Nyeste indlæg
Visum til Thailand skal søges online
 Udskriv debat Udskriv debat
girobank
22-06-2021 20:57
Bruger
Antal indlæg: 270

Visa online

Er der nogen der har prøvet det?
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Lars
23-06-2021 04:30
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 8005

girobank skrev:
. Upload relevante dokumenter
4. Book en tid (for at aflevere originaldokumenterne og pas)
5. Betal

Derefter:

6. Aflever dokumenterne til Ambassaden (på den bookede tid)
7. Vent på Ambassadens behandling af ansøgningen
8. Hent visum på Ambassaden

som jeg læser det, er detr en gang roderi, vi skal sende alt online, men åbenbart over og afleverer originaldokumenterne sammen med passet. derefter afhente pas/visa, mon det kan ske samme dag?

Kan foreslå, at du ringer eller skriver til Ambassaden.

En dansker har søgt i Norge og det var ind og aflevere og så en tid til at afhente.

Alternativet kunne være hvis de kan sende passet med visum retur.

Det er ikke så mange danskere der er rejst/fået visum til Thailand for nyligt eller rejser lige nu. 72 danskere kom til Thailand i april, 42 i marts og 52 i februar.
Lars
girobank
23-06-2021 12:19
Bruger
Antal indlæg: 270

Fint, det var jo før det blev online.

spændende og se hvordan det vil gå fremover.
Vi ved jo,at bare der er sat et forkert X, så fik man det hele retur.

Så man kan vel forvente en del mail frem og tilbage om evt. manglende blanketter eller oplysninger.
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Lars
23-06-2021 16:32
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 8005

girobank skrev:
Fint, det var jo før det blev online.

spændende og se hvordan det vil gå fremover.
Vi ved jo,at bare der er sat et forkert X, så fik man det hele retur.

Så man kan vel forvente en del mail frem og tilbage om evt. manglende blanketter eller oplysninger.

De skal nok sige til hvis noget mangler, når det hele er nyt. De har jo det hele inden du kommer med fysiske papirer. Ikke tage sorgerne på forskud hihi. De ønsker sikkert også at hjælpe så mange som muligt kan komme til Thailand og bruge nogle penge.

Til de fleste visa typer vil jeg tro det er lige ud af landevejen og ikke behøver nogen mails. Men ja vi er nok vant til de gamle måder og papirer og nu pludselig andet format - men de skal nok hjælpe er jeg sikker på.

Rigtig mange har her under corona fået megen og hurtig svar og hjælp til visum og COE osv. Messenger (facebook) skulle være en god måde at kontakte dem på for hurtig svar på nogle konkrete spørgsmål.

Ikke meget forskelligt fra før hvor mange sendte det hele med posten og og så vente. Her så med et fiberkabel i stedet for og møder op. Same same, but different. Måske bliver det endda bedre, da de ikke blot skal sende det hele retur men kan klare det online?

Det gør de også nær thaiere søger visum til Danmark. Der er mulighed for at få det ordnet, hvis der mangler et stykke papir eller hvis de senere vil se mere.
Lars

Pej
25-07-2021 20:50
Bruger
Antal indlæg: 14

God aften

Jeg har oprettet mig som bruger på https://thaievisa.go.th/signup , jeg fik mig fint oprettet, men der kom aldrig en mail hvor jeg skulle godkende oprettelsen, så jeg kunne tilgå min konto.
Jeg forsøgte at skrive til dem på hjemmesiden under send spørgsmål i højre hjørne i bunden, når man benytter det så melder den fejl.
Jeg skrev efterfølgende til thai ambassaden, de prøvede at hjælpe mig, men kunne ikke, så ville de have mig til at oprette en ny konto med en anden mailadresse. Det har jeg lige gjort, men det er stadig det samme, deres system sender ikke mail til min e-mail så jeg kan godkende oprettelsen for derefter at tilgå min konto.
Jeg har lige nu igen forsøgt at sende spørgsmål via deres hjemmeside, den melder fejl igen.
Så nu har jeg igen skrevet til ambassaden fro at høre om der er en fejl eller andet.

Jeg er glad for at jeg er i god tid, ellers kunne man da godt få sved på panden.

Mit spørgsmål til jer; Er der en af jer der har åbent en konto for at søge visum online på hjemmesiden med de ny regler?
Hvis, hvordan gik det?

Hilsen
Peter
WhiteBoyRick
25-07-2021 21:34
Bruger
Antal indlæg: 29

Hej Peter,

Jeg havde samme problem med at godkende oprettelsen, men det virkede så, da jeg brugte en anden mail.
Oplevede også flere gange fejl ved login, men efter lidt ventetid var der ikke noget.

Selve online ansøgningen er ret ligetil, og jeg synes, det er godt beskrevet, hvad man skal uploade af dokumenter.
Når ansøgningen er sendt afsted, skal man vælge en tid til aflevering af pas og dokumenter på ambassaden. Der var masser af ledige tider, og tror endda der var nogle allerede dagen efter jeg fik trykket send.

Jeg indleverede pas en mandag og mit visum var klar til afhentning den efterfølgende fredag.

Du skal være opmærksom på, at de skal se dokumentation for ophold efter karantæneperioden. Det havde jeg ikke lige fået med mig.

Det var i øvrigt turistvisum jeg søgte. Om situationen er den samme for andre visumtyper, ved jeg ikke.

Mvh
Redigeret af WhiteBoyRick d. 25-07-2021 21:34
Pej
25-07-2021 21:49
Bruger

Hej WhiteBoyRick

Tak for dit svar
Måske jeg skulle prøve en .com mailadresse, jeg har brugt 2 stk. .dk mailadresser
Godt at høre at det gik fint med opload og visumdelen
Tak for info med dokumentation for ophold også efter sandbox

Skal man også afhente pas, spurgte du om de kunne sende med post som tidligere?

God aften
Hilsen
Peter
WhiteBoyRick
25-07-2021 22:04
Bruger
Antal indlæg: 29

Den mail jeg prøvede med først var en .dk adresse. Nr. to var en .com.

På den kvittering man får, efter man har sendt ansøgningen afsted, står følgende:

2) IF YOU PREFER TO RECEIVE YOUR VISA BY POST, PLEASE PREPARE YOUR OWN POSTAGE.

Så det skulle jo kunne lade sig gøre at få det tilsendt. Jeg hentede det dog selv.

God aften til dig også.

Mvh

Pej
25-07-2021 22:45
Bruger

Tak
Prøver igen i morgen med en .com mailadresse
Fint med pr. Post, så kan jeg medbringe en returkuvert når jeg aflevere pas og dokumenter på ambassaden.
Jeg har et godt stykke at køre til Hellerup

Hilsen
Peter
Pej
26-07-2021 14:51
Bruger

Blot til jeres info når i skal åbne en konto for online visumansøgning.
Brug en mailadresse der ender på .com
Jeg forsøgte med 2 stk, mailadresser der endte på .dk her fik jeg aldrig en bekræftigelsesmail fra systemet.
Da jeg i dag created a new account med en mailadresse med .com fik jeg mail fra systemet straks efter, hvorefter jeg kunne acceptere og fik åbnet en konto.

God dag til jer alle.
Hilsen
Peter

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Corona virus i Thailand - opdateringer Corona inkl visum, indrejser 540 03-08-2021
Status for åbning af Phuket og resten af Thailand - løbende opdateringer Corona inkl visum, indrejser 452 03-08-2021
Thailand nu vundet 1. guldmedalje ved OL Nyheder 1 24-07-2021
Thailand til Danmark - med nye rejseregler - åbningerne af Danmark Corona inkl visum, indrejser 32 21-07-2021
Vaccine i Thailand overblik - planer for vacciner, ophæves karantæne osv Corona inkl visum, indrejser 98 21-07-2021
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder