Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Corona inkl visum, indrejser
COE spørgsmål fra anden tråd
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
14-09-2021 12:35
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg flytter her en række indlæg fra et andet emne, da spørgsmålene der kom i en tråd om online visumansøgning istedet for et nyt emne:

girobank skrev:
Hvad er kravene til COE?
Det vigtigste krav til COE er, at ansøgeren er berettiget til at komme ind Thailand baseret på listen over berettigede rejsende. Ansøgeren skal sikre sig det relevante thailandske visum, før han ansøger om COE. Når visummet er indhentet, skal ansøgeren udarbejde følgende dokumenter til COE-ansøgningen:

Kopi af pas
Kopi af turistvisum, ikke-immigrantvisum eller forlængelse af ophold med en tilbagerejsetilladelse eller intet visum for nogle lande
Kopi af COVID-19 Rejseforsikring for Thailand Police, der dækker behandling og medicinske udgifter relateret til COVID-19 med en dækning på mindst 100.000 USD.
Kopi af bekræftet flybooking
Kopi af bekræftet alternativ statskarantæne (ASQ) hotelbooking eller SHA+ hoteller i Phuket

hvordan tolkes denne sætning?
Redigeret af admin d. 14-09-2021 12:47
Lars
Lars
14-09-2021 12:35
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Lars skrev:
Girobank,

Hvor har du teksten fra? Ligner ikke noget der er fra officiel kilde?

Kravene er listet ret tydeligt på ambassadens hjemmeside i artikel nederst på forsiden.

Følg disse og du kommer i mål.

Du skal uploade visum (eller "extension of Stay med tilhørende re-entry tilladelse, der der haves dette), hvis du rejser med et visum.

Du vælger her Non O under "Type of permitted persons" (teksten virker måske ikke helt klar)

Hvis du rejser på visumfri indrejsemåde skal du selvfølgelig ikke uploade noget visum, men vælge den mulighed i COE ansøgningen.

Så vælger du "exempt" under "Type of permitted persons"
Lars
Lars
14-09-2021 12:36
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

girobank skrev:
den kopierede tekst findes på COE ansøgningssiden

https://www.thaiembassy.com/tha...



er det mon bevis nok?
Lars
Lars
14-09-2021 12:36
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Lars skrev:
girobank skrev:
den kopierede tekst findes på COE ansøgningssiden

https://www.thaiembassy.com/tha...

er det mon bevis nok?


Jeg undrede mig blot over formuleringerne, der virker noget tunge.

Jeg regner med, at du ved at den side ikke er fra de thailandske ambassader og ikke har nogen relation til myndighederne i Thailand. Det er en privat side.

Men fik du brugbart svar på dit spørgsmål?
Lars

Lars
14-09-2021 12:36
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

girobank skrev:
https://www.thaiembassy.com/tha...



er dette ikke en officiel hjemme side, hvad kan man efterhånden stole på?
Lars
Lars
14-09-2021 12:37
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Lars skrev:
girobank skrev:
https://www.thaiembassy.com/tha...
er dette ikke en officiel hjemme side, hvad kan man efterhånden stole på?

Der er ikke noget på siden der antyder at det er en officiel hjemmeside. Intet logo eller tekst i toppen som indikerer tilknytning til udenrigsministeriet. Der er ingen kontakt information.

Nederst på siden står der
"This is NOT the official website of the Thai Embassy."

Den har heller ikke noget som helst med den COE ansøgningssiden at gøre.

Har du set en ambassadeside fuld af reklamer før og reklamer for agenter?
(1.400 USD for en amerikaner for at få assistance til visumansøgning og COE ansøgning, assistance til booking af hotel, forsikring og fly, WOW)

Så jo, jeg havde ret i det ikke var fra en officiel side du kopierede.

Du har spurgt om det samme omkring visum og COE nogle gange i forskellige tråde og fået svar og links og anbefalet at bruge de officielle information og i det mindste tjekke kravene de rigtige steder. Mere kan jeg ikke rigtigt gøre.

Fik du svar på dit spørgsmål?

Tip til at genkende officielle sider fra myndighederne i Thailand:

Officielle myndighedssider fra regeringsorganer i Thailand ender på .go.th. Det er officielle sider, da disse endelser kun kan tildeles regeringsorganer.

Det gælder f.eks. thaievisa siden, COE ansøgningssiden, immigrationen og ministerier.

Der findes også bl.a. .ac.th og .or.th, som uddannelse og godkendte ikke-profit organisationer. Det er f.eks. det danske handelskammer i Thailand, dancham .or.th.

Der findes en tilsvarende side der forsøger at udgive sig for Immigrationen i Bangkok ved at vælge navn tæt på - men med .com endelse. Men har intet med immigrationen at gøre.

For Suvarnabhumi lufthavn det samme. En side forsøger at lægge sig tæt op af lufthavnens navn og igen med .com som endelse. Lufthavnene under AOT, inkl dem i Bangkok, ender på .airportthai.co.th.

(Ambassader følger så ikke dette men har ofte lokal endelse som .dk)
Lars
Lars
14-09-2021 12:37
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

girobank skrev:
Indrømmer, jeg er faldet i vandet på en snydesite. Jeg søgte på COE Thailand og den kom frem.

Men jeg har besvær med at finde opskriften på den rigtige COE.
Lars
Lars
14-09-2021 12:39
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Lars skrev:
Vil du bruge den almindelige hotel karantæne i Bangkok eller Pattaya?
Eller Phuket 7+7 løsningen eller Samui Plus?

Der er lidt forskellige krav til dokumentationen.

Her er en tekst jeg lavede i indlæg for 3 måneder siden og her har justeret lidt til.

Vejen til at komme til Thailand

Med den almindelige hotel karanæne:

Dokumenter og proceduren for at komme til Thailand:

1. Visum, hvis der ikke rejses på den 30/45 dages virusmfrie indrejse ordning.

2. COE, Certificate of Entry.

3. Booking af karantænehotel, AQ, med kvittering for betaling.

4. Forsikring/rejseforsikringer der dækkee minimum USD 100.000 og dækker COVID-19.

5. Dertil naturligvis billet.

6. Kopi af pas

7. RT-PCR COVID-19 test (negativ) taget højst 72 timer før afgang.

8. Downloade "ThailandPlus appen og registrere sig inden afrejse.

Derudover vist også en Health Declaration form, T8.

Alle dokumenter skal være på engelsk.

Kontakt til ambassaden:

Den eneste kontakt der er nødvendig er evt. udstedelse af visum.

COE ansøgning og udstedelse sker online. (jeg mener at der skal opgives/haves visum eller være søgt førend COE kan udstedes.) https://coethailand.mfa.go.th/

Til COE ansøgningen skal der bruges punkt 1, 3, 4, 5 og 6. Punkt 1, kun hvis der ikke rejses på den 30/45 dages virusmfrie indrejse ordning.

På første side af COE ansøgningen vælges om der rejses på visumfri ordning, turist visum, non Imm O visum eller andre former. Derefter kommer så de formularer frem som passer til den valgte type.

Karantænehotel bookes direkte med hotellet.

Forsikring og COVID-19 test står den rejsende selv for. Dansk rejseforsikring vil dækkke stort set alt relateret til COVID-19. Gouda har været brugt af mange.

Billet - bestilles direkte hos de flyselskaber der flyver passagerer til Thailand.

I lufthavnen.

Skal så have punkt 7 og 8 klar.
Muligvis eller for sikkerhedsskyld en form T8.

Alle dokumenter anvendt til COE ansøgning samt COVID test skal medbringes i papirkopi og kunne forevises på forlangende undervejs.

Grafikken her findes også på ambassadens hjemmeside. Der mangler måske lige at være nævnt visum under COE dokumenterne for at gøre det helt klart.

Der skulle meget gerne indenfor de næste par dage være en samlet guide over indrejsemuligheder, krav og tips på selve thaiguides hovedside. Der arbejdes på det....

Lars

Lars
14-09-2021 12:39
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

girobank skrev:
Ja, jeg har altid spørgsmål.

Hvis man nu læser,hvad der kræves for at få COE, så er det jo næsten det samme som til visumansøgning.

[size=16]Forslag: lav en ny tråd, der hedder: ansøgning om COE[/size]

(bør ikke stå ui tråd om online visa?
Lars
Lars
14-09-2021 12:40
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Lars skrev:
Jeg beklager, at jeg brugte tid på at give et langt forslag til hvordan du griber det an.

Kunne du bruge det?

Jeg startede med at spørge hvilken karantæne løsning du vælger. Det har jeg spurgt om før men du nægter at svare hver gang.

Ja det er måske forvirrende at du starter at debattere COE og efterlyser info omkring dette i en tråd om visumansøgning. Så er det måske bedre at du laver en ny tråd til de spørgsmål der dukker op om COE. COE og visumansøgning har ikke noget med hinanden at gøre overhovedet. Det er to helt forskellige ting.

Læste du den sidste linie - at der ville komme noget samlet om indrejse på hovedsiden. Der vil jeg typisk altid linke til forumet hvor der kan snakkes videre.

Lad os snakke videre om COE i en ny tråd som du kan lave med dine spørgsmål og lade denne blive til visumansøgning som du skriver.
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand Pass indrejsetilladelse trin-for-trin og spørgsmål - UDGÅET Corona inkl visum, indrejser 151 06-01-2022
Lidt spørgsmål om familiesammenføring + det løse Opholdstilladelse i Danmark 14 18-11-2021
Spørgsmål vedr. turist visum Visum til Thailand 18 09-09-2021
Et tak og lidt blandede spørgsmål Ris og Ros 11 27-06-2021
Spørgsmål i forbindelse med køb af lejlighed Bolig og jord - køb - salg - bygge eget hus 3 09-01-2018
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 1
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder