Debatemne: Thaiguide :: Turst visum (TR1)

Oprettet af Noah d. 10-02-2012 06:00
#1

Lars, eller nogen af jer andre. - jeg har brug for jeres hjaelp.
Befinder mig i Thailand nu (Chiang Mai)
- paa et Turist visum (TR1) som giver ret til at opholde sig i Thailand i 60 dage.
Jeg var nede paa Chiang Mai immigrations kontor i gaar for at forlaenge mit ophold med 30 dage. Naar mine 90 dage er gaaet onsker jeg at tage en bus til Mae sai, Myanmar. (for at lave et visa run som giver ret til 14 dage mere i Thailand)
Proevede at spoerge om det overhovedet kan goeres paa denne maede, og om det er lovligt nu naar jeg har et turist visum med kun 1 indrejse. Damen forstod ikke hvad jeg mente og der var mange andre i koen bag mig.
Ret mig endelig hvis jeg har skrevet fejl i overstaaende, eller bare ikke har formuleret det godt nok.

Paa forhand tak.

Kh Jonas.

Oprettet af Lars d. 10-02-2012 18:51
#2

Hej Jonas,

Jeg håber, at du har haft en rigtig god lang ferie deroppe nordpå?

Mht visum har du helt ret, at du kan tage over grænsen til Burma, når din forlængelse af turist visum udløber og så rejse ind igen umiddelbart efter og få et par uger mere.

Men du skal gennem paskontrollen ind og ud af Burma for at du kan vise du har været ude af Thailand. Det er ikke nok at gå ud og ind af den thailandske paskontrol.

Og du vil da få lov til at være 15 dage i Thailand, indrejsedagen talt med.

Du skal blot forlade Thailand når dit visum udløber og ikke kan forlænges mere, som er tilfældet for dig om 30 dage.

Du kan så rejse ind igen samme dag. Det kan være via grænseovergang eller lufthavn.

Blot være sikker på det er en authoriseret grænseovergang :)

Til Burma skal man have visum, også for et visa run? Fåes måske ved grænsen?

Fortsat god ferie :5: