Nyeste indlæg
Spørgsmål vedr. turist visum
 Udskriv debat Udskriv debat
Kanya og Erik
30-08-2021 09:07
bruger
Antal indlæg: 2

Når man søger et Turist visum mener jeg man får 60 dages ophold som kan forlænges med 30 dage.

Spørgsmål 1.

Mit spørgsmål er så om det er muligt at forlænge dette yderligere, uden at skulle forlade Thailand ?

Mit mål er at få ca. 180 dage i Thailand

Spørgsmål 2

Er det så muligt indenfor samme kalender år / 12 mdr. at komme tilbage til Thailand på et nyt Turist visum ?

Vh.
Erik Sørensen
Lars
30-08-2021 13:55
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 8347

Hej Erik,

Mine bud er:

Spgsm 1:
Turistvisum kan forlænges en gang, de 30 dage. Derefter skal der findes anden løsning.

Visumet kan dog konverteres til et andet type ophold som f.eks. pgra familie, ægtefælle, børn, pensionist. Det kræver så at der opfyldes de krav der er til de typer ophold.

Det vil så vidt jeg husker ske ved at der udstedes et nyt form for visum der gælder 3 måneder og derefter skal så forlænges igen. Om det skal gøres inden de første 60 dage udløber er jeg ikke sikker på.

Jeg har ikke selv erfaring med denne type konverteringer og skal ikke kunne sige hvor let det er at gøre i praksis.

Der kan læses lidt om disse muligheder på immigrationens hjemmeside på:
www.immigration.go.th/en/?page_...

Umiddelbart ser det ud til teksten for at konvertere til familieophold er sat forkert sted, for der står krav som arbejdstilladelse osv men ikke bevis for familiemæssig tilknytning.

Denne side hos Bangkoks Immigration ser ud til nok at være bedre og langt flere informationer omkring disse konverteringer.

https://bangkok.immigration.go....

Spgsm 2:
Du kan godt rejse hjem og så komme tilbage med et nyt turistvisum.

Anden mulighed

Med et Mulitple Entry Tourist visa, METV, kan der rejses ud og ind i Thailand et ubegrænset antal gange i løbet af de 6 måneder det er gyldigt. Dog vil det stadig kun være de 60+30 dages ophold per indrejse og skal så et smut ud af Thailand.

Dette er skrevet udfra reglerne som de er nu og var inden corona.

Hvornår det blive praktisk muligt at anvende METV til at være længere tid i Thailand med visaruns, ved jeg ikke. Altså hvor det bliver muligt at tage et smut ud af Thailand og hurtigt retur igen og få aktiveret endnu 60 dage.

Dette afhænger ikke kun af Thailands åbning og karantæne, men ligeså meget af nabolandenes åbninger for indrejser. De er i øjeblikket ligeså lukkede som Thailand er.
Lars
Kanya og Erik
31-08-2021 15:15
bruger
Antal indlæg: 2

Mange tak Lars,

nu har jeg noget at arbejde ud fra.

Erik
girobank
01-09-2021 15:00
Bruger
Antal indlæg: 340

Hej, det med at der kan rejses ud og ind i perioden, gælder ikke i disse coronatider.

Men bekendt har forsøgt at få 1 års visa , som han plejer, det er idag pr. telefon blevet nægtet, da han jo skulle ud af Thailand efter de første 3 måneder. Ambassadedamen opfordrede ham til at kontakte IMM-kontoret i Phuket snarest efter ankomst primo november.

Tingene er ikke så lette her i disse coronatider!
Grand Beach,Mae Phim,Klaeng, Rayong www.MaePhimproperty.com

Lars
01-09-2021 17:15
Brugers avatar

Bruger

Hej Girobank,

Helt enig med at der ikke nu kan rejses ud og ind og det skrev jeg også som dette her:

Hvornår det blive praktisk muligt at anvende METV til at være længere tid i Thailand med visaruns, ved jeg ikke. Altså hvor det bliver muligt at tage et smut ud af Thailand og hurtigt retur igen og få aktiveret endnu 60 dage.
Lars
girobank
01-09-2021 20:22
Bruger

Hej
Ambassadedamen oplyste i går, at der ikke kan udstedes METV lige pt. Da man jo så igen skal i karantæne.

Hvis man skal til THailand som alm, turist i 30 dage, skal man så igennem det hele online?

Hvordan søger man COE? så vidt jeg kan læse mig til,så er det jo næsten de samme papirer,der skal bruges?
Udsteder ambassaden COE samtidig med at man får visa?
Lars
04-09-2021 06:09
Brugers avatar

Bruger

girobank skrev:
Hej
Ambassadedamen oplyste i går, at der ikke kan udstedes METV lige pt. Da man jo så igen skal i karantæne.

Vedr. udstedelse af METV, turistvisum med flere indrejser.

Ambassaden har for 10 dage siden udstedt METV til en dansker.

Jeg har et billede af visumet hvor der står TR for turistvisum og Multiple skrevet under antal indrejse. Udstedt i august.

Hvor nemt det er at bruge efter de førøste 90 dage er så måske noget andet.
Lars
girobank
05-09-2021 08:50
Bruger

Jeg kan kun referere til hvad den flinke ambassadedame oplyste. Jeg må jo tro på at hun har ret.

Gætter på at årsagen er den, at man skal en tur ud af landet og det er jo så nok ikke så let at komme ind igen.

Det skal siges,at det er et Non O visa. Sidste gang i 2019 gav de 1 år multi entry til et gebyr af 1250 kr, hvilket også er betalt denne gang. De 3 mdr de gav dennegang koster 500 kr. Det overskydende beløb refunderes ikke.

Lars
05-09-2021 11:26
Brugers avatar

Bruger

Jeg mener nok at et foto af METV visumet udstedt sidst i august og viser turistvisum og multiple indrejser er ret god dokumentation for at det er udstedt.

Men du skrev måske forkert og skrev METV og mente et andet visumt? Det gør det svært at følge råd hvis der er de forkerte visa der skrives om?
Lars
girobank
06-09-2021 00:44
Bruger

Som jeg skrev er visaet et NON O (det jeg kalder et pensionistvisa) gyldig i 3 mdr.

Ambassadedamen, sagde at der straks efter ankomst skulle tages kontakt med imm-kontoret i Phuket,
således at visaet kunne forlænges 1 år med multientry.

Er ovennævnte til at forstå?

Går ud fra at ambassadedamen giver de korrekte oplysninger, tror ikke hun taler usandt, og der gør jeg heller ikke!!!!

Oplys venligst, hvis man ikke ønsker mine indlæg her på siten.

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til thailand Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 16 24-10-2021
STV visum, 270 dage uafbrudt i Thailand, er forlænget et år Corona inkl visum, indrejser 2 04-10-2021
Visum til Thailand skal søges online Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 78 01-10-2021
E-visum uden sticker indføres nu - visum ansøgning lukkes i 10 dage Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 9 27-09-2021
COE spørgsmål fra anden tråd Corona inkl visum, indrejser 13 14-09-2021
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder