Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Fly
Flyselskaber
 Udskriv debat Udskriv debat
gall
03-05-2010 10:15
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Kunne måske godt bruge nogle tips vedrørende flyselskaber.
Hvilke regler har det enkelte flyselskab, og hvad er plusser og minusser ved selskabet.
Her efterlyser jeg ikke personlige oplevelser med andre rejsende eller personalet på et enkelt fly eller i en lufthavn. Mere hvad man har af oplevelser vedrørende regler og standarder i de enkelte flyselskaber (ikke rejseselskaber.... Men er der behov, kunne man jo oprette et emne dér også).
Thomas
gall
03-05-2010 10:24
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Air Berlin.
Har fløjet med Air Berlin fra Cph til Bkk en enkelt gang. Vi kom til at overnatte en ekstra nat i Düsseldorf på vejen hjem - Men det er jo ikke flyselskabets skyld...

Det vi måske var mindre tilfredse med, var at under det stop vi havde undervejs til Bkk. skulle vi tjekke ind igen. Altså bagerst i køen med de rejsende og deres bagage, som også skulle tjekkes ind. Når man ankommer med Air Berlin til Düsseldorf er man åbenbart ikke godkendt til at være i Transit, og skal derfor bagerst i køen igen.
Vi kunne måske godt ha' brugt tiden inden afgang til noget andet (især da vi har børn med).
Forklaringen var noget med godkendelse og samarbejde med flyselskaber.
På vejen hjem, skulle vi også tjekke ind igen. Denne gang også pga overnatning. Men det havde været det samme uden. Da Tyskland ikke godkende Bkk som en "ren" lufthavn, accepterer de ikke drikkevarer i håndbagagen, selv om dette var forseglet i Bkk lufthavn, og seglet selvfølgelig ikke var brudt. Det tog et svensk par, og os 30 minutter, og samtaler med politi, toldere, bropersonale og til sidst kaptajnen, før de gav sig, og lod os beholde spiritussen.

Bare til oplysning!!!
Redigeret af gall d. 03-05-2010 13:22
Thomas
Lars
13-06-2010 14:19
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

BUMP.

Syntes lige den her skal op igen Good

Monica, du har rejst med TopTours tidligere. Hvilket selskab bruger de?

Ellers en længere tur og prøvelse for Jer Thomas Notgood

Selv har jeg kun rejst mellem DK og BKK med THAI. Og dem kender de fleste nok....

Har haft gode erfaringer mht baggage. Nogle gange her jeg her fra Thailand haft diverse gaver med til Danmark, som ikke lige passede i kufferter osv. Dem har jeg altid uden problemer fået lov at tage med ind i flyet løst ved siden af. Har heller ikke haft problemer med nogle få kg overvægt i kufferterne.

En af "ulemperne" er måske de ikke har opgraderet deres sæder med f.eks. underholdning/TV i hvert sæde.

Eftermiddagsafgangen fra Kbh er måske en smag sag. Men jeg foretrækker en aftenafgang. Passer bedre med at få sovet. Omvendt er der så en hel dag til rådighed efter du er landet i BKK.

Et plus er så at ferien næsten starter i flyet med det thailandske personale og lidt thailandske stemning i flyet. Er turen blot transport fra a til b er det selvfølgelig ligemeget.

Sædeafstanden er også blandt de bedre i branchen og noget større end standard sæderne i f.eks. Star Tours fly hvis jeg husker rigtigt.

Service og mad m.m. er nok som de fleste. Ikke skidt og ikke godt. Men lidt gratis alkoholiske drikkevarer serveres da undervejs. Yes

Det var så ikke kun regler og standarder, men håber det går Sprgm

Hvad med SAS f.eks.? Og de forskellige charterselskabers fly?
Lars
Monica
13-06-2010 15:35
Bruger
Antal indlæg: 22
Tilmeldt: 24.05.10

Rigtig har rejst med toptours, de bruger sasSmile. Og de andre gange vi har være i Thailand har vi selv lavet vores rejse og har så været med thaiair.

Personligt så kan jeg bedst li´ sas, men det har også noget at gøre med hvornår man flyver.(afgang/ankomst). Men uanset hvad så er det en lang lang tur. Grin

gall
13-06-2010 21:03
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Kan ikke huske hvad selskab det var.... men vi fløj indgang til Bkk via Beijing - absolut ingen genvej, men det må a' været billigt. Det var den samme ballade som tidligere nævnt, med at vi skulle ud og tjekke ind igen. Her blev vi dog advaret mod, at hvis vi gik ud af dørene i lufthavnsbygningen, ville vi blive anholdt, da vi ikke havde visum. Vi skulle gå direkte hen og tjekke ind.
Træls.
Har fløjet med SAS. De havde lovet at vi kunne få vores søn i lift, men da det kom til stykket var der ikke plads... Helddigvis var den ene af de babyer der skulle i for stor, så vi fik lift alligevel.
Det samme har vi prøvet med Thai. De gav os dog et ekstra sæde, på betingelse af at vi sad bagi.
Den værste tur, tror jeg var en tur via Moskva med Aeroflot. Så har man prøvet det...
Thomas
big-viking
14-06-2010 09:44
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 179
Tilmeldt: 29.12.09

For mig er der kun en vej der tæller den direkte vej uden at skulle op og ned for mangen engang. Altså helst SAS, men det bliver Thai her i August når jeg tager afsted.
trunte
17-06-2010 11:02
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 17.06.10

Hejsa

Vi har fløjet med Austrian Airlines København/Wien/Bangkok.

Vi var godt tilfredse. Ok sæder, flink betjening, godt mad, fri drikkevarer og skærme med godt underholdningssystem i hvert sæde.

Mellemlandingen i Wien forløb uden problemer begge veje, og ventetiden var max 1,5 time.

Vi tager gerne turen med Austrian igen :-)
Lars
20-06-2010 19:08
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Trunte, og velkommen hertil!!

Har lige læst at SAS snart ændrer deres regler for bagage, således at det kun er tilladt at have en kuffert med som indskrevet bagage. Altså to små kufferter går ikke længere. Så den med at købe en ekstra lille kuffert til shoppingtingene koster så hos SAS Angry
www.takeoff.dk/news/19377

Vist omkring 300 kroner for en ekstrakuffert syntes jeg SAS skriver.

gall skrev:
..Den værste tur, tror jeg var en tur via Moskva med Aeroflot. Så har man prøvet det...

Var det Aeroplot eller ventetiden i Moskva, der var den største prøvelse? Grin
Lars

gall
13-09-2010 07:28
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Fanddt lige en artikel so omhandler de absolut værste selskaber!

Disse flyselskaber skal du undgå

EU har opdateret listen over verdens værste og mest usikre flyselskaber. Især dem fra flere afrikanske lande er absolut no-go i Europa


Kilde: http://ekstrabladet.dk/ferie/ar...
http://ekstrabladet.dk/ferie/ar...
Thomas
Lars
08-10-2010 18:23
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Kan se at Siem Reap Airways International fra Cambodia stadig er på listen.

Måske vælge Bangkok Airways eller THAI i stedet for når der skal flyves fra Thailand til Cambodia?

PS:
Bangkok Airways samarbejder tilsyneladende med Siem Reap Airways International og deres lister over afgange er en blanding af begge selskabers fly.

Her fra Bangkok Airways hjemmeside:

"Our flight scheduled offers a complete listing flights timetable for Bangkok Airways and Siem Reap Airways International."
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Alle større flyselskaber klaret godkendelse - 13 har ikke Fly 1 05-09-2017
Verdens bedste flyselskaber - SAS nummer 62 - THAI nummer 13 Fly 1 14-07-2016
Thai flyselskaber forbud mod at fly til Japan og Korea - sikkerhed Fly 7 25-06-2015
Klager over flyrejser, Mistet bagage, flyselskaber, der går konkurs og ubrugelige returbilletter Fly 1 16-11-2009
EU liste over farlige flyselskaber. Et thailandsk og et cambodiansk er nye på listen Fly 1 09-05-2009
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 6
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder