. Er det det gamle TV klip fra foråret.

2. Kan se på DR oversigt at er det omkring 20% der er døde uden underliggende sygdomme.

3. Ingen dør af influenza virus. Ingen er døde af HIV virus. Alle dør af følgesygdomme som der nævnes med coronavirus.

Så intet nyt i personer ikke er døde af COVID-19 som sådan. Efter min mening en fejfortolkning som nu bruges politisk.
Lars
Lars
19-12-2020 10:27
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

pvn2474 skrev:
Hvad er et bevis, Lars? Og har offentlige myndigheder beviser for deres påstande?


Jeg tror jeg har udtryk hvad der er bevis for mig.

Det er uafhængige informationer fra pålidelige kilder som ikke har noget udestående med nogle - lægen fra før er for mig langtfra objektiv i hele sin agenda og har taler meget og siger det er for svært for andre at forstå.

De fleste jeg har set skrive om det bruger alle de samme få kilder og udtalelser og deler rundt uden videre fordi det nogle gange passer ind i en måske politisk agenda.

Det bliver ikke mere sandt fordi mange deler den samme video f.eks.

Men lad os tage det argument for argument som du skrev. Nu er du selv helt anonym så kan heller ikke se om du har en bestemt agenda eller andet.

Hvad er holdningen til mine kommentarer om lægens troværdighed og agenda og konklusionen derudfra?

Hvad mener du selv om testen med coca cola og mine kommentaret til den?


Jeg er også forvirret over indlæggene.

Men læser at I to tidligere i tråden mener at PCR testen ikke virker. Lægen fra før siger 99% testes falsk positive.

Til dels også at COVID-19 ikke findes.

Samtidig menes at Thailand har mange flere smittede hvis de tester mange flere.

Men de er jo ikke smittede selvom de testes positive, ifølge indlæggene før, så hvorfor dog teste mere?

Speciel når holdningen også er at COVID-19 ikke findes.

Så er tallene i Thailand jo rigtige nok som de er og giver ingen mening at teste mere?
Redigeret af Lars d. 19-12-2020 10:28
Lars
lbob
19-12-2020 10:43
Bruger
Antal indlæg: 50
Tilmeldt: 03.04.20

Lars skrev:
Det skal jo opklares og derfor nogle fakta på bordet.

Er det mere end konspirationsteorier, som ofte er fremme her?

Nogle der har nogle beviser, fra nogle neutrale kilder?

Nej, ikke de lange vidoer hvor folk taler og taler - alle kan jo sige hvad de vil?

For Thailand skal også huskes på at for de første omkring 3500 tilfælde var der tale om indlagte, dvs ret syge personer. Det har aldrig været skjult at det ikke var det samlede antal smittede.

Slet ikke Den danske "læge" (efter 15 år blev han vist læge med authorisatioin igen iår) Søren Ventegodt som sidder arrogant og griner af andre ikke lytter til ham og går så lavt som at gå ind i at statsministeren ikke har nogen uddannelse i sundhed og Brostøm fik lavere karakter end ham og kalder ham tågehjerne. Skal nogle ind og blive personlige, ja så har de jo tabt en forhandling/argumentation helt på gulvet - det minder mest om bodegasprog en sen aften.

Hans modstand bunder dels i moidstanden mod systemet der gav ham rødt kort og så hans teori om at virus faktisk ikke findes og så kommer det med testen. Seriøst?

At han falder så dybt i argumentationerne kan undre med den viden og intelligens han siger han har og så han man jo ikke længere blive taget seriøst. Sammen med den blakkede baggrund og manglende accept af at det han gjorde var forkert da han tjente sine penge på at befamle kvinder med depressioner. Hans viden om vira er for mig ukendt, men han ved noget om alternativ behandling. Andre vil ligesom ham have et had til systemet og bruge enhver anledning til at svine folk til - men det gør nøjagtigt at man har mistet troværdigheden.

Ærgerligt hvis man har ret, men så må man lægge fortiden bag sig.

Kan så nævne at hverken novo nordisk bestyrelsesformand eller CEO har baggrund i medicin, men er begge uddannet indenfor økonomi og forretning. Men det går vel egentlig meget godt?

Der må findes andre der er mere troværdige som kan udtale sig.

Jeg så den video med coca cola. Ser intet der beviser noget i den film. Manden rører med sine hænder på prøvestaven også. Det usmart. Han viser ikke kit han bruger eller resultatet. Det kan næppe være PCR test som normalt kendes da den vist ikke kan aflæses på stedet efter få minutter af usagkyndige? Det kan en podning for halsbetændelse derimod. Opformeringsdelen som er det som der tales om kan næppe været gjort der i "folketingssalen"? Eller måske tager jeg helt fejl også af hvorfor man skal vente på resultaterne.

Vil man lave sådanne tests så lad udenforstående lave dem i direkte TV program.

Er der nogle der kan citerer en neutral artikel, der kort beskriver fakta.


Godt svaret, Lars og godt set af Admin, at konspirationsteoretikerne skal have deres egen tråd. Den burde måske også markeres som indeholdende sådan. Eller måske fake news?
Redigeret af lbob d. 19-12-2020 10:44
WhiteBoyRick
19-12-2020 10:54
Bruger
Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 03.01.20

lbob skrev:
Godt svaret, Lars og godt set af Admin, at konspirationsteoretikerne skal have deres egen tråd. Den burde måske også markeres som indeholdende sådan. Eller måske fake news?


Jeg deler ikke holdninger med dem du kalder “konspirationsteoretikere”, men at mærke en tråd på den måde du foreslår er da yderst skadelig for debatten, og hvis dit bedste argument er at kalde dem sådan, så er du da kommet langt bagud fra start.


Mvh

olaflacour
19-12-2020 12:32
Bruger
Antal indlæg: 94
Tilmeldt: 13.10.20

Se lige videoklippet INDEN du brokker dig, det er altid en god ide.
Livet er for kort til idioter.
lbob
19-12-2020 13:37
Bruger
Antal indlæg: 50
Tilmeldt: 03.04.20

Er corona et reelt problem eller en konspirationsteori? Jeg tænker man bare skal se ét sted hen for at finde svaret: hospitalerne. Ikke kun i Danmark men hele Europa. De overfyldte hospitaler fortæller præcist hvad det er for en situation vi står i, og at den er alvorlig. Med mindre man vil hævde at dem der fylder op på intensivafdelingerne bare er hypokondere.
lbob
19-12-2020 13:58
Bruger
Antal indlæg: 50
Tilmeldt: 03.04.20

WhiteBoyRick skrev:
lbob skrev:
Godt svaret, Lars og godt set af Admin, at konspirationsteoretikerne skal have deres egen tråd. Den burde måske også markeres som indeholdende sådan. Eller måske fake news?


Jeg deler ikke holdninger med dem du kalder “konspirationsteoretikere”, men at mærke en tråd på den måde du foreslår er da yderst skadelig for debatten, og hvis dit bedste argument er at kalde dem sådan, så er du da kommet langt bagud fra start.


Mvh


Kan nu ikke se det er skadelig for debatten. Her er en tråd hvor folk kan udgyde deres holdninger helt som de har lyst til.
Lars
19-12-2020 16:30
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

olaflacour skrev:
Se lige videoklippet INDEN du brokker dig, det er altid en god ide.


Jeg brokker mig ikke, men kommenterer på de indlæg der er og det vel fair nok at der kommer flere sider frem og påstande ikke skal stå alene? Jeg har jo selv åbnet for at emnet kunne tages op selvom det ikke har relation til thai-danske forhold. Der skrives så meget så syntes det er godt at få frem og få debatteret og oplyst fra begge sider.

Jeg vil da også håbe du tilsvarende vil kommentere på det jeg skriver hvis det er forkert eller blot uenig. Men direkte kommentarer.

Jeg ved ikke hvilken video jeg skal se, så ved ikke hvilke kommentarer du henviser til. (nej jeg sidder ikke og ser timevis af video her i tråden. Der må indlægsskriverne beskrive hvad det er som er vigtigt.)

Er det kommentarerne omkring "DR" lægen, så skriv gerne hvad du er uenig i i forhold til det du skrev og jeg kommenterede på.

Jeg kommentere den tekst du har skrevet?
Lars

pvn2474
20-12-2020 23:06
Bruger
Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 15.12.20

Hej Lars.

Uafhængige kilder findes ikke. Det ved alle akademikere. Al forskning er en tilnærmelse til sandheden, hvor det stærkeste argument vinder. Det, der netop har vist sig at være det primære problem inden for akademia, er kontradiktionerne, dvs. at stort set alt, der tidligere er blevet bevist, videnskabeligt, senere er blevet tilbagevist. 100% objective fakta inden for en relativ sfære findes ikke - da den jo netop er relativ. Men nogle taler stadig om mere eller mindre god videnskab, men det skal man stadig passe på med. Inden for videnskaben findes hverken den perfekt teori, metode eller empiri, hvorfor alt blot er en tilnærmelse til noget generelt. Derfor kan man jo ret nemt påstå, at intet er 100% sikkert bevist. Og så kan man intet sige om noget som helst.

Så hvad er konspirationsteorier? Og indebærer al videnskab ikke teorier? Demokrit have fx en teori om atomer, der mildest talt har vist sig at være forkert. Men det er jo netop sådan, man arbejder inden for videnskaben: man danner nogle teorier, og efterprøver dem så, og enten accepterer dem eller forkaster dem. Og konspirationsteorier skiller sig vel ikke ud fra alle mulige andre teorier? Må man nu ikke længere have teorier, og fremføre dem?

Hvis den portugisiske landsret har diskvalificeret PCR-testen, synes jeg, det er vigtig information at få ud til Hr. og fru Jensen. Eller hvis professor emeritus i kemi på KU, Harrit, tillige diskvalificeret samme test, pba. den måde, den benyttes på, er dette vel også relevant information at få ud til menigmand? Eller hvis opfinderen af PCR-testen selv, Mullis, udtaler, at testen ikke nødvendigvis beviser, at du er syg, er dette vel også relevant information af en vis kvalitet at få ud til folket? Og hvad angår Ventegodt, mener jeg, at vi skal kigge på Ventegodts argumenter, og diskuere dem, i stedet for blot at afvise dem fordi han engang fik sin autorisation taget fra sig (han har fået den givet tilbage, btw.). Det er vel hans argumenter der tæller, er det ikke?

Der er simpelthen så megen cersur på platforme som youtube, twitter, facebook, osv. i dag. Der var fx en flok amerikanske advokater, som lagde en video op på youtube, hvor de anklagere WHO for "Crimes Against Humanity". De ville sagsøge WHO. Bl.a. fordi der dør så mange ekstra af sult verden over pga. nedlukningen af verdensøkonomien og alt det der. Titlen på videoen var simpelthen Crimes Against Humanity. Den blev fjernet. Af youtube. Og det var vel at mærke veluddannede advokater, der havde lagt den op.

Hvad skyldes al den censur nu om dage? Hvorfor må vi ikke længere diskutere ting? Hvorfor må vi ikke længere fremføre vores teorier, som akademikere i øvrigt altid har gjort (og stort set altid taget fejl, helt eller delvist (stort set ingen teorier af psykologen Freud accepteres i dag, fx)). Skal vi nu til at censurere en ny Demokrit for at fremføre en ny fejlagtig teori om atomernes beskaffenhed og interageren?

Just my two cents... ;-)
olaflacour
21-12-2020 04:49
Bruger
Antal indlæg: 94
Tilmeldt: 13.10.20

pvn2474 skrev:
Hej Lars.

Uafhængige kilder findes ikke. Det ved alle akademikere. Al forskning er en tilnærmelse til sandheden, hvor det stærkeste argument vinder.


Jeg vil blot sige, at gud hvor har du jo ret....

For ikke så mange århundrede siden antog man at jorden var flad som en pandekage, og dem der ikke var enig i det fik hovedet kappet af, så kan pøblen lære det! Først blev det til en teori at den nok snarere var rund, men først da man en dag var i stand til at komme ud i rummet og se vores klode, da blev bevisbyrden løftet en gang for alle til at være sandheden. Det hindrer dog ikke nogle i at påstå det modsatte, men de kan jo netop IKKE løfte bevisbyrden.

Det er jo langt fra alt man kan løfte fra "tro" til "viden", og så længe man ikke har ført det endelige bevis, ja da vil det være noget det kan diskuteres, HVIS man opstiller nye rammer.

Nu er det desværre så blevet sådan, at bl.a. EU har pålagt Facebook, Google og alle andre tech-giganter at slette hvad EU's smagsdommere ikke ønsker. Her nedsætter man så "uvildige" smagsdommere som får lov til at bestemme hvad der er "sandheden".

Sådan går det når fascismen får lov til at slå rod.
Livet er for kort til idioter.

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
PCR Test Corona inkl visum, indrejser 2 01-09-2022
COVID-test ved ankomst ophører 1. maj Corona inkl visum, indrejser 5 29-04-2022
Test & Go, karantænefri indrejse - detaljeret guide - udgået Corona inkl visum, indrejser 24 29-04-2022
Refundering af PCR test i lufthavn Corona inkl visum, indrejser 2 29-03-2022
Vietnam åbner uden krav om test og karantæne efter ankomst Corona inkl visum, indrejser 1 18-03-2022
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder