Nyeste indlæg
Visum til thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
ATO
17-10-2021 18:28
Bruger
Antal indlæg: 7

Hej
Prøver om nogen kan hjælpe mig, sidder lige nu og er ved at lave en visumansøgning da vi skal være i Thailand i 36 dage.
I den forbindelse bliver jeg spurgt til hvor vi skal bo. Har skrevet navn på det første hotel vi benytter.
Men så spørges der om vi skal bo andre steder hvortil jeg svarer ja og så vil de have navn på disse hoteller også.
Men de øvrige hoteller er ikke booket endnu, så hvor vigtigt er det at de ved hvor jeg skal bo hele tiden?
Håber nogen kan hjælpe.
Hilsen Anette
Ztoney
17-10-2021 23:23
Bruger
Antal indlæg: 42

Hej Anette
Du behøver ikke visum til Thailand ved 36 dages ophold. Uden visum får du jo et stempel til 30 dage, som kan forlænges med yderligere 30 dage på et immigrationskontor. Måske er det besværet med forlængelsen som du vil undgå og derfor søger et visum til 60 dage, men det medfører at du først skal igennem papirarbejdet for at få visummet (med redegørelse for hvor du befinder dig under HELE opholdet) og bagefter skal du så ansøge om et COE (Certificate of Entry).
Nu ved jeg jo ikke hvornår du skal afsted, men lige nu er der - som du måske ved - store forandringer på vej. Efter 1. november vil karantænen nok bortfalde, og den forhadte COE ansøgning bliver erstattet af en mere enkel App (Thailand Pass).
Så hvis du er i god tid inden din afrejse, ville jeg vente på at den nye Thailand Pass App bliver klar og så ta' afsted uden visum.
Med venlig hilsen
Bjarne
girobank
18-10-2021 09:35
Bruger
Antal indlæg: 353

Er ikke helt enig, men hvad siger LARS?
www.MaePhimproperty.com
Lars
18-10-2021 12:36
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 8512

Girobank og andre,
Jeg holder mig lidt i baggrunden her da jeg ikke selv har været igennem online processen.

Skal der kun skrives navn og adresse på et hotel eller vises en booking?

Skal der kun være navn og adresse, så kan den samme måske bruges til hele perioden?

Det har aldrig tidligere været krav med hotel booking hele perioden og vil simpelthen ikke lade sig gøre i praksis. Men de finder på så meget der er meget lidt logisk og lidt funktionelt. Alt er jo nemt når IT folkene laver deres rutediagrammer og programmerer det ind - de kan så ikke være så fleksible men kun følge ordrerne der er kodet ind.

De må komme ud i virkeligheden og væk fra skrivebordene.

Prøv at kontakte ambassaden om dette. Det giver absolut ingen mening i praksis som turister holder deres længere ferier. Har forstået på mange at kontakt via Facebook Messenger giver hurtige svar.

Mht 30 dage plus en forlængelse på 30 dage. Det kan give afvisning ved check-in hvis billetten videre ud af Thailand ikke er indenfor de 30 dage hvis der ikke haves visum. AFhænger af flyselskab og nok også af de enkelte medarbejdere i lufthavnen - om de følger reglerne de ser på skærmen eller godtager det med forlængelse.

Det burde jo være nemt at få et turistvisum online og det er billigere end en forlængelse og sparer tiden omkring et immigrationskontor - så er det rimeligt let online, ville jeg tage den løsning.

Thailand Pass istedet for COE.

Den seneste information fra idag omkring Thailand Pass, krav og dokumenter kan ses her:

COE indrejsepapir erstattes af simplere Thailand Pass
Redigeret af Lars d. 18-10-2021 12:40
Lars

Ztoney
18-10-2021 13:38
Bruger
Antal indlæg: 42

På Ambassadens manual for ansøgning om Tourist Visa (TR) står der som punkt 3:

“Proof of your accommodation in Thailand after quarantine: A Copy of hotel reservation/ rental contract/deed. In case of residing with a family, an invitation from the host family along with a copy of their undersigned Thai ID or house registration is required. The name of the applicant must indicated clearly. (It is not enough to write the address in the application) Example for Invitation Letter Click / ตัวอย่างหนังสือเชิญ Example for Invitation Letter in Thai Click”

Men du har fuldstændig ret Lars, det giver ingen mening. Hvis man kan bevæge sig nogenlunde frit rundt i Thailand efter karantænen som turist og bo på flere forskellige hoteller, ved man da ikke altid hvor man skal bo i hele ferien inden man ta'r hjemmefra.
Men nu, hvor karantænen højst sandsynlig helt falder bort og der kommer en afløser for COE, synes jeg man bør vente så længe man kan med at begynde processen.
girobank
18-10-2021 14:36
Bruger

Overskriften er visum til thailanbd, så vi skal passe på ikke at blande æbler og pærer sammen.

Visum og COE eller Thaiand pass er jo ikke helt det samme.

Rejse på over 30 dage kræver at man søger visum på ambassaden!

Man risikerer at blive afvist allerede ved CHECK IN i Kastrup lufthavn!!!!!!!!!!!!
www.MaePhimproperty.com
Pej
18-10-2021 15:25
Bruger
Antal indlæg: 61

ATO skrev:
Hej
Prøver om nogen kan hjælpe mig, sidder lige nu og er ved at lave en visumansøgning da vi skal være i Thailand i 36 dage.
I den forbindelse bliver jeg spurgt til hvor vi skal bo. Har skrevet navn på det første hotel vi benytter.
Men så spørges der om vi skal bo andre steder hvortil jeg svarer ja og så vil de have navn på disse hoteller også.
Men de øvrige hoteller er ikke booket endnu, så hvor vigtigt er det at de ved hvor jeg skal bo hele tiden?
Håber nogen kan hjælpe.
Hilsen Anette

Hej Annette

Først, der er forskel på om ambassaden vil vide hvor du skal bo eller de vil se booking på næste hotel, hvis det bare er vide så skriv det hotel du forventer at skulle videre til.

Jeg har lige søgt visum og her ville Thai ambassaden se flybillet og hotel booking efter endt sandbox i Phuket, kun det næste hotel ikke alle, hvis der er tale om en rundrejse.
Jeg havde ikke bestilt næste hotel da jeg vil leje en bolig hvor jeg skal rejse til, men først efter jeg har set nogle stykker, så i stedet bestilte jeg 2 overnatninger på et hotel hvor jeg skal rejse til efter sandbox, jeg sendte den booking til ambassaden det var nok til dem.
Den hotelbooking jeg foretog skal først betales et par dage før ankomst og kan også afbestilles igen et par dage før ankomst hvis jeg ikke skal bruge den.
Der er nogle dokumentationskrav Ambassaden stiller som skal efterleves, om det giver mening eller ej.

Hilsen
Peter
ATO
18-10-2021 20:07
Bruger
Antal indlæg: 7

Hejsa fra Jyden der snart skal afsted til Phuket

Jeg siger mange tak for jeres tilbagemelding og hjælp. Wink

Det var i ansøgningen om visa jeg blev spurgt om hvor jeg skulle bo og efterfølgende om jeg skulle bo andre steder, og som jyden jeg nu er siger jeg ja jeg skal bo andre steder og så vil de vide hvor jeg så skal bo.
Men da jeg skal bo flere steder så skriver jeg bare kun det ene så ser jeg hvad der sker senere i processen.

Men indtil videre siger jeg tak for hjælp og skal nok hilse dernede fra alle Danskerne som bliver hjemme. Hahaha

Til info rejser jeg den 12/12 21 og bliver der indtil 16 januar 2022 Rullerafgrin

Hilsen Anette

girobank
23-10-2021 10:52
Bruger

Jeg er ved at booke et AQ hotel i BKK, men de svarer, at indtil de er blevet opdateret af de thailandske myndigheder, så kan de ikke reservere værelse?!

Og man skal jo bruge en bekræftet reservation til at søge visa!

Det er ikke nemt lige nu.
www.MaePhimproperty.com
Lars
23-10-2021 12:33
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 8512

Hej Girobank. Du har tidligere skrevet at du har fået Non O, pensionist, multientry visum allerede. Mener du at det skal bruges til at søge COE?
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Rejs til Thailand uden karantæne - Vejen til Thailand trin for trin Corona inkl visum, indrejser 81 27-11-2021
Thailand Pass indrejsetilladelse trin-for-trin og spørgsmål Corona inkl visum, indrejser 132 25-11-2021
Hvilken VPN server er bedst i Thailand Corona inkl visum, indrejser 3 24-11-2021
I tilfælde af positiv test i Thailand Corona inkl visum, indrejser 3 23-11-2021
Søgning af visum ONLINE Visum til Thailand - se også COVID-19 gruppen 3 20-11-2021
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder