Debatemne: Thaiguide :: Lufthavnstog - hurtiglinie lukket 1 år fra 14. april

Oprettet af Lars d. 11-04-2014 19:06

Grundet reparationer af alle togsæt på en af de to hurtiglinier tages hele linien ud af drift i hvad der ser ud til at være mindst et år.

Fra 14. april.

Det er linien Phaya Thai - lufthavn

Makkasan - lufthavn, hurtig linie kører fortsat

City line, bumletoget, med stop på alle stationer vil køre.

Rail Link??s Phaya Thai Line suspended

Airport rail links egen hjemmeside skriver blot linien er midlertidig suspenderet.

Det efter blot 3,5 års drift at en linie tages ud af drift et helt år pgra vedligeholdelse.... Og alle tog altså fejler samtidig :6:

Linierne kan ses på kortet her. Klik og der kommer et større læseligt i nyt vindue.

Tre linier til lufthavnen.

Blå - kører

Rød - kører

Gul/orange - lukket

www.thaiguide.dk/images/billeder_kortmm/BTS-MRT-Chao-Phraya-Express-Khlong-2014.png

Redigeret af Lars d. 11-04-2014 19:17

Oprettet af Robert Kronberg d. 21-04-2014 15:26

De gange, hvor jeg har kørt med hurtiglinien, og de gange, hvor jeg har fulgt en hen til hurtiglinien, så har den været næsten tom, og det har været på forskellige tidspunkter af dagen.

De har også sådan et lille fint VIP-område på Phaya Thai, hvor folk, der skal med hurtiglinien, må sidde. Fint og fint - nogle plastikstole og en vindblæser, og så kommer der en og følger en op. Ud fra antallet af stole i "VIP-området", så må min observering være både korrekt og generel. Der er ikke mange kunder.

Det er også jævnligt sket, at hurtigtoget har været aflyst.

Tror derfor, at det med renovering blot er en dårlig undskyldning for at stoppe en underskudsforretning. Desuden er det da hurtigt, at nye tog skal renoveres, om end de kalder det for reparation.

Tror desuden, at de fleste foretrækker en taxi. Jeg bruger kun hurtiglinien, fordi den ligger 5 min herfra, og så 17 minutter i toget.

Tidligere var der rabat på en tur/retur-billet samme dag - dette er også annulleret.

Hilsen, Robert