Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Corona inkl visum, indrejser
Hvem flyver vi med til Thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
girobank
14-10-2021 12:26
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

HEJ

Hvilket flyselskab flyver i med til Thailand?

Hvordan booker I:

Ved rejsebureau?

Ved flyselskabet direkte?

eller via Monondo, Travelmarket eller andre?

Hvilken klasse?

Hvilket tidspunkt?

hilsen Povl Erik

PS! jeg skal med Austrian airline på min næste tur og rejser på business.
Redigeret af admin d. 14-10-2021 12:47
www.MaePhimproperty.com
Lars
14-10-2021 13:07
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg troede kun det var Dronningen og Ulf Pilgaard der siger VI.

At sige der bookes via momondo svarer for mig lidt til at sige der bookes via google. Det er søgemaskiner og har ikke noget med billetterne, priser eller aftaler at gøre. Der vil altid blive booket via det rejseselskab som der trykkes på og laves aftale der. Ligesom google dirigerer folk hen til bestemte sider der er fundet.

Jeg vil altid booke direkte hos flyselskabet. Giver nem adgang til at kontakte selskabet og evt lave ændringer.

Jeg vil lede efter gode afgange på Skyscanner, Momondo eller andre søgemaskiner og så tjekke selskabernes egne priser og er de rimelige bestille der.

Findes der gode tilbud som er kombinationer af flyselskaber, og de ikke er i samme alliance, så er det selvfølgelig nemmere med mellemhandlerne.

Derudover finder jeg det ikke altid gennemskueligt hvad der er inkl. i billetten hos de selskaber og hvad der er af betingelser for ændringer. Ofte nemt at se hos selskaberne.

Set i lyset af de problemer mange havde sidste år med at handle med kun online mellemhandlere og det uklare der kommer der i ansvarsfordelingen og deraf boksekampe om hvem der har ansvaret gider jeg ikke selv.

Mellemhandlerne har det med at forsøge at lægge ekstra ting på - der de tjener pengene. Det kan være sædevalg som nogle gange alligevel er gratis.

Har hørt mange historier om utilfredse kunder som har booket ved de forskellige. Fælles er at de har gjort det for at spare et par hundrede kroner og man får hvad man betaler for.

Mange gode grunde til at booke direkte hos selskaberne og sikkert også mange gode grunde til at handle med mellemhandlere.

Nogle vil så foretrække de andre sider fordi de er oversat til dansk og der nemt kan kombineres flyselskaber - men at det er dansk betyder absolut ikke at det er et dansk selskab eller kontor i Danmark eller medlem af rejsegarantifonden.

For mig foretrækker jeg direkte fly og af flere grunde. Fra Thailand til Danmark kan der spares lidt med mellemøstlandende, men gør til gengæld også at ferien i Danmark næsten bliver en dag kortere i starten pgra afgangstiderne og skift.

Jeg foretrækker at få lidt søvn og det gør jeg bedst på en lang flyvning og ikke på to korte. Alternativet ville være via en lufthavn i Europa, så det giver et langt stræk og et kort.

---

Ser bort fra THAI i ovenstående, da de var i ekstraordinær situation med en i forvejen helt udhulet økonomi inden Corona og havde bare ingen penge at gøre godt med og endte så med bettalingsstandsning som alternativ til konkurs.
Lars
girobank
14-10-2021 13:19
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Hej Lars du må da meget undskylde, at overskriften ikke passer dig.

HVor ofte flyver du til og fra Thailand til f.eks Danmark eller Europa?

Lad os høre fra de andre ærede aktive medlemmer her!
www.MaePhimproperty.com
Lars
14-10-2021 13:30
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Tag det som en lille joke.

Jeg skrev så min mening og hvordan jeg bestiller billetter og vil fortsætte med at gøre det.
Lars

Pej
14-10-2021 15:55
Bruger
Antal indlæg: 63
Tilmeldt: 16.07.19

Jeg har selv købt billet økonomiklasse direkte hos Qatar Airways via deres hjemmeside, rejser mit på eftermiddagen fra CPH over Doha til Phuket for at være i sandbox.
Jeg rejser 1. November hvis jeg ellers får mit COE på plads

Hilsen
Peter
Kapper
14-10-2021 21:44
Bruger
Antal indlæg: 80
Tilmeldt: 15.09.20

2 x med KLM
3-4 x med Qatar
1 x Emirates
1 x Finnair

Må sige at pris vægter mest for mig, de gange med KLM via Amsterdam var primært for det var convenient at flyve fra Billund.

Generelt syntes jeg man får mest "value for money" med Qatar - hvad angår pris, service, connection, transittider osv.osv.

Den Billet jeg skal afsted på nu, blev købt Februar 2020 og er blevet flyttet 3 gange free of charge og den sidste ticket change jeg lavede i sidste uge for at ankomme i BKK den 1 istedet for den 31 kostede så 500 kr..
tomtomDK
17-10-2021 10:35
Bruger
Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 09.02.12

Har de sidste 6-7 år kun fløjet me Qatar, det er efter min mening de klart bedste og oftest også billigste. De fløj før corona sent på aftenen fra Kbh hvilket passede fint for mig. Jeg er også 2 meter høj så en times tid til at strække benene midtvejs er faktisk blevet helt dejligt, sammenlignet med de mere direkte ruter.

Ellers har jeg (vi) fløjet med alt fra Thai, KLM, Lufthansa, Emirates, Finnair til Norwegian. sidste er "heldigvigs" holdt op, de var hverken billige eller specielt gode.
girobank
23-10-2021 21:04
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Jeg vil egentlig helst flyve med THAI airways, men efter de har afskaffet premium økonomi, så er prisen ret høj på business, så jeg undersøger andre selvskaber via Travelmarket.dk, derefter på de enkelt selvskabers egen hjemmeside.
Næste tur blive med Austrian airways.
Sidste tur var med Swiss ned og Lufthansa hjem.
Finnair og Qatar er opså prøver, samt Britisk airways( gør det aldrig mere).
De farvede kan anbefales.
www.MaePhimproperty.com

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Thailand fået ny Premierminister 22. august. Løbende opdatering siden valget. Politik 12 01-09-2023
22-årig komet fra Thailand vandt guld i herresingle i badminton VM i København Nyheder 1 28-08-2023
Steder i det sydlige Thailand uden Russer Rejseplaner 4 26-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 3
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder