Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - bosat eller længere ophold - Motor
International kørekort - hvor længe er det gyldigt i Thailand
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
14-10-2008 12:14
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Er der nogen der ved, hvor lang tid man kan køre bil eller motorcykel i Thailand med sit danske internationale kørekort?

Her tænker jeg på, hvor længe det er lovligt at køre med det efter thailandske lovgivning og ikke gyldigheden af kørekortet som sådan.

Er kortet ikke gyldigt efter de thailandske regler, ja så får man en lille bøde, men mere alvorligt at køretøjets forsikring ikke vil dække i tilfælde af uheld? Heller ikke personskadeforsikringen på 3. part.

Har selv hørt grænser på 3, 6 og 12 mdr, men ikke kunnet få det bekræftet.

Hører gerne om nogle ved det?

Gerne med links til sider med reglerne eller anden dokumentation, da det er rart at være sikker og ikke kun " jeg tror nok", når det kan dreje sig om forsikringer og gyldighed.
Redigeret af Lars d. 14-10-2008 13:01
gall
30-10-2008 19:16
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Dit internationale kørekort er gyldigt 12 måneder fra udstedelse. Det skal selvfølgelig vises sammen med dit alm. kørekort. Koster 25 kr. på Borgerkontor - husk foto
Thomas
Lars
22-11-2008 14:51
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Gall,
Ja du har helt ret i at internationalt kørekort er gyldigt som førerbevis i 12 mdr, også i Thailand.

Men kører du f.eks. egen bil eller låner en i Thailand, er jeg ikke sikkert på at det internationale kørekort er nok, i tilfælde af at du skulle have uheld og brug for forsikringens hjælp.

Flere forsikringsselskaber betinger sig, at føreren har thailandsk kørekort for at forsikringen dækker. Dette skrevet med thai i policerne. Dvs jo man undgår bøder at politiet, men risikere selv at skulle betale evt erstatninger, skader på bilen osv.

Som turist og lejede køretøjer, ser jeg ikke noget problem i at bruge det internationale kørekort.

Låner man en bil eller motorcykel eller har sin egen, forstår jeg at det er yderst fornuftigt at skaffe et thai kørekort.

Dette skrevet udfra info på engelske web sider.
gall
24-11-2008 18:04
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08


Vore erfaringer med kørsel i Thailand, begrænser sig til mc og scooterkørsel. - Og der har vi endnu ikke mødt nogen der har tilbudt en forsikring som vi kender det i Dk. på trods af, hvad rejsebøgerne skriver. Vi har lejet 7-8 forskellige byer.
Så jeg er desværre lige dårligt stillet, hvis vi kører galt uanset leje eller lån.
Men det er klart noget folk skal tænke over,
Thomas
Thomas

Lars
02-12-2008 17:04
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Gall, jeg har heller ikke set muligheden for fornuftig forsikring på mc eller scootere.

Det bringer jo så et helt andet emne op end spørgsmålet om kørekort. Måske skulle du lave et nyt emne om dette?

Det er ikke kun forsikringen af mc eller evt skader lavet på andre, der kan være problematiske?

Dækker rejsesygeforsikringerne uheld på mc? Dækker de hvis man ikke har det nødvendige kørekort?

Det er jo stadig en god og billig måde at komme rundt på feristeder med og bruger det også selv.
gall
16-12-2008 17:52
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Du har ret. det er en anden tråd. Skrev et indlæg under "forsikringer" for noget tid siden.
Thomas
Thomas

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Thailand fået ny Premierminister 22. august. Løbende opdatering siden valget. Politik 12 01-09-2023
22-årig komet fra Thailand vandt guld i herresingle i badminton VM i København Nyheder 1 28-08-2023
Steder i det sydlige Thailand uden Russer Rejseplaner 4 26-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 5
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder