Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Om forummet - Ris og Ros
Hvorhen vil I med Thaiguide?
 Udskriv debat Udskriv debat
gall
30-11-2008 10:02
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Først lidt ros: Meget overskuelig og flot side. Mange gode links.
Så Ris: Hvorhen vil I. Siden står meget stille. Det er synd, da mange af os godt kan lide forum omkring Thailand, både når vi befinder os i landet, og når vi, i Dk, savner at komme afsted igen.
Der findes flere lignende sider, også meget flotte. Nogle af dem er enormt meget besøgt. Nogle gange får man det indtryk, at siderne henvender sig primært til folk som tilbringer deres tid i Soi Cowboy, Pattaya og Patong. Der falder mange nedladende bemærkninger om Thai mennesker, og deres kultur.

Vi rejser hvert år i Januar7februar, i Thailand (med smut til nabo lande). Vi er ikke tilhængere af Soi Cowboy områder, ej heller føler vi trang til at dømme dem der kommer der.

Vi, består af min hustru, vores, nu toårige søn, og undertegnede, der er 40 år, og selvstændig, ligesom min hustru.

Jeg savner ind imellem et forum af mennesker med en positiv holdning til Thailand. Ja. Jeg ved at Thaier kan være pisse irriterende, i forretning, især hvis der er begået fejl. Men hvis jeg skal dømme Thailændere ud fra de eksempler, bliver jeg nødt til at vende det om og tænke "hvordan ser Thaier på mig. En meget stor del af turismen foregår ovennævnte steder - så må de jo dømme mig ud fra danske turisters opførsel disse steder" Ufed tanke!

Er jeg alene med ovenstående synspunkter?
--------------------------------------------------------------------------------
TNG
Thomas
Lars
07-12-2008 12:57
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hej Gall,
Først tak for dit indlæg. Ros er dejligt, men konstruktiv kritik den bedste måde at kunne få input til forbedringer. Og der er altid plads til forbedringer.

Du skriver næsten selv skriver svaret på hvor vi vil hen med debatten fra Thaiguide.
Selvfølgelig håber jeg på mere aktivitet, men debatten er blot et par måneder gammel mod andre fora, der har flere år bag sig.

Thaiguide.dk giver en faktuel information, links til mere information samt lidt personlige erfaringer. Men de mange små detaljer eller andres oplevelser er det svært at give på siden og alle rejsende har forskellige ønsker og spørgsmål.

Derfor er tanken at debatten skal være et supplement til thaiguide.dk for Thailands elskere, hvor mere detaljerede rÃ¥d og oplevelser fra andre kan udveksles â?? Give sine sidste gode ideer fra sidste ferie videre til andre. Set fra den konstruktive side og ikke blot negativt ladede indlæg om f.eks. thaierne.

Personer eller familier, der skal på en glad ferie, vil slå sig ned i Thailand eller måske allerede bor her.

Jeg kender godt til nogle af de andre debat sider der findes, og tror at de alle vil supplere hinanden på en god måde. Målgruppen for de forskellige debatter/hjemmesider er lidt forskellige.

Kan kun være enig i din betragtning af, hvordan thaierne opfatter udlændinge og hvordan danskere opfatter thaierne.

Danmark er jo et mindre land og fordi noget virker naturligt eller logisk i Danmark er det ikke det samme som at resten af verden nødvendigvis skal elelr vil gøre det på samme måde. Forskellige kulturer, forskellige livsformer.

Jeg håber flere vil bruge denne debat fremover.

Der kommer hver dag mange forbi thaiguide.dk, så mon ikke nogle af dem måske har svaret på netop dit spørgsmål.
gall
10-12-2008 20:03
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Tak for et uddybende, og positivt svar. Har ventet et par dage med at skrive, og da der ikke er andre der har kommentarer, mener jeg godt at vi kan lukke denne tråd ned, hvis det er ok med webmaster - Jeg skal nok finde på noget andet at fylde ud i stedet.
Thomas

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thaiguide opgraderes - vil være nede et par timer onsdag Nyt fra webmaster 2 04-05-2016
Thailanddebat.dk ???forsvundet??? - smeltet sammen med thaiguide.dk Nyt fra webmaster 1 25-05-2015
Midlertidige nedbrud af thaiguide - løses meget snart Nyt fra webmaster 5 14-12-2011
Thaiguide på Twitter og Facebook Nyt fra webmaster 1 26-10-2011
Nyt afsnit på Thaiguide - Thailand med børn Thailand med børn 2 08-09-2009
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 3
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,236
· Nyeste bruger: Bohnielsen
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder