Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Corona inkl visum, indrejser
Rejs til Thailand uden karantæne - trin for trin (ordningen lige nu suspenderet) UDGÅET
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
22-10-2021 14:39
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Ambassaden er også ude med lidt info

Bestilt hotel allerede og ankommer efter 1. november:

Ser ud til at dem som allerede har bestilt hotel og ankommer efter 1. november, kun skal være en nat på det bestilte hotel. Kan få resten refunderet på stedet efter første nat.

Ankomst 1-8. november:

Ambassaden anbefaler at der søges om COE på https://coethailand.mfa.go.th/ og det inden 31. oktober. Allerede udstedte COE kan stadig anvendes ved ankomst i november. Thailand Pass forventer Ambassaden går i luften 1. november. Der skal så måske bestilles "fuld pakke" af hotel og det som kan betales tilbage senere. Det kan blive lidt tricket.

Jeg tror ikke COE bliver opdateret til de nye sandboxe og den karatænefrie løsning for så kort tid.ret til det nye her. Jeg tror det ikke, da det er for så kort tid.

Her original teksten:
The Thailand Pass system will open for registration from 1 November onwards. Therefore, it is recommended that those who travel to Thailand between 1-8 November 2021 should register via https://coethailand.mfa.go.th/ to obtain a Certificate of Entry (COE) by 31 October 2021. The CoE already issued by the Embassy can still be used. Travelers can contact AQ hotels directly to request a refund of their stay after the first night.

Thailand Pass går i luften 1. november.
Der skal søges mindst 7 dage inden afrejsen og derfor der skal søges COE for rejser indtil 8. november.

Tidligere meddelt 1-3 dage, men det var så en and og de 7 dage er ikke hurtigere end idag - tværtimod.

Websiden er nu ændret fra den CCSA tidligere offentliggjorde, sådan kan det jo gå.

Der skal søges på https://tp.consular.go.th/ og der står i øjeblikket
"Announcement
Thailand Pass will be opening soon."

Forsikringen på 50.000 USD

Det skal ikke kun være en forsikring der dækker COVID-19. Det skal være en Medical Insurrance og det svarer vel til en rejseforsikring. Sådan har det også været i praksis for de fleste indtil videre.

Danske rejseforsikringer dækker ofte med ubegrænset beløb og det er opfylder kravene. Enkelte forsikringsselskaber har forskellige lavpris produkter - tjek deres dækninger der.

De fleste vil nok tegne en rejseforsikring alligevel, så ikke nogen ekstraudgift, men lidt ekstraarbejde med at få det rigtige dokument til at vise.

Bestilling og betaling af COVID-test efter ankomst

Der mangler stadig information om bestilling og evt. forudbetaling af den COVID-test som tages efter ankomst.

Ellers er informationen meget på linie med den i første indlæg her i tråden.

Jeg prøver løbende at opdatere det først indlæg når der kommer nye informationer. Disse her vil også komme deri senere.

Hele ambassadens information kan ses på facebook (ikke endnu på deres hjemmeside)

https://www.facebook.com/rtecop...

Her først grafikken fra det thailandske udenrigsministerium igår:

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/3%20koncepter%20for%20indrejse%2020-10-21.jpg

Her grafikken fra Ambassaden idag:

www.thaiguide.dk/images/forum/covid19/indrejse%20regler%20thai%20ambassade%2022-10-21.jpg
Redigeret af Lars d. 22-10-2021 15:40
Lars
Lars
22-10-2021 16:03
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

girobank skrev:
De med uden karantæne skal vist lige tages med et gran salt.

Visaafdelingen har idag bedt mig om at booke hotel i BKK ( skal flyve den 15.dec).

Har set et sted, at man max må være 2 timer fra BBK airport og skal opholde sig på et godkendt hotel, når man får besked på corona testen.

Ja, den information om en nat på godkendt hotel har været tilgængelig hele tiden, så ikke noget nyt i det. Står også i første indlæg og har været i andre tråde ugen igennem.

Kan også vende det til det positive at du sparer dage i karantæne og ikke altid fokusere på det negative?
Lars
Pladebix
22-10-2021 19:37
Bruger
Antal indlæg: 41
Tilmeldt: 13.09.21

Hej Lars

Hvis jeg rejser med KLM og via Amsterdam får jeg så karantæne da Amsterdam ikke er på listen eller er det kun ens hjemland der tæller?
Nok dumt spørgsmål men er ny i rejse branchen
Mvh bjarne
Lars
22-10-2021 19:46
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Pladebix,

Der findes ingen dumme spørgsmål, og da slet ikke i denne forvirrende og frustrerende tid hvor det ikke er til at finde hoved og hale i det hele der læses rundt omkring og de drypvise informationer der kommer løbende fra myndighederne via en del forskelilge kanaler.

Så spørg du bare ligeså meget du vil.

Jeg tænker at du hentyder til at Holland ikke er på listen over de 46 lande?

Så vidt jeg lige kan se er de, men det er under Netherlands, som nummer 30.

Eller tænkte du på noget andet end jeg lige tror?

Redigeret af Lars d. 22-10-2021 19:49
Lars

Pladebix
22-10-2021 20:23
Bruger
Antal indlæg: 41
Tilmeldt: 13.09.21

Ja det er vist briller jeg mangler
Tak
Så har jeg et andet spørgsmål
Vi siger jeg kommer til Bangkok Og tar på hotel får lavet en test og bum den er positivt.......
Hvad sker der så ?
Bliver man på det hotel og er det hotel de vælger ? Tænker dyrt hotel
Eller kan man vælge hvor man skal i karantæne?
Lars
22-10-2021 20:34
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg kender ikke detaljerne for det nye system som ser ud til at være lidt anderledes end de nuværende.

Men jeg tror der er en god chance for at blive sendt i isolation/karantæne og prisen for dette og evt. behandlinger hvis det bliver værre, skal forsikringen dække. Derfor der kom krav om forsikring.

Det kan idag være et hospital eller et "hospitel" i karantæne. Hospitel hotel der anvendes som hospital til smittede uden symptomer. Muligvis kun i Bangkok den løsning er brugt og ikke på Phuket. Idag mener jeg denne tid er 14 dage for Phuket, hvis der ingen symptomer er. Om det er forkortet/forkortes ved jeg ikke.

Anser det for sandsynligt at noget af ferien vil skulle bruges i total isolation. Men regningen skal betales via forsikringen.

Myndighederne lykkedes dog ret godt med at undgå at berøre det emne.

Men situationen bliver helt ny, så procedurerne her kan også være nye.

Det var mit bedste bud til ikke at komme med et klart svar endnu.
Redigeret af Lars d. 22-10-2021 20:38
Lars
Kapper
22-10-2021 21:11
Bruger
Antal indlæg: 80
Tilmeldt: 15.09.20

Lars skrev:


Forstår godt lidt spørgsmålet ud fra at Danmark netop ikke bruger afrejselandet, men det land der sidst er steget på et fly til at afgøre testkrav osv. Men anvender bopælslandet til at bestemme hvilke indrejsekrav der er for at overhovedet kunne komme ind. Blanding der bruges der.


Når man får tilsendt godkendt COE så er det 72 timer testkrav fra første afgang

1.3 Medical certificate with a laboratory result indicating that COVID-19 is not detected, using RT-PCR test, issued within 72 hours before departure (in case of connecting flights, before embarkation from initial port).

Men ja det har det med at blive blandet sammen, og når man så tidligere og skulle holde hoved og hale for at komme ind i DK
girobank
23-10-2021 10:54
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Vi skal også passe på testkravene: 48 eller 72 timer afhængig af hvilket flyselskab, man rejser med.
www.MaePhimproperty.com

Lars
24-10-2021 08:07
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

SHA+ hoteller kan nu ses på Agoda.

Teksten ændret omkring en ikke officiel side.

Til den første overnatning i den karantænefrie ordning skal der bookes på et AQ hotel eller SHA+ hotel.

Nogle kan allerede findes på Agoda og tilsyneladende bookes der også.

!!! Forbehold - Regner ikke med hoteller misbruger SHA+ logoet og tekst på Agoda - så vil der heller ikke den vej kunne findes SHA+ hotel til Phuket - men ved aldrig. Mange har fundet hoteller via Agoda.

Det er bl.a. for:

Bangkok
HuaHin
Pattaya
Chiang Mai

Phuket
Samui
Krabi - dele af det
Phang Nga - dele af det - Khao Lak

På Agoda ser priserne i Bangkok ser ud til at være fra 32 USD med morgenmad, svarende til rundt regnet 200 kroner.

Det er ikke muligt at søge COE til den karantænefrie ordning.

NOTE - booking dokumentation

Dokumentation for booking skal senere bruges ved ansøgning af Thailand Pass, som endnu ikke er gået i luften.

Til Sandbox løsningerne har der været krav om særligt SHABA dokument for hotelbooking. Det kunne tænkes at fortsætte. Dette udstedes af hotellerne og ikke af bookingsider.

Krav om forudbetaling af hotel

I kravene til booking af hotel står der at der skal vises en betaling for hotellet. Udenrigsministeriets oversigt skriver "Payment confirmation required" og Ambassaden skriver "Book and pay". Tiden må vise om det godtages i det nye Thailand Pass system med en kun en reservation og ikke forudbetaling. Det har vist været godtaget ved Phuket Sandboxen nogle gange.

Opdatering

Første indlæg er opdateret med de informationer der er kommet siden det blev skrevet. Skulle dermed indeholde alle de ting som er beskrevet i andre indlæg også.

Der er også nævnt kravet om 21 dages ophold i Danmark op til afrejse for at kunne anvende den karantænefrie ordning og undtagelser fra denne regel for udlændinge bosat i Thailand som rejser på kortere ture til et af de 46 lande på listen.
Redigeret af admin d. 24-10-2021 12:02
Lars
styker
24-10-2021 11:01
Bruger
Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 21.01.15

Det er vel ikke nogen officiel hjemmeside den der.
Den rigtige som hotellerne også skal registrere sig på for at blive godkendt er vel denne og der er ikke opdateret med nogen SHA+ godkendte hoteller i Bangkok endnu, men det kommer nok de næste par dage.
www.thailandsha.com

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Thailand fået ny Premierminister 22. august. Løbende opdatering siden valget. Politik 12 01-09-2023
22-årig komet fra Thailand vandt guld i herresingle i badminton VM i København Nyheder 1 28-08-2023
Steder i det sydlige Thailand uden Russer Rejseplaner 4 26-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 3
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder