Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
ang. thailand...
 Udskriv debat Udskriv debat
Notino
16-05-2010 16:12
Bruger
Antal indlæg: 17

Hej alle Smile
først og fremmest rigtig dejlig forum side der er herinde....

har læst en masse ting herinde...
men sagen er faktisk at jeg står og skal til thailand her den 4 juni, med 2 dages ophold i bangkok..
det er første gang jeg skal til thailand.. men jeg har også ophold på koh samui...
hmm.. mit spørgsmål er så, ville det ik være bedst af fravælge vores ophold i bangkok som det ser ud nu?
og bare tage til øen koh samui og holde ferie der? der er vel stille og roligt der.. og ikke skyderi osv...? på selve øen...
eller er der overalt man skal holde sig fra..

Hilsen Ronnie....
Redigeret af Notino d. 16-05-2010 16:13
gall
16-05-2010 17:45
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022

Vi er ikke i Thailand lige nu. Vi har været i Bangkok en del gange, også et par gange hvor de gule eller de røde har demonstreret, men det her nu har vi aldrig oplevet.
Lars vil sikkert svare dig hurtigst. Han er i Bkk.
Personligt ville jeg tage direkte videre til Koh Samui, om ikke andet, så for ikke at risikere at sidde fast i trafikken. Når de lukker ned for den offentlige trafik, bliver det svært at komme rundt i Bkk.
Har læst om turister der er i Bkk, som er taget direkte ud til demonstrationerne, og er gået ind i de rødes område. Personligt synes jeg det er forkert, lad nu bare Thailand ordne sine problemer, uden at skulle ta' hensyn til danske turister der render rundt og tager billeder.
Håber du får en god og rolig ferie.... Er faktisk lidt misundelig.
Thomas
gall
16-05-2010 17:49
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022

... og følg med i rejsevejledning fra Udenrigsministeriet, læs bl.a.
http://www.thaiguide.dk/forum/n...
- Som er vist under news på denne side.
Du har sikkert gjort det... men nævner det lige alligevel, mail til dit forsikringsselskab, for at have på skrift hvordan de stiller sig til din rejseforsikring.
Thomas
Lars
16-05-2010 20:06
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9335

Hej Ronnie,
Jeg behøver jo næsten ikke at svare, for det har Thomas jo gjort så udemærket.
Men kan da supplere.

Alt jeg skriver er udfra hvordan situationen er idag. Hvordan den er den 2. juni er svær at sige. Den kan være bedre, men den kan også være dårligere.

Den korte version:
Drop Bangkok, tag et fly direkte til Samui. Kommer du sent til Bangkok, så tag evt en overnat på et billigt hotel i nærheden af lufthavnen.

Samui:
Der skulle du ikke få nogle problemer.

Den lange version.
Dels er Bangkok nogle steder farlig at være i og det er i centrum, hvor du som turist måske ville være en del. Eller i omegnen deraf.

Men udover det kan være farligt er det svært at komme rundt. Meget du ikke kan gøre og se. Det er for kedeligt at sidde to dage på hotel i ferien Angry Du kan evt. komme på udflugter ud fra Bangkok og kan også godt se Grand Palace uden problemer, men jeg tror ikke det vil være nogen superoplevelse at komme til Bangkok som det er nu. Slet ikke når du ikke har været her før og kender byen.

Overvej måske at tage et par dage sidst i ferien, hvis situationen bliver bedre.

Samui:
Jeg har aldrig hørt om at er skulle være politisk aktivitet på Samui. Generelt har de røde skjorter meget få tilhængere i det sydlige Thailand og dem der er på f.eks. Phuket er ikke velset blandt lokal befolkningen.

Uden dog at lægge hovedet på blokken, vil jeg påstå du vil få en uforstyret dejlig ferie på Samui, uden politisk indblanding og demonstrationer, men med varme, sol, strand og afslapning mellem palmerne. Samui er en ren ferieø.

Jeg kunne også blive misundelig. Det er nogen tid siden jeg har været på Samui sidst.

Så glæd I Jer bare til en god ferie.

Hvor skal I bo henne på Samui? Hvor længe skal I være der?

Og Thomas, helt enig. Vi udlændinge bør ikke gå ind og blande os i Thailands indre anliggender, som f.eks. ved demonstrationer. Nogle har endda holdt tale på deres hovedscene.

Det skal Thailand have lov til at løse på den måde, der nu passer til Thailand og dets befolkning, efter min mening.

Notino
16-05-2010 20:16
Bruger

hej igen Smile
tak for svar.. men ja, jeg har set på Udenrigsministeriet, men derinde skriver de af de fraråder alle rejser til bangkok!
men jeg tænker bare af ændre rejsen til af flyve til bangkok og derefter direkte videre til koh samui.. og ikke bruge de 2 dage i bangkok, og derved undgå alt balladen dernede...
for som jeg har set og læst, burde der jo ik være ballade i provinser udenfor bangkok.. så der burde jo ikke være nogle problemer i af tage direkte til koh samui og holde dejlig ferie Smile

men yes, jeg håber ham lars skriver til mig Smile
Lars
16-05-2010 20:19
Brugers avatar

Bruger

Vi har nok skrevet på samme tid ser det ud til og krydset hinanden?
Notino
16-05-2010 20:26
Bruger

hej Lars Smile

det var sku en lang besked at få hehe...
men sådan som det ser ud nu, regner jeg med af ringe til (toptours) som vi skal rejse med og få dem til at ændre vores rejse så vi. flyver fra københavn til bangkok, og derefter flyver videre til koh samui og holder ferie dernede..

vi skal flyve fra københavn kl 23 ca om aften..
og skulle være omkring kl 14,45 i bangkok mener jeg...
men måske det bliver lavet om når jeg vælger af ændre i rejsen hos selskabet!

jamen planen er jo så af være på koh samui i 14 dage.. og derefter hjem igen.., har ALDRIG været i thailand før, og glæder mig bare sindsygt meget... og det skal bare være en oplevelse, så villle helst ikke aflyse ferien SadSad

så kan jeg undgå balladen i bangkok og bare tage til koh samui ville jeg gerne det Smile så længe den ø ikke er plaget af ballade Smile
Notino
16-05-2010 20:26
Bruger

ja, vi skrev samme tid hehe Smile

Notino
16-05-2010 20:28
Bruger

vi skal bo på noget som hedder baan chaweng beach resort & spa...
Lars
17-05-2010 19:03
Brugers avatar

Bruger

Forstår godt du nødigt vil aflyse rejsen. Bare undgå Bangkok som du skriver så skal alt nok gå glat.

Der går mange fly om dagen til Samui, så sikkert ikke noget problem at få det til at passe.

Har du snakket med TopTours?

Kunne godt lige bruge et par dage i det resort.... ser ret godt ud.... Har dog aldrig selv boet der.

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 35 01-09-2023
Thailand fået ny Premierminister 22. august. Løbende opdatering siden valget. Politik 12 01-09-2023
22-årig komet fra Thailand vandt guld i herresingle i badminton VM i København Nyheder 1 28-08-2023
Steder i det sydlige Thailand uden Russer Rejseplaner 4 26-07-2023
Bedste hospitaler i Thailand. Et thai hospital er nr. 182 i verden og 4 danske i top 102 Sundhed og medicin 1 20-07-2023
Nyeste indlæg

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder