Nyeste indlæg
visa
 Udskriv debat Udskriv debat
girobank
22-06-2021 20:56
Bruger
Antal indlæg: 270

Ved turisttur op til 30 dage skal man jo ikke søge visa,men får det ved ankomst.

Hvad med 60 / 90 dages tur?

Jeg tænker på følgende:
en tur til THailand på 60-90 dage, men med en udrejse til et Naboland efter 30 dage, så får man jo 30 dagen igen ved ankomst.

Derefter kan visaet jo evt. forlænges på det lokale IMM kontor ikke?
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Lars
25-06-2021 07:51
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 8005

Hej Girobank,
Jeg regner med du tænker på et godt stykke ude i fremtiden med sammensætningen.

Hvornår har du "planlagt" rejse til?

Lige nu er alt i nabolandene lukket.

Visa-run i øjeblikket vil være noget lignende en tur-retur til Danmark eller andre lande væk fra asien, hvor det er let at komme ind i.

Lars
girobank
25-06-2021 11:39
Bruger
Antal indlæg: 270

Ja jeg tænker nogle måneder frem og vil se hvad der sker med reglerne.
Min ide var at undgå online visa, men det vil ikke virke pt. pga at vi heller ikke kan rejse til nabolandene endnu.

Så vil vente til oktober-november og se hvordan udviklingen er til den tid.

Det kunne jo være der vil ske forbedringer, som vi ser i Europa lige nu.
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com
Poul
25-06-2021 12:07
Bruger
Antal indlæg: 10

30 dage ved indrejse og så et par visa runs, jeg brugte tit Aranyaprathet eller nattoget til Had Yai, plejede at virke, men jeg tror ikke vi kommer tilbage til 'plejer' sådan lige med det samme
Anyway, 30 dages ophold med de 14 dage i karantæne er der ikke meget ved, selvom de 30 dage er forlænget til 45 dage for at kompensere for karantænen
Håber vaccinationerne kan få virkning på smittetallene snart, man kom for sent igang og er endnu ikke oppe i de omdrejninger der kræves for at åbne til nytår.
Forstår på min kone at der var stor skepsis mod vaccinerne da smittetallene var lave men efter de sidste bølge der startede i april har flere thai'er indset at det måske alligevel er en god ide at blive beskyttet med vaccine. Der var mange rygter i omløb om hvor farligt det var at blive vaccineret, som alle andre steder i verden var påstandene selvfølgelig vildt overdrevne eller det var direkte løgn
Regner selv med mulighed for at rejse engang sidst på året, jeg er blevet færdig vaccineret sidste måned, på den anden side er der ikke mange af de forudsigelser jeg har haft siden sidste år i marts der har holdt stik, den faktiske udvikling har altid været værre

Poul

Lars
25-06-2021 14:28
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 8005

Girobank,

Hvorfor vil du undgå online metoden? Ja der er selvfølgelig meget der skal læses inden første gang, så man er sikker på man gør det rigtigt og ikke glemmer noget.

Uden visum og frit valg af ankomssted og overnatning i oktober og samtidig let adgang til visa-run ville jeg ikke selv planlægge efter.

Visa run tidligere var lidt kan / kan ikke. Nogle grænseovergange havde op til corona ry for at være mere strikse og ikke så let accepterer visarun. Det var nemmere at fly ud og ind igen. Det nogle ved Burma og Aranyaphatet/Poi Pet som blev skrevet kunne være mindre lette at komme igennem. Folk der fra Cambodia kunne blive bedt om at flyve ind i Thailand.

En indrejse uden visum, en forlængelse og så visa run var ofte ikke muligt (vise-runnet).
Men afhænger også af historikken de kan se i computeren om personens tidligere rejser. Er det en turist eller ej?

Hvilken politik de lægger når det åbner igen må vi se. Dels holde dem ude de ikke ønsker og dels sikre alle turister og andre de ønsker kommer ind - og bidrager.

Jeg tror ikke der bliver åbnet i nabolandene lige de første måneder. Jeg læste en artikel om Combodia hvor der taltes om 2022 og de er væsentligt længere end Thailand med vaccinerne.

Thailand? Tja måske hen sidst på året fra oktober november som det mest optimistiske, men meget kan ske nu smitten er stigende og den indiske mutant arbejder sig frem. 3% er pt færdigvaccinerede og 9% har fået 1. stik.

For Thailand afhænger det også af hvor mange der kan vaccineres og så, måske ikke noget ale vil vil tale om, hvor effektive de er. Sinovac der måske har 50% effektiviet betyder at det kun er halvdelen der er beskyttet mod at blive smittede. Næsten alle er nok beskyttet mod ikke at blive alvorligt syge, men det er ikke det interessante når der tales rejser.

Samtidig jokeren at flere rapporterer om at Sinovac måske ikke rigtigt virker på den indiske mutant og der ikke rigtigt er nogen info omkring vaccinen fra pålidelige kilder.

Thailand kritiserer aldrig noget i forbindelse med Kina, så vil ikke forvente der kommet noget om Sinovac der er negativt, heller ikke omkring bivirkninger. Men det er i Kina Thailand låner alle deres pengeaf,ihvertfald gøres meget for godt venskab. Der ligger et eller andet bag dette indkøb og forelskelsen i det, som jeg ikke vil sige mine tanker om.

Sinovac giver stadig ikke adgang til EU f.eks. Den er ikke godkendt af EMA.

Tanken om vacciner ikke var nødvendige tror jeg er kommet fra Sundhedsministeren som har fået borgerne overbevist om det. Han sagde at der sidste år ikke var smitte så ikke det store behov for vacciner. Den tanke tror jeg alle idag ser var helt forkert, smitte i Thailand eller ej. Dertil den agenda der istedet var omkring AstraZaneca og den måde der skal handles på. Ved større offentlige investeringer kommer der ofte spørgsmål om der har været urent trav.

I Danmark har smittetallene i mange måneder været lave og gang i vaccinationerne. Men DK er stadig lukket turister for 90% af alle lande udenfor Eu og Schengen. Helt lukket, vacineret eller ej. Dem der så har anerkendelsesværdigt formål de har ingen fordele ved at være vaccinerede idag. Selv turister fra UK er helt udelukkede. (åbner vist mere meget snart) Blot for at vise verden ikke er helt åbnet endnu.
Redigeret af Lars d. 25-06-2021 14:28
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Flybillet til 3 mdr visa Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 5 11-02-2020
Bliver du snydt i automater med VISA - Master Card? Valuta og banker 2 12-01-2020
Bruge Hamburg lufthavn . hvad med Visa ? Visum til Danmark - se også COVID-19 gruppen 4 11-12-2019
Visa er det nødvendig Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 3 01-11-2019
Visum, visa run, eller? Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 14 26-10-2019
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder