Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Valuta og banker
20000 bath i kontanter ved indrejse?
 Udskriv debat Udskriv debat
Farang2000
20-09-2022 13:56
bruger
Antal indlæg: 2

Allerførst tak for en god og informativ hjemmeside.

Jeg står overfor en 4½ måneds rejse til Thailand til december. I den forbindelse vil jeg gerne forhøre mig om, om det stadig er et krav at kunne fremvise 20000 bath i kontanter ved immigrationen, hvis de spørger. Mange af mine venner rejser uden at have kontanterne på sig.

Jeg tænkte, at der måtte være en af jer thai-kendere, der kunne svare på det spørgsmål.

På forhånds tak.
Lars
20-09-2022 16:15
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9113

Krvet har stået i loven i herrens mange år og den ændres ikke lige.

Men det blev aldrig brugt førend der skete et eller andet i andre ændringer og så begyndte de nogle gange at tage det kort frem. Det var/er typisk hvis immigrationen har mistanke om at folk ikke er egentlige turister. Bor mere fast eller ligefrem arbejder ulovligt, men ikke kunne bevise det - så kunne de tjekke det med pengene som ingen har med og der uden videre afvise adgang.

Det var så typisk folk der lavede visarun, ud og ind, for at få mere tid.

For personer der ankommer med fly kan det kort også bruges hvis man har mistanke om andet urent trav.

Der vil jeg mene det ikke vil ske for en alm. dansk turist der ikke har passet overklistret med stempler fra Thailand. Det er virkelig de færreste der har dette med i thailandske kontanter tror jeg.

Så mit bud er at har du rent mel i posen og virker ret almindelig og ikke suspekt så får du ingen problemer med det. Langt de fleste går meget hurtigt igennem paskontrollen. Nogle gange tager det lidt længere tid og snakkes. Nogle nationaliter måske mere udsatte for ekstra forhør og jeg synes at have set flere af dem som ud til at komme fra Afrika.

Hvad gør du med visum?

Du kan så få spørgsmål om hvad formålet er med at være i Thailand og det er der nogle ikke rigtigt kan forklare sig ud af det.

Det var mit bud, men kan ikke give 100% garanti da det jo stadig er i loven - som forøvrigt er fra 1979 - en hel anden tidsalder mht rejser, turister og expats til arbejde.
Redigeret af Lars d. 20-09-2022 16:17
Lars
janegniels
26-09-2022 05:12
Bruger
Antal indlæg: 13

Hej Forum
Jeg har rejst i Thailand i mere end 20 år (flere gange om året). Jeg er aldrig blevet bedt om, at vise mindst 20.000 THB ved indrejse. Men altid haft mindst 20.000 THB med i kontanter. Jeg har en Bangkok Bank konto, hvor der altid er penge på kontoen. Jeg tænker om det er muligt, at vise min Bangkok Bank app. konto på telefonen, at der er min. 20.000 THB på kontoen, hvis der bliver spurgt, så jeg slipper for at veksle i Danmark. Er der nogle her i Forum der har erfaringer med ovenstående?

Lige en ting mere om penge:

Når jeg overføre fra min Danske bank til min Thailandske bank, gør jeg det i Danske kroner og jeg betaler omkostninger, som afsender og modtager betaler i Thailand. Er det den bedste løsning for overførelse? (Lakhe skrev i en anden link den 25/9-22 at han overførte i DKR.

Vi jeg bruger Kredit/Debit kort i Thailand bliver jeg spurgt om, jeg vil betale i THB eller DKR. Er det så THB eller DKR man skal vælge? Jeg har indtil nu valgt DKR.

Jeg ser frem til at høre fra Forum.

Hilsen Jan
Min Buri Bangkok
Jan
Lakhe
26-09-2022 05:21
Bruger
Antal indlæg: 104

Når jeg overføre fra min Danske bank til min Thailandske bank, gør jeg det i Danske kroner og jeg betaler omkostninger, som afsender og modtager betaler i Thailand. Er det den bedste løsning for overførelse? (Lakhe skrev i en anden link den 25/9-22 at han overførte i DKR.

Vi jeg bruger Kredit/Debit kort i Thailand bliver jeg spurgt om, jeg vil betale i THB eller DKR. Er det så THB eller DKR man skal vælge? Jeg har indtil nu valgt DKR.

Det er min erfaring at det er bedst at overfører DKR til Thailand frem for THB fra en dansk bank.
Men det er også min erfaring altid at vælge THB på kreditkort betalinger i Thailand da der bliver en dårligere kurs hvis man vælger DKR.
Måske andrer har andrer meninger, men dette er min erfaring gennem mange år.
Lakhe.
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen

janegniels
26-09-2022 05:26
Bruger
Antal indlæg: 13

Tak for svar hurtig svar Lahke, jeg prøver med THB ved næste brug af kort og få erfaring med det.

Hilsen Jan
Jan
milex
26-09-2022 07:23
Bruger
Antal indlæg: 106

Mht. 20.000thb ved indrejse, skal fremvises i kontanter. Anden valuta end THB accepteres også.

Mht. hævning/betaling med kreditkort, vælg altid lokal valuta - THB - ellers opnår du en elendig kurs. Se tidligere tråd: https://www.thaiguide.dk/forum/...

Mht. at vælge THB eller DKK ved overførsel fra dansk bank. Der er altid delte meninger vedr. dette. Men er jo svært at sammenligne da veksling af valutaen sker på forskellige tidspunkter.
Redigeret af milex d. 26-09-2022 07:54
Lakhe
26-09-2022 08:29
Bruger
Antal indlæg: 104

Mht. at vælge THB eller DKK ved overførsel fra dansk bank. Der er altid delte meninger vedr. dette. Men er jo svært at sammenligne da veksling af valutaen sker på forskellige tidspunkter.

Jeg har prøvet flere gange at overfører 1000 DKR til min Thailandske bank i DKR og lige bagefter overført 1000 DKR med omveksling i DK (godt nok nogle år siden) men resultatet hver gang det samme færre THB på kontoen ved omveksling hjemmefra, end ved at sende DKR men til gengæld er der jo gebyr når pengene kommer i DKR men stadig flere THB.
Lakhe
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
Lars
26-09-2022 09:43
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9113

Nu er trådstarter slet ikke vendt tilbage, så emnet er nu et helt andet.

Giver måske flere svar hvis helt nye emner får sit eget emne og nemmere at finde rundt.

20.000 baht ved indrejse - vise sin thai bankkonto på mobil.

Tidligere, da der var megen snak om dette for vel 3-4-5 år siden, ville de kun se kontanter og ikke andet.

Mht at overføre i THB eller DKK.

Husker ikke hvad jeg engang fandt ud af.

Men skal kurserne sammenlignes så er der nogle dages forskel på hvornår vekslingen sker. Så overførsler til sammenligning skal laves forskellige dage? Eller sammenligne kurserne de forskellige dage tilbage i tiden for at se.

Sendes i THB veksler den danske bank inden de sender og til dagens kurs.
Sendes i DKK veksles først i den thailandske bank og det kan være noget senere og kursen kan være en anden. Kursen for DKK faldt lige 2% over 2 dage i sidste uge.

Overføre via sin bank eller andre firmaer.

Mange anvender f.eks. Wise til at overføre penge til Thailand.

Det giver en bedre kurs og skal så tjekke gebyrerne også. Gebyret stiger med beløbet der overføres.

Normalt fremme hurtigere end standard overførsel fra banken.

Western Union er også en rimelig mulighed idag. De har over årene fået kurserne og gebyrerne ned.

Automathæninger.

ATM i Thailand og flere andre lande tilbyder at konvertere så du kan se hvor meget der hæves i den danske bank.

Der sætter den thailandske bank sin helt egen kurs der ofte er meget ringe.

Vælg derfor aldrig konvertering.
Omtalt i dette emner her i forumet
Bliver du snydt i automater med VISA - Master Card?

www.thaiguide.dk/forum/forum/attachments/atm-convertering-r.png
Redigeret af Lars d. 26-09-2022 10:10
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Problemer med at uplad supporting documents på den elektroniske visum ansøgningtil indrejse i Thai Visum til Thailand 6 23-11-2022
45 dages visumfri indrejse i vinterhalvåret Visum til Thailand 9 19-09-2022
Test & Go, karantænefri indrejse - detaljeret guide - udgået Corona inkl visum, indrejser 24 29-04-2022
Test & Go, karantænefri indrejse, åbner igen 1. februar - udgået Corona inkl visum, indrejser 12 20-02-2022
Hvilke forsikringer ved indrejse i Thailand ? Corona inkl visum, indrejser 28 09-09-2021
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Problem at veksle danske kroner i Thailand - fra 24/9