Debatemne: Thaiguide :: Tur fra Krabi til Langkawi

Oprettet af gall d. 27-08-2019 11:08

Vi ønsker at krydre vores tur til Thailand med en tur til Malaysia evt. til Langkawi.

Er der nogen her der har erfaringer med at krydse grænsen i bil, eller har kendskab til sejlruter fra Thailand til Langkawi?

Vi taler om januar.

Oprettet af Lars d. 27-08-2019 12:55

Tænker du på selv at køre i en thai indregistreret bil?

Oprettet af gall d. 27-08-2019 14:29

Ja. En privatbil. En af vore venner har en vi må låne, men har dog ikke talt med ham om Malaysia endnu. Vil lige finde ud af om det er muligt, eller om det er nemmere at finde en bådforbindelse fra Thailand,hvis en sådan findes.

Oprettet af Lars d. 27-08-2019 14:56

Det er sikkert muligt at tage en thai bil med til Malaysia. Der er blot nogle formaliteter og evt. forsikring som skal klares inden for at få lov at tage den ud af Thailand - det er ikke så nemt som at køre rundt i EU. Ved ikke om det er tilladt at bruge tonede ruder på samme måder som i Thailand, hvor de næsten må være helt sorte.

Dem kender jeg dog ikke.

Til andre nabolande mener jeg man skal have specielt papir hvor ejeren giver lov til at tage bilen ud af landet. Malaysia kan være anderledes.

Til gengæld husker jeg at benzinen vist er billig og billigere end i Thailand.

Oprettet af gall d. 28-08-2019 07:10

Man kan sejle fra Langkawi til Koh Lipe - dog på dagstur, uden at tage til fastlandet for paskontrol.
Spørgsmålet er om man kan sejle fra molen Pak Bara Pier til Langkawi?

https://www.tripadvisor.dk/Attr...