Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Visum til thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
23-10-2021 12:36
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

ATO skrev:
Hejsa fra Jyden der snart skal afsted til Phuket

Jeg siger mange tak for jeres tilbagemelding og hjælp. Wink

Det var i ansøgningen om visa jeg blev spurgt om hvor jeg skulle bo og efterfølgende om jeg skulle bo andre steder, og som jyden jeg nu er siger jeg ja jeg skal bo andre steder og så vil de vide hvor jeg så skal bo.
Men da jeg skal bo flere steder så skriver jeg bare kun det ene så ser jeg hvad der sker senere i processen.

Men indtil videre siger jeg tak for hjælp og skal nok hilse dernede fra alle Danskerne som bliver hjemme. Hahaha

Til info rejser jeg den 12/12 21 og bliver der indtil 16 januar 2022 Rullerafgrin

Hilsen Anette


Hej, Anette,
Godt at høre det lykkedes, det er jo hovedsagen.
Ha' god jule/nytårsferie.
Lars
girobank
23-10-2021 14:30
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

JEG HAR BESTILT AQ HOTEL I BKK, MEN DE KAN IKKE RESERVERE LIGE IDAG, hotellet oplyste at de ville vende tilbage på tirsdag.

Ambassaden vil ikke udstede mit visa, før jeg har hotelreservation.

Så bare vente lidt endnu.
www.MaePhimproperty.com
girobank
23-10-2021 14:30
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

JEG HAR BESTILT AQ HOTEL I BKK, MEN DE KAN IKKE RESERVERE LIGE IDAG, hotellet oplyste at de ville vende tilbage på tirsdag.

Ambassaden vil ikke udstede mit visa, før jeg har hotelreservation.

Så bare vente lidt endnu.
www.MaePhimproperty.com
Lars
23-10-2021 15:03
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Girobank, Ok så har du bare fortalt historier tidligere om et visum som du altså ikke har fået i hånden og set, som du skrev før. Hvad kan man snart tro på ?

Men tirsdag er vel heller ikke noget problem når du rejser om 7 uger.

Hvorfor råber du? Du har bestilt, men kan ikke reservere?

Du svarede ikke på hvorfor pokker du ikke venter med det.
Redigeret af Lars d. 23-10-2021 15:17
Lars

girobank
23-10-2021 20:47
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Nej historien er korrekt og vedkommende har modtaget COE idag og smutter på næste lørdag til Phuket.

Nu er jeg så selv i gang og fortæller om mine egne problemer med visa, fordi hoteller afventer noget nyt fra myndighederne på tirsdag.

jeg råber ikke op, skriver fakta og ingen gætterier, jeg vil bare ha mit visa på plads i god tid, det er vel ikke forbudt??

Hvis du ikke kan lide mine indlæg, så spring over dem eller bede mig om at stoppe med at skrive. Det er ganske enkelt op til dig.

PS! ved ikke om du har bemærket, at jeg laver mange henvisninger på facebook til Thaiguide.dk, hvis du ikke ønsker det, så siger du bare til, sp stopper jeg omgående med det.
Redigeret af girobank d. 23-10-2021 20:57
www.MaePhimproperty.com
Lars
24-10-2021 06:48
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Girobank.
Råbe - det kaldes råde på nettet NÅR DER SKRIVES hele sætninger med store bogstaver, derfor jeg skrev det.

Jeg er da selvfølgelig glad for at du deler thaiguide forskellige steder, men derfor kan jeg vel godt påpege uklare ting og give et råd om at vente en uge.

Men hvorfor ikke bare vente lidt, der er jo rigelig tid, 7 uger. Det kommenterer du stadig ikke, men alt muligt andet.

Det er en overgangstid til det nye træder i kraft og fra tidligere har vi set at de nye muligheder kommer tæt på at det træder ikraft.

Det blev meldt ud torsdag aften. Blevet officiel lov senere, da det kom i Royal Gazette. Selve loven udstikker kun de overordnede rammer og ikke detaljer. Så er det weekend og fredag har offentlige kontorer holdt ferielukket pgra helligdag igår lørdag.

I mellemtiden skal ventes på de nye regler slår igennem i alle led og IT systemer. Det skal f.eks også fastlægges om prisen for COVID-testen skal opkræves af hoteller eller separat - og hvad de skal opkræve for den. AQ hoteller har inkluderet COVID-test i prisen mens det for SHA+ hoteller på Phuket har været separate bestilling på en webside. Nu kan så vælges mellem de to i Bangkok.

Du er blot lidt for hurtig.

Ellers lukker jeg den her og er bare forvirret over det udfra hvvad du har skrevet tidligere. Netop læst hvad du skrev.
girobank skrev:
til Lars og andre, læs dog hvad jeg skriver, jeg har søgt et NON 0.

Så er passet kommet i dag med posten og der er giver et visum, der hedder NON-IMMIGRANT 0 MULTIPLE

Alt er på plads

girobank skrev:
Jeg kunne jo ikke oplyse,hvad jeg fik før det var på plads.

Først sagde ambassadedamen at jeg fik 3 mdr pris 500 kr (jeg havde indbetalt 1250), så lidt overrasket, da passet kom retur og der var givet 1 år.

Jeg blev da lidt forvirret, men vil da ikke klage over det.

Da du skriver "jeg" troede jeg at det var dig og tænkte så det var COE du skulle søge nu. Beklager. Men lad det ligge og komme til emnet.
Redigeret af Lars d. 24-10-2021 07:28
Lars
brosse
01-11-2021 17:29
Bruger
Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 26.10.21

Hej
Er ved at søge Visa O-A, har lidt problemer med at få udfyldt Foreign Insurance Certificate, Ambassaden kræver det, men Tryg hvor min rejseforsikring ellers er klar, vil ikke gøre det.
Nogle som har søgt dette visa for nyligt ? hvordan fik i dette problem løst ?
Har kontaktet Gouda også, venter svar fra dem.
Skal lige siges, at det som står på formularen, er det samme, som står på mit engelske forsikringsbrev fra Tryg, men det er vel typisk thai, lad os få lidt flere formularer, vi kan stemple.
På forhånd tak.
Pej
02-11-2021 11:58
Bruger
Antal indlæg: 63
Tilmeldt: 16.07.19

brosse skrev:
Hej
Er ved at søge Visa O-A, har lidt problemer med at få udfyldt Foreign Insurance Certificate, Ambassaden kræver det, men Tryg hvor min rejseforsikring ellers er klar, vil ikke gøre det.
Nogle som har søgt dette visa for nyligt ? hvordan fik i dette problem løst ?
Har kontaktet Gouda også, venter svar fra dem.
Skal lige siges, at det som står på formularen, er det samme, som står på mit engelske forsikringsbrev fra Tryg, men det er vel typisk thai, lad os få lidt flere formularer, vi kan stemple.
På forhånd tak.


Hej Brosse
Thai ambassadens vil have udfyldt et bestemt forsikringscertificat så de er sikker på at den opfylder deres krav, jeg fik det Thailandske forsikringsselskab hvor jeg har købt sundhedsforsikring til at udfylde det.

Hilsen
Peter

brosse
02-11-2021 13:04
Bruger
Antal indlæg: 7
Tilmeldt: 26.10.21

Hej Peter
Tak for svar. Jeg håbede nogen havde fået et dansk forsikringsselskab, til at udfylde certifikatet, bliver nok nødt til at bruge et thailandsk selskab.
Hvilket Thailandsk selskab brugte du ?
Mvh Jørgen

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Visum til Danmark - lange behandlingstider og ventetider på at booke tid til ansøgning - Ambassade Visum til Danmark 5 25-03-2024
Store prisstigninger for visum på vej? Visum til Thailand 2 15-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Vietnam - nu 45 dages visumfri indrejse og turist E-visum til 90 dage Andre lande omkring Thailand - rundrejser 1 08-12-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 1
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder