Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Corona inkl visum, indrejser
Koh Samui klar til åbning 15. juli. Koh Phangan og Koh Tao delvist.
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
13-07-2021 17:16
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 8199

Åbningen af Koh Samui vil ske som planlagt den 15. juli.

Åbningen kan som Phuket Sandbox modellen bruges af rejsende der er fuld vaccinerede.

Ordningen er en del forskellig fra Phuket løsningen, men bygger stadig på at skulle være på begrænset område/øer i 14 dage og derefter kan rejses videre rundt i Thailand.

De første 7 dage skal være på Koh Samui. Derefter kan der rejses videre til Koh Phangan og Koh Tao.

Set alene udfra bevægelsesfrihed, så giver Phuketløsningen meget mere frihed den første uge, hvor bevægelsen på Koh Samui der er begrænset en del.

Både Tourist Authorities of Thailand, TAT, samt den thailandske ambassade I Hellerup beskriver dette nu.

I dette indlæg er nogle overordnede informationer. I næste indlæg kommer den mere detaljerede officielle information.

Opholdet i de 14 dage:

De første 7 dage skal være på Koh Samui og de sidste 7 dage kan rejses til Ko Phangan or Ko Tao

Før rejsen
Indrejsekrav er næsten de samme som til Phuketløsningen – vaccination et krav plus flere andre ting. Hotelvalget lidt anderledes.

Hvem kan rejse og hvad kræves der:

Pas gyldigt i mindst 6 måneder
Ophold sig i et af de godkendte lande i mindst 21 dage. Danmark er godkendt.

Være fuldt vaccineret. Vaccinerne brugt i Danmark er alle godkendte.

Booket og betalt retur billet.

Booket og betalt for opholdet og op til 3 COVID test undervejs. Skal være enten Samui Extra Plus og SHA Plus hotel. Test bookes gennem hotellet. (rettet fra eller til og. Hotellet skal et Samui Extra Plus hote OG SHA + certifieret - se dog også opdatering i indlæg 4 omkring dette, da det er anderledes nu)

Forsikring der dækker COVID-19 behandling med mindst 100.000 USD eller tilsvarende beløb.

Have negativ COVID-19 RT-PCR test, højst 72 timer inden afrejse.

Derudover visum, hvis der ikke rejses på den visumfrie ordning for danskere. Det skal være på plads inden der kan søges indrejsetilladelse.

Dokumentation:

Der skal have indrejsetilladelse - COE - Certificate Of Entry som søges online - https://coethailand.mfa.go.th .

og for at få dette skal der uploades:

Visum, hvis der ikke rejses på den visumfrie ordning for danskere. Visum skal ansøges som første punkt.
Vaccinecertifikat
Billet
Forsikringspolice der specificerer beløbet som dækkes.
Booking og kvittering for hotelreservation og betalte tests.

Alle dokumenter skal typisk være på engelsk og alle skal medbringes i papirkopi, så de kan vises på forlangende undervejs. Kopi på mobil er ikke nok.

Når COE og de øvrige papirer er iorden, er du klar til afrejse.

--

Billet kan være enten direkte fra udlandet til Koh Samui eller via Bangkok. Fly fra Bangkok skal være bestemte afgange og nogle få afgange med Bangkok Airways er indtil videre udvalgt til dette.

Der skal forudbetales for hotel samt tre COVID tests ved 14 dages ophold.

Hotellet skal her fra Samui Extra Plus and SHA Plus accommodation Samui Extra Plus hoteller er tidligere almindelige karantænehoteller, ALQ. ALQ har nu skiftet navn til AQ.

Forsikring:
Gauda har været anvendt de sidste mange måneder af mange rejsende, også selvom Thailand i rejsevejledningerne har været orange eller gul og bruges stadig. Gauda udsteder også papirer på engelsk som kræves.

Andre rejseforsikringsselskaber, forskellige kreditkortforsikringer eller indbo forsikringer kan også bruges hvis de udsteder rejseforsikinger til Thailand nu og dækker COVID-19 behandling.

Skal sørge for at der udstedes en engelsk forsikringspolice og den skal vise at der er dækkes COVID-19 behandling og for mindst 100.000 USD.

Efter ankomst:

Dag 0: Tage en test ved ankomst og direkte til hotellet. Transport er arrangeret og ingen mulighed for stop eller indkøb undervejs.
Skal blive på hotelværelset til negativt resultat af test kommer.

Dag 1-3: Kan bevæge sig rundt på bestemte/begrænsede områder på hotellet.

Dag 4-7: Kan bevæge sig på bestemte ruter/områder på Koh Samui og på arrangerede ture.

Dag 8-14: Kan rejse frit på Koh Samui og videre til Koh Phangan og Koh Tao hvis det ønskes.

For 14 dages ophold vil der være 3 tests. 1. dag, efter 6-7 dage og så igen efter 12-13 dage.

Hvis den 3. test også er negativ kan der rejses videre rundt i Thailand på 15. dagen.

Lidt uklart med dag 0 og 1. Her skrives Dag 0 som ankomstdagen. Andet sted skrives ankomstdagen som dag 1.

Der vil også være krav om installation af en sporingsapp.

Note:

Prisen for de tre tests har jeg ikke set endnu. På Phuket er det 8.000 baht.

For besøg af familie som overnattende gæster, enten bosatte på Koh Samui eller internt rejsede i Thailand. Der står at det er op til KOh Samuis myndigheder at bestemme. På Phuket er det en mulighed.

Hvis der testes positiv undervejs:

Ved positive test bliver rejsende overført til hospital som så skal betales af forsikringen. Opholdet vil typisk være mindst 14 dage. Fås symptomer undervejs kan det blive til de er væk og lidt længere.

Hvis andre testes positive:

Det med småt - som der ikke skrives så meget om. Det er så småt at det er helt usynligt.

Kunne tro systemet er det samme som praktiseres på Phuket. Nære rejsende fra fly og andre steder vil blive bedt om at gå i hotelværelses karantæne. Om det kan være samme hotel som er booket i starten skal jeg ikke kunne sige.

Men som sagt, dette er mit bud.
Redigeret af admin d. 14-07-2021 15:45
Lars
Lars
13-07-2021 17:35
Brugers avatar

Bruger

Koh Samui oversigt og FAQ

Følgende er oversættelse af Tourist Authorities of Thailand information fra den 13. juli.

Fra og med 15. juli 2021 dækker 'Samui Plus' -programmet specifikke områder og ruter i Surat Thani-provinsens 3 øer Ko Samui, Ko Phangan og Ko Tao.

(Opdateret den 13. juli 2021 kl. 09.00)

Forberedelse til rejse

Spørgsmål: Hvad skal udenlandske rejsende, der planlægger at besøge under Samui Plus-programmet, vide / gøre, inden de rejser?

Svar: De skal sikre sig, at de har dækket alle de nødvendige krav og har al den nødvendige dokumentation. Dette inkluderer:

Et pas med mindst 6 måneders gyldighed

Har været i et Center for COVID-19 Situationsadministration (CCSA) godkendt land i 21 dage eller mere;

Blev fuldt vaccineret med en vaccine godkendt af Thailands ministerium for folkesundhed (MoPH) eller Verdenssundhedsorganisationen (WHO);

Har reserveret og købt returflyvning

Har reserveret og betalt for indkvartering og krævet RT-PCR-test på et Samui Extra Plus- og SHA Plus-hotel; (rettet fra eller til og. Hotellet skal et Samui Extra Plus hote OG SHA + certifieret - se dog også opdatering i indlæg 4 omkring dette, da det er anderledes nu)

Har købt en medicinsk forsikring med COVID-19-behandlingsdækning på mindst US $ 100.000;

Har testet negativt for COVID-19 ikke længere end 72 timer før rejsen.
Spørgsmål: Skal den krævede dokumentation være på engelsk?

Svar: Ja, al dokumentation skal kun være på engelsk. Hvis papirarbejdet ikke er komplet, placeres den besøgende i ALQ i 14 dage, eller indtil de kan forlade Thailand, hvis udgifter den besøgende skal dække.

Spørgsmål: Hvilke lande / territorier har jeg lov til at rejse til Thailand fra?
Svar: Listen kan ses her .

Spørgsmål: Hvis jeg rejser med et barn under 18 år, skal han / hun så være fuldt vaccineret?
Svar: Børn under 18 er ikke forpligtet til at blive vaccineret, hvis de rejser med fuldt vaccinerede forældre eller værger, men skal have testet negativt for COVID-19 ikke længere end 72 timer før rejsen.

Spørgsmål: Hvis jeg er en thailandsk statsborger eller udlænding bosat i Thailand og vender tilbage fra udlandet, skal jeg have været i et CCSA-godkendt land i 21 dage eller mere?
Svar: Nej, det er ikke nødvendigt at være i et CCSA-godkendt land i 21 dage eller mere, så længe du rejser fra et godkendt land.

Sp .: Hvilke fly kan jeg tage til Samui?
Svar: Du kan flyve til Samui på en direkte international flyvning eller international flyvning via Bangkok og være forbundet med godkendte forseglede flyvninger som detaljer nedenfor. For flyvningen via Bangkok skal billetten udstedes på samme booking med international flyvning i forbindelse med sådanne godkendte Bangkok-Samui-Bangkok fly. Flyreservationer, der bookes separat, er ikke tilladt.

i0.wp.com/www.tatnews.org/wp-content/uploads/2021/07/Bangkok-Airways-special-flights-Samui.jpg

Spørgsmål: Hvorfor skal jeg bruge en Samui Extra Plus- og SHA Plus-bolig?
Svar: Det er for din ekstra sikkerhed, da dette er hoteller, der er godkendt af regeringen med hensyn til krævede sundheds- og sikkerhedsforanstaltninger.

Samui Extra Plus- hoteller er specielt tildelt til rejsende under Samui Plus-programmet for at adskille sig fra AQ-systemet. Alle Samui Extra Plus-hoteller anerkendes af Udenrigsministeriet for den kongelige thailandske ambassade / generalkonsulatbehandlingen af ​​ansøgningen Certificate of Entry (COE). Disse hoteller er tidligere ALQ-hoteller (nu kaldet AQ-hoteller).

Her er linket til at downloade listen over Samui Extra Plus-hoteller - www.thailandsha.com/shalists/in...

SHA Plus-certificering indikerer, at et hotel opfylder sikkerhedsforanstaltningerne for at kontrollere COVID-19, og også at 70% af dets arbejdsstyrke er blevet fuldt vaccineret. SHA Plus-ejendomme kan ses her - https://www.thailandsha.com/sha... .

Spørgsmål: Skal jeg bo på et Samui Extra Plus-hotel de første 7 nætter?
Svar: Ja. Besøgende fra udlandet, der opholder sig 14 nætter, skal kun bo på et Samui Extra Plus på Ko Samui de første 7 nætter, hvorefter de kan flytte til et SHA Plus-hotel på Ko Samui, Ko Phangan eller Ko Tao for de øvrige 7 nætter.

Spørgsmål: Kan jeg bo på et Samui Extra Plus-hotel i Samui de første 7 nætter og derefter flytte til et andet hotel i en anden provins? såsom Svar: Nej, dette er ikke tilladt. Du skal bo i Samui (plus Ko Phangan eller Ko Tao) i 14 nætter, før du kan rejse til en anden destination i Thailand.

Spørgsmål: Kan jeg bo på et Samui Extra Plus-hotel i Samui de første 7 nætter og derefter flytte til et andet hotel på en anden nærliggende ø, såsom Ko Phangan eller Ko Tao de næste 7 nætter?
Svar: Ja, forudsat at du flytter til et SHA Plus-hotel.

Spørgsmål: Kan jeg bo på et Samui Extra Plus i Samui i mindre end 7 nætter; for eksempel kun 5 nætter, og derefter forlade Samui til et andet land?
Svar: Ja, det kan du, men du må ikke rejse fra Samui, Ko Phangan eller Ko Tao med en gruppe mennesker, medmindre det er den samme gruppe, som du kom til Thailand.

Spørgsmål: Betyder dette, at jeg ligeledes efter 5 nætter i Samui kan rejse til andre thailandske destinationer?
Svar: Nej, det kan du ikke. Du skal straks forlade Thailand.
Hvis du vil besøge andre thailandske destinationer, skal du først gennemføre et ophold på 14 nætter i Samui. Dette kan være 7 nætter på et Samui Extra Plus-hotel på Ko Samui plus 7 flere nætter på et SHA Plus-hotel på Ko Samui, Ko Phangan eller Ko Tao.

Ansøgning om Samui Plus-programmet

Spørgsmål: Hvordan kan jeg ansøge om programmet?
Svar: Forudsat at du opfylder alle ovenstående punkter, kan du gå til https://coethailand.mfa.go.th/ for at ansøge om et certifikat til indrejse (COE).

Spørgsmål: Vil jeg blive underrettet om ansøgningsresultatet?
Svar: Ja, hvis du har angivet en gyldig e-mail, når du tilmelder dig.

Spørgsmål: Skal jeg ansøge om visum?
Svar: Ja, hvis det kræves.

Rejsedag

Spørgsmål: Skal jeg medbringe al den dokumentation, der var nødvendig for COE?
Svar: Ja.

Spørgsmål: Er jeg nødt til at gennemgå exit screening på mit udgangspunkt?
Svar: Ja. Bemærk, at hvis din temperatur overstiger den sikre grænse, nægtes du boarding.

Ankomst til Samui

Spørgsmål: Hvad er proceduren efter afgang fra min flyvning?
Svar: Du skal gennemgå sundheds- og kontrol- og indvandringsprocedurer og derefter rejse direkte til dit hotel.

Spørgsmål: Når jeg har ryddet sundhedskontrol og indvandring, skal jeg gå direkte til mit hotel?
Svar: Ja. Du bliver nødt til at gå direkte til dit hotel, hvor du skal vente på testresultatet.

Spørgsmål: Kan jeg stoppe med at rejse til hotellet af en eller anden grund?
Svar: Nej, dette er ikke tilladt.

Spørgsmål: Kan jeg tage offentlig transport til lufthavn-hoteloverførslen?
Svar: Nej. Overførslen er forudbestemt.

Spørgsmål: Hvor længe skal jeg vente på mit testresultat?
Svar: Resultatet vil være tilgængeligt inden den første dag efter din ankomst.

Spørgsmål: Hvis jeg tester positivt, hvad sker der?
Svar: Du vil blive sendt til et hospital for passende behandling og skal betale de udgifter, der skal dækkes i din forsikring.

Spørgsmål: Hvor kan jeg gå i Samui?
Svar: Efter at have ventet på testresultatet på dit hotelværelse ved første ankomst (dag 0), og resultatet er negativt, kan du rejse rundt som følger:

• Dag 1-3: Kan kun forlade hotelværelset til bestemte områder på hotellet;
• Dag 4-7: Kan kun rejse inden for bestemte ruter og kun på tour-programmer på Ko Samui;
• Dag 8-14: Kan rejse inden for Ko Samui, Ko Pha-ngan og Ko Tao;
• Dag 15: Hvis den sidste test på dag 12-13 er negativ, kan den gå hvor som helst i Thailand.

Besøgende skal til enhver tid nøje følge DMHTTA- forholdsreglerne: D - Distancering, M - Slid på masken, H - Håndvask, T - Temperaturkontrol, T - Test for COVID-19 og A - alarmanvendelse .

Masker skal altid bæres på offentlige områder og i ethvert køretøj med to eller flere personer.

Besøgende skal også overholde de foranstaltninger, der er truffet af Surat Thani-provinsen under deres ophold.

Spørgsmål: Hvordan tæller jeg dagene?
Svar: Hvis du ankommer i tidsrummet 00.01-18.00, er dagen dag 1.
Hvis du ankommer i løbet af 18.01-00.00 timer, er dagen efter dag 1.

Spørgsmål: Hvilke transportmidler, ture og udflugter og restauranter skal jeg bruge i Samui plus Ko Pha-ngan og Ko Tao?
Svar: Under deres ophold skal besøgende kun bruge godkendte transport- og turselskaber. Leje af private køretøjer er ikke tilladt.

Til ørejser mellem Ko Samui, Ko Pha-ngan og Ko Tao kan kun godkendte både i godkendte havne bruges; offentlige både må ikke bruges.

For de besøgende, der opholder sig længere end 14 dage, kan offentlig transport bruges fra den 15 th dag og fremefter.

Til spisning anbefales det, at du bruger SHA Plus-restauranter, selvom dette ikke er obligatorisk.

Spørgsmål: Kan min ven / familiemedlem, der allerede er i Samui, Ko Phangan eller Ko Tao, slutte sig til mig på mit hotel?
Svar: Dette afhænger af Surat Thanis sundheds- og sikkerhedsforanstaltninger, der er fastsat for thailændere og expats i Thailand.

Spørgsmål: Hvor mange flere tests skal jeg udføre under mit ophold?
Svar: Hvis dit ophold er mindre end 7 dage, skal du tage endnu en test på dag 6-7.
Hvis dit ophold er mellem 10 og 14 dage, skal du tage flere tests på dag 6-7 og dag 12-13.
Hvis dit ophold er mindre end 5 dage, er du ikke forpligtet til at tage en yderligere test, men du skal straks forlade Thailand.

Spørgsmål: Hvor kan jeg få en RT-PCR-test udført i Samui?
Svar: På godkendte hospitaler. Omkostningerne til din krævede RT-PCR-test skal forudbetales, når du booker indkvartering på et Samui Extra Plus- eller SHA Plus-hotel.

Spørgsmål: Skal en test forudbetales?
Svar: Al påkrævet test skal bookes og forudbetales via dit hotel; antallet af tests afhænger af varigheden af ​​dit ophold.

Spørgsmål: Hvad skal jeg gøre, hvis jeg føler mig utilpas eller har mistanke om mulig COVID-19-infektion?
Svar: Enhver person, der oplever COVID-19-symptomer, skal straks få en test udført. Hvis personen rejser i en gruppe, skal hver person i gruppen gennemgå en test.

Spørgsmål: Hvad sker der, hvis jeg tester positivt?
Svar: I tilfælde af at en rejsende tester positivt for COVID-19 i Thailand, er han / hun ansvarlig for lægeudgifterne, som skal dækkes af den krævede forsikring.

Forlade Samui

Spørgsmål: Jeg planlægger at besøge en eller flere andre destinationer i Thailand efter mit Samui-besøg. Vil jeg stå over for adgangskrav på disse andre steder?
Svar: Ja, selvfølgelig. Hver destination i Thailand har adgangskrav, og du bør kontrollere disse på forhånd for at sikre, at du opfylder dem.

Spørgsmål: Hvad med adgangskrav til det land / territorium, jeg flyver til efter mit ophold i Thailand?
Svar: Det er op til dig at sikre dig, at du opfylder kravene til din specifikke internationale destination. Thailand er ikke ansvarlig eller i stand til at hjælpe i denne sag.

Da Samui slutter sig til Phuket i genåbning for besøgende fra hele verden, ønsker vi alle en behagelig, sikker og givende ferie. Vi er sikre på, at du vil være med os i håb om, at den løbende sikre genoplivning af Thailands landsdækkende turistsektor opnås som planlagt.

Hele den orignale engelsk tekst kan ses her
TAT- Samui Plus FAQs

Der er vedhæftet denne meget kompakte grafik:

Redigeret af admin d. 14-07-2021 15:49
Lars
Lars
13-07-2021 17:41
Brugers avatar

Bruger

Information fra den Thailandske Ambassade i Hellerup

Bladr evt. op til det generelle overbliksindlæg med krav, betingelser, muligheder og begrænsninger på dansk i indlæg 1. Turist Myndighedernes information med betingelser og bredt spørgsmål/svar afsnit er i indlæg 2.

Ambassaden har idag offentliggjort grafikken nedenfor som er den der bruges i hele verden.

Der er også lagt grafik op på thai med reglerne for thaieres indrejse til Koh Samui.

Indtil videre er det kun grafikken der er lagt op.

Senere vil komme en tekst med detaljerne.

Indtil videre er det at finde på denne side hos Ambassaden. Virker det ikke i fremtiden, så skal via forsiden.

Redigeret af Lars d. 13-07-2021 18:28
Lars
Lars
14-07-2021 16:28
Brugers avatar

Bruger

Generelt er der en større frygt for import af smitte på Koh Samui end på Phuket ser det ud til.

Det er langt strengere krav med mindre bevægelighed den første uge og der kan først vælges mellem de mange SHA+ hoteller efter 7 dage.

Umiddelbart ikke særlig attraktiv sammenholdt med Phuket Sandbox, med mindre Koh Samui som feriested er mere tiltalende.

Valg af hotel

Jeg ser der står noget forskelligt om hvilke hoteller der skal bookes.

Om der skal bookes Samui Extra Plus i kun 7 dage eller hele perioden.

TAT skriver på to forskellige sider (begge fra 13. juli)

Fully paid booking for the first 7 nights’ accommodation in a ‘Samui Extra Plus’ hotel and the remaining 7 nights in a ‘SHA Plus’ hotel (in case of staying less than 7 nights, this document must be for a ‘Samui Extra Plus’ accommodation only).

Have booked and paid for accommodation, and required RT-PCR test/s at a Samui Extra Plus or SHA Plus hotel;
(...)
Q: Do I have to stay at a Samui Extra Plus hotel for the first 7 nights?
A: Yes. Visitors from overseas staying 14 nights must stay at a Samui Extra Plus on Ko Samui only for the first 7 nights, after which they can move to a SHA Plus hotel on Ko Samui, Ko Phangan or Ko Tao for the other 7 nights.

Ambassaden skriver
Must have a paid Samui Extra Plus and SHA+ hotel booking reservation throughout 14 days

Hoteller tilgængelige

Hotellet der skal bookes ihvertfald den første uge skal være Samui Extra Plus hotel OG SHA+ certificeret. Dvs det er ikke alle SHA+ certificerede der må bruges.

Disse hotel skal kontaktes via E-mail.

Tjekkede lige det først på listen. De har lagt priserne på deres side på 900 USD per nat ved booking på 7 dage. 5.700 kr per nat er da også en slat penge. Det er så en villa.

Næste ligger på mere spiselige 1.500 baht/nat

Samui Extra Plus hotellerne

Der er lidt mere info i linket nederst.

Det er et begrænset antal hoteller spredt rundt på øen, men der er ingen på det absolut største turiststed Chaweng Beach og kun to på næststørste strand Lamai Beach

Big Buddha
Angthong Villa
Room types: 5-bedroom Villa
https://www.angthongvilla.com/

Bophut
Baan Hin Sai Resort & Spa
Room types: 55 rooms
https://www.baanhinsairesort.com/

The Briza Beach Resort Samui
Room types: 8 Deluxe Balcony Rooms, 8 Deluxe Plunge Pool Rooms, 2 two-Bedroom Private Pool Villas, and 2 Oceanfront Villas with Private Pool
https://www.thebriza.com/

The Fair House Beach Resort & Hotel
Room types: 20 Superior Rooms, 20 Premier Rooms, 10 Superior Bungalows, 12 Deluxe Bungalows, 5 Grand Deluxe Bungalows, and 4 Family Suites
https://www.fairhousesamui.com/

Moonstone Villa
Room types: 6-bedroom Villa
https://moonstonesamui.com/

Panacea Villa
Room types: 6-bedroom Praana Villa, 5-bedroom Avasara Villa, 5-bedroom Atulya Villa, 4-bedroom Kalya Villa, and 4-bedroom Purana Villa
http://www.panaceasamui.com/

The Samui Beach Resort
Room types: 4 Villas
https://www.thesamuibeachresort...

So Paradise Villa
Room types: 4-bedroom Villa
https://so-paradise.com/

Suralai Villa
https://www.suralai.com/

Lamai Beach
Aura Samui Best Beach
Room types: 30 rooms
https://www.aurasamui.com/

The Lamai Samui
Room types: 14 Villas
https://www.thelamaisamui.com/

Lipa Noi
Baan Puri Villa
https://www.baanpurisamui.com/

Ban Suriya Villa
https://www.bansuriya.com/

Tawantok Beach Villa
Room types: 5-bedroom Villa
https://www.tawantokbeachvillas...

Maenam
Fair House Villas & Spa
Room types: 20 Garden Villas, 5 Seaview Garden Villas, 5 Sunset Suites, 5 Ocean Suites, 7 Pool Villas, 2 Beachfront Pool Villa, and 2 two-Bedroom Beachfront Pool Villas
https://www.fairhousevillas.com/

Clay Beach Villa
Room types: 3 five-bedroom Villas
https://claybeachsamui.com/

Maret
Rocky’s Boutique Resort
Room types: 8 Deluxe Garden View rooms, 14 Junior Suites Ocean View, and 16 Deluxe Garden Pool Villas
https://www.rockyresort.com/

The Spa Resorts Samui
Room types: 24 Garden of Eden rooms, (24), and 1 Shangrila Suite
Contact: Ms. Phasikarath Chaimongkol at , or Ms. Pattareeya Jittipinyoying at
https://thesparesorts.com/

Taling-ngam
AVANI+ Samui
Room types: 42 rooms
https://www.avanihotels.com/

Kindly note that the list of Samui Extra Plus hotels is subject to change without prior notice.

Fra Samui Extra Plus hotels launched for international visitors to Samui , 14. juli

Yderligere links

SHA+ Samui hoteller:
SHA+ hoteller på Samui

TAT
General Information – Samui Plus
Samui Plus FAQs

Ambassaden i Hellerup
Samui Plus

Redigeret af Lars d. 14-07-2021 17:15
Lars

Lars
14-07-2021 17:24
Brugers avatar

Bruger

Video fra TAT omkring hvad der kræves inden afrejse og hvad der kræves og kan gøres efter ankomst.

Med engelsk tale og tekst.

Lars
Lars
15-07-2021 10:45
Brugers avatar

Bruger

5 personer er ankommet på første åbningsdag, 4 mere senere iag

Der var dog ingen turister som ankom idag.

De 5 personer er mediefolk, youtubere osv som er inviteret og betalt til at komme og skrive om Samuis åbning. De må dog vente lidt endnu før de kan få lejlighed til at interviewe nogle turister.

De sidste 4 der kommer er også mediefolk, youtubere osv.

Fra England, Frankrig, Tyskland, Singapore og Hong Kong.

Jeg selv tvivler på dette bliver nogen succes rent antalsmæssigt og Phuket vil kune trække flere. Men løsningen bliver da prøvet af.

Hvorfor der menes at rejsende til Koh Samui er mere smittefarlige end rejsende til Phuket ved jeg ikke. Men på Phuket må der rejses rundt på hele øen fra dag 2 og den er meget større og mange flere mennesker der end lille Koh Samui. Måske de ikke er vaccinerede endnu på Koh Samui?

Besværlige uklare procedurer og hotelområde karantæne i 7 dage med kun mulighed for nogle købte ture nogle steder hen. Altsammen ej heller specificeret så ingen ved rigtigt hvad der gemmer sig og hvad der overhovedet kan lade sig gøre de første 7 dage.

Phuket Sandkasse løsningen virker umiddelbart mere tillokkende? Priserne har jeg ikke sammenlignet.

Dertil så diverse nedlukninger og restriktioner som er dels på Samui og ikke mindst andre steder i landet.

https://twitter.com/RichardBarr...
https://twitter.com/ThaiNewsRep...
Redigeret af Lars d. 15-07-2021 10:52
Lars
Lars
17-07-2021 18:44
Brugers avatar

Bruger

Stort set ingen rejser til Koh Samui

De har ikke voldsomt travlt hverken i lufthavnen på Samui eller testlaboratoriet.

Ialt er 10 personer ankommet de første 3 dage.

9 mediefolk den første dag.
1 person den næste
0 rejsende den 3. dag

Ialt 0, nul, turister indtil nu.

Det postive er så at ingen af de 10 ankomne er smittede i den 1. test.

Om det bliver bedre må tiden vise.

Jeg har lidt ondt af de mange små forretningsdrivende og ansatte som i lang tid har fået stillet et storstilet projekt i udsigt som skulle skaffe masser af kunder. Projektet har også været meget promoveret i thai medier og nu åbnes der. En masse forhåbninger skabt og måske brast af myndighedernes PR, såvel internt som eksternt, for måske at vise der sker lidt.

Nu begraver jeg lidt uretfærdigt projektet allerede efter 3. dage og det er naturligvis ikke fair og meget kan ske endnu. Men jeg tror ikke der nåes op på den succes som myndighederne har stillet borgerne i udsigt.

Jeg tror ikke hele skylden kan sendes til den stigende smitte og gør myndighederne det så ruller bolden i eget net med manglende vaccinationer og måske uheldig håndtering af smitten og antagelsen af at den indiske variant ikke ville sprede sig udenfor byggepladser i Bangkokområdet.

Redigeret af Lars d. 17-07-2021 18:59
Lars
Lars
20-07-2021 16:49
Brugers avatar

Bruger

Nu er 17 ankommet fra udlandet til Koh Samui

I de første 5 dage, 15-19 juli, er der nu ialt ankommet 17 fra udlandet. Heraf er mindst 9 personer inviterede og betalte mediefolk der skal hjælpe med promovering af Koh Samui.

Ingen af de første 15 testede har været positive for COVID i testen ved ankomst

Derudover er 70 personer ankommet til Samui efter de har gennemført de 14 dage i Phuket Sandbox pakken. Den direkte rute mellem Phuket og Samui er åben for dette formål.

Det må være nogle dyre flyveture for Bangkok Airways til Samui, da de afgange kun må have Samui Plus passagerer med. 1-3 passager per afgang har der været. Måske betaler staten noget af det, det ved jeg ikke.

Lars

Lars
26-07-2021 09:12
Brugers avatar

Bruger

Samui Plus løsningen er stadig ikke blevet rigtig populær mht antal rejsende dertil fra udlandet. Der kommer nogle som rejser fra Phuket efter de har overstået de 14 dage der.

Ankomster 15-25. juli - 52 personer (11 dage)

Covid testsvar:
1. test 34 personer - 0 positive
1. test 12 personer - 0 positive
1. test 4 personer - 0 positive

Ankommet fra Phuket Sandbox - 141 personer

Måske ikke mange bruger løsningen nu, men er måske interesserede i hvordan tingene udvikler sig:

Indrejsekrav strammet for rejsende fra andre steder i Thailand

Bygger på forskellige krav alt afhængig af hvor der rejses fra, mørkerød, rød eller orange zone.

Kravene gælder for alle rejse til Koh Samui, uanset nationalitet og gælder indtil videre.

For Mørkerøde er der krav om 14 dages karantæne og tests. Vaccinerede kan dog tilsynelandende nøjes med isolation og en test inden ankomst.

Rød zone har 7 dages karantæne. Vaccinerede kan dog tilsynelandende nøjes med isolation og en test inden ankomst.

Orange zone har blot isolation.

I linket specificeres ikke hvor karantæne kan afholdes og tilsvarende for isolation. Heller ikke informationer om omkostningerne for karatæne og tests undervejs.

For de nøjagtige detaljer kan læses mere på
www.tatnews.org/2021/07/surat-t...

Phuket har for nyligt strammet kravene, så alle skal være vaccinerede og have test inden ankomst uanset hvor der rejses fra. Der er ikke mulighed for karantæne.

Kan ikke udelukkes at kravene for Samui Plus også strammes fremover og også strammes for rejsende fra Orange zone.

Sådanne ændringer indføres normalt med meget kort varsel.

Færre flyafgang med Bangkok Airways til Koh Samui

En afgang bibeholdes.

En afgang får ændrede rejsetider

En afgang udgår

Se detaljer på www.tatnews.org/2021/07/bangkok...
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Status for åbning af Phuket og resten af Thailand - løbende opdateringer Corona inkl visum, indrejser 484 25-09-2021
Visum til DK - ansøgning skal udfyldes online, og betaling ligeså, fra 1. juli Visum til Danmark - se også COVID-19 gruppen 18 12-11-2019
Thai Festival 2019 - Lørdag d. 6. juli, København Arrangementer i Danmark 2 01-07-2019
Koh samui Rejseplaner 2 28-02-2019
Kraftig regn og høj sø i det sydlige 4.-8. februar - Phuket, Krabi, samui Vejret 1 04-02-2018
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder