Debatemne: Thaiguide :: Chang RAI

Oprettet af girobank d. 08-01-2019 03:54

Hej herinde.
I kommende uge smutter vi lige en tur til Chang Rai, har booket hotel Fortune river view og flybillet.
Hvilke seværdigheder kan anbefales at besøg i området?
Vi er der i 8 dage.

Oprettet af A12019 d. 09-01-2019 07:47

Jeg ville personligt have valgt et hotel med en lidt mere central beliggenhed nær selve Chiang Rai, altså byen, men du har sikkert dine grunde.

Jeg har lige besøgt byen og kan af seværdigheder nævne det hvide og det blå tempe, wat phra kaew templet og museet ved siden af, en af de mange bjergstammelandsbyer (langhalsekvinderne og andre stammer), den gyldne trekant. Sidst men ikke mindst et besøg på Doi Tung bjerget med den kongelige villa, Mae Faa Luang haven og bjergstammemarkedet samme sted. Haven er opkaldt efter den nuværende konges farmor som havde en særlig status i området da hun levede. Lidt på samme måde som Dronning Ingrid og Gråsten Slot.

Måske også Mae Sai grænseovergangen og thailands smukkeste universitet - Mae Fae Luang universitetet nord for byen. Byen Chiang Rai har endvidere et smukt klokketårn og et par udmærkede aftenmarkeder.

Med så mange dage i området kunne en dagstur til Chiang Mai og evt. Doi Suthep eller Doi Inthanon måske være en god ide.

Det var hvad jeg kunne finde frem til på 5 minutter og vil anbefale tripadvisor eller lignende som giver samme svar.

God tur til et område som er lidt undervurderet sammenlignet med det mere 'populære' Chiang Mai.

Oprettet af girobank d. 09-01-2019 10:51

takker for den gode info.