Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Store prisstigninger for visum på vej?
 Udskriv debat Udskriv debat
Ztoney
13-03-2024 04:27
Bruger
Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 10.05.19

Det kan nok være at jeg spærrede øjnene op til morgen da jeg på youtube så et indlæg som viste de nye priser på visum fra Royal Thai Embassy i Wellington, New Zealand. De gælder fra 19. marts 2024, og viser at turistvisa (SETV) nu koster 300 NZD, ca. 1.200 kr. og multi entry visa (METV) koster 1.000 NZD, ca. 4.000 kr. Jeg gav 1.250 kr. for et METV i oktober.
Det vil da være underligt, hvis så store prisstigninger kun vil finde sted i New Zealand.

Lars
15-03-2024 16:35
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg har ikke svaret, men lidt input. Prisstigningerne er også for Non Imm O f.eks.

Har set emnet har været oppe på den engelsksprogene side aseannow .com siden slut februar, med mange mange kommentarer. Men fælles, som jeg lige har set, er at det stadig kun er New Zealand der har offentliggjort nogen stigning. Måske der du læste om det først?

Ambassaderne i EU og lignende plejer at lægge deres priser lidt over de priser som immigrationen i Thailand opgiver som grundpriserne og som er den pris som ambassaderne i f.eks. Laos anvender.

F.eks 1.000 baht for turistvisum, enkelt, svarende til 200 kroner hvor det i Danmark koster 250 kr.

Non Immigrant visum 2.000 baht, enkelt, omkring 400 kroner, hvor det i Danmark koster 500 kroner idag.

Priserne i Laos eller på den thailandske immigration er ikke steget, hvis man ser deres websider.

Om det sker at de stiger?
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til Danmark - lange behandlingstider og ventetider på at booke tid til ansøgning - Ambassade Visum til Danmark 5 25-03-2024
Vietnam - nu 45 dages visumfri indrejse og turist E-visum til 90 dage Andre lande omkring Thailand - rundrejser 1 08-12-2023
visum declaration form Visum til Thailand 5 14-08-2023
Visum til Thailand skal søges online Visum til Thailand 79 27-01-2023
Nu 30 dage ved landegrænse imod 15 dage hidtil (uden visum) Visum til Thailand 24 12-12-2022
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 11
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,236
· Nyeste bruger: Bohnielsen
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder