Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Overnatning
Famileværelser på Koh Samui og Krabi
 Udskriv debat Udskriv debat
bihan
05-10-2008 12:43
Bruger
Antal indlæg: 5

Hej

Er der nogen der kender nogle gode og billige hoteller hvor der er plads til en familie på 4, 2 voksne og 2 børn på 11 og 14 på Koh Samui og Krabi. Der skal helst være A/C og pool.

Håber at høre npgle gode råd.

mvh
B.
Lars
07-10-2008 14:52
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6643

Hej Bihan,

Jeg kunne foreslå at slå et kik forbi Thai House Beach Resort på Lamai Beach, Koh Samui.
www.sawadee.com/hotel/samui/thaihousebeach/

www.thaiguide.dk/images/samui/thbr/thaihousebeachresort(3).jpg

Dansk vennepar har boet der, med 2 børn under 10 år, og nød det, med svimming pool og 10 m. til stranden.

Mine forældre (og jeg selv) har også nydt det der.

Et par billeder derfra:
www.thaiguide.dk/billeder/samui06/thbr/thaihous...

Måske ikke det billigste, med godt.
Redigeret af Lars d. 07-10-2008 14:54
bihan
08-10-2008 19:53
Bruger

Mange tak.

Kan man bo 4 pers. i deres rum?

Kender du noget til Krabi?

mvh
B.
Lars
09-10-2008 11:50
Brugers avatar

Bruger

Hej igen,
Om der kan bo 4 personer i et værelse eller bungalow.

Der må gerne være 4 der. Men er der plads til det. Det er måske en smag sag. Værelserne har en størrelse som billederne viser. De snyder ikke. Mine bekendte boede 4 i et, men det var med yngre børn end I har. Omvendt vil I næsten kun være på værelset, når I skal i bad eller sove.

Prisen for ekstra seng står på nettet også.

Du kunne prøve at skrive til dem via sawadee.som og se hvad de siger.

Ellers er der også andre muligheder i den prisklasse, hvor der også er pool. Men det afhænger også lidt af hvor på øen I kunne tænke Jer at bo. Altså ved hvilken strand. Chaweng, Lamai eller de mindre og mere stille strande.

På Lamai er der Pavillion også. Mange er glade for det, mens der er lidt for "betonagtigt" eller vestligt for mig. Ikke samme atmosfære udenfor som Thai House.

Der er også nogle billigere, men så ofte uden pool og nogle af de billigere er ikke med i diverse online reservationssystemer. F.eks. Mira Mare, som er nærmere de 1.000 baht per nat. Men 4 personer kommer til at ligge tæt haha.

www.miramare-samui.com

Mht Krabi er Ao Nang Villa, på Ao Nang stranden vest for Krabi by, ganske godt sted. Tæt ved stranden og med pool. Igen ikke det billigste men heller ikke det dyreste.

http://www.aonangvilla.com/

Ved I hvor på Samui, I gerne vil bo?
bihan
13-10-2008 13:44
Bruger

Hej

Tak for svaret.

Vi vil helst bo på Chaweng, da jeg har hørt det er der, der sker mest. vi havde tænkt max. pris pr. nat var 500-600, og der skal være pool.

På Krabi har jeg hørt der er bedst på Ao nang??

Måske er prisen urealistisk?

mvh
Bihan
Lars
13-10-2008 15:59
Brugers avatar

Bruger

Hej igen,
Jo Chaweng er den største strand på Samui og dermed mest liv og på godt og ondt og også det dyreste sted på øen. Den er vel 4-5 km lang.

Jeg har ikke selv boet på Chaweng siden 1990, så de erfaringer er vist forældede.

Men hele vejen er der resorts og hoteller mellem "hovedgaden" og stranden. Går ud ud fra hotellet til den ene side har du stranden og fred og ro og til den anden side så hovedgaden og restauranter, forretninger og al livet der. Skal det være lidt mere rolig kan du vælge at bo i den nordlige del, og stadig have gåafstand til tingene.

Ja Ao Nang er også den største strand i Krabi området/provinsen og dermed også der hvor der sker mest og er flest turister og tilbud. Ao Nang er ikke en egentlig by i den forstand, men et område bygget op omkring hoteller og forretninger langs vejen ved stranden og til og fra kørslen i hver ende. Der er flere andre dejlige strande omkring, men de er mere stille og øde.

Fra Krabi kan du også tage en endags tur til f.eks. Phi Phi øerne. Det er ret flot derude.

Måske kender du www.sawadee.com ? Der kan du finde en stor mængde hoteller, priser og kort så du kan få idee om muligheder og hvor det vil passe Jer.

Prisen. Taler vi 500-600 kroner skulle du nok kunne finde noget godt, med både pool og tæt ved stranden. Taler vi 500-600 thailandske baht, så må du nok undvære poolen.Wink

Jeg er sikker på, at andre der kigger med her har været på Chaweng eller Krabi. Kom frit frem og smid et par ideer her Smile
bihan
13-10-2008 19:07
Bruger

Hej igen

Tak for svaret.

Prisen var 500 dkr.
jo, jeg har kigget i mange mange mange timer på sawadee, men der er ikke mange der kan/beskriver at de har 4 pers. værelser. Men jeg søger videre...............det var kun hvis der var nogen der lige vidste et super stedFrown
Har fundet et par på Bophut, men ville helst lidt mere syd på.
LAN
15-10-2008 13:19
bruger
Antal indlæg: 1

Hej

Har i sommers været på Koh Samui - godt forslag til overnatning er Koh Samui Mermaid Resort

De har 2 pools og ligger lige ned til stranden - værelserne er rene og store med TV og aircon.

Muligt at leje vandscooter - gode spisemuligheder tæt på - leje af knallert mv.

Prisniveau 2-300 kr. pr. værelse.
LARS N
bihan
16-10-2008 10:37
Bruger

Hej

Mange tak jeres svar.
Har nu booket på Smile House på Bo Phut, på opfordring fra venner der har boet der, skulle være et super sted.

Nu er det kun Krabi og evt. Phi Phi et par dage der skal bookes. Så hvis andre har idder til disse steder så meld jer endelig på banen.

Hej igen
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Koh samui Rejseplaner 2 28-02-2019
Storm på vej fra Hua Hin ned til syd for Krabi/Phuket 3-5 januar Vejret 7 06-01-2019
Kraftig regn og høj sø i det sydlige 4.-8. februar - Phuket, Krabi, samui Vejret 1 04-02-2018
Hotelværelser til børnefamilier Thailand med børn 8 13-11-2017
Samui Festival 2017 - september Syd - østkysten (Hua Hin - Samui) 1 23-08-2017
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder