Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - med børn - Thailand med børn
Børn med på ferien.
 Udskriv debat Udskriv debat
gall
10-12-2008 20:35
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Vi har rejst til Thailand igennem nogle år. Altid ca. en måned i Januar. Vi flyver til Bangkok, med 2 overnatninger (så er man jo dækket af rejse garanti fonden - Just in case). Derfra rejser vi så videre. Vi har ikke nogle faste planer, men som regel en idé om rejsen går nordpå eller sydpå - eller begge. Vi rejser normalt én måned.
De sidste to år, har vi været forældre, og nydt at rejse med vores lille søn. Første gang Svend Asbjørn ( i øvrigt et umuligt navn at forklare en Thai - Så i Thailand hedder han Batman. Det kan alle udtale) var med, var han 4 måneder gammel. Jeg er selvstændig, og har derfor ikke helt samme adgang til Barsel som lønmodtagere. Det samme gælder min hustru. Jeg kan kun anbefale nybagte forældre at rejse en tur på barsel. På den måde tilbringer man virkelig tiden sammen med sit barn 24-7. Nå det var en omvej.

Jeg ønsker at dele erfaringer med andre forældre der rejser rundt i Thailand med småbørn. Har I nogle gode erfaringer, så kom endelig frem med dem (ja de dårlige erfaringer må vi hellere få med også).

Vores erfaringer er:

Hjemmefra.

- Det var utroligt at høre hvor travlt folk havde med at fraråde os at rejse med en lille. Selv vores jordemoder advarede os. "Den lille kan ikke tåle maden" Hm!. Nu kan man jo købe nøjagtigt det samme babymad som i Dk, så hvor er problemet. "Hvis moderen spiser stærk mad, bliver den lille syg" Vrøvl. - Men hvis moderen ikke er vandt til at spise stærk mad, kan det selvfølgelig have indflydelse på modermælken.

Thaier og turistbørn.
Thaier elsker børn. For dem er det ganske naturligt at spørge om de må "låne" den lille. Og det er ikke unaturligt at de lige skal ind til nabo restauranten, for at vise den lille frem. Bare rolig. Den lille er i de sikreste hænder. Tit kommer der også folk og tager den lille, så du kan få tid til at spise. Alt dette, er ganske utroligt i Dk. En dag kom en ca. 16 årig knægt hen, og spurgte om han måtte "låne" Svend. Han tog Svend med hen til nogle jævnaldrende piger - jeg tror han scorede nogle point ved det.
I Dk har vi svært ved at forestille os at overlade vores lille barn, til en fremmed 16 årig (dog stadig inden for synsvidde). Men tænk på at i Thailand er alle vant til at hjælpe til med familien. Dvs at en 16 årig er vant til at lege med helt små børn. I Dk har vi måske lidt berøringsangst over for fremmede børn - Og man skulle jo nødig tro at jeg er pædo...

Strande.
Der er nogle fede flade strande flere steder i Thailand. Af de meget børnevenlige (på grund af vanddybden) kan jeg nævne, lagunen ved Tonsai på Phi Phi. Layang strand på Phuket. På disse to strande bliver vandet sjældent dybere end 40 cm. Så der er ikke den store fare på færde. Begge strande er ikke særligt befolkede. Ao Nang ved Krabi er heller ikke så tosset. Der er ikke jetski og lignende (endnu)
Der er selvfølgelig også strande med mange tilbud til turisterne. Men dem har vi ikke de store erfaringer med.

Hvis der er nogle der kender til steder i Bangkok, hvor man kan tage de små hen og lege - A la legeland i Dk, er vi meget nysgerrige

Redigeret af gall d. 11-09-2012 07:54
Thomas
joakim
17-12-2008 11:37
bruger
Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 17.12.08

Vi har endnu ingen erfaringer i at rejse med børn, men håber snart at få det.
Vi er ved et bestille billetter til thailand med afgang 27 jan. 09. Vores plan er 3 overnatninger i Bangkok og derefter flyve til Ko Samui. Bliver vi rastløse efter et par uger tror jeg vi fortsætter mod Krabi/Phuket. Vi rejser med 3 børn på 1, 3 og 5 år. Vores største bekymring er transport med taxi og minibus. Vi er jo vandt til at børnene er spændt fast efter alle kunstens regler når vi kører herhjemme. Hvad er jeres erfaringer her. Holder i bare fast i barnet og håber på det bedste? Jeg var selv i Thailand for 10 år siden og ved at de kører som gale, specielt i Bankok. Jeg ved andre har medbragt autostole hjemmefra, men det bliver også besværligt.
gall
17-12-2008 18:09
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Børnene sidder frit i Taxa og tuk-tuk. Man kan købe barnestol, men jeg har kun set det anvendt til helt små babyer. Vores sidder på skødet. Jeg synes ikke de kører så vildt, og hvis de gør, forklarer vi dem bare at de skal lade være.
Om det er farligt!!
Jeg er nok ikke den rette til at dømme. man transporterer børn i biler, på samme måde, som man gjorde i Dk da jeg var lille.
Et problem ved at rejse med børn er, at man ikke skal tage for lange stræk - men på den måde ser man måske også byer som man ellers ikke ville have set - og vi har jo ferie.
God Tur
Thomas
gall
19-01-2009 08:14
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Jeg besvarer lige lidt af mit eget spoergsmaal her.
Er I i Bangkok kan man tage til Siam Paragon center. I kaelderen er et akvarie, i flere etager med mulighed for at dykke med hajer m.m. Der har de ogsaa et legeland til de smaa 2-5 aar. Og imens de smaa hygger sig kan du faa dine foedder behandlet i et akvarium - man stikker foedderne i en spa fuld af fisk. Ret underholdende.
Thomas

gall
23-02-2009 18:48
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

På 4. sal i Siam Paragon er der et legeland for enden af afdelingen for legetøj. Børn skal være 1 meter høje for at komme ind. Men det gælder tilsyneladende kun hvis man spørger - ligeledes må voksne ikke komme derind, men det gælder vist også kun hvis man spørger. Hvis man bare gør det sker der ikke noget.
Der er også udemærkede udendørs legepladser i Lumpini park, og i Dusit zoo.
Redigeret af gall d. 20-04-2009 19:45
Thomas
ding
09-04-2010 09:46
Bruger
Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 07.04.10

Kan se at et gennemgående emne er sikkerheden for de små poder rundt i trafikken her.
Undersøg mulighederne hjemmefra med bl.a taxier med børnesæder eller kontakt evt os.
Det skal lige siges at en nromal taxi i Thailand er en lille toyota med plads til 2 eller max 3
passagerer hvis der stortset ikke er nogen bagage idet bagagerummet i taxierne er næsten
optaget af gastanken. Gas i Thailand er meget billigt i forhold til benzin og diesel og derfor
kører alle taxierne på gas. Gas 1.50 kr pr liter og diesel 4.50 og benzin 5-5.50 pr liter
gall
10-04-2010 15:24
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Det kan også være et problem med seler på bagsædet i taxa. Man har strammet op på reglerne vedr. seler, men det gælder kun når man sidder på forsædet. Derfor kan man stadig finde mange taxi hvor selerne på bagsædet ikke er tilgængelige.
Thomas
Lars
18-04-2010 07:27
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9351
Tilmeldt: 30.09.08

Nu vi er ved børn på ferien, så har Thomas i marts skrevet et godt indlæg om
"Baby med på rejsen".

Indlægget kan ses her
www.thaiguide.dk/...mp;pid=708

Mht transport, Tuk tuk er jo lidt det samme mht seler, men en oplevelse der skal prøves?

Hvordan med børn på scootere/knallerter, motobikes, er det også muligt?

gall
18-04-2010 18:18
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Thailand har jo bestemt ikke noget problem med børn som passagerer på mc. '
Det er nok et emne der kan være en temmelig delte meninger om. Vi kører med vore børn på scooter i Thailand. Det har vi faktisk gjort nogle tusinde km, i de fire år vi har haft børn med. Før da kørte vi "rigtig mc" men det er lidt mere besværligt end scooter, når man har små passagerer med. Jeg vil ikke forslå mc'ister uden en del rutine at kaste sig ud i det.
Man skal ha' forsikring på plads inden man tager til Thailand. Bemærk mange forsikringsselskaber grupperer mc kørsel i samme gruppe som "farlig sport" og forsikrer derfor ikke skader på mc. Desuden er det stort set umuligt at få en mc forsikret (efter dansk opfattelse af en forsikring). Jeg véd at der er en dansker i Pattong der lejer motorcykler ud med forsikring, men læser man betingelserne igennem, er den forsikring fup, og dækker faktisk kun udlejerens tab. Den sikrer ikke føreren mod skyhøje erstatningskrav - Den danske udlejer er efter min personlige opfattelse en svindler.
Der findes intet sikkerhedsudstyr til børn på mc i Thailand. Hverken hjelme, stole eller tøj. Det skal man ha' med hjemmefra.
Om det er sikkert.... Det skal man selv afgøre. Har man én gang kørt over bjergene ved pattong om natten i en Tuk-Tuk, kan ens holdning godt være "Det kunne jeg sgu gøre bedre selv"
Thomas
gall
21-06-2010 19:09
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Nu hvor der er kommet nye regler vedr. passagerer også skal ha' styrthjelm på, kunne det jo være at der dukker hjelme til børn op i handelen i Thailand. Hvis der er nogen der ser styrthjelme til børn, må de meget gerne gi' et tip. Hvis det er de dér paphjelme som ligner en ridehjelm..... er det ikke så vigtigt.
Regner med at vi tager hjelme med til børnene igen, næste gang - Medmindre der dukker et godt alternativ op.
Thomas

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Har jeg husket alt, til at hjælpe kæresten med at få visum til ferien i Danmark? Visum til Danmark 4 21-08-2019
Tøjvask på ferien? Generelt 8 18-10-2018
Brexit - ferien dyrere og pensioner giver lidt mindre i Thailand Valuta og banker 3 24-06-2016
Børn med på ferien 2 Thailand med børn 11 03-01-2015
Thailandske fiskebukser - In or yt? Sådan må du ikke se ud på ferien Lidt af hvert - alt det andet 4 23-06-2013
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder