Nyeste indlæg
Forsikringskrav ved forlængelse af Non Imm O retirement?
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
07-10-2021 17:14
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 8512

Der har været forskelige meninger om det nu er blevet et krav at have sundhedsforsikring ved forlængelse af en Non Imm O, retirment visum i Thailand.

Dvs når der laves en 1-årig forlængelse af det oprindelige visum som der er rejst ind på, når opholdet er ved at udløbe.

Der er nu krav om at have sundhedsforsikring når der søges om Non Imm O, retirement visum.

Jeg har ikke kunnet finde noget krav om sundhedsforsikring ved forlængelse nogle steder.

I denne tråd hos aseannow.com (tidligere thaivisa) fra 17. september er konklusionen:

Der kræves ikke sundhedsforsikring ved forlængelser af et Non Imm O, retirement visum som der er rejst ind på.

En af dem der skriver har jeg erfaring med at han stort set altid ved hvad han udtaler sig om på visum/opholdsområdet og er fast "visumekspert" der. Brugeren Ubonjoe.

Han skriver der:
The is no insurance requirement if you entered on a non-o visa and have extending the entry form it based upon retirement.

Did you use a non-o visa to enter the country prior to applying for your first extension.

Kan jo ikke garantere det er sandt, men spørgeren bekræfter at han fik forlængelse uden forsikring.

Kan heller ikke garantere at dette ikke ændres i fremtiden.

Det er bedste information jeg har kunnet finde.

Måske er der andre der har anden information? - helst med link eller lignende og ikke fra 3. mand.

Insurance required for Non-O Retirement Extension???
Lars
girobank
08-10-2021 17:32
Bruger
Antal indlæg: 353

Jeg rejser ind ned på 3 mdrs visa og forlænger så med et års visa dernede.

Jeg har rejseforsikring hjemmefra for hele min periode dernede.

Jeg tror ikke man kan forlænge visa uden at forsikringen er iorden!

Og slet ikke i disse coronatider. Det ville jo også være dumt.
www.MaePhimproperty.com
Lars
08-10-2021 18:44
Brugers avatar

Bruger

girobank skrev:
Jeg tror ikke man kan forlænge visa uden at forsikringen er iorden!

Og slet ikke i disse coronatider. Det ville jo også være dumt.

Men som du læste, så er det ikke et krav idag, som linket også viser. Eller ingen steder kan ses nogle krav eller nogle erfaringer om det er et krav.

Hvordan det bliver fremover i år, 2022 eller senere må tiden vise.

Jeg tror nu ikke COVID er den største eller eneste fare og speciel ikke for folk i deres bedste alder. Der er mange andre bedre grunde end COVID til at have en rejseforsikring. Få bliver alvorligt syge af COVID, når de er vaccinerede.

Det kan sagtens ske kravet om forsikring ved forlængelser kommer, men det kan sætte mange i skidt situation.

Det vil også ramme dem som bor i Thailand. Nogle vil have umådeligt svært ved at finde en forsikring pgra alder og andre pgra de kan være meget dyre. Huske udlandsdanskere ikke blot kan tegne en dansk rejseforsikring.

Og så igen. Alle kan så tegne en forsikring på nettet, men de dækker jo alligevel ikke mange af de gamle skavanker hvis de kommer igen eller udløser noget som er følge deraf indenfor bestemt periode. Det opdager man så først bagefter når regningen bliver sendt til ens postadresse og ikke forsikringsselskabet.

Og hvis der laves krav om f.eks. outhouse dækning på 40.000 baht, så bliver det endnu dyrere. Det koster nogle steder næsten det samme som det der dækkes for.
Lars
girobank
08-10-2021 18:49
Bruger
Antal indlæg: 353

Vi har jo gennem tiderne set mange farlang, der havde glemt en rejseforsikring, og efterfølgende har lavet indsamlinger.

Ved rejse pt. til Thailand skal man jo have en forsikring der dækker covid, den forsikring er så indbygget i rejseforsikringen.

Om det fortsætter er jo umuligt at vide!
www.MaePhimproperty.com

Lars
08-10-2021 19:17
Brugers avatar

Bruger

Lige netop som jeg skrev.

Derfor jeg siger at folk skal absolut ikke tegne rejseforsikring for COVID skyld, men for alt det andet som kan ske. Skrev netop jeg kunne finde mange andre gode grunde til at tegne rejseforsikring.

Det er jo ikke sådan at halvdelen af Thailand ligger på intensiv på hospitalet med COVID.

Mere end 5.000 danskere får hvert år hjertestop udenfor hospitaler. Kan falde og brække benet uheldigt, ikke at forglemme Dengue Fever, blive ramt i trafikken, få infektion eller alt muligt andet som her i videoen....

Redigeret af Lars d. 08-10-2021 19:18
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Non O retirement eller turist visum Corona inkl visum, indrejser 2 10-11-2021
31-60 dages ferie i Thailand - turistvisum eller uden visum i 30 dage og forlænge det? Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 1 30-10-2021
STV visum, 270 dage uafbrudt i Thailand, er forlænget et år Corona inkl visum, indrejser 2 04-10-2021
Automatisk forlængelse af visum under COVID-19 krisen Corona inkl visum, indrejser 26 29-09-2020
forlængelse af visa Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 4 30-03-2019
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder