Debatemne: Thaiguide :: Aber går amok.

Oprettet af gall d. 16-03-2020 15:17

Artiklen her fortæller om ændret adfærd hos makak aberne i Lopburi. Fænomenet ses sandsynligvis alle steder hvor aberne er vant til at leve af det turisterne giver dem.

Vi så det også umiddelbart efter Tsunamien, hvor aberne blev aggressive de steder hvor turisterne udeblev. Oplevede det ved at en abe bed mig i armen, ved Tiger Temple ved Krabi. Tålmodigheden med at vente til at aben får maden er væk, og for at nå at få maden først, kan aber finde på at angribe dem der kommer der med noget spiseligt.

Så pas på ved de steder hvor der er mange aber. De bider ikke for at skade, men udelukkende for at skræmme, så de kan få maden... men et bid kræver desværre en tur til lægen for at få en vaccine.

Vedrørende Vaccine. Vær opmærksom på at vaccine koster 10 gange så meget på f.eks Bangkok Hospital, som det gør ved et offentligt hospital. Og i mine øjne lever de offentlige fint op stil diverse krav. Du burde få din vaccie dækket ved din rejseforsikring.

Læs artiklen her: https://ekstrabladet.dk/ferie/a...

Oprettet af Lars d. 16-03-2020 20:17

Det er ikke sjovt med for tæt samkvem med aber,det ved jeg godt og hvis det er sult så er det ærgerligt da man faktisk betaler for at komme ind til det sted i byen og turister betaler for mad. Ærgerligt hvis de penge alle sammen går til noget forkert så.

Men det minder lidt om de videoer man har set om folk rundt i verden der kommer op og toppes i supermarkeder om toilet papir..... Alle arter viser sine instinkter når nøden kommer? Mad eller toiletpapir.

Fandt lige videoen på Youtube eller et andet klip af det samme.