Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
ang. thailand...
 Udskriv debat Udskriv debat
Notino
16-05-2010 16:12
Bruger
Antal indlæg: 17

Hej alle Smile
først og fremmest rigtig dejlig forum side der er herinde....

har læst en masse ting herinde...
men sagen er faktisk at jeg står og skal til thailand her den 4 juni, med 2 dages ophold i bangkok..
det er første gang jeg skal til thailand.. men jeg har også ophold på koh samui...
hmm.. mit spørgsmål er så, ville det ik være bedst af fravælge vores ophold i bangkok som det ser ud nu?
og bare tage til øen koh samui og holde ferie der? der er vel stille og roligt der.. og ikke skyderi osv...? på selve øen...
eller er der overalt man skal holde sig fra..

Hilsen Ronnie....
Redigeret af Notino d. 16-05-2010 16:13
gall
16-05-2010 17:45
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 995

Vi er ikke i Thailand lige nu. Vi har været i Bangkok en del gange, også et par gange hvor de gule eller de røde har demonstreret, men det her nu har vi aldrig oplevet.
Lars vil sikkert svare dig hurtigst. Han er i Bkk.
Personligt ville jeg tage direkte videre til Koh Samui, om ikke andet, så for ikke at risikere at sidde fast i trafikken. Når de lukker ned for den offentlige trafik, bliver det svært at komme rundt i Bkk.
Har læst om turister der er i Bkk, som er taget direkte ud til demonstrationerne, og er gået ind i de rødes område. Personligt synes jeg det er forkert, lad nu bare Thailand ordne sine problemer, uden at skulle ta' hensyn til danske turister der render rundt og tager billeder.
Håber du får en god og rolig ferie.... Er faktisk lidt misundelig.
Thomas
gall
16-05-2010 17:49
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 995

... og følg med i rejsevejledning fra Udenrigsministeriet, læs bl.a.
http://www.thaiguide.dk/forum/news.php?readmore...admore=102
- Som er vist under news på denne side.
Du har sikkert gjort det... men nævner det lige alligevel, mail til dit forsikringsselskab, for at have på skrift hvordan de stiller sig til din rejseforsikring.
Thomas
Lars
16-05-2010 20:06
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6674

Hej Ronnie,
Jeg behøver jo næsten ikke at svare, for det har Thomas jo gjort så udemærket.
Men kan da supplere.

Alt jeg skriver er udfra hvordan situationen er idag. Hvordan den er den 2. juni er svær at sige. Den kan være bedre, men den kan også være dårligere.

Den korte version:
Drop Bangkok, tag et fly direkte til Samui. Kommer du sent til Bangkok, så tag evt en overnat på et billigt hotel i nærheden af lufthavnen.

Samui:
Der skulle du ikke få nogle problemer.

Den lange version.
Dels er Bangkok nogle steder farlig at være i og det er i centrum, hvor du som turist måske ville være en del. Eller i omegnen deraf.

Men udover det kan være farligt er det svært at komme rundt. Meget du ikke kan gøre og se. Det er for kedeligt at sidde to dage på hotel i ferien Angry Du kan evt. komme på udflugter ud fra Bangkok og kan også godt se Grand Palace uden problemer, men jeg tror ikke det vil være nogen superoplevelse at komme til Bangkok som det er nu. Slet ikke når du ikke har været her før og kender byen.

Overvej måske at tage et par dage sidst i ferien, hvis situationen bliver bedre.

Samui:
Jeg har aldrig hørt om at er skulle være politisk aktivitet på Samui. Generelt har de røde skjorter meget få tilhængere i det sydlige Thailand og dem der er på f.eks. Phuket er ikke velset blandt lokal befolkningen.

Uden dog at lægge hovedet på blokken, vil jeg påstå du vil få en uforstyret dejlig ferie på Samui, uden politisk indblanding og demonstrationer, men med varme, sol, strand og afslapning mellem palmerne. Samui er en ren ferieø.

Jeg kunne også blive misundelig. Det er nogen tid siden jeg har været på Samui sidst.

Så glæd I Jer bare til en god ferie.

Hvor skal I bo henne på Samui? Hvor længe skal I være der?

Og Thomas, helt enig. Vi udlændinge bør ikke gå ind og blande os i Thailands indre anliggender, som f.eks. ved demonstrationer. Nogle har endda holdt tale på deres hovedscene.

Det skal Thailand have lov til at løse på den måde, der nu passer til Thailand og dets befolkning, efter min mening.
Notino
16-05-2010 20:16
Bruger

hej igen Smile
tak for svar.. men ja, jeg har set på Udenrigsministeriet, men derinde skriver de af de fraråder alle rejser til bangkok!
men jeg tænker bare af ændre rejsen til af flyve til bangkok og derefter direkte videre til koh samui.. og ikke bruge de 2 dage i bangkok, og derved undgå alt balladen dernede...
for som jeg har set og læst, burde der jo ik være ballade i provinser udenfor bangkok.. så der burde jo ikke være nogle problemer i af tage direkte til koh samui og holde dejlig ferie Smile

men yes, jeg håber ham lars skriver til mig Smile
Lars
16-05-2010 20:19
Brugers avatar

Bruger

Vi har nok skrevet på samme tid ser det ud til og krydset hinanden?
Notino
16-05-2010 20:26
Bruger

hej Lars Smile

det var sku en lang besked at få hehe...
men sådan som det ser ud nu, regner jeg med af ringe til (toptours) som vi skal rejse med og få dem til at ændre vores rejse så vi. flyver fra københavn til bangkok, og derefter flyver videre til koh samui og holder ferie dernede..

vi skal flyve fra københavn kl 23 ca om aften..
og skulle være omkring kl 14,45 i bangkok mener jeg...
men måske det bliver lavet om når jeg vælger af ændre i rejsen hos selskabet!

jamen planen er jo så af være på koh samui i 14 dage.. og derefter hjem igen.., har ALDRIG været i thailand før, og glæder mig bare sindsygt meget... og det skal bare være en oplevelse, så villle helst ikke aflyse ferien SadSad

så kan jeg undgå balladen i bangkok og bare tage til koh samui ville jeg gerne det Smile så længe den ø ikke er plaget af ballade Smile
Notino
16-05-2010 20:26
Bruger

ja, vi skrev samme tid hehe Smile
Notino
16-05-2010 20:28
Bruger

vi skal bo på noget som hedder baan chaweng beach resort & spa...
Lars
17-05-2010 19:03
Brugers avatar

Bruger

Forstår godt du nødigt vil aflyse rejsen. Bare undgå Bangkok som du skriver så skal alt nok gå glat.

Der går mange fly om dagen til Samui, så sikkert ikke noget problem at få det til at passe.

Har du snakket med TopTours?

Kunne godt lige bruge et par dage i det resort.... ser ret godt ud.... Har dog aldrig selv boet der.
Notino
17-05-2010 20:43
Bruger

hej igen Smile

nej, jeg har ikke snakket med toptours, de ville ringe til mig inden 14 dages afrejse og sige af jeg kunne ændre/anullere rejsen som jeg ville, nu når jeg havde bestilt ophold i bangkok... for opholdet der skulle være ved mbk centeret, i et hotel ved siden af Smile

hvor i bangkok bor du? lige der hvor det hele sker? Sad
Lars
18-05-2010 16:13
Brugers avatar

Bruger

Hej Ronnie,

Ja hotel ved MBK er måske lige lovligt spændende i øjeblikket Smile. Håber du får det på plads med Top Tours og får flyttet billetten til Samui.

Jeg bor lidt over 1 km fra demonstrationerne, red zone. Men her har vi ingen problemer i det daglige, udover nogle veje er lukkede ind til området.

Der er heller ingen demonstranter at se i området.

Lars

Notino
18-05-2010 18:23
Bruger

hej lars Smile

okaii, men det var ik langt du boede derfra...
hva med mad osv.? kan du heller ikke få det efter de har lukket de forskellige ting? :S

Hm.. der har været lidt stille de sidste par dage hva, man må håbe det hele får en slutning i den her uge Smile
Lars
19-05-2010 08:02
Brugers avatar

Bruger

Vi har stadig mad osv.

Udenfor demonstrationsområdet og de områder der senere har været uroligheder i, er livet faktisk næsten som normalt.

Alle forretninger åbne osv.

Der er også strøm og vand osv. Tror faktisk aldrig rigtigt der er blevet slukket for strøm og vand. Gadebelysning dog i Rød zone væk.

Benzin kan ikke fåes herinde nu. Det fordi nogle stationer er lukkede af sikkerhedshensyn
Notino
19-05-2010 19:18
Bruger

Okaiii, Smile

Har du prøvet lign. oplevelser før dernede?
du har måske været bosat dernede i mange år?
Lars
20-05-2010 18:10
Brugers avatar

Bruger

Jeg har boet her siden 2001 og har aldrig oplevet noget lignede, eller noget der bare nærmer sig det der er sket de sidste par måneder.

Har altid oplevet Thailand og Bangkok som et af de fredeligt og sikkert sted at være.

Der var militærkup i 2006, men det et "ublodigt" kup, uden modstand.

De "gule" demonstranter, regeringens støtter, demonstrerede i Bangkok fra maj til november i 2008, med bl.a. lufthavnsbesættelsen til sidst. Men også fredelige.

Sidste år var der lidt demonstrationer fra de "røde" i bla. Pattaya. Det var i forbindelse med et asiatisk topmøde og lidt uro omkring Song Kran. Der var lidt tomult, men ikke noget der ligner det her.

Men der har vist været spændinger mellem de forskellige grupper i nogle år.
Notino
20-05-2010 20:01
Bruger

Okaiii, det var sku lang tid, må man spørge om du arbejder dernede? og med hvad evt.? Smile
Tror også det må have været meget slem osv.
for der har været rigtig meget omkring det i nyhederne herhjemme i dk. på det sidste, men idag har jeg ikke rigtig hørt om noget, for følger meget med Smile
kun af de er småt igang med at rydde op dernede, så der kan komme gang i byen igen!!

men er der ikke stadig mange demonstranter? :S
Lars
22-05-2010 12:31
Brugers avatar

Bruger

Ja lang tid, men god tid!

Jeg missede flyet hjem og fik så aldrig købt en ny billetAngry

Der er ikke flere af de almindelige demonstranter tilbage i gaderne. Dem der kom fra provinsen er taget hjem og det var vist de fleste. Der er måske nogle af de mere militante tilbage hist og pist?

Har du fundet ud af hvad du gør med hotel i Bangkok og fly til Samui?

Begynd bare at glæde dig! Det går den rigtige vej.

Om det har været slem? Ja rart er det da ikke med soldater næsten lige udenfor døren Shock

Omvendt er det måske ikke så slemt at være her, som det ser ud på de voldsomme billeder i TV. De kan virke meget værre end i virkeligheden og har måske fået hele Bangkok til at ligne en krigsskueplads?

Udlændinge har ikke som sådan været i fare, og det der har sket har ikke været rettet mod turister overhovedet.

Fortsat god weekend Smile
Lars
22-05-2010 15:50
Brugers avatar

Bruger

Lars skrev:
Udlændinge har ikke som sådan været i fare,

Måske skulle jeg lige rette dette. Der har været udlændinge, som har boet inde i de områder, hvor der var demonstrationer eller senere kom til gadekampe, som har været mere eller mindre i fare for at blive fanget midt i det hele. Flere har måttet lade sig evakuere fra de områder. Også danskere.

Til det mere fredelige i tråden her. En solferie mellem palmerne på Samui.... Wink

www.thaiguide.dk/images/samui/thbr/thaihousebeachresort(3).jpg
Redigeret af Lars d. 22-05-2010 15:51
Notino
24-05-2010 14:04
Bruger

Okaiii hehe... Smile
der var måske ik flere flyvebilletter hjem hehe Grin
Jamen, toptours har ik kontaktet mig endnu, og idag er det pinsedag (helligdag) så enten ringer de imorgen eller så vil jeg da ringe og høre omkring hva der skal ske, for sådan som det lysner op dernede i bangkok nu, kunne man vel godt tage derned alligevel i de 2 dage vi har bestilt og kigge dernede... det er nok mere sikkert nu, end det var i sidste uge kan jeg se Smile

men ja, jeg tror også på at TV har været med til at gøre alle tingene rigtig slemme herhjemme... men i de sidste 3 dage/4 dage har jeg ikke rigtig hørt noget omkring det i nyhederne... kun på texttv står der at det lysner op dernede, og det går den rigtige vej Smile

men gad vide hvornår udenrigsministeret ikke fraråder rejser dertil? :S Smile

Glæder mig S? MEGET, der skal snart pakkes hehe....
Det er snart fredag den 4. juni... weee....

tak for billed hehe... Smile
Gå til kategori:  

Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
"Thailand til Thy" familierne gennem 10 år - ny film Kærester m.m. 9 16-06-2019
Thailand fået ny Dronning - HM Kongen er blevet gift Kongeligt 1 01-05-2019
Flyvetider og ruter til og fra Thailand efter Pakistan uro Fly 9 14-04-2019
Mæslinger i Thailand Sundhed og medicin 3 02-04-2019
Cannabis olie og Thailand Sundhed og medicin 1 10-12-2018
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder