Debatemne: Thaiguide :: Visum til Thailand skal søges online

Oprettet af Lars d. 24-05-2021 17:06
#1

Fra 31. maj skal visum til Thailand ansøges online for danskere der søger fra Danmark.

Denne mulighed har eksisteret nogen tid for andre nationaliteter og er nu også kommet til danskere.

Proceduren som lige nu er kommet fra Den Thailandske Ambassade lyder:

1. Udfylde ansøgning online og opload nødvendige dokumenter

2. Betaling sker også samme sted

3. Derefter skal alle ansøgere møde op personligt på den Thailandske Ambassade og medbringe originaler af de uploadede dokumenter og selvfølgelig pas.

Det ser ikke ud til det på nuværende tidspunkt er muligt at sende dokumenterne per post.

Flere detaljer kommer hvis der kommer nyt fra Ambassaden.

Visum ansøges og betales på:
www.thaievisa.go.th

Videoer til hjælp kan findes på:
www.thaievisa.go.th/video-user-...

Kilde: Den Thailandske Ambassade Announcement E-visa, 24. maj, 2021

PS: Mandag den 24. maj var sidste dag der kunne ansøges ved indlevering af papirer/ansøgning til den Thailandske Ambassade i Hellerup.

Redigeret af Lars d. 24-05-2021 17:41

Oprettet af Lars d. 24-05-2021 18:09
#2

Der kan være lidt forvirring omkring visum og de 30 dages visumfrie ophold.

Rejsende danskere kan stadig tage afsted som tidligere på de op til 30 dages ferie uden visum - som det var før. Det er ikke et visum, derfor ikke påvirket.

Her under Coronatiden er de 30 dage forlænget til 45 dage pgra karantænen. Det betyder at det er 15 dage til karantæne og derefter så de normale 30 dage til at holde ferie i.

Hvordan det ser ud hvis karantænen nedsættes eller bortfalder for vaccinerede ved jeg ikke.

Ser ofte mange tror de får et visum ved ankomst i Thailand eller ved at udfylde Arrival Card, TM6, i flyveren, men der fåes ikke noget visum. Der fåes blot et stempel der viser at udrejse skal ske senest på en dato 29/30 dage senere. Personer med visum får samme stempel blot en anden dato.

Arrival Card udfyldes af alle og har ikke noget med visum at gøre.

De 30 dages visumfrie ophold er den mulighed personer på kort ferie/besøg kan anvende og rejse afsted uden at have et visum, som der kan rejse til USA, Canada, Mexico, Tyrkiet, Vietnam, Brasilien og mange andre lande uden først at have et visum.

Dem som ikke tidligere har brugt visum (sticker i passet, udstedt af Ambassaden) berøres ikke af dette.

Forskellen fra før er "blot:

Før blev ansøgning og bilag indleveret til ambassaden eller sendt det hele med posten. Nu skal "ansøgningen" tastes ind online og bilagene uploades istedet for at aflevere eller sende det.

Måske lyder det lidt som små detaljer og ordkløveri, men det giver af og til anledning til forvirring, så derfor prøvet at forklare forskellen. Har også fået spørgsmålet et par gange her efter opslaget her.

Redigeret af Lars d. 25-05-2021 07:14

Oprettet af girobank d. 26-05-2021 11:23
#3

Online visa ansøgning til Ambassaden i Hellerup og så efterfølgende selv over at hente, det er godt nok ikke særlig smart for od der bor vest for Valby bakker.

Mon de helt har afskaffet at sende i brev med Posten?

Oprettet af Lars d. 26-05-2021 12:47
#4

girobank skrev:
Online visa ansøgning til Ambassaden i Hellerup og så efterfølgende selv over at hente, det er godt nok ikke særlig smart for od der bor vest for Valby bakker.

Mon de helt har afskaffet at sende i brev med Posten?


Her under COVID er muligheden for at ansøge via posten indstillet, står der på deres side, men dokumenterne kunne indtil nu sendes per e-mail inden besøg hos dem, skriver de på deres side.

Om muligheden kommer igen senere må tiden vise.

Husker da DK i 2019 indførte online ansøgning betød det ansøgningen blev skrevet ind online og betalng, men stadig samme tur til Bangkok for alle og det længere afstande og længere tid.

Anderledes er måske også med Non O visa, hvis deres beskrivelser af visumtyper i deres oversigt er endelig og fuldstændig. Der er alle muligheder for multiple indrejse Non O visa ikke med. Kun enkelt indrejse.

Redigeret af Lars d. 26-05-2021 12:49

Oprettet af Lars d. 28-05-2021 11:55
#5

Startdato for online ansøgning ændret til 1. juni

Den første dag online systemet kan bruges er nu 1. juni og ikke som tidligere meldt ud 31. maj.

Mandage har været de dage hvor ambassaden har været åben for at modtage ansøgnigner ved personligt fremmøde og den 31. maj er en mandag.

Ambassaden skriver dog stadig at 24. maj var sidste dag der kunne indleveres ansøgninger personligt.

Det meddeler ambassaden [url]http://thaiembassy.dk/announcement-e-visa/]på deres hjemmeside[/url].

With reference to the Embassy’s previous announcement dated 24 May 2021 regarding the starting date of online visa application to be on 31 May 2021, the Embassy would like to announce that the starting date of online visa application is changed from 31 May 2021 to 1 June 2021.

Therefore, from 1 June 2021, visa applicants from Denmark and Lithuania are required to apply for a visa online at https://thaievisa.go.th.
Fortsættes i linket.

Oprettet af Lars d. 01-06-2021 17:49
#6

Blot en reminder og her åbningstiderne på den Thailandske Ambassade i juni.

Visa:

Ikke åbent overhovedet. Skal søges online.
(red.: får så senere en tid til at møde op og så endelig udstedt visumet)

Legalisering:

Onsdag fra kl 10-15.

--

Der kan ej heller sendes ansøgninger og bilag per post som det er nu.

Igen nævne. Der er ikke noget ændret for dem som normalt rejser på den visumfri ordning og blot tidligere fik 30 dage stemplet i passet. Dette er ikke et visum, men blot indrejse uden visum og det giver nogle gange anledning til forvirring af termerne.

Dette betyder udelukkende at dem som tidligere søgte visum gjorde det ved at aflevere ansøgning og bilag eller sende det per post.

Nu skal dette gøres online.

Oprettet af girobank d. 21-06-2021 19:57
#7

2. Betaling sker også samme sted

Lars hvordan klares betalingen ? kopier jeg pengene eller betaler jeg ved afhentning?

Oprettet af Lars d. 22-06-2021 06:47
#8

Hej Girobank. Samme sted i punkt 2 henviser til det som er skrevet lige før i punkt 1 omkring hvor der ansøges. Ja, jeg bruger her ordet sted om et internet sted og ikke fysisk sted.

Der står også :

Visum ansøges og betales på:
www.thaievisa.go.th

Oprettet af Lars d. 22-06-2021 07:11
#9

Procedure for online ansøgning efter det er taget ibrug

Ambassadens vejledning glemmer måske at skrive at Ambassaden skal besøges to gange for at få visum.

Nedenfor er den grafik, som er lagt på ansøgningssiden.

Så længe der ikke åbnes for at kunne sende dokumenter per post, så giver det nu to ture til Hellerup for alle der søger visum til Thailand. Også dem som med fordel tidligere har ansøgt via posten.

Samlet set er der ikke umiddelbart nogen fordel for brugeren i dette og for brevansøgere direkte stor ulempe. Men sikkert en fordel for myndighederne, der nu får alt digitalt på et sted.

Kan passet med visum sendes retur med posten mod frankeret svarkuvert kan der så spares end tur. Det kan jeg dog ikke se om det er.

Ansøgningsprocedure:

På ansøgningssiden - www.thaievisa.go.th :

1. Åben et login på websiden
2. Udfyld ansøgningsformularen (flere sider)
3. Upload relevante dokumenter
4. Book en tid (for at aflevere originaldokumenterne og pas)
5. Betal

Derefter:

6. Aflever dokumenterne til Ambassaden (på den bookede tid)
7. Vent på Ambassadens behandling af ansøgningen
8. Hent visum på Ambassaden

Note:

Punkt 8: Kunne dette klares ved at sende passet med visum retur per post ville det lette ansøgningsproceduren væsentlig for mange. Selvfølgelig mod betaling af porto.

Punkt 6: Lav evt. et sæt kopier af dokumenter/pas og tag dem med. Just in case.

Proceduren minder en del om den der bruges for at søge visum til Danmark. Der uploades dokumenterne dog ikke, men afleveres kun.

Betaling for visum: Generelt betales altid for visum samtidig med at der ansøges. Det gælder vist de fleste lande, også Danmark.

Redigeret af Lars d. 22-06-2021 07:18

Oprettet af girobank d. 22-06-2021 19:51
#10

. Upload relevante dokumenter
4. Book en tid (for at aflevere originaldokumenterne og pas)
5. Betal

Derefter:

6. Aflever dokumenterne til Ambassaden (på den bookede tid)
7. Vent på Ambassadens behandling af ansøgningen
8. Hent visum på Ambassaden

som jeg læser det, er detr en gang roderi, vi skal sende alt online, men åbenbart over og afleverer originaldokumenterne sammen med passet. derefter afhente pas/visa, mon det kan ske samme dag?

Oprettet af girobank d. 22-06-2021 19:57
#11

Visa online

Er der nogen der har prøvet det?

Oprettet af Lars d. 23-06-2021 03:30
#12

girobank skrev:
. Upload relevante dokumenter
4. Book en tid (for at aflevere originaldokumenterne og pas)
5. Betal

Derefter:

6. Aflever dokumenterne til Ambassaden (på den bookede tid)
7. Vent på Ambassadens behandling af ansøgningen
8. Hent visum på Ambassaden

som jeg læser det, er detr en gang roderi, vi skal sende alt online, men åbenbart over og afleverer originaldokumenterne sammen med passet. derefter afhente pas/visa, mon det kan ske samme dag?


Kan foreslå, at du ringer eller skriver til Ambassaden.

En dansker har søgt i Norge og det var ind og aflevere og så en tid til at afhente.

Alternativet kunne være hvis de kan sende passet med visum retur.

Det er ikke så mange danskere der er rejst/fået visum til Thailand for nyligt eller rejser lige nu. 72 danskere kom til Thailand i april, 42 i marts og 52 i februar.

Oprettet af girobank d. 23-06-2021 11:19
#13

Fint, det var jo før det blev online.

spændende og se hvordan det vil gå fremover.
Vi ved jo,at bare der er sat et forkert X, så fik man det hele retur.

Så man kan vel forvente en del mail frem og tilbage om evt. manglende blanketter eller oplysninger.

Oprettet af Lars d. 23-06-2021 15:32
#14

girobank skrev:
Fint, det var jo før det blev online.

spændende og se hvordan det vil gå fremover.
Vi ved jo,at bare der er sat et forkert X, så fik man det hele retur.

Så man kan vel forvente en del mail frem og tilbage om evt. manglende blanketter eller oplysninger.


De skal nok sige til hvis noget mangler, når det hele er nyt. De har jo det hele inden du kommer med fysiske papirer. Ikke tage sorgerne på forskud hihi. De ønsker sikkert også at hjælpe så mange som muligt kan komme til Thailand og bruge nogle penge.

Til de fleste visa typer vil jeg tro det er lige ud af landevejen og ikke behøver nogen mails. Men ja vi er nok vant til de gamle måder og papirer og nu pludselig andet format - men de skal nok hjælpe er jeg sikker på.

Rigtig mange har her under corona fået megen og hurtig svar og hjælp til visum og COE osv. Messenger (facebook) skulle være en god måde at kontakte dem på for hurtig svar på nogle konkrete spørgsmål.

Ikke meget forskelligt fra før hvor mange sendte det hele med posten og og så vente. Her så med et fiberkabel i stedet for og møder op. Same same, but different. Måske bliver det endda bedre, da de ikke blot skal sende det hele retur men kan klare det online?

Det gør de også nær thaiere søger visum til Danmark. Der er mulighed for at få det ordnet, hvis der mangler et stykke papir eller hvis de senere vil se mere.

Oprettet af Pej d. 25-07-2021 19:50
#15

God aften

Jeg har oprettet mig som bruger på https://thaievisa.go.th/signup , jeg fik mig fint oprettet, men der kom aldrig en mail hvor jeg skulle godkende oprettelsen, så jeg kunne tilgå min konto.
Jeg forsøgte at skrive til dem på hjemmesiden under send spørgsmål i højre hjørne i bunden, når man benytter det så melder den fejl.
Jeg skrev efterfølgende til thai ambassaden, de prøvede at hjælpe mig, men kunne ikke, så ville de have mig til at oprette en ny konto med en anden mailadresse. Det har jeg lige gjort, men det er stadig det samme, deres system sender ikke mail til min e-mail så jeg kan godkende oprettelsen for derefter at tilgå min konto.
Jeg har lige nu igen forsøgt at sende spørgsmål via deres hjemmeside, den melder fejl igen.
Så nu har jeg igen skrevet til ambassaden fro at høre om der er en fejl eller andet.

Jeg er glad for at jeg er i god tid, ellers kunne man da godt få sved på panden.

Mit spørgsmål til jer; Er der en af jer der har åbent en konto for at søge visum online på hjemmesiden med de ny regler?
Hvis, hvordan gik det?

Hilsen
Peter

Oprettet af WhiteBoyRick d. 25-07-2021 20:34
#16

Hej Peter,

Jeg havde samme problem med at godkende oprettelsen, men det virkede så, da jeg brugte en anden mail.
Oplevede også flere gange fejl ved login, men efter lidt ventetid var der ikke noget.

Selve online ansøgningen er ret ligetil, og jeg synes, det er godt beskrevet, hvad man skal uploade af dokumenter.
Når ansøgningen er sendt afsted, skal man vælge en tid til aflevering af pas og dokumenter på ambassaden. Der var masser af ledige tider, og tror endda der var nogle allerede dagen efter jeg fik trykket send.

Jeg indleverede pas en mandag og mit visum var klar til afhentning den efterfølgende fredag.

Du skal være opmærksom på, at de skal se dokumentation for ophold efter karantæneperioden. Det havde jeg ikke lige fået med mig.

Det var i øvrigt turistvisum jeg søgte. Om situationen er den samme for andre visumtyper, ved jeg ikke.


Mvh

Redigeret af WhiteBoyRick d. 25-07-2021 20:34

Oprettet af Pej d. 25-07-2021 20:49
#17

Hej WhiteBoyRick

Tak for dit svar
Måske jeg skulle prøve en .com mailadresse, jeg har brugt 2 stk. .dk mailadresser
Godt at høre at det gik fint med opload og visumdelen
Tak for info med dokumentation for ophold også efter sandbox

Skal man også afhente pas, spurgte du om de kunne sende med post som tidligere?

God aften
Hilsen
Peter

Oprettet af WhiteBoyRick d. 25-07-2021 21:04
#18

Den mail jeg prøvede med først var en .dk adresse. Nr. to var en .com.

På den kvittering man får, efter man har sendt ansøgningen afsted, står følgende:

2) IF YOU PREFER TO RECEIVE YOUR VISA BY POST, PLEASE PREPARE YOUR OWN POSTAGE.

Så det skulle jo kunne lade sig gøre at få det tilsendt. Jeg hentede det dog selv.


God aften til dig også.

Mvh

Oprettet af Pej d. 25-07-2021 21:45
#19

Tak
Prøver igen i morgen med en .com mailadresse
Fint med pr. Post, så kan jeg medbringe en returkuvert når jeg aflevere pas og dokumenter på ambassaden.
Jeg har et godt stykke at køre til Hellerup

Hilsen
Peter

Oprettet af Pej d. 26-07-2021 13:51
#20

Blot til jeres info når i skal åbne en konto for online visumansøgning.
Brug en mailadresse der ender på .com
Jeg forsøgte med 2 stk, mailadresser der endte på .dk her fik jeg aldrig en bekræftigelsesmail fra systemet.
Da jeg i dag created a new account med en mailadresse med .com fik jeg mail fra systemet straks efter, hvorefter jeg kunne acceptere og fik åbnet en konto.

God dag til jer alle.
Hilsen
Peter

Oprettet af girobank d. 27-07-2021 08:29
#21

hej.
hat prøvet at lave en konto med min danske email og med min gmail, men det kunne jeg ikke.
Påstår at mit password ikke dur.
Hvad gør man så?

Oprettet af Pej d. 27-07-2021 12:21
#22

Hej girobank

Var det efter du havde oprettet en konto eller i forbindelse med at du prøvede at oprette en konto?
Tryk på create an account i højre hjørne i top.
Password skal være på min 8 karakterer, jeg brugte både store og små bogstaver og tal, det gav ikke mig problemer med password.
Hvis det er efter og i forbindelse med login, burde du kunne trykke på forgot password, for at få tilsendt et nyt til din E-mail adresse.

Hilsen
Peter

Oprettet af girobank d. 02-08-2021 11:09
#23

Hej
jeg er nu igennem 1.step og skal videre.

hvilken visa skal jeg vælge?

fakta: jeg er pensionist og ønsker visa 2-3 mdr hjemmefra, søger derefter forlængelse dernede.

hilsen povl erik

Oprettet af Lars d. 03-08-2021 05:20
#24

Hej Girobank,
Plejer du at få Non Immigrant O, for pensionister?

Så vælg Retirement (pensioner aged 50...)

Står godt gemt nede på Non Immigrant Visa mulighederne.

Ellers måske turistvisum og så konvertere det til forlængelse med base i retirement.

For konverteringen er jeg ikke helt sikker på. Måske fåes først et Non O retirment 90 dages visum/ophold og senere kan det så forlænges for 1 år. Heller ikke sikker på hvordan de enkelte immigrationskontorer forholder sig til det.

Non O retirement kan forlænges direkte til 1 år (mod fornøden dokumentation af de økonomiske krav).

Non O retirement kræver nu rejse eller sundhedsforsikring der dækker et vist beøb. Bruges rejseforsikring lavet i Danmark skulle det være dækket rigeligt. Den kan dække både de 100.000 USD for COVID og det som kræves til visumet.

Oprettet af girobank d. 03-08-2021 14:26
#25

hej igen
er nu kommet videre, men er stødt på et problem, idet jeg ikke kan oplyse noget om flynummer, da jeg ikke har bestilt billet.
Hvad gør jeg nu?

hilsen povl erik

Oprettet af Pej d. 03-08-2021 15:43
#26

Hej Povl Erik

Du skal have alle dokumenter klar ud fra den valgte visum ansøgning, før du kan starte søgning om visa online på deres hjemmeside.
Dvs. Du skal have dokumenterne liggende digitalt så du er klar til oploade alle dokumenter som det visum du ansøger om kræver, som f.eks. flybillet, hotel, kopi af pas, bankstatement, forsikring mm.

Hilsen
Peter

Oprettet af girobank d. 03-08-2021 17:47
#27

Hej Peter
tak for info, ja det er jeg klar over nu.

PS! en 30 dages rejse skal da også gennem hele møllen pt?

Oprettet af Pej d. 03-08-2021 17:58
#28

Hej Povl Erik

Nej, du kan komme ind som turist, op til 45 dage frem til 30 september.
Du skal blot have en gyldig udrejse indenfor de 30 dage (45)

http://thaiembassy.dk/do-i-need...

Det er stadigvæk i sandbox og corona vac. mm.
Jeg formoder også du skal have en forsikring, kan dog ikke læse mig til det på siden

Hilsen
Peter





Oprettet af girobank d. 03-08-2021 19:32
#29

hej igen
det er godt nok for viderekommende at rejse til thailand pt.

Det er efter 1.oktober, men en oplyste til mig, at han lige havde været forbi ambassaden og udfyldt nogle papirer, så var det iorden. Ved dog ikke hvilke papirer.

Oprettet af Pej d. 03-08-2021 19:41
#30

Du kan altid dog. Maks.2 gange pr. År, komme ind i Thailand som turist i 30 dage uden visa, med en billet til udrejse indenfor de 30 dage.

Krav til visumansøgning er stort set de samme som tidligere.
Den store forskel er online ansøgning og tidsbestilling til aflevering af dokumenter på ambassaden, samt krav vedr. corona og forsikring.

Hilsen
Peter

Oprettet af Lars d. 04-08-2021 05:44
#31

Girobank,
Som Peter skriver er reglerne for hvornår der skal havse visum de samme som tidligere.

Visumtyperne er også de samme - dog udstedes ikke visum med flere indrejser lige nu. Kravene er lidt ændrede med krav om sundhedsforsikring til Non O retirement nu og måske et par andre ting som krav om billet. Ellers det samme som før når der tales visum.

Dvs du skal igennem samme overvejelser som du tidligere år har gjort omkring hvilket visum du vil søge. Multiple entry dog ikke muligt.

Når du har fyldt det hele ud online og uploaded dokumentationen, skal du senere ind og aflevere kopi af samme papirer (og have original med) og det er måske det din bekendte nævnte.

Så er du klar til at gå næste skridt.

PS: Visumfri indrejse:
De 30 dages visumfri indrejse er midlertidigt hævet til 45 dage pgra karantænen tager 2 uger af det. Den regel har officielt en udløbsdato den 30. september. Den kan så blive forlænget, men have i baghovedet at der ikke er nogen garanti for det.

Pøj pøj, håber du får kæmpet dig igennem. Du har heldigvis lidt tid at løbe på endnu.

Redigeret af Lars d. 04-08-2021 05:56

Oprettet af girobank d. 05-08-2021 10:23
#32

lige et par spørgsmål, forklaring til nogle punkter.

punkt 3: declaration
punkt 4. travel booking confirmation= billet
punkt 5. proof of commandation in Thailand- hvad er det?
punkt 6. financiel evendence ,bank statemen and earnings=indkomst m.v.
punkt 7. confirmation og legal revidence in which you are applying for the visa? hvad er det

håber du kan hjælpe Peter

Oprettet af Pej d. 05-08-2021 11:19
#33

Hej Povl Erik

Hvad er det for et type visum du søger?
Hvor har du fundet dine punkter, jeg kan ikke få nr. til at passe.

3. Det er en erklæring, men kan ikke se på hvad ud fra ordet, her har jeg brug for mere info.
4. Ja, billet
5. Hotel booking eller privat leje, eller brev fra familie på at du bor hos dem
6. 800.000 bath i bank eller månedlig indkomst mm
7. Har noget med opholdstilladelse at gøre, måske noget hvis du ikke er dansk statsborger. Igen her har jeg brug for lidt mere info, hvor har du fundet punkterne og hvilket visa søger du?

Hilsen
Peter

Oprettet af girobank d. 22-08-2021 15:41
#34

Hej Lars
du skrev den 4 august om 30 dages turistvisa.

Er det korrekt, at jeg bare kan stille mig i checkinkøen med billet og rejseforsikring samt hotelbooking til en 30/45dagens tur?

Oprettet af girobank d. 22-08-2021 15:42
#35

Hej igen

hvordan søger man COE?

er der en bestemt formular? eller får man den automatisk fra ambassaden, når man søger visa?

Oprettet af Lars d. 22-08-2021 16:08
#36

girobank skrev:
Hej Lars
du skrev den 4 august om 30 dages turistvisa.

Er det korrekt, at jeg bare kan stille mig i checkinkøen med billet og rejseforsikring samt hotelbooking til en 30/45dagens tur?


Først skal vi ikke slå det fast at der er ikke noget 30 dages turistvisum. Det er 30 dages virusmfri indrejse. Visum er noget der er søgt og fået en sticker i passet.

Du skal have COE som kan siges at være indrejsetilladelse.

Der er nogle dokumenter der skal bruges for at søge det.

Derefter også en covid test inden afrejse.

Oprettet af Lars d. 22-08-2021 16:14
#37

girobank skrev:
Hej igen

hvordan søger man COE?

er der en bestemt formular? eller får man den automatisk fra ambassaden, når man søger visa?


COE har som sådan ikke noget med visum at gøre, men en indrejsetilladelse som er nødvendig for at kunne rejse.

Det søges online fra start til slut - https://coethailand.mfa.go.th

Du skal have alle dokumenterne klar til at uploade.

Du kan læse alt om proceduren i dette link - for indrejse med almindelig hotelkarantæne. Der er listen over hvad der kræves af dokumenter.

Hotel skal være et godkendt AC hotel f.eks.

https://www.thaiguide.dk/forum/...

For at være helt sikker så er vi nødt til at vide om du vælger at rejse med den almindelige hotel karantæne eller Phuket Sandbox eller Samui Plus løsningerne?

Kravene er lidt forskellige.

Redigeret af Lars d. 22-08-2021 16:15

Oprettet af girobank d. 23-08-2021 09:01
#38

Hej igen

jeg hjælper en kammerat med at søge, og der er bestilt en tid til aflevering af alt der er fremsendt pr. mail.
Men det ser ud til at man ikke får passet med hjem igen efter mødet, men skal afhente det nogle dage senere eller aflevere en adresseret og frankeret kuvert, som så sendes med posten.

Desuden skal man have en lægeerklæring og en straffeattest (gælder det mon også for danskere)

mht til en 30/45 dagen tur, skal man igennem på næsten samme måde plus en COE.

Redigeret af girobank d. 23-08-2021 09:04

Oprettet af Lars d. 23-08-2021 15:52
#39

Hej Girobank,

Som jeg skrev for et par indlæg siden omkring 30 dages visumfri indrejse skal du have COE.

Alle der vil ind i Thailand skal have COE - ellers kommer du ikke med flyet.

Mht visum kravene som du skriver så afhænger det af den visumttype der søges. Det er forskellige krav til alle visum typer og forskellig dokumentation der skal afleveres.

Mht aflevering og afhentning er det meget i tråd med de trin der er skrevet tidligere her i tråden at man ikke får visum samtidig med at papirerne afleveres. Hvor jeg dog skrev dengang at tiden måtte vise om det blev muligt at få sendt passet med visum retur eller det skulle afhentes.

Redigeret af Lars d. 23-08-2021 15:56

Oprettet af girobank d. 23-08-2021 18:19
#40

Hej igen
ved den visumfri indrejse 30/45 dage- skal jeg så søge "visum"online?

Coe ved indrejse, ja det forstår jeg godt.

Min kammerat har fremsendt alt online og efterfølgende talt med ambassaden, der oplyst at han kunne sen de alle blanketter, pas og foto m.v. ind pr. brev med frankeret svarkuvert!

Desuden forlanges lægeerklæring og straffeattest?? nogen der kan bekræfte det?

Redigeret af girobank d. 23-08-2021 18:32

Oprettet af Pej d. 23-08-2021 18:52
#41

Hej Povl Erik

Som jeg læser ansøgning om visa gælder kravet for medical certificate-lægeattest og ren straffeattest alene Retirement NON-O-A og O-X.

Har i fået accept fra Thai ambassaden til at i kunne sende alle dokumenter pr. Post til dem fremfor at møde op fysisk og afleverer dokumenter?

Hisen
Peter

Oprettet af Lars d. 24-08-2021 03:55
#42

girobank skrev:
Hej igen
ved den visumfri indrejse 30/45 dage- skal jeg så søge "visum"online?

Coe ved indrejse, ja det forstår jeg godt.

Min kammerat har fremsendt alt online og efterfølgende talt med ambassaden, der oplyst at han kunne sen de alle blanketter, pas og foto m.v. ind pr. brev med frankeret svarkuvert!

Desuden forlanges lægeerklæring og straffeattest?? nogen der kan bekræfte det?


Hvis du læser vejledningerne jeg linkede til står der


Dokumenter og proceduren for at komme til Thailand er uændret:

1. Visum, hvis der ikke rejses på den 30/45 dages virusmfrie indrejse ordning.


Hvis du rejser visumfrit er der ikke noget visum at søge eller anvende til indrejse.

Mht kravene, så er de som jeg skrev forskellige fra visumtype til visumtype og enkelte kræver det du skriver. Som Peter skriver ligner det et Non OA f.eks. Du kan finde kravene til det visum du søger på ambassadens hjemmeside.

Altid en god ide at tjekke kravene til det visum der tænkes at søge om.

Jeg ville også gerne høre mere om at det er muligt at sende dokumenterne med posten - findes det på skrift som du evt kunne vise her?

Oprettet af girobank d. 24-08-2021 20:10
#43

AMBASSADEN ER KONTAKTET PR. TELEFON 2 GANGE OG TALT MED 2 FORSKELLIGE, SOM OGSÅ GIVER TO FORSKELLIGE SVAR.
Hvad skal man tor på?

PS! på FB kører der pt. en tråd om at indrejse til Thailand udelukkende ved hjælp af en COE,samt conorahotelbookning, som en thailands agent har hjulpet med!

Efterhånden er jeg total forvirret!

Oprettet af Lars d. 25-08-2021 03:37
#44

girobank skrev:
AMBASSADEN ER KONTAKTET PR. TELEFON 2 GANGE OG TALT MED 2 FORSKELLIGE, SOM OGSÅ GIVER TO FORSKELLIGE SVAR.
Hvad skal man tor på?


Som udgangspunkt ville jeg først tro på de skrevne regler - skal gøres afleveres personligt. Får jeg anden information så vil jeg bede om at få den på skrift. Jeg ville sende en mail til dem, hvori der er kun er spørgsmål, formuleret ganske kort og som kan besvares med kun Ja eller Nej.

Sprogforvirring mellem to personer der ikke har engelsk som modersmål opstår nemt.

Har oplevet at ambassader også giver forkerte information omkring om krydsvaccinationer er accepterede ved indrejse. Nogle siger nej, men det er accepteret.

girobank skrev:
PS! på FB kører der pt. en tråd om at indrejse til Thailand udelukkende ved hjælp af en COE,samt conorahotelbookning, som en thailands agent har hjulpet med!

Efterhånden er jeg total forvirret!


Der er tusind ting på Facebook. Men Facebook er ikke reglerne og alle kan skrive hvad de vil. Facebook er underholdning og kan finde informationer der, men aldrig tro på det uden der er lagt link til officielle informationer ved, hvis det er informationer der kan være vigtige og få afgørende betydning i sidste ende.

Nemmeste blot at følge den korte klare 3 punkts vejledning fra Ambassaden omkring COE og det som står på COE ansøgningssiden. Det som er beskrevet på dansk i link jeg tidligere gav.

Du vil aldrig svare på om du vælger den almindelige karantæne eller en af ø-løsningerne - det vil gøre det lettere at give de rette input at vide det.

(Tjek passet ikke er ved at udløbe eller fyldt)

Vælg om det skal være Alm. hotelkarantæne, Phuket 7+7 løsningen eller Samui Plus løsningen. De sidste to for vaccinerede kun.

Skaf visum, hvis det er nødvendigt til den tur der planlægges.

Søg COE - dvs skaf de dokumenter der skal til der. Forskellige krav til COE alt afhængig af hvilken karantæne løsning der vælges)

Tag en covid-test i rette tid inden afrejsen.

Download måske en app.

Print alt ud på papir og hav alt på engelsk. Visning af noget på en mobil kan ikke bruges.

Tag til lufthavnen og glæd dig til turen.

---

Tag en kuglepen og et stykke papir og skriv listen over de ting der skal ordnes.

Lav en prioritering og sæt de punkter øverst som umiddelbart ser ud til at være sværest, tage længst tid eller kan give lidt problemer. Så er der lidt tid at løbe på til at få det på plads.

Mange vælger nok den omvendte rækkefølge, men det er det som ofte giver forsinkelser - at de svære opgaver ikke blev taget vare om først.

Redigeret af Lars d. 25-08-2021 04:04

Oprettet af girobank d. 28-08-2021 09:39
#45

Jeg har en bekendt der søger Non O visa online , Han har været på ambassaden efterfølgende flere gange og har indtil nu ikke fået visa udstedt, trods at alle papirerne var i orden.

Spørgsmål: er der nogen der har har fået visa udstedt efter de nye regler online?

Turist eller non O?

Povl Erik

Oprettet af Lars d. 28-08-2021 16:43
#46

Hej Povl Erik,

Jeg ved flere er rejst til Thailand hvor de har fået visum efter det blev online ansøgning.

Måske PEJ kan give input. Mener han har forsøgt at få et visum for nylig.

Jeg syntes det er svært at forholde sig til når du skriver om andres oplevelser. Der vil altid være nogle detaljer som vi så ikke kender, som gør det svært at se hvad der er gået galt. Som hvorfor har han været der flere gange? Hvad bad de om? Har han aflevert hvad de bad om og hvad mangler der så?

Er det samme sag som med Non OA visumet som du skrev om for lidt tid siden? Det er forskellige visa.

For mig at se er der igen forskel på måden der ansøges på, da alle papirerne jo afleveres på ambassaden og det er som tidligere? Jeg kan ikke se hvad der bedes om omline, da jeg så skal logge ind.

Kravene som de står på ambasadens hjemmeside er som tidligere, bortset fra at der nu skal haves sundhedsforsikring.

Oprettet af girobank d. 28-08-2021 17:14
#47

Lars vi er enige i mangt og meget, men mange fortælle ikke hele historien eller også pyntes den lidt.
De jeg referer til er troværdige mennesker, sker ikke lyver.

Det tyder på at ambassadens folk ikke giver god service for at hjælpe folk, der ønsker at rejse til Thailand. Der giver forskellige svar på samme spørgsmål. Har stillet samme spørgsmål i diverse forum, men ingen har svaret endnu!
Så sent som igår blev oplyst, at man kan fremsende alle dokumenter(der er sendt online) samt pas pr. post med frankeret svarkuvert, så man kan undgå at rejse fra Skagen til Hellerup.

Da jeg ikke selv har prøvet det endnu, kan jeg ikke bekræfte om oplysningerne er rigtige.

Oprettet af Pej d. 28-08-2021 18:24
#48

Hej Povl Erik og Lars

Jeg har ikke ansøgt visum endnu, søger sidst i september.
Det jeg har læst mig frem til på Thai ambassadens hjemmeside er at jeg skal fremskaffe en række dokumenter for den type visum jeg søger.
De dokumenter skal oploades på en hjemmeside, hvor man samtidig booker en tid til, hvor man fysisk skal møde op på ambassaden medbringende 2 stk. eksemplarer underskrevet af hver type dokument.

Inden skal jeg have spurgt ambassaden om jeg kan sende alle dokumenter pr. post som i de gode gamle dage eller jeg skal møde op med dokumenter og hvis jeg skal møde fysisk have spurgt om jeg kan medbringe en kuvert med porto for et anbefalet brev, så ambassaden kan sende pas retur til mig så jeg kan undgå 2 ture til Hellerup.
Jeg tænker og tror at jeg skal møde fysisk på ambassaden med dokumenter og en returkuvert.
Når jeg ved mere skal jeg gerne svare i denne tråd.

Hilsen
Peter

Oprettet af Lars d. 28-08-2021 19:37
#49

girobank skrev:
Lars vi er enige i mangt og meget, men mange fortælle ikke hele historien eller også pyntes den lidt.
De jeg referer til er troværdige mennesker, sker ikke lyver.


Jeg siger ikke at folk lyver, men at der er informationer der ikke er tilgængelige eller klare og derfor ikke muligt rigtigt at forholde sig til hvad der sker. Det f.eks. de spørgsmål jeg skrev, som er svære at få svar på gennem 3. mand.

Sidst du skrev om den situation med at sende papirerne skrev du det var Non OA ansøgning og nu er det Non O istedet? Og nu har personen været på Ambassaden med papirerne, men for Non OA ventes stadig på svar om det er nødvendigt?

Men det er også ligemeget for du spurgte kun om andre havde fået visum efter 1. juni og ikke om hjælp.

Mht at sende papirer er der nok ikke mange andre end ambassaden der kan be- eller afkræfte det lige nu.

Har I spurgt dem direkte kort og simpelt på skrift?

Oprettet af girobank d. 28-08-2021 22:21
#50

Om det er den ene eller andet visa der søges er jo egentlig total ligegyldigt.
Ved opkald til ambassaden er hjælpen lig NUL= ingen hjælp.
De enkelte medarbejdere svarer forskelligt på de samme spørgsmål.
Kan man godt ændre et visa fra XX til XXX, ja ingen problem.
Fint, men man hører intet fra ambassaden efter man har sendt alt online!!
Man skal ind og aflevere de online scannede papirer sammen med pas og foto, og så igen senere ind og hente passet med visa isat???!!!
Men så får man oplyst, at man godt kan sende de scannede ting ind pr. brev sammen med foto og pas samt svarkuvert.
Jamen helt ærligt hvad skal man egentlig gøre???
Tror mange blive hjemme eller finder andre steder at holde ferie indtil videre.

Oprettet af Lars d. 29-08-2021 06:19
#51

Hej Girobank,

Jeg har hørt rigtigt mange sige at der har været god og hurtig hjælp og service fra Ambassaden her under coronatiden. Sidste år skrev jeg et par gange mail til dem og fik svar på et par timer. Har ikke hørt så mange der har haft problemer.

Har en kammerat der er i Danmark nu og han har lige fået visum og er snart på vej.

Ansøgning per brev har været suspenderet under hele coronatiden, så alle har hidtil måttet omkring ambassaden.

Hvis der ønskes undtagelser fra reglerne, så spørg ambassaden på skrift, gerne email. Men vær hel klar i den engelske formulering for at undgå misforståelser. To rod byttet om kan give helt anden mening når det så læses og oversættes til Thai.

Men jeg har også hørt nogle som har fået lidt forkerte informationer omkring indrejser på forlængelser og informationer om dette.

Det område og reglerne der sorterer ikke under ambassaderne, men immigrationen i Thailand. Derfor ikke det som de er eksperter i eller skal rådgive om.

Mht konverteringer af visa er det samme. Det sorterer under immigrationen i Thailand og et internt anliggende som Ambassaderne normalt ikke beskæftiger sig med. De regler kan læses på immigrationens hjemmeside.

Lidt det samme for Danmark. Ambassaden udsteder visum. Men spørgsmål omkring indrejseregler og forlængelser osv skal rettes til politiet eller andre myndigheder i Danmark.

Jeg håber du finder en løsning og ikke mindst på dit eget visum og planlægningsprojekt.

Jeg ville ikke forvente at høre noget fra Ambassaden efter dokumenter er uploaded. Der fåes en tid til møde og det er så det?

Oprettet af girobank d. 29-08-2021 12:39
#52

Jeg ville ikke forvente at høre noget fra Ambassaden efter dokumenter er uploaded. Der fåes en tid til møde og det er så det?
noget tyder på at du har ret.
Jeg troede,at ambassaden ville reagere,hvis der nu manglede noget inden man mødte op på ambassaden for at aflevere de scannede online fremmsendte papirer +pas og foto.
Som jeg forstår det, så får man ikke sit pas med ved første møde, hvilket jo gør det lidt besværligt, hvis man skal rejse en lang tur fra det mørke Jylland. Der står jo ingen steder,at passet med visa vil eller kan blive fremsendt pr. brev.
Synes det er lidt mærkeligt,at ingen herinde har svaret på mine spørgsmål om de har prøvet online? Jeg vil nok komme med flere ting om emner, idet den person, jeg omtalte skal på ambassaden igen imorgen.

Oprettet af Lars d. 29-08-2021 13:32
#53

Hej igen Girobank,

Proceduren du beskriver er som den der er lavet generelt for måden at søge visum på. Så er vi lidt tilbage til start måske?

Grafikken her er fra indlæg 9 her i emnet.

www.thaiguide.dk/forum/forum/attachments/visum%20thailand%20online%20procedure.jpg

Jeg har nogle gange foreslået at skrive til ambassaden, men det vil du ikke.

Så har jeg ikke flere ideer. Der kommer ikke rigtigt noget nyt frem i indlæg mere?

Der står ikke at pas med visum kan returneres med posten, så det må der spørges om. Tror nogle har gjort det, men det er ikke noget jeg kan verificere er sandt.

Som sagt har ansøgning per brev været suspenderet hele coronaperioden.

Antallet af danskere der rejser til Thailand her i denne tid er nok under 100 om måneden (første måneder i 2021 var det 50-75 om måneden). Mange af dem har et eller andet form for visum/forlængelse allerede.

Oprettet af girobank d. 01-09-2021 14:10
#54

Hej igen Lars
Så lykkedes det af få alle papirer scannet ind og fremsendt online.
Derefter de samme papirer+pas og foto samt frankeret svarkuvert afsted pr. post igår.
Opringning fra ambassaden allerede i dag (positivt), men 1 års visa, som min bekendt normalt søger, kunne ikke fås, så de 1250 kr, der er indbetalt gik jo delvis tabt,da 3 månedrs visa koster 500 kr. Damen oplyste at visa ville blive fremsendt i kommende ugen ( igen positivt). Det skal dog tilføjes,at det ikke er samme dame, der blev talt med de 3 andre gange.
Så nu går afrejsen i gang 31.oktober med Singapore air line til Phuket.
På opfordring af ambassadedamen, kontakte IMM-kontoret på Phuket straks eftxer ankomst for at finde ud af om visa kan forlænges uden en tur til et andet land.

Hurra, ser ud til at det lykkedes endelig. Så jeg føler mig næsten som ekspert på online visa!B)

Oprettet af Ztoney d. 02-09-2021 18:44
#55

Hej Girobank
Da du nu har visumproceduren i frisk erindring, vil det glæde mig om du måske kunne hjælpe mig med et par spørgsmål omkring online ansøgningen.
Jeg regner med at rejse til Thailand midt november. Jeg har kigget på ansøgningsmanualen der i slutningen har denne vedhæftede side, der samler alle dokumenterne som skal uploades.

Jeg har følgende spørgsmål:
Punkt 3. Declaration
Download declaration
Undskyld hvis jeg virker dum, men hvad er det for en “declaration”?

Punkt 7. Confirmation of legal residence in a country in which you are applying for the visa.
Hvad er det der skal uploades her?

Oprettet af girobank d. 02-09-2021 23:36
#56

Punkt 3, print den ud og underskriv og derefter indsætter du efter ,at du har scannet blanketten.


Punkt 7, der scannede jeg bare skødet på min lejlighed dernede.

jeg dobbelt checker lige og kommer igen senere.

Oprettet af Lars d. 03-09-2021 05:11
#57

Hej Ztoney,

For punkt 7 - legalt ophold:

Har hørt nogle bruge Sygesikringsbevis og nogle siger de har fået det at vide fra Ambassaden at det kan bruges.

Skøde i lejlighed kan virke lidt søgt, da det viser man ejer en lejlighed i Thailand, men ikke bekræfter legalt ophold i Danmark som der søges fra.

Det må være en bug i systemet, da det kun er for dem som ikke har statsborgerskab i det land hvor de søger fra og derfor skal dokumenterer at de har lovligt ophold i Danmark. Men må så leve med disse fejl og komme udenom. Ingen tegn på at nogle vil få det ændret.

Oprettet af Ztoney d. 03-09-2021 07:48
#58

girobank skrev:
Punkt 3, print den ud og underskriv og derefter indsætter du efter ,at du har scannet blanketten.


Punkt 7, der scannede jeg bare skødet på min lejlighed dernede.

jeg dobbelt checker lige og kommer igen senere.



Hej igen
Det jeg er i tvivl om er hvad “deklarationen” er for et dokument. Hvad indeholder den? Hvor får man den fra?
Husk på at jeg står på det allerførste trin i ansøgningsproceduren, derfor forhåbentlig med ret til dumme spørgsmål 😄
Forøvrigt så jeg igår til min rædsel, at Singapore Airlines vil ha' 13.700 kr. for en ordinær returbillet til Phuket i november. Må jeg spørge om hvad du har givet for din billet med Singapore Air.
Med venlig hilsen
Ztoney

Oprettet af girobank d. 03-09-2021 10:05
#59

Hej igen
punkt 7. indsæt din hotelbooking på godkendt hotel.

declaration: den printer du bare ud og underskriver, ingen problem idet.Scan den ind og indsæt derefter.

Billetten er bestilt via Thai Travel på Halmtorvet tlf 33328989, min billetpris for singapore airline for en 5 måneders billet er 5000 kr.
povl erik


Oprettet af Lars d. 03-09-2021 11:58
#60

Ztoney
Declaration form:

På billedet du har delt står
3. declaration form
I linien efter står der "download declaration."

Mon ikke det er et link til download når du kommer ind i selve ansøgningsproceduren?

De er vejledningen du har kopieret fra?

Mht punkt 7:
Der skal vises dokumentation for at man har lovligt ophold i det land der indgives ansøgning fra (kun hvis man ikke er statsborger i det land der søges fra - står der godt nok men det virker så ikke)

At opgive et booket hotel/skøde i Thailand viser ikke at der haves lovligt ophold i Danmark og for den sags skyld ej heller i Thailand.

Det kan sagtens ske det går an, da danskere ikke skal oploade noget, og ambassaden måske godkender nsæten hvad som helst fra en dansker her.

Passet er jo uploaded og viser man er dansk og dermed har lov til at være i Danmark.

Redigeret af Lars d. 03-09-2021 12:12

Oprettet af Ztoney d. 04-09-2021 10:22
#61

Lars skrev:
Ztoney
Declaration form:

På billedet du har delt står
3. declaration form
I linien efter står der "download declaration."

Mon ikke det er et link til download når du kommer ind i selve ansøgningsproceduren?

De er vejledningen du har kopieret fra?

Mht punkt 7:
Der skal vises dokumentation for at man har lovligt ophold i det land der indgives ansøgning fra (kun hvis man ikke er statsborger i det land der søges fra - står der godt nok men det virker så ikke)

At opgive et booket hotel/skøde i Thailand viser ikke at der haves lovligt ophold i Danmark og for den sags skyld ej heller i Thailand.

Det kan sagtens ske det går an, da danskere ikke skal oploade noget, og ambassaden måske godkender nsæten hvad som helst fra en dansker her.

Passet er jo uploaded og viser man er dansk og dermed har lov til at være i Danmark.


Ja Lars, med hensyn til mit spørgsmål til punkt 3. Declaration fik jeg jo ikke så meget respons fra Girobank, men jeg er ret sikker på, at svaret nok giver sig selv når man udfylder ansøgningen.

Punkt 7. “Confirmation of legal residence in a country in which you are applying for the visa”
Her giver det jo ingen mening at indsætte hotel i Thailand, men jeg vil bare indsætte en kopi af mit sygesikringskort som du foreslog.
Jeg har nu fået købt en flybillet til 11. november og vil se om jeg ikke kan nå at få visa ansøgningen godkendt inden ambassaden lukker. Man ved jo aldrig om der vil være kaos i den nye visa proces lige efter den er indført. 😂

Oprettet af girobank d. 05-09-2021 07:44
#62

Declation:
som jeg forstår blanketten, så er dset en tro og love erklæring, der går ud på at man forstår reglerne og betingelserne og lover at overholde de gældende regler i Thailand.

Date på og navn samt underskrift.

Såfremt der er noget forkert vil ambassaden kontakte dig.

En flink dame ringede og sagde alt var iorden og pas med visa ville komme i næste uge.

Jeg vil informere derom, når brevet er modtaget.


Oprettet af Pej d. 09-09-2021 15:35
#63

Jeg er ved at udfærdige online ansøgning for visum.
Jeg har udfyldt alt og oploadet alle krævede dokumenter for min visumtype alt ok.
Når jeg så går videre til at booke en aftale og betale, kan jeg ikke vælge en dato for en aftale, alle dage er grå og der kan ikke vælges nogen dato, så jeg kan ikke komme videre.

Nogen der har prøvet at søge online eller kan hjælpe?

Hilsen
Peter

Oprettet af Ztoney d. 09-09-2021 16:35
#64

Pej skrev:
Jeg er ved at udfærdige online ansøgning for visum.
Jeg har udfyldt alt og oploadet alle krævede dokumenter for min visumtype alt ok.
Når jeg så går videre til at booke en aftale og betale, kan jeg ikke vælge en dato for en aftale, alle dage er grå og der kan ikke vælges nogen dato, så jeg kan ikke komme videre.

Nogen der har prøvet at søge online eller kan hjælpe?

Hilsen
Peter



Det lyder sgu som lidt af en gyser Peter. Jeg er i de allersidste stadier med at samle dokumenter til uploading og vil starte online processen på mandag. Jeg vil give besked her på Thaiguide hvis det samme sker for mig. Skulle du i mellemtiden finde en løsning vil jeg meget gerne høre om det.
Vh Bjarne

Oprettet af Pej d. 09-09-2021 16:42
#65

Ztoney skrev:
Pej skrev:
Jeg er ved at udfærdige online ansøgning for visum.
Jeg har udfyldt alt og oploadet alle krævede dokumenter for min visumtype alt ok.
Når jeg så går videre til at booke en aftale og betale, kan jeg ikke vælge en dato for en aftale, alle dage er grå og der kan ikke vælges nogen dato, så jeg kan ikke komme videre.

Nogen der har prøvet at søge online eller kan hjælpe?

Hilsen
Peter



Det lyder sgu som lidt af en gyser Peter. Jeg er i de allersidste stadier med at samle dokumenter til uploading og vil starte online processen på mandag. Jeg vil give besked her på Thaiguide hvis det samme sker for mig. Skulle du i mellemtiden finde en løsning vil jeg meget gerne høre om det.
Vh Bjarne



Tak for svar Bjarne.
Jeg har skrevet til hjemmesiden, så må jeg se om de svarer når de møder i morgen, ellers må jeg prøve at ringe til dem i BKK.
Thai ambassaden her kan ikke hjælpe med den nye hjemmeside til online ansøgning.

Jeg har prøvet flere gange igen, uden held.
Jeg prøver igen i morgen, måske jeg har bedre held der.

Hilsen
Peter

Oprettet af Pej d. 10-09-2021 07:00
#66

Er der en af jer der har søgt visa online på https://thaievisa.go.th/
Jeg kan ikke komme igennem med henvendelse til hjemmeside hverken i deres henvendelse boks eller pr. Telefon.
Jeg har nu skrevet til ambassaden men de åbner først senere
Gode råd er dyre.
Hvem af jer kan hjælpe?

Hilsen
Peter

Oprettet af Pej d. 10-09-2021 08:37
#67

Pej skrev:
Ztoney skrev:
Pej skrev:
Jeg er ved at udfærdige online ansøgning for visum.
Jeg har udfyldt alt og oploadet alle krævede dokumenter for min visumtype alt ok.
Når jeg så går videre til at booke en aftale og betale, kan jeg ikke vælge en dato for en aftale, alle dage er grå og der kan ikke vælges nogen dato, så jeg kan ikke komme videre.

Nogen der har prøvet at søge online eller kan hjælpe?

Hilsen
Peter



Det lyder sgu som lidt af en gyser Peter. Jeg er i de allersidste stadier med at samle dokumenter til uploading og vil starte online processen på mandag. Jeg vil give besked her på Thaiguide hvis det samme sker for mig. Skulle du i mellemtiden finde en løsning vil jeg meget gerne høre om det.
Vh Bjarne



Tak for svar Bjarne.
Jeg har skrevet til hjemmesiden, så må jeg se om de svarer når de møder i morgen, ellers må jeg prøve at ringe til dem i BKK.
Thai ambassaden her kan ikke hjælpe med den nye hjemmeside til online ansøgning.

Jeg har prøvet flere gange igen, uden held.
Jeg prøver igen i morgen, måske jeg har bedre held der.

Hilsen
Peter



Hej Bjarne

Jeg har lige modtaget følgende svar fra den Thailandske ambassade, det betyder åbenbart at siden er lukket ned noget for end annonceret, så det ikke er muligt at søge online visa før siden er oppe at køre igen sidst på måneden:

The system is updating to a new stickerless system so you can apply for a visa again at the end of this month.

http://thaiembassy.dk/royal-tha...

Hilsen
Peter

Oprettet af Ztoney d. 10-09-2021 09:04
#68

Pej skrev:
Pej skrev:
Ztoney skrev:
Pej skrev:
Jeg er ved at udfærdige online ansøgning for visum.
Jeg har udfyldt alt og oploadet alle krævede dokumenter for min visumtype alt ok.
Når jeg så går videre til at booke en aftale og betale, kan jeg ikke vælge en dato for en aftale, alle dage er grå og der kan ikke vælges nogen dato, så jeg kan ikke komme videre.

Nogen der har prøvet at søge online eller kan hjælpe?

Hilsen
Peter



Det lyder sgu som lidt af en gyser Peter. Jeg er i de allersidste stadier med at samle dokumenter til uploading og vil starte online processen på mandag. Jeg vil give besked her på Thaiguide hvis det samme sker for mig. Skulle du i mellemtiden finde en løsning vil jeg meget gerne høre om det.
Vh Bjarne



Tak for svar Bjarne.
Jeg har skrevet til hjemmesiden, så må jeg se om de svarer når de møder i morgen, ellers må jeg prøve at ringe til dem i BKK.
Thai ambassaden her kan ikke hjælpe med den nye hjemmeside til online ansøgning.

Jeg har prøvet flere gange igen, uden held.
Jeg prøver igen i morgen, måske jeg har bedre held der.

Hilsen
Peter



Hej Bjarne

Jeg har lige modtaget følgende svar fra den Thailandske ambassade, det betyder åbenbart at siden er lukket ned noget for end annonceret, så det ikke er muligt at søge online visa før siden er oppe at køre igen sidst på måneden:

The system is updating to a new stickerless system so you can apply for a visa again at the end of this month.

http://thaiembassy.dk/royal-tha...

Hilsen
Peter


Mange tak for oplysningen Peter
Nu slipper jeg for det første nervesammenbrud ved ikke at kunne komme igennem med nogetsomhelst. Jeg mener stadig at jeg har tid nok sidst på måneden. Jeg har booket flybillet til 11. november. Hvornår skal du afsted?

Oprettet af Pej d. 10-09-2021 09:19
#69

Ztoney skrev:
Pej skrev:
Pej skrev:
Ztoney skrev:
Pej skrev:
Jeg er ved at udfærdige online ansøgning for visum.
Jeg har udfyldt alt og oploadet alle krævede dokumenter for min visumtype alt ok.
Når jeg så går videre til at booke en aftale og betale, kan jeg ikke vælge en dato for en aftale, alle dage er grå og der kan ikke vælges nogen dato, så jeg kan ikke komme videre.

Nogen der har prøvet at søge online eller kan hjælpe?

Hilsen
Peter



Det lyder sgu som lidt af en gyser Peter. Jeg er i de allersidste stadier med at samle dokumenter til uploading og vil starte online processen på mandag. Jeg vil give besked her på Thaiguide hvis det samme sker for mig. Skulle du i mellemtiden finde en løsning vil jeg meget gerne høre om det.
Vh Bjarne



Tak for svar Bjarne.
Jeg har skrevet til hjemmesiden, så må jeg se om de svarer når de møder i morgen, ellers må jeg prøve at ringe til dem i BKK.
Thai ambassaden her kan ikke hjælpe med den nye hjemmeside til online ansøgning.

Jeg har prøvet flere gange igen, uden held.
Jeg prøver igen i morgen, måske jeg har bedre held der.

Hilsen
Peter



Hej Bjarne

Jeg har lige modtaget følgende svar fra den Thailandske ambassade, det betyder åbenbart at siden er lukket ned noget for end annonceret, så det ikke er muligt at søge online visa før siden er oppe at køre igen sidst på måneden:

The system is updating to a new stickerless system so you can apply for a visa again at the end of this month.

http://thaiembassy.dk/royal-tha...

Hilsen
Peter


Mange tak for oplysningen Peter
Nu slipper jeg for det første nervesammenbrud ved ikke at kunne komme igennem med nogetsomhelst. Jeg mener stadig at jeg har tid nok sidst på måneden. Jeg har booket flybillet til 11. november. Hvornår skal du afsted?



Ja, det har givet lidt sved på panden, indtil jeg fik svar på at siden var lukket ned.
Det er mere når der skal søges på en ny måde, og der fremadrettet gives et elektronisk visa, nå, vi må se hvad det er for noget og tænker også det er til det bedre.
Jeg burde også have god tid, Jeg rejser d. 1 november.
Jeg søger NON O-A så der er en række dokumentationskrav, som det har taget tid at fremskaffe, men jeg er klar med alt og har udfyldt og oploadet alt, og var klar til at bestille tid og betale i går, indtil jeg til min skræk rendte ind i udfordringer med hjemmesiden
God weekend
Hilsen
Peter

Oprettet af girobank d. 10-09-2021 14:11
#70

Admin:

Tråden her var tænkt til informationer omkring visum ansøgninger.

Derfor er dette og de efterfølgende 11 indlæg flyttet til en ny tråd, da de udelukkende drejede sig om spørgsmål omkring COE, Certificate Of Entry.

COE og visum eller visumansøgninger har ikke noget med hinanden at gøre og er to helt selvstændige ting.

De er flyttet til denne tråd:

www.thaiguide.dk/forum/forum/vi...

Emnet her er selvfølgelig stadig åbent for snak omkring visumansøgning.

Redigeret af admin d. 14-09-2021 12:57

Oprettet af Pej d. 01-10-2021 11:14
#71

Kære alle

Er der en af jer der kan hjælpe og svare mig på hvad jeg med returbillet eller manglende på samme.

Jeg er ved at søge NON IMM 0-A visa, jeg har tænkt mig at bosætte mig i Thailand.
Thai Embassy i Hellerup har bedt mig sende min billet til Thailand og returbillet hjem igen som ekstra dokumentation, her har jeg en udfordring, da jeg har købt en enkeltbillet da jeg ikke forventer at vende hjem igen, måske på besøg eller ferie men ikke de næste mange år.
Hvad gør jeg når jeg ikke kan fremvise returbillet, jeg synes det er tåbeligt hvis jeg skal købe en returbillet så jeg kan sende den som dokumentation til Ambassaden for derefter at smide den i skraldespanden da jeg ikke skal bruge billetten?


Hilsen
Petet

Oprettet af Ztoney d. 01-10-2021 12:00
#72

Pej skrev:
Kære alle

Er der en af jer der kan hjælpe og svare mig på hvad jeg med returbillet eller manglende på samme.

Jeg er ved at søge NON IMM 0-A visa, jeg har tænkt mig at bosætte mig i Thailand.
Thai Embassy i Hellerup har bedt mig sende min billet til Thailand og returbillet hjem igen som ekstra dokumentation, her har jeg en udfordring, da jeg har købt en enkeltbillet da jeg ikke forventer at vende hjem igen, måske på besøg eller ferie men ikke de næste mange år.
Hvad gør jeg når jeg ikke kan fremvise returbillet, jeg synes det er tåbeligt hvis jeg skal købe en returbillet så jeg kan sende den som dokumentation til Ambassaden for derefter at smide den i skraldespanden da jeg ikke skal bruge billetten?


Hilsen
Petet



En enkeltbillet fra Thailand til f.eks. Singapore kan fås fra få hundrede kroner. Det er måske det værd for dig for at komme over den hurdle. Prøv evt. at tjekke pris på et ukristeligt tidspunkt på døgnet. Jeg skippede en returbillet Phuket-Singapore sidste år da Corona helvedet startede. Den kostede omkring 500 kr.

Oprettet af Pej d. 01-10-2021 12:09
#73

Ztoney skrev:
Pej skrev:
Kære alle

Er der en af jer der kan hjælpe og svare mig på hvad jeg med returbillet eller manglende på samme.

Jeg er ved at søge NON IMM 0-A visa, jeg har tænkt mig at bosætte mig i Thailand.
Thai Embassy i Hellerup har bedt mig sende min billet til Thailand og returbillet hjem igen som ekstra dokumentation, her har jeg en udfordring, da jeg har købt en enkeltbillet da jeg ikke forventer at vende hjem igen, måske på besøg eller ferie men ikke de næste mange år.
Hvad gør jeg når jeg ikke kan fremvise returbillet, jeg synes det er tåbeligt hvis jeg skal købe en returbillet så jeg kan sende den som dokumentation til Ambassaden for derefter at smide den i skraldespanden da jeg ikke skal bruge billetten?


Hilsen
Petet



En enkeltbillet fra Thailand til f.eks. Singapore kan fås fra få hundrede kroner. Det er måske det værd for dig for at komme over den hurdle. Prøv evt. at tjekke pris på et ukristeligt tidspunkt på døgnet. Jeg skippede en returbillet Phuket-Singapore sidste år da Corona helvedet startede. Den kostede omkring 500 kr.


Tak for svar.
Ja, det var også min tanke hvis de fastholder.
Jeg fandt en billet fra BKK til Malaysia til 298 kr. i august 2022, men kan kun bestille til 1 år ud i fremtiden, den skulle gerne være med retur d. 1. November 2022

Hilsen
Peter

Oprettet af admin d. 01-10-2021 13:28
#74

Jeg flytter lige 4 indlæg fra en anden tråd og hertil da det også er omkring visumansøgninger Z

Ztoney skrev

Jeg indsendte en ansøgning for et TR turistvisum via evisa i tirsdags og har stadig i dag (fredag) ikke fået svar. Når jeg åbner for min side står der bare “processing”. Der var ikke nogen problemer med betalingen. Er det normalt at der går så lang tid? Jeg har brugt min danske email adresse .dk Kan det være et problem?

Oprettet af admin d. 01-10-2021 13:28
#75

Pej skrev:

Ztoney skrev:
Jeg indsendte en ansøgning for et TR turistvisum via evisa i tirsdags og har stadig i dag (fredag) ikke fået svar. Når jeg åbner for min side står der bare “processing”. Der var ikke nogen problemer med betalingen. Er det normalt at der går så lang tid? Jeg har brugt min danske email adresse .dk Kan det være et problem?


Jeg oplevede problemer med at oprette mig som bruger med en .dk mail, men du har oprettet dig så det burde være ok.

Jeg er selv nu i gang med søgning af visa, og ja det tager lang tid, min betalingsdato var d. 23. September, jeg ved godt at der var udfordringer med opdateringer mm. Men.
Der gik lang før jeg hørte nyt på siden fra dem.
De ønskede yderligere dokumenter og her skriver jeg nu frem og tilbage med Thai Ebassasy i Hellerup, tror jeg er ved at være i mål.

Vær opmærksom på hvis der efterspørges efter yderligere dokumenter skal de sendes på mail til Thai embassy i Hellerup.

Hilsen
Peter

Redigeret af admin d. 01-10-2021 13:29

Oprettet af admin d. 01-10-2021 13:29
#76

Ztoney skrev

Pej skrev:
Ztoney skrev:
Jeg indsendte en ansøgning for et TR turistvisum via evisa i tirsdags og har stadig i dag (fredag) ikke fået svar. Når jeg åbner for min side står der bare “processing”. Der var ikke nogen problemer med betalingen. Er det normalt at der går så lang tid? Jeg har brugt min danske email adresse .dk Kan det være et problem?


Jeg oplevede problemer med at oprette mig som bruger med en .dk mail, men du har oprettet dig så det burde være ok.

Jeg er selv nu i gang med søgning af visa, og ja det tager lang tid, min betalingsdato var d. 23. September, jeg ved godt at der var udfordringer med opdateringer mm. Men.
Der gik lang før jeg hørte nyt på siden fra dem.
De ønskede yderligere dokumenter og her skriver jeg nu frem og tilbage med Thai Ebassasy i Hellerup, tror jeg er ved at være i mål.

Vær opmærksom på hvis der efterspørges efter yderligere dokumenter skal de sendes på mail til Thai embassy i Hellerup.

Hilsen
Peter


Tak for responsen Peter. Siden jeg sendte det sidste indlæg for få timer siden har jeg fået en mail fra thaievisa om en manglende retur flybillet. Da jeg udfyldte ansøgningen og nåede til upload af flybilletten havde jeg to sider af flybilletten klar, men jeg kunne kun uploade én side så returdatoen kom ikke med.
Jeg har nu samlet hele billetten på en side. Du skriver at de manglende dokumenter skal sendes på mail til ambassaden. Vil du venligst sende den emailadresse til ambassaden som du bruger.

Mvh Bjarne

Oprettet af admin d. 01-10-2021 13:30
#77

Sidste indlæg af de 4 der er flyttet og hænger sammen om samme emne

Pej skrev

Ztoney skrev:
Pej skrev:
Ztoney skrev:
Jeg indsendte en ansøgning for et TR turistvisum via evisa i tirsdags og har stadig i dag (fredag) ikke fået svar. Når jeg åbner for min side står der bare “processing”. Der var ikke nogen problemer med betalingen. Er det normalt at der går så lang tid? Jeg har brugt min danske email adresse .dk Kan det være et problem?


Jeg oplevede problemer med at oprette mig som bruger med en .dk mail, men du har oprettet dig så det burde være ok.

Jeg er selv nu i gang med søgning af visa, og ja det tager lang tid, min betalingsdato var d. 23. September, jeg ved godt at der var udfordringer med opdateringer mm. Men.
Der gik lang før jeg hørte nyt på siden fra dem.
De ønskede yderligere dokumenter og her skriver jeg nu frem og tilbage med Thai Ebassasy i Hellerup, tror jeg er ved at være i mål.

Vær opmærksom på hvis der efterspørges efter yderligere dokumenter skal de sendes på mail til Thai embassy i Hellerup.

Hilsen
Peter


Tak for responsen Peter. Siden jeg sendte det sidste indlæg for få timer siden har jeg fået en mail fra thaievisa om en manglende retur flybillet. Da jeg udfyldte ansøgningen og nåede til upload af flybilletten havde jeg to sider af flybilletten klar, men jeg kunne kun uploade én side så returdatoen kom ikke med.
Jeg har nu samlet hele billetten på en side. Du skriver at de manglende dokumenter skal sendes på mail til ambassaden. Vil du venligst sende den emailadresse til ambassaden som du bruger.

Mvh Bjarne



Hej Bjarne

E-mail:

På Thaievisa under din ansøgning står der sikkert nederst til højre undr sübit to, at yderligere dokumenter skal sendes til Thai embassy, Copenhagen, men der fremgår ingen kontaktinfo, sådan var det for mig.

Hilsen
Peter

Redigeret af admin d. 01-10-2021 13:31

Oprettet af Pej d. 01-10-2021 15:34
#78

Pej skrev:
Ztoney skrev:
Pej skrev:
Kære alle

Er der en af jer der kan hjælpe og svare mig på hvad jeg med returbillet eller manglende på samme.

Jeg er ved at søge NON IMM 0-A visa, jeg har tænkt mig at bosætte mig i Thailand.
Thai Embassy i Hellerup har bedt mig sende min billet til Thailand og returbillet hjem igen som ekstra dokumentation, her har jeg en udfordring, da jeg har købt en enkeltbillet da jeg ikke forventer at vende hjem igen, måske på besøg eller ferie men ikke de næste mange år.
Hvad gør jeg når jeg ikke kan fremvise returbillet, jeg synes det er tåbeligt hvis jeg skal købe en returbillet så jeg kan sende den som dokumentation til Ambassaden for derefter at smide den i skraldespanden da jeg ikke skal bruge billetten?


Hilsen
Petet



En enkeltbillet fra Thailand til f.eks. Singapore kan fås fra få hundrede kroner. Det er måske det værd for dig for at komme over den hurdle. Prøv evt. at tjekke pris på et ukristeligt tidspunkt på døgnet. Jeg skippede en returbillet Phuket-Singapore sidste år da Corona helvedet startede. Den kostede omkring 500 kr.


Tak for svar.
Ja, det var også min tanke hvis de fastholder.
Jeg fandt en billet fra BKK til Malaysia til 298 kr. i august 2022, men kan kun bestille til 1 år ud i fremtiden, den skulle gerne være med retur d. 1. November 2022

Hilsen
Peter



Blot til jeres info, har jeg lige modtaget bekræftigelse på, at en enkeltbillet er ok.

Hilsen
Peter

Oprettet af Lars d. 27-01-2023 11:51
#79

Hvis du er i udlandet, udenfor Danmark, og vil søge visum til Thailand

Der er flere der rejser i nabolandene til Thailand og prøver at få visum til Thailand via online platformen og med den thailandske ambassade som ansøger sted. Derfor skriver jeg dette indlæg.

Du kan ikke søge E-visum hvis du ikke er i Danmark når du søger visum.

Der er da følgende muligheder

Enten
rejse ind i Thailand under en 30-dages turistvisumfritagelsesordning (den nuværende midlertidige ordning tillader visumfritagelse i højst 45 dage, gyldig indtil 31. marts 2023)

eller
kontakte den kongelige thailandske ambassade i de lande, de rejser i, hvis de ønsker at blive i Thailand i længere tid end turistvisumfritagelsesordningen tillod.

Hvis de ønsker at ansøge hos den kongelige thailandske ambassade i København, skal disse statsborgere i Danmark og Litauen først vende tilbage til deres respektive lande, dvs. Danmark og Litauen, før de ansøger.

Fra den thailandske ambassades hjemmeside:

Nationals of Denmark and Lithuania who are currently traveling in other countries and wish to travel to Thailand cannot apply for e-visa with the Royal Thai Embassy in Copenhagen. They may either enter Thailand under 30-day tourist visa exemption scheme (the current temporary scheme allows visa exemption not exceeding 45 days, valid until 31 March 2023) or contact the Royal Thai Embassy in the countries they are traveling in if they wish to stay in Thailand for longer than the tourist visa exemption scheme allowed. If they wish to apply with the Royal Thai Embassy in Copenhagen, those nationals of Denmark and Lithuania must first return to their respective countries, i.e. Denmark and Lithuania, before applying.

Fra https://copenhagen.thaiembassy....

Litauen er nævnt da den thailandske ambassade i Danmark også varetager visumforhold for statsborgere i Litauen.