Debatemne: Thaiguide :: Mæslinger i Thailand

Oprettet af primdahl78 d. 26-03-2019 12:22

Hej

Min kæreste og jeg overvejer at tage på barselsferie den 1. september til øerne sydpå (Koh Lanta, Samui, Koh Mak, Koh Kud el. lign.) med vores datter, som på det tidspunkt er 6 md gammel. Både min kæreste og jeg er vaccineret imod mæslinger.

Hvad er jeres anbefalinger/tanker mht en sådan barselsrejse? Er det for risikabelt? Egen læge siger, at vores datter tidligst kan blive vaccineret, når hun er 9 md (15 md er normalen).

Har hørt om mæslinger i Thailand (ca. 2300 tilfælde hvilket giver en 9. plads på WHOs liste), men er usikker på, om det er fordelt over hele Thailand.

På forhånd tak

Oprettet af primdahl78 d. 02-04-2019 10:26

Ingen der kan svare!?

Oprettet af Lars d. 02-04-2019 13:51

Jeg har ikke nogle statistikker over hvor i landet eller hvor mange tilfælde der reelt er. WHO tal er nok et skøn, men ikke dermed det ikke er korrekt.

Thailand har måske verdens 9. største antal smittede sidste år, men skal så sammenholdes med antallet af indbyggere - og der er der så en del lande der kommer længere op.

Kan se udbrud af mæslinger i Danmark i år er fra rejsende til Frankrig.

Her er oversigt fra WHO om udviklingen i Thailand som de anser det. Månedsvis med toppen sidste efterår.