Debatemne: Thaiguide :: Priser på overnatning.

Oprettet af gall d. 28-04-2013 16:57
#1

Der er flere indlæg her, der har været inde på priser på overnatning.
Pris afhænger selvfølgelig også efter hvad man kræver, men mine erfaringer er, at det ikke er billigere at booke hjemmefra - medmindre der er tale om et tilbud. Det er ofte muligt at finde et godt tilbud på nettet, men så låser man sig jo også fast på et sted. hvis man nu skulle få lyst til at rejse videre. Vi plejer at booke de første 2-3 overnatninger hjemmefra, og derefter tager vi det som det kommer.

De efterfølgende overnatninger booker vi efterhånden som vi kommer frem. Hovedsageligt gennem linket på denne side, men der er også andre gode sider. Vær opmærksom på at der er nogle af siderne hvor de først registrerer bookning efter et par dage, hvilket godt kan gi' lidt forvirring, når man kommer frem

Vi talte med et par på Koh Phayam. Her havde vi lejet en bungalow for 2500 baht( vores øjne dyrt). Det var walk in rate, og et af de steder hvor de tilbyder strøm hele døgnet, og aircon.. det sidste kostede dog 1000 baht ekstra. Vi nævnte på et tidspunkt prisen, som vi synes var lidt høj, og her viste det sig, at familien havde betalt en endnu højere pris ved en forudbooking på 14 dage.

I Ranong betalte vi 1700 baht for et værelse inkl. morgenmad, på et sted med spa fra de varme kilder, pool og Jacuzzi, pris var med en ekstra seng til børnene.


De priser vi kender fra Bkk, er efterhånden udelukkende fra Khao San road. Det er ved at være et par år siden vi boede andre steder, og der er sket meget med priser siden da.

Et værelse på Viengtai med morgen mad koster 1800 baht i forudbestilling, og 2300 baht i Walk in rate.

På Sawasdee Banglamphu kunne vi få et værelse for 800 baht, men de var også derefter. Men der er endnu billigere værelser at finde. Man kan også dele værelser med andre, det er det billigste - hvis man har mod på det. Det har jeg dog ikke prøvet.

Vi talte faktisk om at leje et af de billige værelser den sidste dag i Bkk., da vi kun skulle bruge det indtil flyet fløj omkring midnat, og vi på den måde ville ha' et sted at låse vores tasker inde, og en mulighed for et bad inden vi kørte til lufthavnen.

Her et tilbud fra New Joe's i januar 2013

Oprettet af Thong9 d. 28-04-2013 17:41
#2

Min kone arbejer som sales representative, altsaa i et firma som er agent for hoteler...Det er 3-4 og 5 stjernede..Bookker man igennem hendes firma er der mellem 500 b. til 1000 b. at spare pr. doegn...Firmaet faa det til en helt anden pris.

Oprettet af Jos_38 d. 28-04-2013 18:22
#3

Min erfaring er at walkin er dyrere end agoda.com - men som du er inde på man binder sig for overnatningen, vi har lige været i Nepal, vi bookede og betalte hjemmefra i Lumbini, Pokhara, Nagarkot og Bhaktapur... Men problemet var at den dag vi skulle fra khatmandu til Lumbini, der havde regeringen beordret strejke, dvs ingen transport - jo fly og rickshaw - men der er 200 km til Lumbini så rickshaw var udelukket, vi skulle op klokken 4 og køres til lufthavnen (en tur til 300 Rupee) af en taxi der turde tage risikoen, og køre... Han skulle så bare have 1,200.- Rupee for den kørsel...

Og flyet kostede 10 gange busbilleten...

I Bhairahawa som flyet fløj til var det samme cirkus, dog skulle denne taxichauffør (som altså kørte foran snuden på både militær og politi) have 2,000.- Rupee for at køre os de sidste 20 km til Lumbini... En tur der kostede 350.- i bus dagen efter den anden vej...

I Pokhara blev jeg syg, og kunne derfor ikke komme til Nagarkot - så der var lige spildt et hotelværelse, derudover anbefalede lægen ikke en bustur (på verdens farligste veje) i min tilstand... Så det var flyveren til Khatmandu næste dag - 10 gange busbiletten, og så taxi til Bhaktapur...

Så ja, det er ikke altid en vildt god ide at planlægge forud, for det er muligt at destinationen, eller helbredet, ikke er enig i ens dispositioner...




.Ellers en fed tur som KAN læses her : http://thaitrees.com/da/ start nedefra - tryk på thailandsk sprog hvis du vil se flere billeder...

Oprettet af Badedyr d. 29-04-2013 01:14
#4

1000 baht er som regel min grænse for hotel, og har været på mange til 750-1000 baht der er i tip top stand, og i min verden ingen grund til at betale mere, Og ja de var stort set alle med morgenmad..

Nu har jeg lige haft nogle venner der har været på ferie i Thailand, Og jeg var inde og besøge dem i Bangkok på et "luxsus" Hotel efter deres ord 4.000 baht pr dag, Og der var intet på det hotel, Som var bedre, flottere end de Hotel jeg selv bruger til 750-1000 baht, Ja jeg synes faktiske det er et Dårliget hotel, Ja penge ud af vinduet i min verden...

Bruger også agoda.com MEN mest for at finde hotel i det områder jeg skal besøge, Også ringer jeg selv til hotel, 7 ud af 10 gange kan jeg selv bestille det billiger end agoda.com.
I starten jeg brugte agoda.com spurgte jeg hotel jeg kom til om prisen, og det var ALDRIG de priser som agoda.com har skrevet der var "normal" pris for hotellet...
Men måske det bare i er Min prisklasse det hænger sådan sammen, Det skal jeg være usagt...


Oprettet af Lars d. 07-05-2013 16:17
#5

Generelt syntes jeg, at der er stor forskel på et hotel til 1.000 baht og et til 3.000 baht i samme område. Det kan være beliggenhed, værelset, pool, altaner, service osv.

Prøvet 1.500 baht på 2. gade fra stranden i Patong, Phuket og 3.000 baht på strandvejen i syd Patong. Mere end en verden til forskel. Samme med hotel til 1.200 og 2.500 baht i Chiang Mai centrum.

I Patong var det mellem jul og nytår og de 1.500 baht nærmest tyveri for værelse med stort set ingen møbler, 14 " TV, primitivt rum hvor der var intalleret toilet og bruser, lille vindue til larmende gade og ingen morgenmad tilgængeligt.

Strandhotellet havde dejlige møbler, balkon med udsigt over stranden, rent og god restaurant til morgenmaden og en lille pool.

Mht bestilling i forvejen.

Jeg har flere gange oplevet at hoteller selv siger at det er dyrere hvis der ikke bestilles fra nettet.

Her et par eksempler:

Kuala Lumpur. Hotel til vist omkring 1.500 - 2.000 baht så vidt jeg husker.

Gik ind fra gaden og den venlige receptionist sagde at det ville være bedre at bestille fra nettet. Hun henviste så til en computer i deres kontor, som jeg så bestilte fra og gik ud i receptionen og tjekkede ind.

Chiang Mai. Hotel til 3.000 - 3.500 baht.

Havde booket nogle dage via nettet hjemmefra og ville gerne forlænge et par ekstra dage.

Desværre sagde receptionen det kunne de ikke til samme pris. Det ville blive dyrere, og her talte de 1.000 baht dyrere. Så tilbage til computeren og bestille på nettet og ned i receptionen og forlænge opholdet med den nye booking.

Laver nogle hoteller måske aftaler med bureauer og "lover" at holde walk inn priserne højere - kun gisninger? Men andre ved måske mere om det?

Oprettet af Evo777 d. 13-05-2013 11:01
#6

Jeg har hørt fra flere hoteller/guesthouse her i Thailand at de SKAL have dyrere walk-in priser, hvis de vil være listet på Hotels.com eller agoda.com. I lavsæsonen kan man godt bestille et billigt værelse til en billiger walk-in pris, men så bliver værelset heller ikke markeret på hotels.com som booked, men vil stadig være ledig. Så hotellet lejer egentlig værelset ud med en chance for, at det samme værelse bliver booked på nettet. Men de ved nok hvornår det er sikkert at gøre det og hvornår det ikke er :-)

Redigeret af Evo777 d. 13-05-2013 11:04

Oprettet af kimsen d. 14-05-2013 01:00
#7

Jeg har hørt fra flere hoteller/guesthouse her i Thailand at de SKAL have dyrere walk-in priser, hvis de vil være listet på Hotels.com eller agoda.com


Der må så åbenbart være flere undtagelser,
men det er ret nemt at kontrollere,

eksempelvis forlanger -The Siam Guest House i Pattaya - 124 kr/dag
på deres egen side, (1 - 3 Nov.)
http://www.be3.com/en-us/asia/t...

hvor Hotel.com forlanger noget mere, (ca 20%) 146,50 kr/dag. for samme dato.
http://da.hotels.com/search.do?...

at det så kan være optaget / udsolgt, på deres egen website, når 'dagen' nærmer sig, er en anden sag.

http://maps.google.dk/maps?q=Pa...

http://maps.google.dk/maps?q=Pa...

Oprettet af kimsen d. 14-05-2013 01:01
#8

Hotel.com

Redigeret af kimsen d. 14-05-2013 01:04

Oprettet af kimsen d. 14-05-2013 01:06
#9

Hotel.com
kan ikke uploades her som sædvanlig,.. :@
kan i stedet ses her :
http://peecee.dk/upload/view/41...

dér er der sjovt nok aldrig problemer.... :22:

Redigeret af kimsen d. 14-05-2013 01:20

Oprettet af admin d. 14-05-2013 05:05
#10

Kimsen,
Er ikke lige klar over hvad problemet med billeder er? Er det upload af billeder fra din PC eller er det link til billeder på nettet?

Det virker for andre. Evt. kan du prøve at kigge i hjælpen til at uploade billeder. Punkt 5 øverst til venstre på siden. Ellers send en PB med problemet.

(kan måske være fordi billedet har to gange "." .com.jpg)

Oprettet af Lars d. 14-05-2013 05:38
#11

kimsen skrev:
Der må så åbenbart være flere undtagelser,
men det er ret nemt at kontrollere,

eksempelvis forlanger -The Siam Guest House i Pattaya - 124 kr/dag
på deres egen side, (1 - 3 Nov.)
http://www.be3.com/en-us/asia/t...

hvor Hotel.com forlanger noget mere, (ca 20%) 146,50 kr/dag. for samme dato.
http://da.hotels.com/search.do?...


Jeg tror ikke det er deres egen hjemmeside, der skriver 124 kr/dag?

Og det er UDEN afgifter.

Klikker du videre kommer du til en Agoda side. Det vist en hotel booking side der bruger Agoda? En hotel side vil også have information om kontakt, kort, tlf osv?

Og det viser sig at være dyrere end hotels.com, når jeg klikker videre.

På Agodaside kommer der store tillæg oveni.

Jeg kan ikke se priserne i DKK på booking siden, men kun i USD, Men på forsiden er 124 kr samme som 22 USD.

På booking siden er prisen så:

Værelse: 22 USD
Tillæg: 8 USD

Ialt: 30 USD.

Svarer til 169 kr/nat.

Altså er "deres" egen side ialt næsten 20 % dyrere end hotel,com?

Afgifterne som Agoda lægger på til sidst er 33 % af den første pris de viser.

Der må så være skjult ekstra avance eller blot smart måde at holde priserne i oversigterne for lave i forhold til virkeligheden? Og mange ved måske ikke at de så betaler overpris bagefter?

For afgifterne er ikke så høje som Agoda skriver.

Afgifterne på hoteller er 7 % moms og 10 % service charge. Ialt 17 %.
Og det som bruges af andre sider.

Men Agoda lægger hele 33 % på.

Tilsvarende for enkelte af de store sider, har de mange gange "før/normalt priser", som aldrig har været førpriser. Priser som værelser aldrig har kostet.

I dette tilfælde skriver Agoda at deres superior værelse er sat ned fra 62 til 26 USD. Er det mon rigtigt?

Oprettet af gall d. 14-05-2013 19:11
#12

Hvor er det billede jeg havde lagt på blevet af?

Oprettet af kimsen d. 15-05-2013 01:22
#13

Kimsen,
Er ikke lige klar over hvad problemet med billeder er? Er det upload af billeder fra din PC
eller er det link til billeder på nettet?


billederne er på min PC/HD,.. i en mappe på skrivebordet,
jeg ville have indsat 2 billeder,
- det første virkede som normalt,.. link #7

det næste #8
og næste #9 .. virker ikke,..

begge billeder er af format JPEG,.. og navngivet TSGH
det sidste (det som ikke virker) er foruden TSGH .. også tilføjet -Hotel.com
altså i alt (TSGH-Hotel.com)
begge billeder har samme størrelse,
ligger i samme mappe,
på samme computer,
på samme skrivebord
og naturligvis samme HD,
.... ser sådan ud :
http://peecee.dk/upload/view/41...

problemet var også på samtlige adresser i Thailand,
med flere forskellige netværk,

her i DK fortsætter problemet på 3 forskellige PC
1 XP, + 1 win7/32 bit, + 1 win7/64 bit
den sidste lige isat ny SSD Disk, og nyformateret,
desuden er forsøgt med 4 forskellige browsere, IE, Firefox, Chrome, og Opera,

på sitet
http://peecee.dk/
hvor billed-upload fungerer ret præcis som Thaiguiden.dk
og iøvrigt på alle andre sites / fora incl. youtube, er der ingen problemer overhovedet,
i det hele taget har jeg meget sjældent PC problemer,.. udover billed-upload på Thaiguiden.

sidste gang jeg opgav at uploade på Thaiguiden (snart længe siden)
fik billederne i et sidste desperat forsøg, benævnelserne a1, a2, a3, osv,..
dog uden effekt / ændring,... dvs. TOM indlæg,.. uden billed.




.

Oprettet af kimsen d. 15-05-2013 01:43
#14

Jeg tror ikke det er deres egen hjemmeside, der skriver 124 kr/dag?

Og det er UDEN afgifter.


Det ser ud til du har ret,.. Lars,
det starter ellers nok så nydeligt med Siam Guest House egen website
http://www.siamguesthouse-patta...

og fortsætter egentlig på næste side så det er muligt at bestille direkte, (uden indblanding)
enten pr. tlf. eller mail,
http://www.siamguesthouse-patta...

Booking with the Siam Guest House could not be easier with our online booking engine.

You may also fax us your booking on: Fax +66 38 423 175
Our phone number +66 38 424 245

Or Email :
But don't worry if you don't have a reservation at the Siam Guest House we always welcome walk-in guests.


- læg mærke til mail,.. og tlf. nr. (Pattaya)!

men kan godt se det ændrer sig hvis / når der klikkes på 'BOOK NOW'
- det må være noget nyt
sådan var det ikke for 2 år siden,
da bestilte jeg,.. og boede der 2 døgn,.. til den pris der stod .. 600 thb/dag (dengang)
altså uden tillæg (priserne stod også på bygningen)

men,.. nethandel bliver mere og mere kreativ,
så det kan være svært at gennemskue.


.

Oprettet af gall d. 15-05-2013 06:30
#15

De billeder man har lagt ind som billeder på Thaiguide, og ikke som links til en server, er væk???

Prøver lige at ligge det billede der var i starten af tråden på igen.

Skrevet efterfølgende: Nu kan jeg se billedet igen. Hmm. Måske bare mit net der driller.

Redigeret af gall d. 15-05-2013 06:32

Oprettet af Steen J d. 15-05-2013 09:00
#16

Kort fortalt:
Jeg/vi var fornylig fire nætter i PTY. Inden jeg tog af sted, kiggede jeg på Agoda og fandt der et hotel med priser og det hele. Tog til PTY, fandt hotellet som havde skiftet navn, var billigere end AG pr. nat. Det lå dog for langt væk i forhold til vores ønsker. Så jeg satte konen af, på et sted hun gerne ville vente. Der er så dælme varmt pt., så hun vil jo ikke ud. Derefter sjoskede jeg lidt rundt en times tid. Fandt så et hotel, ikke prangende, men med det der skulle være incl. pool. 800/nat.
Har nu gang i AG, hvorfor hotellet er på deres salgsliste, når det ikke er der i virkeligheden. Har intet hørt.....Er glad for, jeg ikke bestilte/betalte inden afrejse.

Og som jeg har givet udtryk for i andre tråde, ja, så er mit bedste råd at tage til byen, se sig lidt omkring og find så et hotel, start med en nat osv.

Hilsen
Steen

Oprettet af gall d. 27-07-2014 09:21
#17

Vi boede for et par år siden ved Buffalo bay på Koh Payam. Her tog vi Walk in, da vores erfaring med de små øer siger, at man ofte bør se, før man lejer.
Vi betalte 2500 baht for et family room (4 senge), hvilket jeg synes var dyrt, men hotellets beliggenhed gjorde udslaget. Desuden var det et af de få steder der havde strøm. Det ville dog ha' kostet os 1500 baht mere, pr nat, for at få aircon...

Vi talte med et hollandsk par, der havde lavet en langtidsleje på stedet. Da vi fortalte om priserne, blev de lidt lange i ansigtet.... De betalte mere end os, på trods af langtidslejen skulle betyde rabat. Da de klagede til russeren der havde steder beklagede han "fejlen" og gav dem, som kompensation, gratis aircon den sidste uge.

Min pointe er, at vi har flere gange mødt turister, som har lejet via rejseselskabet, og som tror de har fået en god pris - Men det har de ikke!