Debatemne: Thaiguide :: Danskere kan nu være 60 dage i Thailand uden visum

Oprettet af Lars d. 22-07-2014 16:57

Danskere kan fra den 27. august være op til 60 dage i Thailand uden at have visum.

Immigrationsmyndighederne lemper reglerne efter der er blevet strammet op på visarun mulighederne, som ellers har været en mulighed for at forlænge ferien lidt.

Det sker ved at der indføres muligheden for at forlænge de 30 dages ophold der gives ret til ved indrejse i Thailand med fly uden visum. Det kan forlænges med 30 dage.

Ligner en klar forbedring i forhold til at anvende visaruns. Det vil både lettere og billigere i mange tilfælde.

Forlængelse kan ske ved henvendelse til et immigrationskontor i Thailand og vil koste 1.900 baht (lidt over 330 kr.) .

Hidtil har der været mulighed for at forlænge med 7 dage, som også koster 1.900 baht.

7-dages forlængelsen har nok ikke været så anvendt, men den nye 30 dages mulighed kan godt blive populær.

?ndringerne gælder for alle nationaliteter, hvor der idag gives 30 dages ophold ved indrejse uden visum.

Praksis:

Der skal vises forskellig form for dokumentation ved forlængelserne og undertegnede har ikke set en officiel liste over dette, men kan fra nettet formodes at blive i retningen af dette:

Pasfoto.
Rejseplan med billet ud af Thailand.
Ansøgninsgskema, udleveres på stedet.
1.900 baht i kontanter til betaling.

Muligvis:
Kopi af pas ?? forsiden med billede, siden med indrejsestempel og det hvide indrejsekort.
Hotelreservationer, men det kan være problematisk hvis der rejses rundt på egen hånd uden forhåndreservationer.
Fremvise kontanter på 10.000 eller 20.000 (bevis for at have penge til at klare sig selv)

Der findes immigrationskontorer i alle provinser. Typisk i provinshovedstæderne.

Informationen er fra thaivisa.com søndag den 20. juli og med forbehold for at informationen er korrekt. Thaivisa.com plejer dog at være pålidelige mht visuminformationer.

Afventer mere officiel information og vil forsøge at holde tråden her opdateret.

Rettelse: prisen på forlængelse var skrevet forkert og nu rettet til 330 kroner.

Redigeret af Lars d. 22-07-2014 17:30

Oprettet af Lars d. 22-07-2014 17:33

Der kunne måske komme et par spørgsmål som ikke er helt klare:

1. Hvornår skal hjemrejse være booket til? 30 eller 60 dage efter afrejse. Hidtil har det været praksis at der skal vises billet med hjemrejse indenfor den til der gives ved indrejse. altså 30 dage.

2. Hvor længe før de 30 dage udløber kan der søges om forlængelse. Kan være interessant ved planlægning af rejser rundt hvis det kan gøres i god tid?

Oprettet af Lars d. 18-08-2014 15:41

Det er nu "kommet på skrift" at danskere kan være op til 60 dage i Thailand uden visum.

Vil træde ikraft den 29. august 2014.

På den måde at der rejses ind i Thailand med fly og derved fåes de normale 30 dages ophold.

Disse kan så forlænges med 30 dage på et immigrationskontor.

Prisen er 1.900 baht.

?ndringer er ikke umiddelbart at se i de almindelige regler for visum til Thailand, da det er lagt ind under reglerne for forlængelser af ophold.

I praksis er det gjort ved at lægge det under samme regler som for forlængelse af turistvisum. Det som går under betegnelsen Visa Extemp, indrejse uden visum er nødvendigt.

Der står omkring turister:

Grund til forlængelse:

2.4 In the case of tourism purposes:
Each permission shall be granted for no more
than 30 days from the date on which the
permitted period has lapsed.

Kriterier:

The alien:
(1) Must have been granted a tourist visa (TOURIST) or exempted from applying for
visa
. Each permission shall be granted for no more than 30 days as announced by
Ministry of Interior.
(2) Must not be of a nationality or type prescribed by the committee monitoring official
proceedings of officers of the Immigration Bureau.

Omkring dokumentationer er reglerne også som forlængelser af turistvisum:

2.4 In the case of tourism
purposes:
Each permission shall be granted
for no more than 30 days.

Dokumentation krævet:

1. Application form
2. Copy of applicant??s passport

Lars: Kopi af pas er normalt siden med billede, siden med indrejsestempel og kopi af det hvide indrejsekort. For visumforlængelse også kopi af visumet.

Derudover vil jeg tro der skal bruges et pasfoto også.

Informationen er fra:

ORDER OF THE IMMIGRATION BUREAU
No. 327/2557
Subject: Criteria and Conditions for Consideration of an Alien??s Application for a Temporary Stay in the Kingdom of Thailand

(This Order is effective as of 29 August 2014.)

samt

ORDER OF THE IMMIGRATION BUREAU
No. 138/2557
Subject: Supporting documents for Consideration of an Alien??s Application
for a Temporary Stay in the Kingdom of Thailand

(This Order is effective as of 29 August 2014.)

Oprettet af Lars d. 19-08-2014 19:46

Kan tilføje at det ikke kun er danske statsborgere, der får denne nye mulighed.

Den gælder for alle lande der er under "visa exemption" ordningen med at kunne rejse ind i Thailand uden visum.

Det gælder bl.a alle vesteuropæiske lande, USA, Autralien og Japan. Men ikke lande som Kina, Indien, Ukraine og afrikanske lande.

Listen over lande og aftaler om visumfri indrejse kan ses her hos det Thailandske Udenrigsministerium - Summary of Countries and Territories entitled for Visa Exemption and Visa on Arrival to Thailand

Oprettet af Lars d. 27-08-2014 16:50

Bekræftelse og detaljer om ændringer i visum gældende fra 29. august.
Fra Bangkoks Immigrationskontors hjemmeside

bangkok.immigration.go.th

Punkt 1 (og 2) gældende for ankomst til Thailand som turist uden visum.

(Der også mere på thaiguide om hvordan dette gøres i praksis - 60 dage i Thailand uden visum)

Klik på billedet, så åbner en mere læsbar version :)

www.thaiguide.dk/images/forum/NewRegulation.png

Redigeret af Lars d. 27-08-2014 17:06

Oprettet af Lars d. 20-12-2014 17:21

M?ske nogle har prøvet dette her og ved hvordan lufthavnen ser på dette:

Tidligere har det været sådan at returbilletten skulle være indenfor 30 dage som er den tid som der gives visumfrit ophold. Var den ikke det kunne man nægtes at komme med flyet.

Må den nu være op til 60 dage efter indrejse, da der kan forlænges med 30 dage i Thailand - f.eks. 40 dage?

Hvis ikke, så vil det kræve at billetten ombookes undervejs og det kan koste penge eller er umuligt for de billigste billetter. Og måske i højsæsonen måske være svært at få plads de rigtige dage?

Er der nogen der har prøvet det eller har prøvet før at rejse i længere tid og brugt visarun undervejs - hvordan var den originale booking mht returdato?

Forsøgt at få svar fra ambassaden:
Jeg har prøvet at kontakte den Thailandske Ambassade i Hellerup for at høre deres mening. Har sendt e-mail den 9. november og spurgt igen i mail den 17. og 25 november og 3. december. Desværre ikke hørt noget overhovedet på 4 e-mails. Sendt besked til deres Facebookside også uden succes. Prøvet at ringe en 3 gange, men må er indrømme jeg lagde på hver gang efter 10 minutter i kø som den første i køen.

Hvad mener andre? Håndhæves de 30 dage i lufthavnen?

Oprettet af KimP d. 04-01-2015 18:47

Synes ikke jeg kan se nogen steder man har 60 dage, men 30... Hvor kan det bekræftes henne??

Oprettet af Lars d. 05-01-2015 19:42

Hej KimP,

Prøv evt at læse det allerførste indlæg igen.

Her fra 3. afsnit:
Det sker ved at der indføres muligheden for at forlænge de 30 dages ophold der gives ret til ved indrejse i Thailand med fly uden visum. Det kan forlænges med 30 dage.

Så det er 30 ved indrejse plus 30 dages forlængelse, ialt 60 dage uden at have visum eller rejse ud og ind af Thailand.

Bekræftelse af dette kan se i pkt. 1 på "Annoncement" fra immigrationskontoret i Bangkok i indlæg 5 og f.eks. på Den Danske Ambassade i Bangkoks hjemeside.

Der er mere og flere detaljer om det praktiske på thaiguide - 60 dage i Thailand uden visum

Men har stadig ikke hørt noget fra den Thailandske Ambassade fra de 4 emails og en Facebook besked om hvornår hjemrejsen skal være booket til. Om det stadig er 30 dage eller det kan være f.eks. 40 dage.

Er der nogen som har prøvet det?

Redigeret af Lars d. 05-01-2015 19:52

Oprettet af kunst d. 25-01-2015 06:33

Hej Lars

Landede i bkk d 5/1, havde kun de 30 dage, men hjemrejse d. 2/3

ingen problemer der ,og da jeg fik forlænget, ca. 1 uge efter jeg kom,

pasfoto forside samt stempler, og så udfylde papiret du får der, alt i alt

10 min. ingen spørgsmål om bolig eller likvide midler kun betale 1900 baht,

så var det ordnet.

Angående svar fra ambassaden glem det, var der for at lave turistvisa, det kunne de ikke nå, kun 3 dage, og damen i skranken mente de skulle bruge 4 dage, sagde så et jeg ville få de sidste 30 dage i Thailand, ikke muligt var svaret, havde godt set det på nettet, men det var en and, jeg skulle d af landet og tilbage igen, sagde til hende at visa hop ikke var lovlig mere, hvilket hun benægtede.

så den store glæde af dem har man ikke.

Oprettet af Lars d. 23-02-2015 12:06

Hej Kunst,

Virkeligt rart at høre du har lavet denne forlængelse med succes.

Hvordan gjorde du med billetten?

Var den med hjemrejse indenfor 30 dage og du så ændrede den eller var den fra starten med hjemrejsedato efter de 30 dage?

Hører også mange der siger, at ambassaden i DK siger, at det ikke er muligt og hellere vil lave visum - og at de er svære at kontakte.

Det trods notatet ovenfor fra immigrationsmyndighederne i Thailand og at forlængelsesmuligheden er tilføjet i de regelsæt der findes for visumforlængelser og adskillige rapporter på nettet om at det er blevet gjort.

Redigeret af Lars d. 23-02-2015 12:07

Oprettet af girobank d. 24-02-2015 02:58

Hej alle

Har gjort nøjagtig det samme.

Gik på det lokale immigrationkontor indenfor de første 30 dage og fik forlænget med yderligere 30 dage.
Pris 1900 B.

Det blev gjort med et smil!

Havde selvfølgelig mit pas og billetten med sammen med at foto.

Oprettet af kunst d. 25-02-2015 07:26

hej lars

billetten er fra 5 jan til 2 marts, altså den tid jeg er her denne gang

ingen problemer med det i lufthavnen stemplede bare 5 jan til 3 feb.

hvorefter jeg på immigrationen i phitsanulok , var der d.14 jan, fik

forlænget til 5 marts.

10 min. og 1900 baht fattigere, men lovlig ophold her hele tiden

Oprettet af Lars d. 14-12-2015 19:31

Jeg har modtaget denne mail idag.

Afvist at komme med fly i København.

Er der andre der har oplevet lignende?

Jeg havde købt en billet hos xx med xxx til Bangkok fra 14/12 til 7/2.

Meningen var at få forlænget visa i xxx men ved indt. dd blev jeg afvist pga manglende visa - de påstod der var nye regler

Har fjernet noget info og skrevet xxx istedet.

Oprettet af girobank d. 14-12-2015 20:33

Det er nøjagtig det jeg også er bange for at komme ud for.

Skal til Thailand i 2 måneder, har søgt visa pr. brev.

Visa: 250 kr. + 2x anbefalet brev: 200 kr. I alt ca. 450 kr.

Jeg plejer ellers at besøge det lokale emmigration kontor og få de næste 30 dage, men da reglerne er lavet om her 15. november, turde jeg ikke gøre det med risiko for at blive afvist.

Og det ser ud til, at man ikke kommer på ferie i.h.t. ovennævnte mail, hvis man ikke har visa i orden.

Oprettet af Susanne d. 14-12-2015 22:38

Vi står og skal rejse til Thailand om omkring 14 dage, jeg har endnu ikke købt billetten, vi plejer gerne at være afsted 5-6 uger hver år i slut december og Januar, sidste år var vi dog kun afsted i 3 uger, og vi behøvede derfor ikke visum, men i år ville vi gerne afsted i 6 uger, men vi plejer bare at køre til Hvide Sande og få visa dernede, der får man stemplet straks, men i Torsdags da jeg skulle ind og se deres åbningstider i Hvide Sande kunne jeg se at det er blevet lukket dernede, vi har så siden i torsdags prøvet at komme igennem til ambassaden i hellerup, men det er fuldstændigt umuligt, jeg har så læst herinde at man kan få lov, at være der i 60 dage uden visa, ved at gå på et immigrationskontor, men spørgsmålet er nu, tør jeg købe en billet der har over 30 dages gyldighed, og satse på vi kommer med derned, har lige læst ovenstående indslag, hvor de var blevet nægtet at komme med i dag. Hvad gør jeg så, er der nogen der kan hjælpe. :-)

Oprettet af Lars d. 15-12-2015 11:45

Kan tilføje at det ikke var i København personen blev afvist.

Det var personalet hos flyselskabet i en dansk provinslufthavn og turen til Thailand gik ikke via København, men et andet europæisk land.

Oprettet af Lars d. 15-12-2015 18:27

Hej Susanne,
Jeg ikke ekspert og jeg skriver her blot min opfattelse, men kan ikke garantere noget, men komme med nogle ideer.

Har kigget lidt omkring men kan ikke finde noget på nettet der siger at der skulle være lavet nogen generelt stramning. Men kan jo godt være uden det er der.

Der kan ses enkelte bliver afvist rundt i verden og mange er fordi de kun har enkelt billet. Har også hørt at nogle kender danskere der er blevet afvist engang imellem, men kender ikke baggrunden.

Afvisning kan måske være af flere årsager og jeg kender den ikke til bunds eller baggrunden.

Det er flyselskabet der skal tjekke dette og de har deres interne procedurer så de lever op til forventningerne fra Thailandske myndigheder. Derfor tjekker de ej heller billetterne ved ankomst i Thailand for det er gjort.

Selskabet kan have ændret procedurer internt.

Det kan være en nyansat der måske ikke har så megen erfaring. De fleste afgange nok er interne i Europa og Thailand lidt færre. På skærmen dukker betingelserne for indrejse i Thailand op når billetten tastes ind og det ser den ansatte og følger naturligvis det som der står for ikke at lave fejl. Uanset andre måske vil håndterer det anderledes.

Det kan være dikteret centralt fra Thailand at der skal strammes op, men så ville det måske være kommet bredt ud med problemer. Kun strammet op for danskere tror jeg ikke på.

Det er dermed ikke sikkert alle selskaber har samme procedure.

Jeg tør ikke sige hvad der er sket og slet ikke sige ja eller nej til at tage ansvaret her for andres ferier.

Men syntes ikke det ser ud til at være generelle stramninger, men kan ikke afvise det kunne blive strammet lidt op ligesom på andre områder med visum og ophold er blevet de seneste måneder.

Men så til hvad du kan gøre.

1. Prøve at skrive til ambassaden og skrive det som det er. Troede Hvide Sande var åbent og nu blevet usikker på dette og vil høre om de kan hjælpe evt med et "ok" eller hurtigt visum.

Jeg kan forstå at tidligere i december har ambassaden udstedt visum med posten på 9 dage inkl. forsendelse. Måske kan de lige presse dig ind.

2.
Kontakte flyselskabet du vil rejse med og høre dem. Evt per tlf.

3.
En rundrejse med start og slut i Thailand er ikke unormalt. Her vil returbilletten DK-TH-DK bestilles på en billet. Afstikkeren til et naboland vil blive købt seperat. Måske købes kun en enkelt til nabolandet da det usikkert hvor længe man bliver der og billige billetter kan ikke ændres, så bedre at vente.

Her er afstikkerturen så den videre billet ud af Thailand som der kræves og dem som har disse ture vil jeg ikke tro bliver afvist.

Disse billetter til f.eks. Kuala Lumpur i Malaysia kan købes hos f.eks. Air Asia til billige penge, få hundrede kroner enkelt. Måske ændres planerne undervejs og billetterne er ikke noget værd.

4.
Forsøge at se om billetterne du køber kan ændres hvis du køber dem med 30 dage og senere ændrer til 6 uger. Men kræver så der er pladser. Mange gange koster det måske 750 kr at ændre.

5.
Tage chancen. Står du så i lufthavnen med problemet burde det nok løses med at købe en billig billet på netttet med rejse ud af Thailand - tjek inden så du ved hvor du skal bestille.

Men jeg vil ikke sige det er ændret for alle. Men heller ikke sige at alle roligt kan tage afsted.

Til andre som har tiden til at få visum, vil jeg nok anbefale det.

Kan forstå at en anden bruger herinde også har kontakte deres rejsebureau og ambassaden, men det kan vi måske høre mere om?

Redigeret af Lars d. 15-12-2015 18:30

Oprettet af gall d. 15-12-2015 22:37

Susanne vi står lidt i samme situation som dig. Vi har dog købt billeterne. Vi skrev til den Thailandske Ambassade i dag.

Vi stillede følgende spørgsmål til ambassaden:

En høflig forespørgsel.
Vi rejser til Thailand med vores to børn på 6 år og 9 år, på tirsdag den 22. december - ankommer i Thailand den 23 december. Vi har en hjemrejsebillet til den 24 januar. Altså i alt et ophold i Thailand på 32 nætter.
Vi har planlagt et par nætter på Victoria Point (Myanmar) undervejs, så at vi på den måde ikke overskrider grænsen på de 30 dage. Ser De noget problem i dette, eller skal dette meddeles ambassaden forud.

På forhånd tak for svaret

Ambassaden svarer:

Dear Thomas,

According to the visa exemption scheme, Danish citizens can stay in Thailand for 30 days without a visa when enter the country by air and 15 days by land. If you plan to travel to Myanmar, you can do so at the end of your stay in Thailand so that when you come back through the border, you can still have another 15 days to catch your flight home.

Visa section

Hvilket jeg tolker som er "go"

Efterfølgende kontaktede vi FDM Travel. De har ikke hørt om turister der er blevet afvist pga manglende visum, og er ikke informeret om stramninger. hvilket de også har bekræftet pr. mail. hvilket dog ikke er en garanti, som de også har skrevet.

Vi har, som I kan se, 2 dage for meget. det har vi haft mange gange før, uden at have visum med. Vi har forlænget ved indrejser i Burma og Malaysia tidligere og jar aldrig fået anmærkninger.
Vi har booket hotel i Kawthoung, så vi også kan dokumentere vores videre rejse.

Hvis det havde været et stort problem, ville vi have hørt om det i medierne. Muligvis er noget udeladt i den mail Lars har fået - Det håber jeg da, ellers må de turister det omhandler føle sig noget snydt.

Oprettet af girobank d. 15-12-2015 23:20

Det er utroligt at ambassaden giver forskellige svar på samme spørgsmål.

På vores sidste tur i sept/okt blev jeg trukket over til en højere rangerende paskontrollør ved indchekningen på vej hjem fra Bangkok.

Jeg havde 31 dage, men han sagde HAN VAR I GODT HUM?R,så jeg slap med at betale de 500B.

Men der er jo lidt anderledes, at står i Kastrup og skal være i Thailand i 2 måneder og så risikere ikke at komme med, fordi man ikke har søgt visa for perioden.

Spurgte både Thai Airways og Ambassaden,som svarede: du skal søge visa hjemmefra.

Oprettet af kunst d. 16-12-2015 07:19

det var ikke et problem for mig fra jan. til marts ,havde købt billet lydende på hele opholdet, og fik i bkk stemplet de normale 30 dage, derefter senere på emigrationen 1900 baht, og uden problemer 30 dage mere.Se hvad jeg skrev den gang ,tidligere på denne side. godt nok sagde de på lille thailand i Hellerup, at det ikke kunne lade sig gøre, men ,heldigvis, deres fortolkning af reglerne er ikke gældende i thailand. dog ,denne gang, nåede lige at komme afsted efter de gamle regler med turistvisa, flere entry, og i Hellerup , god betjening, hjælpsom personale så ,det kan de altså også, desværre mere en undtagelse end normal betjening der

Oprettet af Lars d. 16-12-2015 07:44

Ser måske en forskel på ferieturene?

Kan der være forskel på om der er planlagt en tur hvor der også er planlagt at rejse til et naboland, hvor der evt haves en billet eller hotelreservation og så at forlænge i Thailand, hvor man ikke har noget at vise?

Første del kan flyselskaberne forholde sig til og forstå at du så ikke er i Thailand mere end 30 dage.

ideen med at blive og forlænge kender de måske ikke i lufthavnen, da det ikke er en visumregel og ren intern mulighed i Thailand som de ikke kan se. Så ser det ud som om du vil være der længere.

Kan der være forskel på om det er en hel familie der rejser og som tydeligvis er turister og så perspner der rejser alene? Dem som generelt tages for langtidsoverstay og diverse kriminalitet er ikke familier, men enlige mænd og kvinder der ikke har visum i orden.

Men ingen tvivl om at der er løbende blevet justeret så udlændinge der er andet end alm. korttisturister ikke bare kan komme og gå som de vil, som det var for 5-10 år siden.

Redigeret af Lars d. 16-12-2015 07:58

Oprettet af kunst d. 16-12-2015 08:09

havde ikke visa sidste gang, og ,billetten lød på 2 mdr. fra udrejse til hjemrejse, ingen kommentarer i kastrup om det.

Oprettet af Susanne d. 16-12-2015 14:04

Hejsa Alle i forummet.
Tusind tak for alle jeres svar og indlæg herinde, kan oplyse, at vi endelig langt om længe fik fat i Ambassaden i går eftermiddags, og fik at vide, at vi ikke måtte rejse ind i Thailand, hvis billetten lød på over 30 dage, men hun spurgte om vi kunne komme derover personligt og aflevere de ting de skulle bruge her i dag, og om der så var mulighed for vi kendte nogle derovre som kunne afhente det personligt når det var færdigt, og heldigvis bor min mands datter i Vanløse. så mig ind og få købt flybillet til d. 24/12-15 og derefter ind og booke hotel, så de papir kunne komme med, også kørte mand og søn derover kl. 4:00 i nat, da de skulle være der mellem kl. 9:00 og 11:30 vi har ca 500 km, og manden har lige har haft ringet hjem, at vi kan afhente det på ambassaden på Mandag eftermiddag, så det kan altså nåes endnu, hvis der sidder nogen derude og er i tvivl, og gerne vil have et visum :-) :-)

Redigeret af Susanne d. 16-12-2015 14:07

Oprettet af gall d. 16-12-2015 16:09

Vi har også været i kontakt med ambassaden i dag, og hun mener ikke der er noget problem med vores rejse - Måtte igennem til flere forskellige ansatte, da vi skulle et smut over Burma.
Hun var sød og sige at vi bare kunne ringe igen, hvis der var problemer. Bliver s.. lidt nervøs når det er så kort tid før.

Oprettet af girobank d. 16-12-2015 19:04

Lars og KUNST, VI SNAKKER FORBI HINANDEN!

Husk der kom nye regler pr. 15 november 2015.

Ja jeg gjorde som Kunst i januar 2015 (vi skulle være i Thailand til 1. marts) 30 dage ved ankomst i Bangkok og efterfølgede 30 dage på det lokal emmigrationkontor til de 1900 B.

Men jeg er lidt nervøs for at vi risikerer at blive afvist fremover.

Og som nævnt både Ambassaden og Thai Airways anbefalede at søge visa inden afrejse.

Men lad det komme an på en prøve, hvis nogen prøver i den kommende tid!

Oprettet af Lars d. 16-12-2015 20:13

Hvilke nye regler hentyder du til Girobank?
Det vil være super for andre at høre også om de nye regler og nemme for snakken her hvis vi ved hvad du taler om?

Noget omkring visumfrie indrejser som snakken er om her?

Men jo "plejer" eksisterer ikke altid når der tales visum og ophold i Thailand og det jeg mener med det jeg skriver.

Redigeret af Lars d. 16-12-2015 20:15

Oprettet af Lars d. 16-12-2015 20:17

Susane,
Super at høre du fandt en løsning og Ambassaden er forstående her og hjælper.

Oprettet af girobank d. 16-12-2015 20:36

Hr. Webmaster, se under VISUM på din egen hjemme side, datoen er dog den 13. november.

Vil du garante,at jeg uden at have søgt visa, vil komme med et fly fra Kastrup til Bangkok, når jeg skal være mere end 30 dage i Thailand?

Du har i en anden tråd skrevet om en person der ikke kom med flyet!

Lars skrev:

Du skrev:

Meningen var at få forlænget visa i xxx men ved indt. dd blev jeg afvist pga manglende visa - de påstod der var nye regler

Har fjernet noget info og skrevet xxx istedet.

Redigeret af girobank d. 16-12-2015 20:37

Oprettet af kunst d. 17-12-2015 07:15

ja, nye regler angående turistvisa, 2 og 3 er der ikke mere , dog stadigvæk turistvisa, 90 dage + 30 dages forlængelse, ellers har jeg ikke læst om andet,men, hvis der er nogen der ved mere , hører jeg gerne om det, mener de 30 dage ,samt forlængelse med yderlig 30 dage, stadigvæk er gældende

Oprettet af Lars d. 17-12-2015 08:54

Girobank, jeg tror tingene bliver blandet lidt sammen.

?ndringerne i november er udelukkende omkring turistvisum. At turistvisum med 2- og 3 indrejser er udgået og det nye multi indrejse visum er indført. Det står også klart på siderne her på thaiguide som du henviser til.

Det vedrører ikke den visumfrie indrejse eller det som den afviste person tænkte, at forlænge med 30 dage i Thailand - som er emnet her med 60 dage udenvisum.

Det ændrer ikke ved hverken reglerne for billettens datoer eller håndtering af reglerne omkring de 30 dage?

Reglerne om billet og de 30 dage syntes jeg slet ikke er så nemme at finde. Måske jeg ikke læst godt nok.

Har ikke set det på hverken den Thailandske Ambassades side, Konsulatet i Hvide Sande (den findes stadig), det thailandske udenrigsministeriums sider om visum og indrejse og ej heller den danske ambassade i Bangkok. Men kan findes på selve thaiguide i visumsektionen om indrejse i Thailand.

Ambassaden skriver dette, som måske så kan misforståes da intet er nævnt om de 30 dage og billetten:
?Turister, som planlægger ophold udover 30 dage, anbefales at søge om turistvisum på den thailandske ambassade i København. Alternativt kan der i Thailand søges om 30 dages forlængelse af det visumfri ophold hos de thailandske immigrationsmyndigheder. ?

Om jeg kan garantere noget? Syntes det er bedre med en masse input fra andre, også hvordan du vil gøre det. Informationerne fra ambassaden og rejsebureauer syntes jeg også er rigtig gode.

Lad os blive ved den visumfrie indrejse og billetterne? Og vi kan alle skrive hvad vi syntes og læserne kan så vurdere udfra hvad de læser?

Om muligheder for forlængelserne for turister i fremtiden vil blive stoppet for at bede rejsende om at få viusm vil være rene spekulationer og rygtespredning.

Redigeret af Lars d. 17-12-2015 08:55

Oprettet af girobank d. 17-12-2015 13:57

Lars skrev:

Du skrev:

Der springes let og elegant over dette indlæg.

Det er jo netop det jeg spørger om, jeg er bange for at hvis returbilletten er ud over 30 dage,så er der risiko for at blive afvist ved checkinn skranken i Kastrup lufthavn?!

Hvad tror I andre?

Oprettet af Lars d. 17-12-2015 14:19

Girobank, jeg ved ikke hvor du vil hen. Indrøm bare at det ændringer i november var omkring turistvisum inden vi ender i fnidder som ingen gider læse.

Ja, du stiller nu samme spørgsmål som det hele handler om. Reglerne er jo de samme, men om de fortækes anderledes er spørgsmålet.

Risikoen har altid eksisteret, blot ikke været udpræget brugt overfor danskere.

I 1997 tog jeg fra Kastrup til Bangkok med en 6 ugers billet. Niksen sagde damen. Det var med de gamle papirbilletter, så hun tænkte lidt og satte så sticker på billetten at den var ændret til tidligere hjemrejse. Ja i 1997.

Redigeret af Lars d. 17-12-2015 14:21

Oprettet af girobank d. 17-12-2015 15:27

Lars jeg vil ingen steder hen, men læs dit eget indlæg om ham der blev afvist!

Det er det mit indlæg drejer sig om.

Slut herfra.

Oprettet af Lars d. 17-12-2015 16:28

Du skriver som om du vil have mig til at tage stilling til noget. Jeg kender ikke til nye regler, men måske er der nye fortolkninger af reglerne - det ved jeg så igen ikke om det er generelt.

Hvis du mener noget bestemt og ved noget om nye regler, så skriv det istedet for at hentyde noget. Og mener du reglerne er ændrede, så henvis til det.

Det er lagt ud her og alle kan skrive og mene noget og jeg skriver på lige fod med andre.

Redigeret af Lars d. 17-12-2015 18:49

Oprettet af Lars d. 19-12-2015 14:01

Mht forlængelserne i Thailand, de 30 dage for visumfri indrejse og turistvisum, kan jeg forstå at der på nogle immigrationskontorer kræves mere dokumentation end tidligere.

Det er dokumentation omkring hvor man bor, som der strammes lidt op på.

Det er ikke det samme alle steder, nogle kræver ikke noget, andre kræver lidt mere og atter andre endnu mere.

Dette her er kun ekemspler på hvad andre har oplevet at skulle vise.

Det kan f.eks. være kvittering eller booking af hotelværelse.
Lejekontrakt hvor man bor til leje.

Men kan blive lidt mere kompliceret.

Hoteller skal indberette alle gæster til myndighederne og har de gjort det så skulle lidt dokumentation om hotel opholdet være OK.

Det samme gælder hvis du bor til leje. Udlejeren skal indberette.

Er det ikke indberettet er der nogle som er blevet krævet at vise en såkaldt TM 30 formular. Det er formularen til at indberette. Den skal udfylde af udlejeren.

Bor man hos venner og familie eller har egen lejlighed, så kan det blive mere kompliceret, hvis de kræver dokumentation og dermed TM30 fra ejeren.

Kender et tilfælde, hvor et modent dansk ægtepar med egen lejlighed i Thailand har måttet vise kopi af deres skøde for at forlænge.

Men igen dette er eksempler og de enkelte immigrationskontorer ser ud til at have forskellig praksis og alle kravene er indenfor gældende regler.

TM30 formularen har titlen:"NOTIFICATION FROM FOR HOUSE-MASTER, OWNER OR THE POSSESSOR OF THE RESIDENCE WHERE ALIEN HAS STAYED"
Og kan findes på siden med visum/opholdsformularer på thaiguide.

Og hvad skal alt dette så til for?
Generelt er der et krav om at det skal indberettes hvor udlændinge bor. Det i immigrationsloven fra 1979, men ikke h[ndhævet så meget. Jeg tror der kan være strammet lidt op siden bomben i Bangkok i august, hvor flere var kommet illegalt ind og ingen vidste hvor de boede.

Men de grimme typer vil nok sørge for at holde sig under radaren, overstay osv, specielt hvis de er kommet ind illegalt og med falske pas.

Men det er Thailand som bestemmer deres immigrationspolitik og det må vi leve med.

Informationen her er også skrevet på siden om om forlængelse af visumfri indrejse og turistvisum på selve thaiguide.dk.

Redigeret af Lars d. 19-12-2015 14:04

Oprettet af Lars d. 26-12-2015 10:15

Har fået information fra en familie som er rejst uden visum og med billet tilbage, der er efter 30 dage, men før 60 dage. København - Bangkok, med en mellemlanding.

De havde ingen problemer ved check-in og der blev ikke set nærmere på datoen.

Igen blot et eksempel. Men generelle ændringer for alle rejsende ser det ikke ud til at være?

Oprettet af dardi d. 26-12-2015 18:30

Har lavet 60 dage (30+30) .. 3 gange .. uden problemer. Jeg bruger Immi i Udon Thani. De er bare så flinke. Pas, formular TN7 (med Foto), Mobil nr, og 2000 baht (100 for kopier). Flybillet (60 dage og penge gider de ikke se).

Oprettet af HuaHin d. 04-01-2016 05:00

Hej Forum,
Jeg er dybt ulykkelig, for jeg tror jeg har skidt i nælderne. Jeg har købt en enkelt billet til mig og kæresten med afrejse på lørdag d. 9. Januar. derefter ville jeg tage på ambassaden og ansøge om et 60 dage visa. Planen var at hænge ud i Hua Hin i ca 30 dage hvor vi begge tidligere har arbejdet og derefter til Koh Chang i 14 dage , så 30 dage i Cambodia. Derefter tage til Laos i yderligere 14 dage og derfra aner vi ikke hvad vi vil - men højst sandsynligt hjem til danmark derfra....det var planen ihvertfald. Men nu ser jeg at jeg SKAL fremvise en returbillet på ambassaden. Kan det virkelig passe at man ikke kan nøjes med en enkelt billet så længe man overholder reglerne for udrejse? Kan jeg eventuelt fremvise en bus billet eller anden flybillet til f.eks Laos/cambodia. Vi gider bare ikke danmark de næste 2-3 måneder. Hjælp.... :-( Det var meningen at vi netop ikke skulle være så meget i thailand denne gang. Vi er knuste.

Oprettet af Lars d. 04-01-2016 15:17

Umiddelbart vil en flybillet videre være nok vil jeg mene. Kravene til indrejse i Thailand er ikke returbillet men vidererejse billet ud af Thailand.

Men du skal nok skynde dig lidt for at få visum. Du skal forbi ambassaden i Hellerup og få det lavet. Det taget nogle dage fra aflevering til afhentning.

Ellers må I rejse som andre har beskrevet i indlæggene lige over, der dog vist alle er rejst med returbilletter og ikke blot en enkelt billet.

At rejse til Thailand med en enkelt billet uden visum og billet til vidererejse, kan give problemer i lufthavnen i Danmark. Ikke sikkert det gør det, men mange har haft det.

Læs evt indlæg 23 fra Susanne om hvordan hun fik visum i december.

Redigeret af Lars d. 04-01-2016 15:25

Oprettet af styker d. 04-01-2016 17:30

Køb da en fleksibel billet til cambodia med udrejse inden for de 30 dage, den koster 3075baht med airasia også kan den ændres gratis 2 gange og der er 20kg bagage med i prisen så den er faktisk ikke dyrere end en promobillet uden ændringsmulighed.
Det i så gør er at gå på immigration i Thailand og får de 30 dages forlængelse for 1900 baht.

Jeg tvivler stærkt på at i kan nå at få visa til den 9

Oprettet af Lars d. 04-01-2016 18:03

Enig Styker.

Vil I ikke tage fly til Cambodia (fra Koh Chang til Cambodia over land ved Trat overgangen), kan enkelt billetter, der ikke kan refunderes eller ændres, til Cambodia/Kuala Lumpur eller andre steder købes billigt - uden baggage. Koster nok omkring det samme som visumet som er 250 kr / 1.300 baht).

Oprettet af girobank d. 04-01-2016 18:43

Dejligt med en masse indlæg om dette emne, men vi får åbenbart forskellige svar far Ambassaden, og jeg spurgte også Thai Airtways til råds, se mit tidligere indlæg.

Se også indlæg fra Lars om ham der blev nægtet adgang!.

Jeg har nu søgt visa for vores tur i 2 måneder med afrejse i overmorgen.

Vi spørge ved check in skranken i Kastrup, hvad de vil gøre helt konkret, hvis jeg har en billet med hjemrejse efter de 30 dage, og ikke har søgt visa.

Oprettet af HuaHin d. 05-01-2016 17:17

Hej alle sammen!
super fedt at i giver en masse feedback og gode svar. Vi er stadig lidt i tvivl. Så vi ender nok i en billet til Cambodia istedet. Man skal åbenbart også stille en bankgaranti på 37.500 kr pr. mand!!! for at rejse rundt i thailand i små 2 måneder!!!....Suk - Ser ud som om at Thailand ikke bliver vores fremtidige rejsemål, da vi begge godt kan lide at rejse længere end de traditionelle 3-4 ugers ferie ad gangen. Suk altså - vi taler begge en smule thai og har så mange venner både danske og thaier dernede - og typisk brugte vi kun om 60.000 - 70.000 baht oom måneden tilsammen og levede fedt... Men at stille bankgaranti på ca 400.000 baht for os begge kommer aldrig til at ske... Føler os lige pludselig uvelkommen i smilets land... Man anyway tak for alle de super svar herinde og et rigtigt godt forum. Jeg vil vende tilbage med vores endelige oplevelse og hvis der er nogen der mangler arbejdskraft er vi helt sikkert på udkig efter det job. Tak :-)

Oprettet af Lars d. 05-01-2016 19:28

Har du hørt det med bankgarantien til et 60 dages visum fra Ambassaden eller læst det på deres hjemmeside?
Deres hjemmeside har to sider om turistvisum, den ene skriver garanti kræves, den anden ikke.

Mht at rejse på enkelt billet, ville jeg nok ikke selv personligt gøre. Ville ikke tage chancen for at stå og skulle finde anden billet i lufthavnen.

Oprettet af Lars d. 05-01-2016 19:40

Mere generelt om det med at rejse med billet længere end de 30 dage uden visum og forlænge med 30 dage i Thailand.

Har skrevet lidt med en kvinde om dette op til før jul. Hendes datter og veninde skulle 2 måneder til Thailand op mod nytårsaften.

Idag er de vendt tilbage med hvordan det er gået:

Havde købt en billet til Thailand uden at have været på ambassaden og søgt om visum.

Så da de ankom til Thailand fik de "kun" de 30 dage visumfri dage i lufthavnen.

Så tog de til immigrationskontoret i Phuket for at se, om de kunne få 30 dage mere - og det fik de uden problemer - der var lidt ventetid og en frokostpause, ellers gik det smertefrit.

Takker for denne feedback. Det rigtigt dejligt at høre hvordan det går dem som spørger.

Oprettet af girobank d. 05-01-2016 21:04

Lars:Takker for denne feedback. Det rigtigt dejligt at høre hvordan det går dem som spørger.

Hvad mener du med det, mig ikke forstå!

Oprettet af kimsen d. 05-01-2016 23:34

Ja jeg forstår godt at manden bliver forvirret,
for hvilke af ambassadens oplysninger passer og hvilke passer ikke,

utroligt man kan skrive sådan, især hvis det ikke passer.

http://thaiembassy.dk/

under fanebladet
CONSULAR SERVICE / VISA APPLICATION
General Information about Visa Application

http://thaiembassy.dk/category/...
For Danish Passports

General Information about Visa Application
http://thaiembassy.dk/informati...

For Danish Passports
http://thaiembassy.dk/tourist-v...

Documents Required:

Your actual Passport or Travel Document.

-Passport or Travel Document must not expire within 6 months
and contain at least ONE completely empty visa page.

1 copy of Passport or Travel Document (Picture page)

1 application form | Download |
?? completed and signed by the applicant. Parents can sign for the minor.

1 coloured photo
?? passport-type photo, size 4 X 5 cm., color, front-view, taken within 6 months
?? Photostat or Photocopy will not be accepted.

1 copy of round-trip ticket
?? showing into and out of Thailand, or
?? Evidence of travel from Thailand

==> her måske det mest interessante :

1 Copy of hotel reservation (at least for the first entry)

1 Copy of the residence permit card and the yellow CPR sundhedskort
if you are a Non-Danish national residing in Denmark

1 copy of bank statement with minimum balance of DKK 37,000

----------------------------------------------------------------------------------------------
nu er det længe siden jeg selv har søgt visum på den måde,
så kan dårligt huske hvilke papirer / dokumenter de ville have,

jeg blev engang (i Bangkok) spurgt hvor jeg skulle bo,
hvor jeg svarede,.. det ved jeg ikke endnu, det afhænger af hvilken bolig der er tilgængelig / ledig.

.

Oprettet af girobank d. 08-01-2016 15:55

Kimsen, nu er man da total forvirret.

Som tidligere skrevet (efter henvendelse til såvel Ambassaden og Thai airways),søgte jeg visa for min 2 måneders tur til Thailand, da man jo her kunne læse, at en eller flere var blevet nægtet at komme med flyet fra Kastrup til Bangkok.
De 250 kr, som visaet kostede sammen med Rekommanderet brev begge veje, så er vi på knap 500 kr.

Nå men jeg chekkede ind den 6. januar ved skranken i Kastrup uden problemer, men tillod mig at spørge ved checkinskranken, hvad nu hvis jeg ikke havde søgt visa? og nu kommer svaret: det er dit egen problem, for en sikkerheds skyld fortalte jeg damen om ovenstående oplysninger fra ambassaden og Thai airways.

Så næste gang gider ikke have besværet ved at søge visa, når jeg skal være i Thailand mere en 30 dage, jeg vil søge på det lokale emmigrationkontor til 1900 B - eller ?

det er et godt spørgsmål, lad os høre fra andre rejsende.

PS! togturen fra det jyske til lufthaven var bare besværlig med 2 skift - tog-bus-metrotog.

Oprettet af gall d. 09-01-2016 04:05

Girobank skriver:

"Nå men jeg chekkede ind den 6. januar ved skranken i Kastrup uden problemer, men tillod mig at spørge ved checkinskranken, hvad nu hvis jeg ikke havde søgt visa? og nu kommer svaret: det er dit egen problem, for en sikkerheds skyld fortalte jeg damen om ovenstående oplysninger fra ambassaden og Thai airways."

Tror ikke helt jeg forstår meningen med det? Er det for at få dem til at stramme op, at du oplyser dem om det? ?nsker du at gøre det sværere for andre?

Oprettet af girobank d. 10-01-2016 03:36

Gall, jeg går ud fra du har rejst til thailand mange gange, og derfor ved at man får 30 dage ved ankomst.

Mit spørgsmål er hvad så, når man skal være her længere?

Tidligere rejste jeg bare uden problemer, men fordi der her på siten har været skrevet om , at nogen var blevet nægtet at komme med, så har jeg og flere skrevet om emnet.

Hvor svært kan det være at forstå?

Læs dog det der er skrvet eller spørg,hvad der ikke forståes.

Oprettet af gall d. 12-01-2016 03:07

Og jeg spørger "Hvorfor skulle du forklare damen om svaret fra Thai Airways og Ambassaden?

"for en sikkerheds skyld fortalte jeg damen om ovenstående oplysninger fra ambassaden og Thai airways."

Er det sådan at forstå, at fordi du føler at du har måtte indordne dig efter stramningerne, så skal andre ikke "smutte igennem" :13:

Sig endelig til hvis der er noget ved mit spørgsmål som du ikke forstår.

Oprettet af girobank d. 12-01-2016 04:52

Hvad med om du læste alle indlæg om emnet her.

Du har åbenbart ikke forstået noget af det der er skrevet i tråden.

Lars skrev,at en var blvet afvist ved checkin, så læs hvad jeg skrev om svarerne fra ambassaden og Thai airways, de burde vel kende reglerne lidt bedre end vi andre?

Derfor søgte jeg visa hjemmefra, men som damen ved skranken sagde, så kan det vel egentlig forståes sådan, at det ikke er nødvendigt-eller hvad?

Så hvad er det bedste eller rigtige at gøre?

Få visa inden afrejse eller vente til man er hernede?

Jeg beklager,at jeg ikkee kan tydeliggøre emnet bedree, såogså du kan forstå det.

Slut herfra, alle kan gøre som de har lyst til.

Oprettet af Lars d. 12-01-2016 07:08

Girobank, måske skal du læse det du selv skrev en gang til:

girobank skrev:
for en sikkerheds skyld fortalte jeg damen om ovenstående oplysninger fra ambassaden og Thai airways.

Måske det formuleret så det giver forkert mening? Det er måske ment som du ville have en ekstra bekræftelse ved skranken når hun var forelagt oplysninger. Men hvorfor forelægge dem med kildeangivelse?

Det kan jeg godt læse det som:

Vær lige opmærksom på at nogle siger noget andet og du måske skal overveje det for de næste i køen og tjekke dem en ekstra gang og måske fremover også?

Måske fordi du var ærgerlig over at have haft besværet og så skal andre ikke have det for let heller?

Følger de dit råd, så skal du sikkert forberede visum næste år.

Omvendt visumet kostede stort set det samme som forlængelse i Thailand og du sparede bekymringer inden afgang og sparer en tur til Immigrationskontoret i Thailand som sikkert tager ligeså lang tid som at sende passet til ambassaden.

Men ja der er EN person som har meldt at han blev afvist som du rigtigt skriver mange gange. Den fulde baggrund for dette er ikke helt kendt.

Som jeg ser det er der ikke nogen hverken ambassaden, THAI eller personalet i Kastrup Lufthavn der har fortalt at der er kommet nye regler eller der er indført generelle stramninger af eksisterende regler (der altid har sagt 30 dages billet videre).

Flyselskaberne har her jo faktisk det samme ansvar transportøransvar som DSB nu har overfor Sverige med at tjekke ID. DSB kan også der godt tjekke nogle lidt mere overfladisk end andre, hvis det er en teenager med ægte lyst hår, hvid hud og perfekt dansk - det ret tydeligt han ikke er målgruppen som er flygtninge. Altid plads til vurderinger?

Jeg vil tro det vil være meget svært at få noget rigtigt svar fra nogle af instanserne. Ingen vil sige det er OK at bryde reglerne som findes. Men som thailandske immigrationsregler der altid ender med at beslutningerne ved paskontrollen eller immigrationskontorer er op til den enkelte officials vurdering, er der også der lagt en form for individuel bedømmelse af sagerne ind?

Proceduren ved tjek ind mener jeg er at når billeten tastes ind, så kommer informationer om krav til visum osv frem for det land personen rejser til. Her vil så stå det med billetten. Men personalet kan sikkert ikke se mulighederne for forlængelser i Thailand, da det ikke er indrejseregler - og kan endnu mindre vurdere om personer kan få evt forlængelser.

Jeg vil ikke tolke på check in personalets svar. Men med faren for at alle render rundt og optager alting idag og lægger det på sociale medier er nogle måske varsomme med at sige for meget? Som den unge fyr der hængte DSBs id tjek til Sverige ud, da han havde brugt et udløbet pas. I sidste ende kan det kun gøre det mere besværligt for ham selv hvis der nu skal strammes op og han næste gang skal vente 30 min længere og billetpriserne stiger med de ekstra udgifter til helt unødig kontrol (han pære dansk lys fyr der taler perfekt dansk og det jo ikke dem der skal tjekkes). Og gud nåde den sikkerhedsmand der ikke tjekker ID grundigt i fremtiden. Men han fik sine 5 min berømthed i Ekstra Bladet.

Redigeret af Lars d. 12-01-2016 08:29

Oprettet af Mike1971 d. 18-01-2016 14:05

Hej, jeg har ikke læst hele tråden igennem, så undskyld hvis dette ikke er ny info.

Jeg har lige fået forlænget mit visa med 7 dage for 1.900 bath, efter at jeg allerede har forlænget det med 30 dage. Jeg fik 1 måned da jeg fløj ind fra Kathmandu, forlængede med 30 dage og har så nu igen forlænget med ekstra 7 dage i Patong, Så total bliver 67 dage for mig denne gang. Men så er det også slut fik jeg at vide :)

Oprettet af girobank d. 19-01-2016 10:24

Lars, der er ingen der skal følge mit råd, jeg læste bare dine indlæg om emner og kommenterede dem.

AT jeg spurgte check in i lufthavnen og fik et svar som jo egentlig ikke kan bruges til noget.

Hvis du virkelig tror, at mine henvendelse kan få så stor betydning for andre, ja det har jeg ingen kommentarer til, du ser vist spøgelser.

Nej der var ingen andre i nærheden, der hørte samtalen, så lad være med at komme med dumsmarte bemærkninger om mig, hvis du helst vil være fri for mine indlæg, så kan du bare skrive det åbent her på siten.

Så skal du nok blive fri for mig, der ikke aner en meter, om hvad der foregår i Thailand- er overhoveder ikke specialist på nogen som helst.

Har rejst rundt i det meste af Thailand gennem 23 år, mangler dog et par steder endnu.

Oprettet af Anonym d. 24-02-2016 04:09

Hej.
For 3 dage siden rejste jeg ind i Cambodja, efter at have været en uge i Thailand. Da jeg rejste t
ind i Thailand fik jeg selvfølgelig de 30 dage visumfri dage.
Om en uge rejser jeg igen tilbage over grænsen til Thailand, og vil kun få 15 dage visumfri.
Mit spørgsmål er så, om jeg kan gå ind på et immigrations kontor i Thailand og forlænge de 15 dage med 30 dage, da det præcis passer med mit ophold så? :-)
Kan man også forlænge på et Immigrations kontor i Camabodja?

Oprettet af Lars d. 24-02-2016 12:55

Det skulle ikke være noget problem at forlænge de 15 dage du får ved indrejse fra Cambodia, med 30 dage i Thailand.

Du kan ikke forlænge noget i Cambodia, det kan kun gøres af Immigrationen i Thailand.

I Cambodia, og andre lande, findes ambassader og/eller konsulater og de kan kun udstede visum til at rejse ind i Thailand med.

Forlængelse er forlængelser af ophold i Thailand, dvs du skal være i Thailand for at kunne forlænge opholdet.

Husk indrejsedagen også tæller i de 15 dage du får når du kommer tilbage til Thailand, så du ikke står og mangler en dag i sidste ende.

Oprettet af hjernestimulanz d. 11-04-2016 18:33

vil det sige at man skal søge et visa inden man tager afsted, eller kan man bare købe en flybillet til en rejse på 60 dage, og så møde op i thailand og få de normale 30 dage, og så i løbet af ferien møde op på et immigrations kontor og få 30 dage ekstra?

hvis man har fået et visa på 60 dage inden man tager afsted, behøver man så møde op på noget immigrations kontor, eller er ferien/opholdet allerede i orden?

Oprettet af kimsen d. 11-04-2016 22:04

vil det sige at man skal søge et visa inden man tager afsted,
eller kan man bare købe en flybillet til en rejse på 60 dage,
og så møde op i thailand og få de normale 30 dage,
og så i løbet af ferien møde op på et immigrations kontor og få 30 dage ekstra?

Det burde alt sammen være besvaret i forklaringen her:
http://www.thaiguide.dk/indendu...

ellers spørg igen, hvis der er noget du ikke helt forstår.

.

Oprettet af Lars d. 12-04-2016 08:52

hjernestimulanz skrev:
vil det sige at man skal søge et visa inden man tager afsted, eller kan man bare købe en flybillet til en rejse på 60 dage, og så møde op i thailand og få de normale 30 dage, og så i løbet af ferien møde op på et immigrations kontor og få 30 dage ekstra?

hvis man har fået et visa på 60 dage inden man tager afsted, behøver man så møde op på noget immigrations kontor, eller er ferien/opholdet allerede i orden?

Du har ret i begge ting.

Du kan forlænge de 30 dage med 30 dage, med samme billet. Med det lille forbehold som skrevet om lidt tidligere, med om billetten videre bør være indenfor 30 dage. Men som ikke ser ud til at være noget generelt problem.

Med turistvisum kan du være 60 dage i Thailand uden at skulle gøre mere undervejs.

Et par tips for sikkerhedsskyld:
60 dage er ikke 2 måneder som nogle uheldigvis får regnet med.

Både ind og udrejsedagene tæller med i de 60 dage som hele dage. Tælles fra ankomst og afrejse fra Thailand og ikke hvornår du er fløjet fra Danmark.

Oprettet af Jonner3000 d. 19-08-2019 15:15

Er i tvivl om noget vedrørende "visa run"

Hvis man ikke har, f.eks. et visum og man f.eks. flyver til Kuala Lumpur eller tager bussen over grænseovergangene til f.eks. Burma, Laos eller Cambodia.

Gælder det så stadig, sådan at man får 30 dage når man ankommer tilbage til Thailand via fly.
Og kun 15 dage hvis man ankommer via bus, bil, cykel etc.

Nogen der ved om det er korrekt?.
Lad mig venligst vide, tak!

- Og osse tak for en rigtig god hjemmeside og forum.

Oprettet af milex d. 19-08-2019 17:29

Du får 30 dage.Men du kan kun gøre det 2 gange pr. kalender-år via land-border.

Oprettet af Jonner3000 d. 19-08-2019 18:26

Okay. Tusind tak for svaret.

Oprettet af girobank d. 19-08-2019 21:42

Det er dog set at nogle bliver afvist ved check in, når de har haft en billet til hjemrejse mellem 30 og 60 dage efter indrejse.
Det kan ikke afvises at der løbende strammes eller der pludselig lukkes for muligheden for at rejse ind med billet der ikke har udrejse indenfor 30 dage. Thailand ser ud til at foretrække at rejsende har visum hvis de vil være længere tid i Thailand. Der er i 2015 løbende blevet strammet op på ophold og visum.

Det passer naturligvis skidt med at der er indført denne mulighed for forlængelse.
Reglerne for ophold og visum er som sådan ikke ændret for nylig, men fortolkningerne er/kan blive mere stramme og regelrette.

Oprettet af Jonner3000 d. 20-08-2019 08:56

Hvis jeg har et turist visum med 1 indrejse - som giver mig ret til 60 dage i Thailand når jeg ankommer.

Og laver én forlængelse på immigrationskontoret så jeg får 30 dage mere.

Samt laver et "visa border run" via bus fra Chanthaburi til Cambodia, og får 30 dage mere.

Kan de 30 dage så forlænges en gang mere på et immigrations kontor

- så min samlede tid der nede, cirka er 150 dage (5 måneder cirka)

Altså mit spørgsmål er, om de 30 dage som jeg fik efter min "visa border run tur" kan forlænges på et immigrationskontor, sådan at jeg får 30 dage mere.

Er der nogen der ved det?.

Tak.

Oprettet af milex d. 20-08-2019 11:02

Ja, visa-exemption kan forlænges med 30 dage på den lokale immigration. Koster 1.900 thb.

Oprettet af Jonner3000 d. 20-08-2019 19:38

Mange tak for dit svar og for at informere om, at det er muligt for mig at lave forlængelsen på "immigrations kontoret" 2 gange.
Tak!.