Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - bosat eller længere ophold - Pensionist i Thailand - f.eks. visum
International pension snupper 204 DKK efter skat Har du samme problem ?
 Udskriv debat Udskriv debat
Nord
20-01-2021 03:12
Bruger
Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 30.05.20

Hej jeg har et problem
Jeg har fået brev fra International pension som viser hvor meget jeg skal havde udbetalt hver måned, og her har de også trukket 4,95 DKK for at overføre den til en bank i udlandet. Men når jeg så kontakter min bank (Kasikornbank) og høre om hvor mange Danske kroner der er kommet viser det sig at der mangler 204 DKK. Jeg har netop talt med to andre Dansker de havde aldrig undersøgt om deres passet, men prøvet det. De får også udbetalt 204 DKK for lidt.
Jeg har så klaget til International pension for at få mine 204 DKK for alle de måneder de har udbetalt for lidt. International pension bekræfter at de kun har udbetalt 204 DKK mindre end jeg skulle havde, men det har de gjort altid, så det kan de ikke gøre noget ved. Hvis det er noget de gør ved alle som får pension udbetalt til udlandet er der en/nogle der får en gevinst på 11.730.000 DKK hver måned. Måske en søster til Britta Nielsen.

Du kan se på det brev du modtager hvert år hvor meget du SKAL havde udbetalt hver måned. og så kan du prøve at kontakte din Bank og høre hvor mange DKK de faktisk modtager hver måned.
Skriv lige her hvis du har samme problem
Redigeret af Nord d. 20-01-2021 03:14
olaflacour
20-01-2021 08:49
Bruger
Antal indlæg: 94
Tilmeldt: 13.10.20

Kasikorn vil jo også have penge, det vil de i hvert fald hvis jeg overfører penge fra Danmark til Kasikorn. Er det ikke dem?
Livet er for kort til idioter.
Lars
20-01-2021 09:08
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Hej igen Nord,

Godt at høre du har kæmpet videre med sagen selvom det kan være tungt.

Det lyder mærkeligt og nogle højere oppe må kunne svare på hvad der sker?

Men det er måske nok endnu sværere at få fat på nogle højere oppe, med mindre man tropper og og sætter sig og venter til chefen har tid.

For dem som tænker "kæmpet videre" - med hvad? Sagen var oppe herinde sidste år og der er tallene og baggrunden for det og de 204 kr. De forsvinder ikke i overførslen til Thailand.

Skulle modtage 10.054 kr. (ifølge pensionsopgørelse)
Banken overfører 9.850 kr

Difference: 204 kr.

Banken veksler og så tager Kasikorn bank gebyr, men kronerne mangler allerede inden de overføres.

Kan se det tidligere her www.thaiguide.dk/forum/forum/vi...
Redigeret af Lars d. 20-01-2021 09:11
Lars
Nord
20-01-2021 11:13
Bruger
Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 30.05.20

olaflacour skrev:
Kasikorn vil jo også have penge, det vil de i hvert fald hvis jeg overfører penge fra Danmark til Kasikorn. Er det ikke dem?


Ja jeg ved godt at man skal betale gebyr for at de laver det om til Thai baht... men det har jo intet med at gøre hvor meget der bliver sendt til banken, fra international pension. Det beløb du skal havde fra Danmark skal være det samme som bliver sendt ud fra Danmark. og det er fra Danmark der bliver sendt 204 DKK for lidt.

Så lige så du også forstår det, hvis en i Danmark overføre 1000 DKK til din bank i Thailand så modtager banken de 100 DKK og så laver de det må til Baht og tager selfølgelig et gebyr for dette
Redigeret af Nord d. 20-01-2021 11:15

Nord
20-01-2021 11:22
Bruger
Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 30.05.20

Lars skrev:
Hej igen Nord,

Godt at høre du har kæmpet videre med sagen selvom det kan være tungt.

Det lyder mærkeligt og nogle højere oppe må kunne svare på hvad der sker?

Men det er måske nok endnu sværere at få fat på nogle højere oppe, med mindre man tropper og og sætter sig og venter til chefen har tid.

For dem som tænker "kæmpet videre" - med hvad? Sagen var oppe herinde sidste år og der er tallene og baggrunden for det og de 204 kr. De forsvinder ikke i overførslen til Thailand.

Skulle modtage 10.054 kr. (ifølge pensionsopgørelse)
Banken overfører 9.850 kr

Difference: 204 kr.

Banken veksler og så tager Kasikorn bank gebyr, men kronerne mangler allerede inden de overføres.

Kan se det tidligere her www.thaiguide.dk/forum/forum/vi...

Ja det har været i ministeriet som siger det er en fejl og det har været i ankenævnet som også kan se at der er noget der ikke stemmer. og ja international pension har nu indrømmet at de kun sender de 9.850 Dkk men de vil ikke gøre noget ved det da de har gjort det hele året. Kunde-ambassadøren for udbetaling Danmark kan også se at der er noget galt, men stadigvæk nægter international pension at gøre noget ved sagen
Nord
23-01-2021 01:54
Bruger
Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 30.05.20

Så er det lidt nyt i sagen. International pension har nu indrømmet at de kun har udbetalt 9.850 i stedet for 10.054 kr. så der mangler 204 kr. efter skat. Men som de skriver at det har de gjort hele året. og da jeg ikke har klaget over det i januar 2020, (4 ugers fristen) har jeg jo accepteret dette, i deres øjne, og vil derfor ikke kunne få de 2.448 kr. som de har "stjålet" fra mig. 😣
Redigeret af Nord d. 23-01-2021 01:56
styker
23-01-2021 16:58
Bruger
Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 21.01.15

Syntes da bestemt du måske skulle tage fat en lokal folketingspolitiker hvis de ikke vil redegøre for hvor de manglende penge er henne.
Det lugter jo lidt af en ny Britta sag, pengene må jo være konteret et sted hvis de stadig er i de offentlige kasser.

Svigter alt andet er der jo altid Ekstrabladet, de vil sikkert elske sådan en historie.

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Udviklingen i flybillet priserne siden marts 2023 - samme afgange (THAI) Fly 4 18-08-2023
Leveattest - for alle der modtager pension udenfor Danmark Pensionist i Thailand - f.eks. visum 1 18-06-2023
International kørekort scooter Transport i Thailand 15 16-01-2023
Danish Christmas Bazaar i Bangkok tilbage efter 3 år - 2. december Begivenheder i Thailand 1 24-11-2022
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder