Debatemne: Thaiguide :: Hvilket visa har jeg brug for?

Oprettet af Intern d. 02-05-2016 15:42

Hvis jeg er så heldig at finde en praktikplads i Thailand med en varighed på minimum 3 måneder, hvilket visa har jeg så brug for? Det vil højst sandsynligt være ulønnet praktik.

Redigeret af Intern d. 02-05-2016 15:43

Oprettet af Lars d. 05-05-2016 14:01

Der er mange danskere der er i praktik i Thailand, men det kan måske se lidt tungt ud fra starten pgra forskellige regler.

Starter lidt bagfra og kun med mulighederne som er efter bogen. Andre gør måske noget andet.

Skal alt gå efter bogen, så er praktik et for for arbejde. Det vil kræve at der fåes en arbejdstilladelse for at være lovligt. Det uanset om det er lønnet eller ulønnet eller frivilligt arbejde.

Det kræver så lidt papirarbejde fra arbejdsgiveren og koster noget at få arbejdstilladelsen. Det kan måske være svært at overtale et firma til at lave alt det og betalte for det til f.eks. kun 3 måneders praktik. For at få arbejdstilladelse skal man have et visum der giver lov til arbejde.

Visumet skal passe til opholdet og kunne kvalificere til arbejdstilladelsen.

Det næste her er mine bud, men I bør tjekke med f.eks. Ambassaden.

I er på sin vis studerende, dog ikke som studerende ved thailandsk uddannelsesinstitution. Har forstået at det før er set at praktikanter har fået såkaldt Non Immigrant type ED. ED for Education. Og derefter fået arbejdstilladelsen med baggrund i dette.

Ellers et Non Immigrant type B visum, som er til arbejde og få arbejdstilladelsen på den baggrund.

Begge typer visum kræver nogle papirer fra firmaet i Thailand, der dokumenterer opholdet og firmaets eksistens osv.

Begge visa vil de give lov til 3 måneders ophold. Derefter skal de forlænges i Thailand og det kræver nogle papirer igen og et gebyr.

Prøv at kontakte ambassaden om dette og sikre Jer at firmaet er indstillet på dels papirarbejdet de skal finde frem og hvem der evt skal betale for arbejdstilladelsen - dem eller Jer selv.

Spørg endelig igen, hvis det her er lidt knudret.

Oprettet af Intern d. 20-05-2016 09:56

Tak for svar.