Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Problemer med at uplad supporting documents på den elektroniske visum ansøgningtil indrejse i Thai
 Udskriv debat Udskriv debat
Anne
17-11-2022 13:22
bruger
Antal indlæg: 3

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg oploader dokumenterne der skal ind i den elektroniske ansøgning?

samt hvad er det for dokumenter der skal ind under punkt 8, hvor der står Applicant must apply for e-visa via specific Embassy/Consulate conforming with his/her consular jurisdiction and residency. Applicant is required to upload document that can verify his/her current residency?

Findes der en vejledning på dansk?

Synes det er svært at udfylde, er ved at opgive..
mvh Anne
Lars
18-11-2022 05:01
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9212

Hej Anne,

Til punkt 8 har jeg læst at folk uploader billede af sygesikringsbevis.

Netop det punkt har givet mange spørgsmål.

Hvad er det specielt der driller? Hvordan der vælges dokumenter og får dem lagt ind - altså hvad der skal trykkes på siden? Får du nogle fejl beskeder når du prøver?

Lars
Anne
18-11-2022 11:14
bruger

Lars skrev:
Hej Anne,

Til punkt 8 har jeg læst at folk uploader billede af sygesikringsbevis.

Netop det punkt har givet mange spørgsmål.

Hvad er det specielt der driller? Hvordan der vælges dokumenter og får dem lagt ind - altså hvad der skal trykkes på siden? Får du nogle fejl beskeder når du prøver?

Hej Lars
Til punkt 8, hvis jeg sætter sygesikringsbeviset ind, så kommer det jo ind ti gange?
Mit problem har været at indsætte det efterspurgte, så fyldte det for meget i JPEG, så skulle det ændres til PDF, eller omvendt og kompromeres. Nu har jeg klaret det, afsendt og betalt de 500 kr og håber nu på at det bliver godkendt.. Når og hvis det bliver godkendt, skal vi lave min mands… pyha..
Jeg tror det er lettere at tage derned og få de 45 dage og måske flyve en tur til et af nabolandene og så komme ind igen og få 45 dage mere… Så har man sparet de 500 kr hver, som kan bruges til noget andet…
Håber de 45 dages ophold bliver forlænget efter 31/3-23, for så benytte det de næste år.
Mvh Anne
Lars
19-11-2022 06:02
Brugers avatar

Bruger

Jamen så er alt jo godt når du fik dokumenterne til at være rigtig størrelse og format.

Mangler der nogle dokumenter eller andet i ansøgningen så plejer de at kontakte ansøgere for at kunne eftersende det på mail.

Så det skal nok gå.

Mht punkt 8 så har den forvirret fra starten. I starten stod noget i retningen af at hvis du ikke var statsborger i det land du søger fra skal du oploade dokumentation for opholdstilladelse.

Altså kun ikke danske statsborere.

Men IT systemet har været lavet så der skulle uploades noget for at komme videre. Ikke videre smart, men sådan var det.

Nu er det så ændret til at alle skal oploade noget der viser hvor de bor og må bo.

Jeg har udfyldt forskellige indrejseansøgninger for andre lande her under COVId og både selve den engeleks tekst og det med upload af dokumenter kan laves 100 gange nemmere (og klarere i sproget og bedre vejledninger) og smartere end det Thailand har gjort både under COVID og visumansøgningerne.

Der skal nok ses lidt mere på hvad brugeren ser og hvad brugeren/ansøgeren ser og skal navigere og ikke så meget om designerne selv synes det ser ordentlig ud og de selv forstår det de selv har lavet, men er svært at bruge i praksis. Men må leve med hvad der nu er udviklet.
Lars

Anne
22-11-2022 10:05
bruger

Tak for svar. Jeg afventer min godkendelse og har I mellemtiden laver min mands ansøgning, som blev afvist dagen efter, med begrundelsen, at der var komme et E for meget på der, hvor jeg har skrevet efternavnet med pasoplysningerne.
Så skrev jeg til Ambassaden, som svarede, at jeg skal lave ansøgningen om igen og at jeg så desværre har mistet de 500 kr, som jeg har betalt...
Når, eller hvis jeg får min godkendelse, må jeg så lave min mands igen, men går min ikke igennem, tager vi til Thailand og får de 45 dages ophold, og vil så flyve ud af landet nogle dage og så håbe vi får 45 dage igen ved indrejsen.. Let er ikke let
Lars
23-11-2022 11:14
Brugers avatar

Bruger

Hej Anne,

Det er godt nok tungt.

Mangler der nogle dokumenter eller er nogle ikke skarpe nok så kan folk eftersende. Men er der et bogstav forkert i navnet koster det 500 kr og tiden at søge det hele igen.

Forstår godt I overvejer at droppe visum.

Blot nævne at uden visum er der en lille risiko for at blive afvist ved afrejse hvis der ikke haves returbillet indenfor den visumfrie periode, lige nu 45 dage. Det kan løses på forskellig måde.

Mht samlet plan uden visum, alternativ hvis det går over 31. marts hvor de 45 dages visumfri indrejse stopper.

Indrejse 45 dage

forlængelse i Thailand - 30 dage - 1.900 baht plus et par kopier og pasfotos.

Ud og indrejse - nye 45 dage, hvis der er inden 31. marts ellers 30 dage.

Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai kæreste til danmark permanent Opholdstilladelse i Danmark 9 01-02-2023
Visum til Thailand skal søges online Visum til Thailand 79 27-01-2023
45 dages visumfri indrejse i vinterhalvåret Visum til Thailand 10 27-12-2022
Overførsel af point fra Thai Airways Fly 2 20-12-2022
Nu 30 dage ved landegrænse imod 15 dage hidtil (uden visum) Visum til Thailand 24 12-12-2022
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand