Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - med børn - Thailand med børn
Barneseng ??
 Udskriv debat Udskriv debat
rask amby
25-09-2011 19:40
bruger
Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 22.08.11

Hjææælp Smile

Sidder og planlægger vores tur til Thailand i nov. - dec. Vi skal have vores 2 årige søn med, men er i tvivl om vi skal medbrige en sammenklaplig gæsteseng til ham (+myggenet) - vi regner med at bo på hotel og i bungalows.... Nogen der har erfaring og gode råd, så tages de imod med kyshånd.


Ruten er endnu ikke fastlagt - vi har snakket lidt nord og senere syd
gall
26-09-2011 12:40
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Mange steder har de barneseng. Hvis I skal rejse rundt, kan det måske være lidt træls med den ekstra bagage, så jeg personligt ville ikke tage den med. Vi har ikke seng med til vores 2 børn (nu 2 og 5 år), men det er bestemt heller ikke hver gang vi har fundet et sted med børneseng. I det tilfælde har kan de sove imellem os, eller vi kan lave en seng i sofaen, eller af puder. For os plejer det ikke at være et problem. Jeg tror også at I kan spørge stederne på nettet, hvis I booker efterhånden som I ved hvor I vil hen.
Thomas
thaitossen
26-09-2011 15:51
Bruger
Antal indlæg: 14
Tilmeldt: 20.09.11

mht barneseng, så afhænger det meget af hvilke kategori hoteller i har tænkt jer at bo på, Hvis det er normale turistklasse hoteller er der mange steder hvor værelset faktisk har 2 queenssize senge eller de har stort set alle steder en rollaway, som i så sikkert kommer til at betale for, stort set alle hoteller har en politik om at børn imellem 2-11 år sover gratis hvis de sover i eksisterende senge, så enten kan i betalt for en rollaway, have ham imellem jer eller kigge på nettet og håber på at de har en beskrivelse eller billerder af værelset der viser at der er 2 senge.
gall
22-10-2011 21:50
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Vedrørende børneseng.
Vi har fundet denne model, som vi overvejer at tage med på ferien. På den måde har ungerne deres sædvanlige seng, ligemeget hvor vi er.

Er der nogen der har erfaring med dem?
Luftmadras og sovepose er integrerede, og vaskbare.

Redigeret af gall d. 22-10-2011 21:52
Thomas

miwa
12-12-2011 12:34
Bruger
Antal indlæg: 13
Tilmeldt: 13.08.11

Jeg kan se trådstarter nok allerede er taget afsted, men jeg synes lige jeg vil skrive dette til andre:

Vi skal til Thailand i januar 3 uger og vil rejse lidt rundt med vores børn på 4 og 1 år. Vi har booket 2 x 4 nætter p forhånd og har skullet betale en del for en ekstraseng til vores fireårige de to steder (mellemklasse).

Derfor vil jeg komme med et råd, som jeg tænker vil spare penge og bekymringer for nogle:
Køb en Deryan rejseseng og tag med! Den vejer og fylder minimalt, fåes i to størrelser (køb den store, så kan I bruge den længere) og koster pt 499 på tilbud (Tøjbamsen.dk) og det er det samme som vi skulle give for en ekstraseng det ene sted! Så er man sikker på der er lukket af for myg, og junior har et trygt sted at sove hver nat. Vi har købt til den yngste, men en fierårig kan faktisk godt ligge der.
Se evt på Youtube hvordan man sætter op/pakker sammen - jeg synes det er genialt.

Hilsen Mia
Twh
12-12-2011 16:13
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 12.12.11

Hej,

Min mand og jeg og vores to børn på 9 mdr og snart 5 år er netop ved at afslutte vores 3 ugers Thailandsrejse. Jeg havde selv mine tvivl om vi skulle medbringe en seng, en Deryan, som også bliver nævnt længere oppe. Beslutningen blev at vi ikke tog den ned, og det var et godt valgt. Afhængigbaf hvilke typer steder man skal bo henne ( vores tilfælde var det 3-4 stjerner) kunne man de fleste steder enten få eller leje en baby Cot, som de kalder det her. Vi måtte et sted betale 200 bath pr nat, og det synes jeg ikke er meget. Check booking stederne forinden, da der står om de har baby senge. Www.tripadvisor.com oplevede vi at de var inkl, mens www.agoda.com skulle vi nogen gange betale.

Men alt i alt ikke noget problem. Hvis vi ikke kunne få en baby seng, bestilte vi en ekstra opredning til den store dreng, blot så vi ikke behøvede at ligge 4 i sengen Smile hilsen Tanja ( rejste på koh samui, tao og Phangnan)
Twh
12-12-2011 16:15
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 12.12.11

En godt råd til dem som har småbørn. V medbragte et lille strandtelt til den lille, som er et halvt telt. Det havde vi enkelte gange med på stranden, så vi kunne bade mens den lille var i skyggen. Det vejer ikke så meget og koster heller ikke det store.

Gå til kategori:  
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 3
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,233
· Nyeste bruger: Truetype
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder