Hvis min kæreste skal legalisere dokumenter på den danske ambassade, må en anden person så dukke op med dokumenterne i stedet? Og med/uden fuldmagt?
Og ambassaden skriver "Vær opmærksom på, at du først kan få adgang til ambassaden tidligst 15 min. før dit aftaletidspunkt". Det lyder jo som en slags adgangskontrol...
Så når aftalen bookes (og HVIS hun sender en anden i stedet) skal aftalen så laves i hendes navn eller navnet på den person der kommer med papirerne?
Om der kan anvendes fuldmagt og sende en anden skal jeg ikke kunne sige, men du har givet ret.
For at komme ind gennem porten helt ude ved vejen skal du vise legitimation, tidsaftale og fortælle hvorfor du kommer. Der åbnes en lille luge hvor det lige tjekkes inden den ret lille jerndøren åbnes og gennem en sluse.
Der skal navnet på aftalen og identifikationspapirerne nok være de samme. Det er stedfortræderen der skal ind og have noget lavet på ambassaden og derfor vil jeg meget tro det er den persons navn der skal være på tidsbestillingen.
Papirerne kan ifølge ambassaden også sendes til ambassaden med posten. (eller personligt fremmøde står der)
Husk at have styr på betalingen og evt. porto til at få det legaliserede retur.
Yderporten på billedet har altid været lukket når jeg har været forbi. Alm. mennesker kommer ikke ind med bil der.
Det er den lille dør til højre man skal ind igennem og det tjekkes inden du kommer ind der. Det er en lille sluse.
Kommer man alt for tidlig skal man så vente udenfor.
Redigeret af Lars d. 23-11-2022 11:32
Lars
Min daværende Kæreste - Nu Kone, fik en med fuldmagt til at få lavet legalisering af dåbsattest og Materiel status på den danske ambassade, og så sendt med DHL til Danmark
Blev lavet fuldmagt inden hus rejste til Danmark.
Ja de blev godkendt af Familie restshuset i DK.
Sommer 2022 :-)
Er der overhovedet behov for dåbsattest på hende til Familieretshuset? Det bliver ikke efterspurgt på prøvelsesattesten og når man ringer og spørger Familieretshuset vil de ikke have den...