Debatemne: Thaiguide :: Flystrømper til de 12 timer i luften?

Oprettet af Finn B d. 13-03-2015 11:52

Om lige godt en uge sker det hele. Så er der afgang fra København til 14 dage i Krabi. Hvabehar . . . :-)))) Det er første gang, vi tager på så lang en flyvetur, 12 timer er vist noget, der trækker tænder. Jeg vil lige høre, hvad er jeres erfaring med støttestrømper til turen. Er de vigtige, eller mere salgsgas fra producenterne. Vi er 59 og sunde og raske.

Oprettet af Lars d. 14-03-2015 16:08

Hej igen Finn,

Jeg ved ikke hvad de støttestrømper er for nogle, så kan hverken sige for eller imod dem. Men er ikke læge så her kun mine oplevelser.

Strømper begynder at stramme ved elastikken undervejs.

Så jeg smider skoene og tager sokkerne af eller i det mindste flytter elastik kanten ned hvor det er smallere.

Det kan så være lidt fodkoldt hvis tæpperne ikke er nok.
Kan få varmen med en gammel stor sok og klippe elastikken over?

Kan se sælgerne siger "Hver tiende passager i et fly, der er i luften mere end otte timer, får såkaldte ?symptomfri blodpropper? i benenes dybe vener. "

Sundhed.dk skriver derimod "Risikoen for blodprop er meget lille, selv under lange flyrejser." - "Du skal dog være opmærksom på, om du har særlige risikofaktorer."

Sundhed.dk med råd til langture - Lange flyrejser

Men der anbefales forskellige øvelser undervejs og tage et par gåture om muligt og masser af væske. Der vist altid lidt om det i foldere/magasiner i flyene.

Men hvad mon andre gør? Køber strømperne eller rejser uden?

Redigeret af Lars d. 14-03-2015 16:10

Oprettet af tomtomDK d. 17-03-2015 11:01

Hej Finn

Er "kun" midt i 30'erne så har aldrig tænkt i de baner. Men hvis ellers i er sunde og raske skulle det ikke være nødvendigt. Dyrk lidt motion på turen, altså vrik med fødder og tær en gang i mellem eller gå ned til toiletterne og gå lidt frem og tilbage, evt lidt strækkeøvelser. Det gør jeg selv hvis jeg kan mærke jeg bliver lidt stiv i kroppen !
Jeg er 1,98 og desværre lidt over gennemsnittet, så det er ikke alle fly der er lige rummelige for en som mig....

Go tur !