Nyeste indlæg
Besøgsvisum til DK
 Udskriv debat Udskriv debat
JensEriksen
04-02-2021 19:01
bruger
Antal indlæg: 1

Hej

Min kone skal søge visum til danmark, 3 gange før har hun fået 14 dages visum til ferie.
Hun har haft arbejde og har kunnet dokumentere dette med brev fra arbejdsgiver!

Denne gang skal vi prøve 3 måneder, hun har arbejde men er nødt til at sige op inden hun tager afsted så vi kan ikke få dokumentation fra arbejdsgiver.

Hvad gør man så i punkt 8 på vedhæftede checkliste, nogen der har erfaring i det??

MVH

Jens Eriksen
Redigeret af JensEriksen d. 04-02-2021 19:16
Lars
06-02-2021 19:20
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7645

Velkommen til Jens,

Der kom ikke noget billede med, men tænker at det måske er punktet i billedet nederst du tænker på?

Jeg har ikke det gyldne svar her.

Måske har Kapper og/eller Whiteboyrick nogle input. Kan se i anden tråd at de netop har fået deres kærester/koner til Danmark for helt nyligt.

Hvad der skrives der vil jeg ikke direkte råde om, da jeg ikke lige ved det. Men ved at direkte lyve og blive opdaget vil give afvisning og kan gøre det sværere at få visum i fremtiden.

Men I skal tænke i baner om hvordan en sagbehandler enten fra ambassaden eller hos udlændingestyrelsen, læser tingene og opfatter interviewet på VFS.

Ser jeg lige dit indlæg tænker jeg, jamen det lyder da fornuftigt at ville prøve længere tid sammen her 4. gang.

Men tænker så også. 3 gange to uger og så nu 3 måneder og opgiver sit job. Der lyser den røde alarmlampe måske - det betyder der tænkes på at tage fast ophold i Danmark efter at have set det an 3 gange og tænkt over tingene.

Tænker med de øjne: Ligefrem sige sit job op i disse tider hvor det måske ikke er så ligetil at finde nyt job når hun kommer hjem? Afhænger selvfølgelig af jobbet og kvalifikationerne.

Hvordan skal hun så forsørges fremover?

For jer taler selvfølgelig at hun har været i Danmark 3 gange og er rejst hjem igen.

Ikke for at tage modet fra jer, men får at få jer til virkelig at satse på at kunne virke overbevisende med det punkt.

Det er ikke intervieweren på VFS der behandler sagen, men laver givet nogle notater om hvordan samtalen er forløbet. Noget af samtalen, mens personen i VFS uskyldigt bladrer diverse dokumenter igennem, kan virke som small talk, men kan også være for at få lidt mere at vide ved bare at sludre lidt og ikke direkte "afhøre".

Så undgå at hun kommer ud i små hvide løgne som hun ikke kan komme ud af igen til interviewet. De små løgne som bruges en del i Thailand. Der "bores" hvis der opstår nogle huller?

Jeg håber de 3 tidligere besøg kan vægte mest her.

Sagerne vurderes individuelt og det er hvordan sagsbehandlere oplever situationen der betyder noget. Det er ikke altid nok blot at have udfyldt papirerne rigtigt.

Lars
Kapper
07-02-2021 17:40
Bruger
Antal indlæg: 30

Hej

Jeg har tidligere læst Visumvejledningen igennem - faktisk flere gange
https://www.retsinformation.dk/...
Der står b.l.a:
Myndighederne skal i forbindelse med vurderingen tage højde for, hvilken form for længerevarende ophold der kan blive tale om. En risiko for, at ansøgeren eventuelt vil søge at opnå længevarende ophold ved at ansøge om en af de typer af opholdstilladelse, der efter udlændingelovens § 4 c, stk. 4, ikke medfører en karensperiode, skal således ikke medføre afslag på visumansøgningen. Dette omfatter bl.a. familiesammenføring efter udlændingelovens § 9, stk. 1, nr. 1 eller 2, eller opholdstilladelse på baggrund af beskæftigelse efter § 9 a, stk. 2, nr. 1-11 og 13. Dette betyder, at f.eks. kærester som udgangspunkt kan meddeles visum på trods af en svag tilknytning til hjemlandet, da risikoen for, at ansøgeren vil søge om opholdstilladelse, i disse tilfælde knytter sig til familiesammenføringsreglerne.25)

ja det er lidt tørt læsning.
Men man må formode at danskerne på ambassaden er oplært af udlændingestyrelsen i netop visumvejledningen.

De forskellige tjeklister på vfs og udenrigsministeriet er jo "vejledende".
Jeg havde selv udfordring med at penge kravet ikke var dokumenteret 3 måneder i forvejen, men der lavede de jo et telefonisk tjek opkald til hende dagen efter.

Og som tingene er i øjeblikket er der jo hurtig sags behandling, hvis man skal søge igen.

Håber det lykkes.
Lars
08-02-2021 06:44
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 7645

Jeg er ikke sikker på om Jens følger med her, men skriver alligevel.

Ja, disse vurderinger som du nævner Kapper.

Det pokkers ved dette generelt er at når alt kommer til alt er det jura og ikke følelser der tæller.

Der er mange der i tidens løb er kommet ind på 3 måneders visum og så søgt familiesammenføring og blevet til der kom svar, helt lovligt. Det er ikke ulovligt at søge familiesammenføring under visumophold.

En del af de afslag jeg har på den baggrund har nok været 1. gangs besøg. Kærestepar hvor det ikke har været langvarigt eller kun set hinanden kort tid og så vil til Danmark 3 måneder og måske oveni det siger job op på forhånd. Eller hvor der er et eller andet under interviewet som har vagt mistanke om noget. Eller har historik med flere tidligere kærester på besøg efter hinanden.

Jeg har en opfattelse af at denne paragraf kan bruges i mange tilfælde og måske så bruges hvis der er flere ugler i mosen.

Kapper, har du noget bud på hvordan det håndteres med dokumentationen af evt. job i situationen som her hvor ansøgeren siger sit job op lige inden rejsen? Eller blot i den situation at ansøgeren blot ikke har job.
Lars

Kapper
08-02-2021 13:55
Bruger
Antal indlæg: 30

Hej

Nej det har jeg ikke - men der vurderes jo efter den samlede vurdering for om visum ansøger vil returnere til hjemlandet.

og skriver man så i sin ansøgning / interview, at man har sagt sidt job op, for øvrigt har boet hjemme hos familie 1/2 år og i øvrigt ikke har nogen relationer der trækker en tilbage, så kan det samlede billede jo trække ned.

Har en bekendt i periferien der uden problemer har haft filippinsk kæreste på besøg 4 x 3 måneder over 3-4 år. - så det kan lade sig gøre.

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
100 mio kr i bøde for at besætte lufthavne i 2008 Politik 1 22-09-2017
Job der giver mulighed for at besøge Thailand oftere Generelt 3 05-04-2016
Sejltur Mekong - visum 15 dage? eller fortsat 30 dage - dagstur til Den gyldne Trekant med besøg p? Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 10 22-03-2015
PM på besøg i Chiang Mai Nyheder 2 13-12-2013
Thailand må komme af med besættelsen af Thaksin Politik 1 12-11-2013
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder