Debatemne: Thaiguide :: Dansker mangler hjælp efter MC ulykke på Phuket

Oprettet af Lars d. 25-08-2017 11:52

En mor søger efter nogle danskere på Phuket, der kan besøge sin søn på hospital.

Sønnen er indlagt efter uheld på scooter og har måske ikke har rejseforsikring siden der er behov for hjælp til store problemer og ikke blot nogle at snakke med.

Tag evt kontakt via facebookopslaget her.

Oprettet af Lars d. 25-08-2017 12:00

Her lidt uddybning. Der er rejst uden forsikring og måske noget erstatningsansvar oveni.

Frygtelig situation at stå i for mor i Danmark med sønnen i sådan situation et fremmed sted med få der taler engelsk.

Citat fra kommentar i tråden:

CL: Hej 1000 tak for svar det er meget slemt...og drengen rejste bare uden forsikring... der er jo noget politi henover og det er det der er lidt tricky for der skal betales noget skade erstatning når hospitalet vil udskrive ham og de vil ha ham til afhøring....han skal opereres hurtigst muligt og det vil de ikke dernede så... jeg håber jeg kan få ham på fly hjem ... og så tage den derfra...men forløbig sir de han skal ha blodfortyndende medicin 3-5 dage ellers kan han dø på flyveturen... han blev også tæsket da han lå på gaden ifølge taxi chaufør...så han er slemt tilredt. Jeg er tæt på panik...

Husk at du kan sætte andre i meget svære situationer, hvis du rejser uden forsikring.

Oprettet af Lars d. 25-08-2017 13:01

Jeg forstår godt at mor og søn gerne vil hjem til Danmark for viderebehandling, da han har nogle voldsommme knoglebrud. Fra billederne at dømme kunne det se ud til at det er et alm. offentligt hospital han er indlagt på.

Håber de hurtigt finder en løsning på det hele og drengen kan komme hjem snart.

Hvis, og kun hvis, der er tale om en erstatningssag mod andre, så vil det nok blive svært at få lov til at forlade Thailand inden den sag er afgjort - enten i retten eller ved forlig. Ender det med at han skal betale erstatning er det normalt sådan at den også skal betales inden han kan rejse.

Det kan også være at evt. erstatningssag droppes af politiet, hvis den er grundløs og blot et forsøg på at få penge af en udlænding - men jeg ved slet ikke hvad der er andet end det som står i indlægget fra moderen.

Retssystemet er ikke som i Danmark og lovene ikke helt de samme og ting kan tage længere tid. Selv en mindre ulykke kan udløse erstatningssag som skal udredes.

Oprettet af girobank d. 25-08-2017 21:32

Man kan ikke gentage for ofte, husk rejseforsikring, når rejsen går til udlandet.

En hjemtransport er ikke gratis!

Oprettet af Lars d. 27-08-2017 16:05

Kan se at der er en del der har hjulpet og besøge og opmuntre den unge mand og hjælpe med videre forløb og han skulle snart være tilbage i Danmark. Bl.a. har en dansk frivillig ved turistpolitiet på Phuket givet en hånd med på stuen.

Helt perfekt, at moderen laver opdateringen i toppen af sit indslag.

SITUATIONEN ER UNDER KONTROL
vi har fået styr på situationen, og der er en masse fantastiske mennesker der nu kommer og besøger ham.

Men ja huske forsikringen.

Men tja unge - det er ofte dem som kommer til skade på scootere. Jeg var nok selv lidt mere impulsiv og tog tingene lidt mere som de kommer da jeg var nogle år yngre - heldigvis for det. Jeg var jo ung og frisk og ville jo ikke blive syg, få blodprop eller andet. Kunne godt køre MC i Thailand i 1990 uden kort (vidste ikke der skulle MC kort til de små knallerter som de lignede dengang og udlejer sagde jo det ikke var nødvendigt) og styrthjelme var faktisk svære at få med dengang for det brugte de færreste. Fedt var det, det frie liv, vinden om ørerne og klipklapper. Turen hjem fra barer og disko om natten - det var jo bare at følge thaierne og køre efter dem.

Jeg kunne ikke blive syg eller andet og mener jo som de fleste mænd at jeg kører bedre end 75 % af andre. Gamle folk på 40+ var jo bare kedelige at høre på.....

Læser desværre om "mange" unge som kommer galt afsted. Det er ofte scooterulykker eller andre "aktive" ulykker, hvor for lidt vi ældre måske mere "mekanikken" der er blevet lidt slidt og kan kræve lidt reparationer af og til. Også set om ulykke for nylig med to russiske drenge som boede fast med forældre i Thailand og de drønede alene rundt på scooter og kom meget alvorligt tilskade da de blev kørt ned uden skyld og ingen penge til ordenligt behanding.

Denne er lidt gammel, men er vel stadig aktuel:

Oprettet af Steen J d. 01-09-2017 11:31

Flere rejseforsikringer pointere kraftig, at der skal en ekstra forsikring, hvis den skal dække mc ulykker.

Steen J