Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Corona inkl visum, indrejser
Pris på flybillet
 Udskriv debat Udskriv debat
stefan1964
20-03-2024 12:57
bruger
Antal indlæg: 1

Hej alle, jeg har et spørgsmål angående flypriser. Vi vil meget gerne til khao lak i 2025. helt præcist fra d.14/2 - 3/3

Jeg har meget lyst til at smutte ind og booke med det samme, men hvad skal billetterne koste? Bliver de billigere end de er nu eller bliver de mon dyrere når vi kommer tættere på.

Er der nogle der har erfaringer med det?
Vi vil helst højst have 1 stop da vi har en lille pige.

på forhånd tak

Stefan
lbob
24-03-2024 11:39
Bruger
Antal indlæg: 51

For et par år siden købte vi flybilletter m. Thai Airways til 3.500 d.kr pr. stk. Sidste år betalte vi knap 6.000 d.kr pr. stk. Priserne går op og ned, men for tiden nok mest op. Det er blevet dyrere at flyve generelt. Det kommer også an på hvilket selskab du vælger. Billetten kan sammensættes på mange måder der kan få den ned i pris. Det er i sidste ende et spørgsmål om hvad du reelt vil betale. Jeg har god erfaring med at købe 3-4 måneder før vi skal afsted, da det er der jeg syntes billetten er billigst. Med Thai Airways, som priserne er pt., vil jeg syntes en god pris er ca. 6.000 d.kr pr. stk.
AnnetteAalborg
10-04-2024 08:41
bruger
Antal indlæg: 2

Vi har præcis snakket om, er det en god ide at købe billet i god tid. Vi tænker at tage afsted omkring november eller januar. Og er det måske Thai air der er bedst nu??
lbob
12-04-2024 08:25
Bruger
Antal indlæg: 51

Jeg syntes det er svært at tale om "bedst", (er bedst lig med billigst?) når det kommer til flyselskaber. Rent objektiv kan man tale om bedst mht. service og flyenes tilstand. For mig er bedst, at jeg ikke skal mellemlande for meget. Det betyder som regel også en højere pris. I bør derfor overveje hvordan I vil rejse. Har I en foretrukken klasse I vil sidde i kan det trække prisen i forskellige retninger. Det bedste I kan gøre når I har fundet "formen" er at holde nøje øje med søgemaskinerne for flybilletter, og når I ser en pris der tiltaler jer så slår I til og køber. Men vent ikke for længe.
Redigeret af lbob d. 12-04-2024 10:16

Lars
12-04-2024 16:40
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353

Enig med Ibob.
Blot tilføje at der kan være stor forskel på priserne i november, januar og februar. Med typisk rejse over nytår som dyreste og november den billigst.

Flyturene kan være med mellemlanding. Det kan så være fornuftige forbindelser med få timer og nogle med mange mange timers mellemlanding og priserne kan så måske være forskellige.

Ønskes at lande om morgenen i Thailand, som f.eks. THAI og flere andre selskaber og have en hel dag første dag eller at lande om eftermiddagen og blot bruge dagen på lige at slappe af?

Udover flybilletten kan kigges på overnatning, da de ligesom sommerhuse i Danmark også svinger meget i priser afhængig af årstiden.

Der er typisk forskellige prisklasser på økonomiklasser og de har forskellige regler om flexibilitet, ændringer, refusioner. De billigst "savere" går som regel først.

I 2023 fulgte jeg en rejse med THAI med udrejse midt december og hjem efter nytår. Priserne steg dengang kraftigt op til marts måned eller lidt efter og lå så rimeligt stabilt derfra. Men jeg tror ikke markedet er helt stabiliseret efter corona og inflationen, så er ikke sikker på at historiske udviklinger kan bruges nu.

Jeg ville tjekke priserne på søgeprotaler jævnligt og er der gode tilbud så tjek selskabernes egne sider og book der hvis prisen er fornuftig. Mellemagenterne kan tilføje forskellige gebyrer som ikke er nødvendige og kan måske være svært at gennemskue hvad f.eks. baggage der er inkl.

"TÆNK" anbefaler også at der handles direkte hos selskaberne for at undgå problemer hvis noget ændres på rejsen eller skal ombookes osv. Undgå at ende i ping pong mellem selskaberne og mellemagenterne (online firmaerne) hvis der skal refunderes osv.

Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
METV - forkert flybillet uploaded i ansøgningen Visum til Thailand 7 29-10-2023
Udviklingen i flybillet priserne siden marts 2023 - samme afgange (THAI) Fly 4 18-08-2023
Flybillet til 3 mdr visa Visum til Thailand 5 11-02-2020
3 dages visum til Cambodia nu muligt - halv pris Cambodia 1 28-08-2015
Flybillet med fortrydelseret og pengene tilbage Fly 1 07-11-2014
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder