Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Corona inkl visum, indrejser
Hvilke forsikringer ved indrejse i Thailand ?
 Udskriv debat Udskriv debat
pd
21-08-2021 10:13
Bruger
Antal indlæg: 17

Hej,

Jeg overvejer at flytte til Thailand. Måske er det ikke det bedste tidspunkt p.g.a. corona-pandemien,men nu er jeg blevet pensioneret, så, skal det ske, skal det ske snart.

Jeg er i tvivl om, hvilke forsikringer jeg behøver, når jeg skal rejse til Thailand, men man skal jo have en forsikring, der dækker, hvis man bliver smittet med covid-19, og den skal, så vidt jeg husker have en dækning på mindst 100.000 US Dollars.

Er det alt, eller skal man have flere ?

Et andet spørgsmål er, om forsikring(er), man skal have ved indrejse nu skal videreføres i det uendelige, f.eks. hvis man indrejser på et 3 måneders non-immigrant O visum og derefter søger 1 års extension baseret på 800.000 Baht i banken ?
Pej
21-08-2021 10:33
Bruger
Antal indlæg: 63

Hej PD

Proof of health insurance that covers the whole duration of stay in Thailand. The health insurance policy must have coverage not less than 100,000.- DKK (400,000.- THCool per policy per year for Inpatient, and not less than 10,000.- DKK (40,000.- THCool per policy per year for Outpatient.

https://longstay.tgia.org/

Bevis for sundhedsforsikring, der dækker hele opholdets varighed i Thailand. Sygesikringen skal have en dækning på mindst 100.000,- DKK (400.000,- THCool pr. Årlig police og mindst 10.000,- (40.000,- THCool pr. År for ambulant.

Hilsen
Peter

Lars
21-08-2021 10:52
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9212

Hej Pd,

Som forsikring til selve indrejsen til THailand og første ophold kan der bruges alm. rejseforsikringer lavet i Danmark. Gouda har mange brugt, blot sikre at den type der vælges dækker beløbet.

Den vil jeg tro også kan bruges ved visum ansøgningen. Der skal også vises forsikring der dækker det som skrevet ovenfor og det dækker en rejseforsikring.

Til forlængelser af ophold på 12 måneder af Non-O for retirement, mener jeg ikke der er krav om forsikringer som det er idag. Det er for Non OA som er en anden type.

Ved nogle selskaber i Thailand har lavet disse pakker i linket fra Pej. Personligt syntes jeg de er dyre i forhold til havde de dækker.
Lars
pd
21-08-2021 10:53
Bruger

Pej skrev:
Hej PD

Proof of health insurance that covers the whole duration of stay in Thailand. The health insurance policy must have coverage not less than 100,000.- DKK (400,000.- THCool per policy per year for Inpatient, and not less than 10,000.- DKK (40,000.- THCool per policy per year for Outpatient.

https://longstay.tgia.org/

Bevis for sundhedsforsikring, der dækker hele opholdets varighed i Thailand. Sygesikringen skal have en dækning på mindst 100.000,- DKK (400.000,- THCool pr. Årlig police og mindst 10.000,- (40.000,- THCool pr. År for ambulant.

Hilsen
Peter

Tak for svar.

Så selv om man overgår fra et ophold på et visum til extension of stay (som jo ikke er et visum) så skal man stadig have denne forsikring ?

pd
21-08-2021 11:03
Bruger

Lars skrev:
Hej Pd,

Som forsikring til selve indrejsen til THailand og første ophold kan der bruges alm. rejseforsikringer lavet i Danmark. Gouda har mange brugt, blot sikre at den type der vælges dækker beløbet.

Den vil jeg tro også kan bruges ved visum ansøgningen. Der skal også vises forsikring der dækker det som skrevet ovenfor og det dækker en rejseforsikring.

Til forlængelser af ophold på 12 måneder af Non-O for retirement, mener jeg ikke der er krav om forsikringer som det er idag. Det er for Non OA som er en anden type.

Ved nogle selskaber i Thailand har lavet disse pakker i linket fra Pej. Personligt syntes jeg de er dyre i forhold til havde de dækker.

Tak for svar.

Det er jo godt, hvis det er sådan. Dog kan man jo evt. få brug for en forsikring, der dækker for Covid, hvis man bor i Thailand.
En af mine venner (englænder), der bor i Thailand, tegnede en sådan forsikring sidste år, den dækkede op til 1 million Baht.
Jeg tror dog ikke, at den kan tegnes mere, jeg læste om et forsikringsselskab i Thailand, der ville opsige alle Covid-forsikringer, men af et eller andet regerings-organ fik at vide, at det måtte de ikke, så det er muligvis svært/umuligt at tegne en Covid-forsikring nu til en rimelig pris.
Pej
21-08-2021 11:10
Bruger
Antal indlæg: 63

Hej Pd

Som jeg læser det ved ansøgning af et NON-O visa skal der tegnes en forsikring som dækker hele opholdet i Thailand, det samme krav som for et NON O-A visum.

Jeg kan læse at Lars er af en anden opfattelse, når der søges om forlængelse af opholdet i Thailand.
Ja, måske du skal stille spørgsmålet via:

https://thaievisa.go.th/

Og vend gerne tilbage med det svar du modtager.

Forsikringskravet er lavet for at udlændinge ikke skal kunne gøre krav på behandling uden betaling eller løbe fra regning i Thailand.

Hilsen
Peter
Lars
21-08-2021 11:23
Brugers avatar

Bruger

Pd,

Jamen helt sikker omkring forsikring. Et er krav noget andet er hvad der er fornuftigt.

Sundhedsforsikringe under opholdet udover rejseforsikringen vil jeg altid mene er fornuftig at have.

COVID er en ting, men måske blot en lille af de mange ting der kan ramme en af sygdomme og ulykker der kræver hjælp og penge.

Jeg vil anbefale en generel sundhedsforsikring end en der kun dækker COVID. De kan også dække COVID. Eller at du tegner to, men ikke undgår at have generel forsiking.

Jo ældre vi bliver jo flere reparationer kommer der og de bliver også nogle gange dyrere og dyrere og i Thailand kan det blive rigtigt dyrt - absolut ikke kun med COVID.

For de opsagte forsikringer, kom der så vidt jeg husker en kontra ordre fra regeringen om at de forsikringer der var tegnet kunne selskaberne ikke bare rive istykker. De var også relativt billige og tegnet da der ikke var COVID i Thailand. Så de regnede med at tjene en stor mængde hurtige penge og ikke skulle udbetale noget. Haha.

Min kone og jeg har ikke nogen særskilt COVID forsikring men er dækket af vores normale sundhedsforsikring. Der hvor min kone arebjder har de dog tegnet en ekstra forsikring for de ansatte, så også dem der ellers ikke gør så meget i forsikringer er dækket rimeligt ind.

Lars
pd
21-08-2021 11:38
Bruger

Ja, helt generelt er det en god ide at have en forsikring, der dækker sygdom, når man bor i Thailand.

Desværre er det jo sådan, at jo ældre man er desto sværere bliver det at tegne en sådan forsikring og den er også ganske dyr, når man som jeg er fyldt 67 år.

Jeg har truffet en del udlændinge i Thailand, som ikke har haft nogen forsikring, og det er jo nok et vilkår, man må acceptere, hvis man ikke har mange penge til at betale forsikringer.

Personligt har jeg ikke nogle helbreds-problemer og bruger ingen medicin, men det kan jo komme lige pludselig, og i så fald må man jo håbe, at man har penge til at betale hospitalet, eller at man har mulighed for at tage flyet hjem og finde en adresse i DK....

Lars
21-08-2021 11:53
Brugers avatar

Bruger

Ja det kan nok komme lige pludseligt, men sandsynligheden er nok mindre hvis der ikke er nogle småskavanker i forvejen.

Du har ret det kan være svært, umuligt og rigtigt dyrt at forsikre sig.

Her i år jeg oplevet en dansker der blev kørt ned på scooter og det krævede en del behandling og han havde seriøse problemer med at skaffe penge til dette, hvis behandlingen havde været lidt længere end den gjorde. Det lykkedes desværre ikke at redde hans liv, men det var vist ikke pengene der gjorde det. I den situation er det ikke muligt at tage et rutefly til Danmark.

Det er noget der skal overvejes og laves en beslutning om inden det besluttes at flytte fast til Thailand.
Lars
pd
21-08-2021 13:07
Bruger

Pej skrev:
Hej Pd

Som jeg læser det ved ansøgning af et NON-O visa skal der tegnes en forsikring som dækker hele opholdet i Thailand, det samme krav som for et NON O-A visum.

Jeg kan læse at Lars er af en anden opfattelse, når der søges om forlængelse af opholdet i Thailand.
Ja, måske du skal stille spørgsmålet via:

https://thaievisa.go.th/

Og vend gerne tilbage med det svar du modtager.

Forsikringskravet er lavet for at udlændinge ikke skal kunne gøre krav på behandling uden betaling eller løbe fra regning i Thailand.

Hilsen
Peter

Nu har jeg søgt på nettet for at finde det rigtige svar, og det ser ud til, at Lars har ret:
Når man ankommer til Thailand, skal Covid-19 forsikringen dække hele den periode, hvor man har lov til at opholde sig i Thailand (ved ankomsten)
Hvis man derefter søger om f.eks. 1 års extension er der ikke noget krav om denne forsikring.

Denne konklusion er jeg kommet frem til efter at have læst en tråd hos aseannow (tidligere thaivisa-forum)
Læs svarene fra ubonjoe, han plejer at have svar på det meste.

Jeg klikkede også på linket til thaievisa, men fandt ikke noget der.

https://aseannow.com/topic/1227...

Så hvis man vil slippe billigt fra Covid-19 forsikringen så skal man rejse til Thailand visa-exempt (45 dage lige for tiden ?) derefter søge et 3 måneders non-O visa og i den sidste måned af non-O visaet søge om extension...

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Corona virus i Thailand - opdateringer Corona inkl visum, indrejser 780 04-02-2023
Visum til Thailand skal søges online Visum til Thailand 79 27-01-2023
Længden af mit ophold i Thailand, Visa run etc. Visum til Thailand 31 23-01-2023
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 26 19-01-2023
Køb af simkort i Thailand Generelt 4 12-01-2023
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg