Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - bosat eller længere ophold - Forsikringer
Forsikringer mc.
 Udskriv debat Udskriv debat
gall
02-11-2008 10:35
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1002

Det er rart at læse i rejsebøgerne, at det er vigtigt at sikre sig at den motorcykel man lejer i Thailand er med forsikring - Verdenen er bare en lidt anden når man står i situationen.
Jeg kan ikke udtale mig om biler, da vi aldrig har lejet bil i Thailand.
Vi har været i Thailand 6 gange, af ca én måned hver gang. Og vi har altid lejet motorcykel. De sidste to gange dog det man i DK ville kalde scooter. en 150ccm ting med automatgear, eller semi automatisk gear(pga af, at vi har vores søn med).
Jeg vil gerne komme med nogle råd, hvis de kan hjælpe nogen.
Det har endnu ikke været muligt for os at leje mc med forsikring. Jeg ved at der på Phuket er et firma der tilbyder forsikring, men kigger man godt efter i kontrakten, dækker forsikringen kun det køretøj du lejer. Ikke andre involverede køretøjer eller personer - derfor vil jeg sætte sprørgsmålstegn ved denne dækning, samme udlejer, der desværre er dansker, snød også min hustru og jeg for to dages betalt leje for to motorcykler i 2006.
Vil du køre tohjuler i Thailand, bør du være rutineret. Lejer du en scooter kan du fint klare dig ved at køre lidt forsigtigt, ikke vove dig ud på de største veje, og blive i byerne efter mørkets frembrud. Lejer du det vi kalder "rigtig mc" i DK skal du kunne dit kram. Thaier forventer at tohjulere overhaler indenom, hvilket forekommer ulogisk på mc. Derfor kan der opstå farlige situationer. Vejene kan pludselig være glatte, og du kan møde alle slags dyr på kørebanen.
Véd du, inden du tager afsted, at du vil køre mc, er det en god idé at tage egen hjelm med. De hjelme udlejer stiller til rådighed, kan end ikke godkendes til cykelhjelm i DK. Det er nok bedst at tage en åben hjelm med, pga. varmen. Husk internationalt kørekort.
Lejer du mc i Thailand, og det går galt, får du automatisk skylden. Man kan diskutere rigtigheden i det, men det nytter ikke noget. Så tænk dig om.

Jeg ønsker heller ikke at skræmme folk væk fra tohjulere. Vi har kørt 12.000 km rundt omkring i Thailand, og har haft nogle fantastiske oplevelser.
Thomas
Gå til kategori:  

Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg

Nyeste indlæg

Sticky - fastholdte
Oprette bankkonto i Thailand?
Færge mellem Hua Hin - Pattaya
6 mdr multi turistvisum måske på vej - fåes fra november
Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum
Turistfælder
Ambassadens Danskerliste - tilmeld dig hvis du skal til Thailand eller er der allerede
Børn med på ferien 2
Mad til børn + mælkeerstaning
Internet banking til thailandsk bank konto
10 ting, man ikke gør i Thailand

Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder