Nyeste indlæg
COE ansøgning
 Udskriv debat Udskriv debat
girobank
14-09-2021 19:47
Bruger
Antal indlæg: 353

Er der nogen der have været det igennem?
Hvordan gik det?

1. problem : mangler SHABA fra det godkendte hotel, efter anmodning sender de bare en bekræftelse uden SHABA ID og QR kode.

Det virker efterhånden lidt håbløs.

Hvor lang tid før afrejse kan der søges COE?
www.MaePhimproperty.com
Pej
14-09-2021 20:24
Bruger
Antal indlæg: 61

girobank skrev:
Er der nogen der have været det igennem?
Hvordan gik det?

1. problem : mangler SHABA fra det godkendte hotel, efter anmodning sender de bare en bekræftelse uden SHABA ID og QR kode.

Det virker efterhånden lidt håbløs.

Hvor lang tid før afrejse kan der søges COE?

Nej endnu ikke mangler lidt dokumenter før jeg kan søge, men har været igennem siden,
Jeg mener ikke der er noget tidsperspektiv du skal dog have alle dokumenter klar for ansøgning af COE.

Du skal have et SHABA ID det skal du bruge når du bestiller PCR test

Hilsen
Peter
WhiteBoyRick
15-09-2021 02:08
Bruger
Antal indlæg: 33

Jeg har været det igennem og det gik overraskende nemt. Det er Thailands ambassade i København der behandler ansøgningerne fra Danmark, og i mit tilfælde må man sige de var hurtige. Modtog både forhåndsgodkendelse og endelig godkendelse få timer efter jeg havde ansøgt.

Man kan ikke søge om COE mere end 30 dage før afrejse. Oplevede også at det ene hotel ikke ville udlevere SHABA ID mere end 30 dage før afrejse.

Mvh
Redigeret af WhiteBoyRick d. 15-09-2021 02:19
Pej
15-09-2021 11:42
Bruger

WhiteBoyRick skrev:
Jeg har været det igennem og det gik overraskende nemt. Det er Thailands ambassade i København der behandler ansøgningerne fra Danmark, og i mit tilfælde må man sige de var hurtige. Modtog både forhåndsgodkendelse og endelig godkendelse få timer efter jeg havde ansøgt.

Man kan ikke søge om COE mere end 30 dage før afrejse. Oplevede også at det ene hotel ikke ville udlevere SHABA ID mere end 30 dage før afrejse.

Mvh

Hvor har du fundet de 30 dage henne. Kan du sende mig link?
Jeg synes 30 dage virker forkert i forhold til at de viser at man skal købe fly og hotel efterfølgende for ansøgning af COE.
Hvis der skal ansøges visum skal der købes fly og hotel inden ansøgning af visum.
Så er der ikke tid til at noget må gå galt med kun 30 dage.

Hilsen
Peter

girobank
15-09-2021 12:09
Bruger

Peter skrev:

den oplysning står når du er ved at udfylde COE.

Så vi må nok vente på at hotellet udsteder og fremsender Shaba og QR koden.

Besværlig, men vi giver ikke op.

hilsen povl erik
www.MaePhimproperty.com
Pej
15-09-2021 12:41
Bruger

girobank skrev:
Peter skrev:

den oplysning står når du er ved at udfylde COE.

Så vi må nok vente på at hotellet udsteder og fremsender Shaba og QR koden.

Besværlig, men vi giver ikke op.

hilsen povl erik

Tak Povl Erik

Du skal nok nå i mål.

Hilsen
Peter
WhiteBoyRick
15-09-2021 13:35
Bruger
Antal indlæg: 33

Pej skrev:
Jeg synes 30 dage virker forkert i forhold til at de viser at man skal købe fly og hotel efterfølgende for ansøgning af COE.
Hvis der skal ansøges visum skal der købes fly og hotel inden ansøgning af visum.

Ja, jeg vil da også gerne indrømme, at jeg gjorde tingene i omvendt rækkefølge ift. anbefalet, da COE bør være en formalitet, hvis der er styr på visum, vaccination osv.

Bonus info:
Hvis det er Phuket Sandbox i er på vej til, og i ikke allerede har booket de 3 PCR tests, så bør i, hvis det er muligt, undgå at vælge “Phuket Swab Center Laguna”. Det sted er fuldstændigt overbooket og de ansatte løber forvirrede rundt uden system i tingene. Det tog en halv formiddag at komme igennem. Fik også en test ved “Phuket Swab Center Kata Center” - der var meget bedre styr på tingene og det hele tog cirka 2 minutter. Jeg havde gerne taget en taxa eller min scooter derned for at undgå helvedet i Laguna.

Mvh
Redigeret af WhiteBoyRick d. 15-09-2021 13:37
Pej
15-09-2021 14:00
Bruger

WhiteBoyRick skrev:
Pej skrev:

Ja, jeg vil da også gerne indrømme, at jeg gjorde tingene i omvendt rækkefølge ift. anbefalet, da COE bør være en formalitet, hvis der er styr på visum, vaccination osv.

Bonus info:
Hvis det er Phuket Sandbox i er på vej til, og i ikke allerede har booket de 3 PCR tests, så bør i, hvis det er muligt, undgå at vælge “Phuket Swab Center Laguna”. Det sted er fuldstændigt overbooket og de ansatte løber forvirrede rundt uden system i tingene. Det tog en halv formiddag at komme igennem. Fik også en test ved “Phuket Swab Center Kata Center” - der var meget bedre styr på tingene og det hele tog cirka 2 minutter. Jeg havde gerne taget en taxa eller min scooter derned for at undgå helvedet i Laguna.

Mvh

Jeg er klar med alt og afventer åbning af online visa ansøgning igen.
Ja det er Phuket sandbox for at rejse videre after de 14 dage.
Jeg havde ellers svoret at jeg aldrig ville til Phuket, men der er ikke rigtigt andet valg pt. Udover hotelkarantæne i BKK og det er slet ikke mig.

Tak for din bonusinfo.
Det vil jeg huske når jeg skal bestille de 3 test på hjemmesiden, det afventer med til det sidste i håb om at antallet bliver reguleret ned.
Jeg fik et sted anbefalet fra det hotel jeg har bestilt, det skulle ligge meget tæt på hotellet.

Hilsen
Peter

girobank
07-10-2021 16:51
Bruger

Er det korrekt forstået, at en herboende thai, der skal på ferie i Thailand, også skal have forsikring, der dækker covid 19 (100000 dollar)?

Samt skal søge COE også?
www.MaePhimproperty.com
Lars
07-10-2021 17:45
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 8512

Alle der rejser ind i THailand skal have COE og sådan har det været fra COE starten.

Hvilken ordning vil personen rejse på? hotelkarantæne, Phuket eller Samui løsningerne?

Der er forskellige regler/krav til hvad der skal til. Forsikringskrav i Sandbox løsningerne.

Men du kan se reglerne for alle løsnignerne på ambassadens hjemmmeside - på thai så kan personen også selv læse det.

Men skriv hvilken ordning, så er det nemmere.

Hvis du selv er begyndt at søge COE vil du også se at der på forsiden skal vælges mellem om man er thai eller ej - altså thaierne også skal søge. Der står så på thaiversionen hvad der kræves af en thai. Så kan personen også læse det selv der.
Redigeret af Lars d. 07-10-2021 17:48
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thaitravel hjælp ansøgning Corona inkl visum, indrejser 1 25-11-2021
Problemer med ansøgning af TR visa Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 6 21-11-2021
Søgning af visum ONLINE Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 3 20-11-2021
NON-O Visum ansøgning - Hjælp til de supplerende oplysninger ønskes. Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 8 13-11-2021
E-visum uden sticker indføres nu - visum ansøgning lukkes i 10 dage Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 9 27-09-2021
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder