Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - som turist - Rejseplaner
Vores livs rejse til sydthailand hjælp ønskes
 Udskriv debat Udskriv debat
Betina
15-09-2015 20:30
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 15.09.15

Vi er en familie på 4 (2 børn unde 10) der skal på vores livs rejse i 7 uger i Thailand. Vi starter 2 dage i BK og flyver til Krabi. Her vil vi rejse længere syd på og besøge blandt andet Koh Lanta, Koh Kradan, Ngai og ende på Koh Lipe og en tur på taroutau. Så tænker vi at tage via phi phi og videre til Puhket måske Kao Lak eller Koh Ratcha. Vi flyver fra Puhket til BK og har så 3 dage der inden turen går mod Kbh

Vi skal rejse i dec og januar...

Så kommer her alle spørgsmålene:

Vi har ikke booket andet end de første 2 nætter i Bangkok hjemmefra... Hvad vil folk anbefale.. Skal vi booke hjemmefra eller vente?

Hvad vil et realistisk dagsbudget være for overnatning og forplejning (vi spiser gerne på gadekøkken / thai mad og vil bo tæt på strand og ikke alt for usselt/billigt)
De fleste steder i syd koh lipe og Kradan er det ca 800-1000 dk pr nat hvis vi booker hjemmefra. Synes den pris virker en del højere end hvad folk ellers skriver om her på sitet. Og skal vi være nervøse for at der bliver fuldt booket i julen/nytår hvis vi ikke bestiller noget nu,? Vi har tænkt et dagsbudget i snit på 1600 (inkl, transport de dage vi skal det) er det for lidt?

Er der nogle der kender en god side hvis man fx. Gerne vil lege et hus istedet for hotel i fx. Koh yoi eller noi, Krabi regionen eller koh lanta. Kender til airbnb men måske nogle har et godt tip til hvordan man finder huse eller lejligheder til leje fx. I 14 dage.

Det er vores første rejse uden for Europa og de 7 uger skal gå med snorkling, se elefanter, kano, vandfald... Afslapning og mere Afslapning.

Nogle erfaringer med elefanter? Hvor finder man et sted der behandler dem godt og som stadig har lidt for turister. Behøver ikke nødvendigvis være inkl. timelang ridetur..

Har læst lidt blandet på nettet om phi phi ... Hvad er folks erfaring? Er det bare No go? Har læst flere steder at der bare flyder med skrald og er total overbefolket?

Hvad med Koh Lipe, hvad er folks erfaring er det blevet alt for overrendt?

Hvilket shoppingcentre skal vi prioritere i Bangkok hvis vi skal købe ordentligt snorkelgrej, et undervandskamera og simkort til tablet?

Alle mand glæder sig men har også lidt sommerfugle da det er en lang tur uden de faste planer...
Alle tips og tanker, kommentarer er velkomne.

Tak for en fedt site hvor vi allerede har fundet meget inspiration.
girobank
16-09-2015 10:06
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Betina

det er et hårdt program du har stillet op, tror du skal minimere det lidt.

I vil bruge alt for meget tid på transport og ingen afslapning.

Jeg vil anbefale,at i booker hotel hjemmefra, da det jo er højsæson!

I kan sagtens finde gode steder til billige penge.

Prøv at søge på KHANOM, eller øen udenfor Ranong, Payam(måske stavet forkort).

Eller KOh Chang, med øhop.

God tur.
pla29us
16-09-2015 11:36
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 16.09.15

Hej.
Skal selv af sted til BKK og Thailand om 3 dage for måske 10. gang, så jeg vil gerne dele lidt af min erfaring.

Bangkok.
Er jo en MEGET stor by, så uanset hvor I skal bo, så er der varehuse tæt på.
Vi er 4, der skal bo på Soi 2, Sukhumvit, Atlanta Hotel for første gang, og vi har booket en familie-suite til 4 personer for 2.000 B pr. døgn. Det er forholdsvis billigt i Bangkok, hvor priserne pr. værelse er væsentligt dyrere end i provinsen. Normalt får man et værelse / hytte til ca. 1.000 B, og det er beregnet til 2 voksne.
Skal du bo nær Sukhumvit, vil jeg anbefale Robinson eller MBK. Begge ligge lige ved siden af en Sky-train station, og MBK er enorm. Aftal at mødes ved fx. McDonald, hvis I bliver væk fra hinanden. Hele 6. etage er udelukkende elektronik, men du kan stort set få alt, måske undtagen levende dyr ;-)

Jeg synes din rute ser lidt mærkelig ud, hvis du vil til Krabi, Khao Lak og Lipe. Hvorfor så ikke tage fx. NokAir til Ranong og så rejse sydpå med offentlig bus til Khao Lak og Phuket.

Phi Phi er for de unge og smukke, der vil feste natten igennem, men det er som så mange andre steder et smukt sted, så hvis I vil med færgen til Krabi og / eller Koh Lanta så tag et stop der.
Med mindre du lige bor ved siden af rensningsanlægget, så lugter der ikke, men der ligger da lidt affald hist og her.

Fra Koh Lanta kan I tage hurtig- eller langsom båd sydpå og stå af på fx. Ngai, Kradan, Mook, Bulone eller Lipe og også tage videre derfra til Langkawi i Malaysia. Alle øerne er særdeles smukke med dejlige strande, men efterhånden også meget turistede. Undtagelsen er Bulone, som er meget uspoleret.

Min erfaring med booking af overnatning er, at man ALTID kan finde noget at bo i, men at det egentlig er billigere at booke i forvejen. Også er det min opfattelse, at man kan få bedre priser på bookingsider end på resortets egen webside.
Et eksempel. Vi skal bo 4 voksne i 2 beach front hytter på Lanta Palace. Prisen pr. nat på resortets hjemmeside er 1.400 B, mens det fx. her fra ThaiGuide kun koster 1.000 B. En besparelse på ca. 40 %.

Husk i øvrigt at du kun kan få visum til 30 dage, hvorefter du enten skal have forlænget dit visa eller ud af landet og tilbage. Kommer du tilbage med fly, kan du få et nyt 30-dages visum, mens du kun får 14 dage hvis du kommer tilbage fra fx Myanmar med båd.
Ellers koster det 500 B pr. dag pr. person som man er i landet længere end de tilladte 30 dage.

Du er meget velkommen til at stille yderligere spørgsmål, jeg skal gøre mit bedste for at besvare dem.

mvh og rigtig god tur Frank












Betina
16-09-2015 15:43
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 15.09.15

Tak fordi i deler ud af jeres viden, ideer og erfaring.

Glæder mig til at høre om Hotel Atlanta i Bangkok. Hvis det er fedt så kan det da være det er det hotel vi skal tage på vejen retur mod DK. Skal de første nætter bo tæt ved Silom Road.

Vi har for lang tid siden booket billetterne via krabi og phuket men har flere gange overvejet om vi skal vælge at ændre dem da vi rutemæsig er lidt låst fast..

Jeg tænker også vi må booke i forvejen. Men vi behøver vel ikke nødvendigvis at booke det hjemmefra. Det er svært at sige, hvornår vi er på de forskellige øre så tænker i ikke det er ok sådan et par dage/måske en uge i forvejen?

Vi søger om turistvisum:-)

Hvad tænker du om vores dagsbudget på ca 1600 danske kr. Vi er selvfølgelig godt klar over at det lige omkring jul kan være svært at holde.?

gall
17-09-2015 11:38
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Hej Bettina.
Lyder som et fedt program.
Jeg prøver at dele mit respons lidt op.

Skal der bookes forud?
Nej. De to nætter i Bkk er fint (Jeg ville måske ta' fire, for at tage i zoo eller safariworld med ungerne). Resten klarer I hen ad vejen, på den måde levner i mulighed for ændringer.

De priser du nævner ligger højt.
Vi har rejst i Thailand en måned hvert år de sidste 14 år - hvoraf de sidste 9 har været med vores to dejlige børn, og priser for overnatninger veksler selvfølgelig meget - men jeg synes dem du nævner er dyre.

Børn kan være utålmodige rejsere. Så derfor planlæg det i ikke alt for store skridt. Altså ikke bruge en hel dag på at rejse. Med børn kan det være en fordel at hyre en songtheaw eller taxi til der hvor man vil hen, hvis man tager ture på 2-3-4 timer. på den måde kører man direkte fra hvor man boede til der hvor man skal hen. Man kan stadig få noget ud af dagen. Børnene kan nå i poolen, og man kan stoppe hvor man vil, hvis man finder noget interessant at kigge på.

Jeg tjekker lige efter nogle eksempler på overnatning, og vender tilbage.

Thomas
pla29us
17-09-2015 11:39
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 16.09.15

Silom-området er da ganske udmærket, tæt ved sky-train og floden, og det er jo finanskvarteret, så der er ganske livligt. Hvis jeg husker det, skal jeg gerne fortælle om Atlante, tror bare ikke, det er noget særligt, men det ligger godt centralt og dog for enden af en blind vej.

Med hensyn til din rute, så har du valgt Krabi, nord til Phuket og Khao Lak og så syd til Lipe mm.
Jeg ville vælge direkte til Langkawi elller Ranong, og så tage turen nord eller syd, så du undgår at skulle tilbage den samme vej. Jeg har selv for nogle år side taget turen Langkawi, Lipe, Bulone, Lanta, Krabi/Ao Nang, Phi Phi, Nai Yang på Phuket, Khao Lak og Ranong. Fantastisk tur med offentlig bus og båd.

Jo mere man booker af overnatning og fly, jo mere bundet er man. Flybiller er næsten altid til at få med AirAsia og NokAir rundt i Thailand og Malaysia, og som tidligere nævnt er der altid overnatning at finde. Jeg har min lille tab med, men der er jo internetcafeer alle steder, så hvis du bare bestiller et par dage i forvejen, så skulle det være ok.

Jeg kan ikke vurdere dit budget, men jeg bruger ikke 400 kr. om dagen, med mindre jeg skal have flybillet eller på en dyr dykkertur eller anden tur. Fx kan en guidet cykeltur i Bangkok og omegn sagtens koste 300. kr. og så er den dags budget brugt, men så er der også dage, hvor man ikke bruger andet end vand og mad.

Se fx. vores budget den dag, vi flyver fra BKK til Krabi :
Taxi Atlanta - Don Mueng lufthavn 500 B
Flybilletter Bangkok - Krabi 3600 B
Transport Krabi Airport - Lanta 2400 B vi er nødt til at tage taxi, da båden ikke sejler.
Overnatning Lanta 1 nat 4 pers. 2000 B det er for 2 hytter ved vandkanten
-----------------------------------------
I alt uden forplejning 8500 B
-----------------------------------------








gall
17-09-2015 12:24
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Du kan finde lidt om hotelbooking her.http://www.thaiguide.dk/hotel-thailand/hotel-thailand.html Her kan du vente med at booke til dagen før i rejser videre.

Der er også noget med læsernes erfaringer omkring priser her: http://www.thaiguide.dk/forum/f...

Priserne kan være billigere ved bestilling over nettet. Nogle steder har man sagt til os i receptionen, at hvis vi ønsker at forlænge skal vi gøre det over nettet. Det er billigere end at henvende sig til dem.

Hvis I bor typisk turiststeder, er det selvfølgelig lidt dyrere.

Frank nævner rigtigt mange gode ting, som vi kan nikke genkendende til, dog er vi blevet lidt for dovne til at slæbe vores bagage ind til busterminalen, og rejse med de offentlige. Vi prioriterer tiden bedre med taxa eller songtheaw. Men det kan skyldes at vi rejser i mndre afsnit end vi gjorde førhen. Husk også at natbusser er en glimrende løsning ved længere ture, eller nattoget. I Kan rejse fra Bkk til Surat Thani på den måde. Interessant anderledes måde at rejse på.

Jeg sætter et billede på af et hotelværelse vi havde på et Thai Hotel i Prachuap Khiri Khan. Vi gav 800 beht pr nat (uden morgenmad) og deres senge var rigtigt godeGrin Der var også et tilstødende rum med bord og stole.

Thomas
styker
17-09-2015 16:25
Bruger
Antal indlæg: 139
Tilmeldt: 21.01.15

Nu skriver folk jo en del med hensyn til hotelpriser uden at forholde sig til at Bettina rejser i dec og jan som er højsæson hvor hotelpriserne generelt er 2-3 gange højere end i f.eks. juni-august.
Så ja 3-4000 baht er nok prisen for noget fornuftigt til 2 Voksne og 2 børn.
Et problem ved at søge værelser til en familie på 4 er at ikke ret mange hoteller har værelser til 4 prs.
Men mange hoteller har værelser der har dobbeltdør imellem 2 værelser så de kan slås sammen kaldt connecting eller ajoining rooms.
Dette fremgår som regel ikke på bookingsiderne, der skal i tjekke hotellernes egne hjemmesider for den mulighed.
Booking.com har dog mulighed for at søge værelser til sådan en familie.

Mht visa så er det jo ikke strengt nødvendigt at søge hjemmefra da der jo nu er mulighed for 30 dages forlængelse på immigration at få 30 dages forlængelse for 1900 baht pr prs, men det er jo lidt billigere til 250kr hjemmefra.

Mht til simkort er det nemmest at købe dem i lufthavnen når i er kommet igennem tolden så kommer i lige ud til alle teleselskabernes salgsboder så er det aktiveret og registreret.
Jeg vil anbefale DTAC da de har fornuftig dækning på data overalt også med løbende udbygning af 4G.
http://www.dtac.co.th/en/prepaid/
Deres pakker er lidt uoverskuelige umiddelbart, så kig det igennem og beslut hvad der dækker jeres behov.
Og med en fornuftig datapakke kan i jo bruge f.eks. skype til kontakten til DK.
Personligt bruger vi den App der hedder LINE da den fungerer rigtig godt og den bruges også af de fleste thaier.

gall
17-09-2015 19:54
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 1022
Tilmeldt: 30.10.08

Vi rejser selv i januar hvert år, og som jeg har skrevet så rejser vi også med 2 børn på nu 6 og 9 år.

Hvis man ønsker to rum, er det bedste at finde Thai hotellerne. Her er man vant til større familier, og her er det billigere - men det kan ikke sammenlignes med de hoteller man ser i turistbrochurerne. Dog vil jeg til enhver tid foretrække disse steder.

Her fra et hotel i Hua Hin hvor der er to værelser. Pris 1800 baht. http://www.thaiguide.dk/forum/f...

Dette sted boede vi på i Klong Van pris 800-1000 baht pr nat, for to værelser, sammenhængende med en vindeltrappe med to dobbeltsenge, http://www.fatalayjoneresort.co...

Her gav vi 1800 baht for et stort værelse med en dobbeltseng og en enkeltseng i fede omgivelser. http://www.thaiguide.dk/forum/f...

Alle tre, og eks. længere oppe i teksten er januar.

Billedet er fra Bansaithong, hvor min søn spiller fodbold med "de store" drenge fra plantagen.

Thomas

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Krav for at rejse til Thailand fra 1. juli 2022 Corona inkl visum, indrejser 1 27-06-2022
Smittet inden Thailandsrejse - hvad er muligheder for at kunne rejse? Corona inkl visum, indrejser 17 26-03-2022
Min rejse til Thailand i Februar 2022. Corona inkl visum, indrejser 5 17-02-2022
NON-O Visum ansøgning - Hjælp til de supplerende oplysninger ønskes. Visum til Thailand 8 13-11-2021
Rejse til Thailand nu - 3 forskellige muligheder Corona inkl visum, indrejser 8 23-10-2021
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 4
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder