Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Gratis turistvisum til Thailand indtil 28. februar 2017
 Udskriv debat Udskriv debat
Lars
30-11-2016 10:28
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Det thailandske indenrigsministerium har besluttet at gøre turistvisum gratis i en periode for at booste turismen.

Turistvisum med en indrejse er gratis i perioden

1. december 2016 - 28. februar 2017


(Normalpris: 250 kroner)

Dvs der skal stadig søges, men der skal ikke betales for visumet, hvis det søges i denne periode.

Her officiel meddelelse fra den Kongelige Thailandske ambassade i Danmarks hjemmeside den 29. november.

(Du kan se alt om turistvisum på thaiguide - Turistvisum)

www.thaiguide.dk/images/forum/gratis-turistvisum-dec-2016-feb-2017.jpg

Admin tilføjet:
Ambassaden har 1. december udgivet revideret udgave af meddelelsen. Betydningen er den samme.

www.thaiguide.dk/images/forum/gratis-turistvisum-dec-2016-feb-2017-ambassade.jpg
Redigeret af admin d. 01-12-2016 21:04
Lars
Lars
30-11-2016 12:48
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Der spares nogle penge, op til 1.000 kroner for en familie på fire.

Vil nogle af Jer nu måske få visum istedet for at rejse med de 30 dage og klare den med visarun og forlængelser?

Måske jeg tager fejl, men ikke kun prisen betyder noget, også arbejdet, tiden og udgifterne der alligevel er? Frem og tilbage til Ambassaden eller sende det hele med posten.

250 kr er penge, men måske ikke afgørende del af feriens samlede pris? Vil det trække nogle af Jer på ferie?

Ved det nok ikke er nemt rent lovgivningsmæssigt, men kunne der i kampagneperioden istedet stemples 60 dage istedet for 30 dage ind i passet for visumfrie indrejser ville det virkelig gøre det nemmere.
Lars
girobank
30-11-2016 13:08
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Hvad et det for et visa der er gratis?

Normalt får vi jo 30 dage ved ankomst.

Så hvad er der er gratis?

Skal vi så ikke søge hjemmefra- altså ved Thai Ambassaden i Kbh?

Beklager, men jeg forstår ikke helt hvad der menes.
www.MaePhimproperty.com
Kanosejleren
30-11-2016 14:18
Bruger
Antal indlæg: 22
Tilmeldt: 28.09.16

Gælder det kun, hvis holder ferie i Thailan inde for denne periode?. Eller kan man også søge om gratis visum, hvis man ankommer til Thailand den 27. jan. og rejser hjem den 14. marts.

Lars
30-11-2016 14:51
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

girobank skrev:
Hvad et det for et visa der er gratis?

Normalt får vi jo 30 dage ved ankomst.

Så hvad er der er gratis?

Skal vi så ikke søge hjemmefra- altså ved Thai Ambassaden i Kbh?

Beklager, men jeg forstår ikke helt hvad der menes.


Det er turistvisum der er gratis. Turistvisum kan du evt. læse mere om i linket i 1. indlæg.

De 30 dage vi normalt får er ikke et visum, men det som går under visumfri indrejse. Turistvisum giver 60 dage.
Lars
Lars
30-11-2016 15:02
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Kanosejleren skrev:
Gælder det kun, hvis holder ferie i Thailan inde for denne periode?. Eller kan man også søge om gratis visum, hvis man ankommer til Thailand den 27. jan. og rejser hjem den 14. marts.


Som jeg har læst det, så er det den periode der kan søges gratis i.

Visumet vil så være gældende i en vis periode, mener det er 90 dage. Det betyder visumet kan bruges til indrejse i Thailand i den periode visumet er gældende.

Ved ankomst får du lov til op til 60 dages ophold, bare du er rejst ind inden visumet udløber.

Det er forskellen på visumets gyldighed og opholdets længde. Det kan du evt også læse mere om i linket i første indlæg.

Tilføjelse som andre måske kan bruge:

Mener man kan søge visum i op til 2-3 måneder inden rejsen.

Det betyder andre kan søge visum i februar til rejse til Thailand sidst i marts (hvis de ikke laver praksis om). Skal blot rejse ind i Thailand inden visumet udløber.
Redigeret af Lars d. 30-11-2016 15:22
Lars
Lars
30-11-2016 17:40
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Jeg ser et sted at nogle mener jeg spreder usande informationer, da nogle aviser tidligere har skrevet lidt snørklet omkring det med turist visum og Visa On Arrival og at der ikke er tillid til Ambassaders officielle dokumenters ordlyd, men mere engelsksprogede thailandske nyhedsmedier.

Snakken går på at det kun er lande fra Visa On Arrival gruppen, 19 lande, der kan få gratis turistvisum. Danmark er ikke i den gruppe der kan få visum on arrival (14 dages ophold ved indrejse) da det er unødvendigt.

Et eksempel på artikel om at dette kan ses hos nyhedsmediet ThaiPBS fra 22. november, hvor der måske refereres fra en thailandsk pressekonference eller lignende.

Jeg vil lade jeg selv bedømme hvordan teksten som er formidlet videre fra ambassaden skal læses.

Dog skriver de thailandske ambassader i Norge, Sverige og Australien det samme.

Om alle Ambassaderne har misforstået Indenrigsministeriets udmelding kan jeg selvfølgelig ikke garantere. Håber selvfølgelig ikke det er ukorrekt information Ambassaderne har givet og prøver altid bedst muligt at undgå rygter og historier.

Fra den Thailandske Ambassade i Norge:

By the Order of the Ministry of Interior dated 30 November B.E. 2559 (2016), starting from 1 December 2016 until 28 February 2017, Thailand will launch a temporary tourist visa fee exemption scheme and a temporary Visa on Arrival (VoA) fee reduction scheme details are as follows:

- All applicants applying for Tourist Visa (single entry) to Thailand during the aforementioned period will be exempted from the visa fee.

- During the aforementioned period, Visa on Arrival (VoA) fee will be decreased from 2,000 THB to 1,000 THB for applicants of the nationalities which are entitled to apply for the VoA at the designated immigration checkpoint

Fra http://www.thaiembassy.no/wordp...

Thailands Ambassade i Sverige, der skriver som den norske:
http://www.thaiembassy.se/minma...

Thailands Ambassade i Australien som også har samme to adskilte punkter:
http://canberra.thaiembassy.org...

Den Thailandske Ambassade i Sverige skriver på deres facebookside her i aften:
Från och med 1 december fram till 28 februari så tar vi bort visum avgiften för turistvisum (single entry).
Samt så sänker immigration avgiften för Visa on Arrival för turister från 19 länder.


Skulle være pokkers om de tager så meget fejl, men kan måske være?
Redigeret af Lars d. 30-11-2016 19:15
Lars
girobank
30-11-2016 19:17
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

1.Ved ankomst får du lov til op til 60 dages ophold, bare du er rejst ind inden visumet udløber.
2.Visumet vil så være gældende i en vis periode, mener det er 90 dage. Det betyder visumet kan bruges til indrejse i Thailand i den periode visumet er gældende.
Hvordan skal ovenstående forståes?

Spørgsmål: skal vi så stadig søge 60 dages turistvisa(normalt 250 kr.) På Ambassaden I Købehavn?

Det er lidt svært at forstå teksten og det er farligt at tolke teksten-især hvis det tolkes forkert.

Jeg har i dag aflyttet Ambassaden telefonsvarer, og den siger 60 dage og så kan den forlænges i Thailand inden udløb af de 60 dage for 1900B.
www.MaePhimproperty.com

Lars
30-11-2016 19:41
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Girobank, jeg ved måske ikke helt hvad det er som du ikke forstår i dine to indlæg.

Der er ikke lavet noget om mht visumreglerne. Blot at det er gratis at få turistvisum i den periode.

Der står ingen steder noget om at man ikke skal søge et visum.

Gyldighed - den tid du har lov til at rejse ind i Thailand.
Opholdets længde - den tid du får lov at være i Thailand ved indrejse.
Lars
girobank
30-11-2016 21:54
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Jeg forstår nok nogenlunde reglerne, men du skriver både 60 og 90 dage, hvad mener du egentlig så med det?

Som nævn så aflyttede jeg ambassadens telefonsvarer, se ovenstående.

Men det er typist i thailandske spørgsmål og svar- altid tvetydig eller kan misforståes.

Jeg tro, at man ved ankomst i nævnte periode gratis får 60 dages visum!

Men det er måske også forkert.

www.MaePhimproperty.com

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Tage hund med til thailand Generelt 2 25-03-2024
Problem at veksle danske kroner i Thailand Valuta og banker 36 29-12-2023
Thailand fået ny Premierminister 22. august. Løbende opdatering siden valget. Politik 12 01-09-2023
22-årig komet fra Thailand vandt guld i herresingle i badminton VM i København Nyheder 1 28-08-2023
Steder i det sydlige Thailand uden Russer Rejseplaner 4 26-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 2
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,234
· Nyeste bruger: TomP
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder