Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - med børn - Thailand med børn
Mad til børn + mælkeerstaning
 Udskriv debat Udskriv debat
Truntemor
07-06-2010 12:43
Bruger
Antal indlæg: 6

Hej.

Hvis man gerne vil lave noget mad selv til børnene, hvordan foregår det så rundt omkring på hotellerne? Vi skal på ferie primært på Koh Samui, men skal også opholde os i Bangkok. Er det muligt at benytte et køkken eller findes der nogle kogeplader på hotelværelserne?
Hvordan foregår det med hensyn til bookning af værelser så man har to så børn med? Vil det store barn kunne få en ekstra seng? Og den lille en tremmeseng?

Er det til at købe mælkeerstatning dernede? (Ex. NAN) Og hvordan med bleer?
/Truntemor
Monica
07-06-2010 19:21
Bruger
Antal indlæg: 22

Hej

Lige præcis sådan ting til småbørn ved jeg desærre ikke rigtig noget om, men det ville undre mig meget hvis det ikke kunne købes derude. Har aldrig selv rejst med så små størrelser.Good

Og det med hotellerne, og bestilling af værelserne. Det er svært at finde værelser hvor man kan være mere end 2(ved ikke om dem fra aisen ikke rejser med deres børn). Men vi bruger hvergang meget tid på at finde familieværelser, så vi kan bo sammen alle 4. Men jeg tror nu også at når jeres børn er så små så kan det vel lade sig gøre.Grin

I Bangkok har vi tidligere brugt "grand China princess" i chinatown, de har store lækre famileværelser.
Og sydpå på øerne er der også mulighed for at leje større hytter...F.eks Serene Hill resort på Lamaii stranden (samui)... Og Koh Panghan, hvis i skal derud er der Dreamland Resort...

Håber du kan bruge detSmile
gall
08-06-2010 11:50
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1009

Lidt af svaret kan du læse her:
http://www.thaiguide.dk/forum/forum/viewthread....ead_id=324
De steder vi har rejst med børn, har der ikke været køkken. Hvis du selv finder sted at overnatte, kan du finde appartments. Der er et thekøkken. Ellers har vi købt en elkedel, og lavet babymad med den.
De fleste steder er de utroligt imødekommende mht småbørn på værelset. Nogle steder har de Weekendseng, men ikke mange af de steder vi har været. Vi har rejst meget rundt, og har måske overnattet steder hvor de ikke var vant til småbørn.
En sammenklappelig lift, hvis det er en helt lille baby, er et hit. Ellers kan sofaer, hynder til sofaer, oppustelig båd (du ved, sådan en til at lege med i poolen), eller et par bænke - skubbet sammen, sagtens bruges.
Som du kan læse på linket, kan du få Nan pulver, babymospulver og mos på glas de fleste steder. Ellers spørg efter Tesco, Big C eller nogle større 7-eleven.
Spørg endelig hvis vi kan hjælpe mere!
Redigeret af gall d. 08-06-2010 11:51
Thomas
gall
08-06-2010 19:18
Brugers avatar

Bruger

Bleer kan du købe i store pakker i tidligere beskrevne centre, eller i små pakker i 7-eleven.
Thomas
Truntemor
08-06-2010 19:59
Bruger

Puha, det bliver måske en større udfordring end vi havde regnet med. Vi har en lille dreng på knap 14 måneder, som altid vågner meget sulten og helst skal have morgenmad med det samme. Dette er ofte mellem kl. 06-07, men der har morgenbuffeten måske åbent?? Han er vant til en stor portion havregrød og havde egentlig håbet, at vi kunne fortsætte dette dernede. Findes der heller ikke microovne til afbenyttelse?

Den lille er 1 år (14 mdr), så han er for stor til en lift. Men mon ikke vi finder på noget.
/Truntemor
gall
09-06-2010 07:03
Brugers avatar

Bruger

Jo. hvis i vælger det de kalder lejligheder. På hotel har jeg ikke oplevet det. Men du kan altså komme langt med en elkedel.
Vi har boet i lejlighed på Phuket et par gange - lidt uden for det værste turist halløj. Der var micro ovn og mini køkken. Smider lige et link på. Er godt klar over at det ikke var Phuket du ville til.... men bare til sammenligning.
http://www.yanuiparadisebeach.com/english/apart...ntsen.html
http://www.rawaibeachresort.com/facilities.phplities.php
Thomas
Truntemor
11-06-2010 13:50
Bruger

Mange tak for de gode tips.

Jeg har dog en forespørgsel mere... Skal man medbringe sin (store) klapvogn, eller er det nemt og billigt at købe en sammenklappelig klapvogn, som kan medbringes overalt. Det er et krav, at der er solskærm:-) Hvis man skal købe, går jeg ud fra, at det foregår i Bangkok?
/Truntemor
gall
12-06-2010 07:56
Brugers avatar

Bruger

Vi har flere gange købt klapvogne i Thailand. Både lidt mere fyldig model, og en paraplyklapvogn (tror jeg det hedder). Den sidste har været med os mange steder, og har fået mange tæv (især af flyselskaberne). Den har endda rejst en tur til Polen... uden os. Men da det var da vi kom hjem efter en rejse, gjorde det ikke så meget.
Priserne er betydeligt billigere end Danmark, og du kan vælge mellem flere forskellige kvaliteter. Vi købte vore i Central world i Bkk - som jo vist er lukket nu, men der er flere store centre. Hvis du skriver hvor i Bkk I opholder jer, eller hvor I har tænkt jer at færdes, er jeg sikker på at Lars kunne finde på at komme med en kommentar om hvor der ligger et større center i nærheden.
Da vi har rejst rundt, med bl.a. longtailbåde, har vi været mest glade for den lille let sammenklappelige vogn. Du skal også tænke på, at hvis du bor (i Bkk) på f.eks Grand China (som vist tidligere blev anbefalet) befinder du dig i et enormt befolket område. Chinatown er spændende, men det er ikke verdens nemmeste sted at komme rundt med en barne- klapvogn. Der er også mange trapper og meget høje kantstene.
Lige noget andet. Sidste gang lagde jeg mærke til at mange Thaier bruger en lille hængekøje til de små. Genial ting. Fylder ikke meget, og kan hænges op de fleste steder, nem at hænge fluenet over, og er ikke i kontakt med jorden, og der kommer luft rundt om den (skulle næsten tro jeg forhandlede dem!)
Thomas
Truntemor
12-06-2010 12:49
Bruger

Det lyder godt med klapvognen, men kan du huske hvor meget i gav for paraply-modellen? Og jeg vil helt sikkert kigge efter en lille hængekøje.

Med hensyn til myggenet - skal man så sove med det indenfor? Eller er det kun hvis man planlægger at sove udenfor?

Kan du anbefale nogle gode steder at overnatte i bangkok med små børn? BAre for et par dage..
/Truntemor
gall
12-06-2010 17:13
Brugers avatar

Bruger

Er lige blevet irettesat af min hustru... Det er ikke en paraply klapvogn. Det er nummeret bedre, men stadig nem at klappe sammen og ha' med i taxa m.m. Sidestilling kan ligges ned, og der er skygge og kurv under. Mener vi gav 2500 baht - og det er faktisk temmelig god kvalitet. Den holder endnu.
Hvis din klapvogn bliver for stor, bliver det svært at få den ind i en taxa, da de jo har gasbeholder i bagagerum.
Thomas
gall
12-06-2010 17:28
Brugers avatar

Bruger

Til det med overnatningen.. Kommer jo an på jeres prisniveau. Vi plejer oftest at bo i nærheden af Khao San. Ellers prøv at tjek Bangkok Palace. Det ligger ved Pratunam, som jo også er et interessant område.
Måske kan du tjekke priser på Viengtai:
http://thaiguide.dk.r24.asia/620186/Viengtai-Ho...mp;cur=DKK
som ligger nær Khao San.
Siden her er ret god til at tjekke hoteller på.
Vi har boet på Grand China princess, men personligt synes jeg ikke Chinatown er ideelt når man har børn. Og så synes jeg også der er langt mellem restauranter som laver god thaimad, og samtidig kan kommunikere med turister i Chinatown.
Thomas
Lars
12-06-2010 18:59
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 6707

Lille indskydelse om det med maden tidligere.

Skulle alt gå galt kan der købes el kogeplader med kun en plade diverse steder også Supermarkeder som Carrefour. Til omkring 1.000 baht, men vejer lidt i bagagen. En 1 liters simpel vandkoger fåes fra en halvtredser.

Det er, som i Danmark, ikke så brugt at spise på værelserne i ferierne herovre, så derfor har de ikke faciliteterne ret mange steder.

Som Thomas skriver om lejligheder og køkken. I Bangkok (og andre steder) går de ofte under navnet Serviced Apartments, hvis du skulle prøve at google lidt efter det. Har ofte lidt større værelser og et thekøkken med lidt kopper og tallerkner, micro og vandvarmer.
Der vil de også kunne stille en ekstra seng op - måske mod betaling... Nothing for free.....
Her blot et par eksempler. De ligger langt fra de områder som Thomas og Monica har nævnt i Bangkok, men som eksempler. www.adelphisuites.com/ og www.grandpresident.com

Men de er i den dyrere ende?

Regner I med at bruge 1.500 baht eller 4.000 baht per nat?

På Samui findes også stedre med større værelser, hvor de kan stille seng op og barneseng også nogle steder. (ekstra seng koster ekstra). Men igen alt det ekstra og service koster.

Et eksempel er Thai House Beach Resort, Lamai. Har selv boet der et par nætter i en af bungalowene for nogle år siden. www.thaihousebeach-resort.com
Lars
Truntemor
16-06-2010 20:21
Bruger

Tak for hjælpen.

Jeg har tjekket Thai house beach resorts hjemmeside og det hele ser meget fint ud. Der står dog ikke noget om bungalows??

Nu glædes vi bare til at komme afsted..
/Truntemor
Lars
17-06-2010 14:29
Brugers avatar

Bruger

Hej Truntemor,
Thaihouse kalder deres "huse" for villas i stedet. Lyder nok lidt pænere end bungalows?
(traditionelle små træbungalows på pæle er sværere og sværere at finde på de store turiststeder. de er skifte ud med betonhuse, som turisterne hellere vil bo i med lidt mere luksus indeni)

Kigger du på siden her er der nederst et kort over hvordan det ser ud.
thaiguide.dk.r24....mp;cur=DKK
Den villa yderst mod vandet ligger næsten med døren i sandstranden. 4-5 meter.

Har et dansk vennepar der har boet der 10 dage med to piger under 10 år og de havde bare haft det godt. Fik indlogeret min egen mor og far der en 10 dage også og den ferie på Samui glemmer de aldrig. Slog alle europæiske strandferier med flere længder siger de.

Det der ikke er villaer, er værelser på række i en bygning. Der er familieværelser også. Der er også en masse tilbud i forskellige perioder for dem der bor flere dage der.

Du spurgte også om myggenet. Min erfaring er at myggenet ikke er nødvendigt i alm. hoteller og bungalows, der er lukkede konstruktioner. Det bruges vist mest i huse/hytter som ikke er helt lukkede ved f.eks. lofterne/tagene (som meget billige bungalows og f.eks. traditionelle thaihuse er ikke lukkede/isolerede, men åbne ved taget og hvor dørene er åbne hele dagen og aftenen).

Dels tror jeg ikke myggene er så glade for aircon.

Men hold døre og vinduer lukkede. Specielt om aftenen Wink.

Skulle der komme myg ind kan forskellige spray købes i alle 7 eleven forretninger osv. Vælg den "Odourless" type. De andre lugter fælt (sikkert alle lige giftige hihi) Spray, gå til stranden og kom tilbage. Eller bed hotellet spraye. Også ganske effektivt myggebalsam kan købes i 7-eleven. Den slags som er forbudt i DK, men som nok kan gå et par dage på en ferie?
Mere om myggestik kan du se her på thaiguide - www.thaiguide.dk/...

God tur!!

Hvornår rejser I?
Redigeret af Lars d. 17-06-2010 14:30
Lars
Lars
18-06-2010 18:46
Brugers avatar

Bruger

Skal måske sige at der jo findes et hav af andre steder end lige det jeg skrev om, der er ligeså gode eller dårlige. Mere "afsides" stille steder, også andre steder på Samui. Eller midt i det hektiske Chaweng Beach. Billigere, mere eller mindre luksuriøse, mere eller mindre børnevenlige, forskellig stil osv.

Alle har jo forskellige ønsker til en strandferie.
Lars
Truntemor
21-06-2010 21:30
Bruger

# Lars.

Tak for info. Vi har valgt at bo på Thai House beach Resort, da det så meget fint ud. Vi rejser 1 juli, så det er lige om lidtSmile

Jeg blev dog en del skuffet, da jeg havde booket en beach villa og sendt kreditkort oplysninger efterfølgende får en mail hvor de beklager at den alligevel ikke var ledig. Halvanden time før har de sendt en bekræftelsesmail, hvor de takker for min booking og for mine kreditoplysninger. Det finder jeg meget mærkeligt.

De har så tilbudt en villa med haveudsigt i stedet, samt at opgradere mine svigerforældre som skulle bo i et standart værelse. Er dette en okay form for kompensation? Vi, som bliver nedgraderet får jo ikke noget ud af det.
Jeg undres nok bare over, hvordan det overhovedet kan ske.

Efter syv dage på Samui flyver vi til Phuket, hvor vi også skal være i syv dage. Vi rejser som sagt med to små børn, så hvis nogen kan anbefale nogle gode familiehoteller er vi meget interesseret. Jeg har kigget lidt på de hoteller som Star tour tilbyder deres gæster, og de ser rigtig fine ud men også lidt dyre. Men så er der også børnevenlige pools som siger spar 2. Der er lavt vandsbassiner og rutsjebaner osv..

Under vores ophold i Phuket tænker vi at besøge Phi Phi øerne.. Hvis man vi besøge dem i to dages tid, kan man så lave en aftale med hotellet i Phuket om, at man har sit værelse når man kommer tilbage? Således ville man også kunne rejse let og lade resten af sin bagage stå på hotellet. Koster dette noget??
/Truntemor
gall
22-06-2010 13:31
Brugers avatar

Bruger

Vi har før efterladt bagage på hotel, hvis det har kostet noget, har det været omkring 100 baht pr. dag. I kan sikkert booke et værelse, det kommer an på stedet og travlhed.
Vi har aldrig forudbestilt overnatning i Thailand ud over de første 2 nætter i Bkk. Man kan altid finde et sted at bo.
Et sted at overnatte på Phuket?? Prøv hotellisten på denne side, eller de links du har fået. Har I nogen idé om hvor I vil bo? Pattong eller mere roligt?
Thomas
Lars
25-06-2010 13:23
Brugers avatar

Bruger

Hej igen Truntemor,
Mht bookingerne på Samui. Jeg læser det som om I har booket direkte med hoteller? Jeg tror I skal være glade for hvilken som helst kompensation I kan få, når I sidder i Danmark nu. Jeg tror ikke der er nogle krav til sådan noget i Thailand. Men jo mener da også godt de kunne give jeg alle noget der er mindst ligeså godt, men det er jo sikkert umuligt, da det var de bedste hytter I ikke kan få. Værd sikker på I får der rigtige priser for de andre. I kan evt forsøge at flytte eller forhandle når I er der, men det er svært hvis I har betalt Angry

Mht Phuket vil jeg blot nævne. Pas på med søvmning i havet. Havet dernede i regntiden kan være barsk og masser af understrøm. Flere udlændinge drukner hvert år.

Er der rødt flag oppe, betyder det rødt flag.

Også vandet mellem Phuket og PhiPhi kan i perioder i regntiden være barsk og nogle gange indstilles hurtigbådene. Se Jer godt for med vejret og bådene.

Et par udlændinge er druknet i denne regntid. Ved Surin og Kata - Karon beach. Den ene en blot 21 årig kvinde på sin første feriedag i varmen. Se evt mere i deto link her:

phuketwan.com/tou...rist-12617
phuketwan.com/tou...surf-12553
Lars
Thai Mad
15-11-2010 15:39
bruger
Antal indlæg: 1

Indlægget her var en slet skjult reklame for et spisested i Danmark.

Syntes det var lidt langt fra emnet i tråden så derfor er det slettet.

Admin
Redigeret af admin d. 16-11-2010 06:06
Gå til kategori:  

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder