Debatemne: Thaiguide :: Medicin med røde trekant på - indførsel til Thailand. Rejsebrev.

Oprettet af Farang2000 d. 20-09-2022 13:05
#1

Hej alle,

jeg har et spørgsmål vedr. medicin indførsel til Thailand. Jeg har tidligere rejst med et " To whom it may concern" brev fra min læge, men nu har jeg af omveje hårt, at et sådant brev ikke er gyldigt i sidste ende. Tilsyneladende skal man nu have "legaliseret" sit rejsebrev af Udenrigsminsteriet.

Er der nogen herinde, der har erfaring med det?

På forhånd tak.

Oprettet af Lars d. 23-09-2022 14:22
#2

Hej Farang,

Jeg har ikke selv prøvet det men her er det som er "observeret".

Først at det nu har været krav med de legaliserede dokumenter i mange mange år og i værste fald ville brevet fra lægen ikke blive godkendt hvis nogle ville gå efter reglerne.

Pillepas gælder kun i EU eller dele af Europa.

Det der skal til er en medicinattest fra lægen som så skal videre i systemet. Sikkert noget lignende det papir du tidligere har brugt, men som alle kunne lave.

Så du er rejst med forkerte papirer men glad og uvidende og uden bekymringer hihi.

Der er flere ting.

Reglerne er som du siger noget med legaliseringer og omkring den thailandske ambassade.

Praksis:

Med rigtig mange ting i THailand er der lovene og så er der hvordan de håndhæves.

Mange siger at de aldrig har haft problemer. Det skyldes at deres baggage ikke er blevet tjekket og derfor blot gået lige igennem. Jeg har ikke hørt om nogle som er blevet tjekket og ikke haft papirerne som reglerne. Lidt som at smugle - "aldrig haft problemer da jeg aldrig er blevet stoppet"

Det kan meget vel være de er ligeglade det kan også være de har en dårlig dag eller lugter midler til kaffekassen.

Medicin vil normalt altid være i håndbaggagen. Det er meget sjældent at jeg har oplevet den er blevet tjekket eller gennem X-ray i Bangkok. Vist en gang over 25 år. Der er IKKE en opfordring til ikke at følge reglerne og måske lige en dag er det anderledes.

Den indtjekkede baggage ser derimod ud til at blive tjekket grundigere med nye scannere. Hver gang jeg er landet det sidste år har toldere stået og ventet ved baggagbåndene på at bestemt kufferter skulle blive hentet af deres ejermænd og de bliver så bedt om at åbne dem.

Jeg ved ikke hvad de har set i scanninger eller hvad hunde måske har fundet og har ikke set om nogle er blevet tilbageholdt. Skyndt mig ud af lufthavnen.

Så det var lige en masse som forvirrer mere end det giver klarhed?

Reglerne som de er kan findes på den thailandske ambassades hjemmeside.

http://thaiembassy.dk/taking-me...

Redigeret af Lars d. 23-09-2022 14:25