Hvilke erfaringer har i ang, booking på diverse søgemaskiner.
Jeg har altid booket på hjemmesider, hvor der var mulighed for personlig kontakt/betjening.
Jeg tænker om man er sikret for rejsen, da hele rejsens pris skal betales ved bestilling.
Så lang tid at man ikke bestiller de enkelte etaper selvstændigt, er man dækket mod forsinkede fly osv. Er det det du mener, eller er det konkurs du tænker på?
Thomas
Det kommer lidt an på hvilket kort du betaler med.
Dankort sidestilles med kontant betaling, dvs får du ikke varen er pengene tabt.
Det var der mange der fandt ud da cimber gik konkurs, der fik alle dem der havde betalt med dankort en lang næse hvorimod dem der have betalt med mastercard fik pengene igen
Så betaler du med et internationalt kreditkort såsom master eller visakort kan du gøre indsigelse i banken også vil du få dine penge igen ved evt manglende vare eller konkurs.
Problemet ved visa/dankort er at man ikke umiddelbart altid kan se hvilken del af kortet der bruges til betalingen.
Derfor bruger jeg altid mastercard til køb af flybilletter og hotelbooking.
Iøvrigt er de fleste af de billetsælgere der er på f.eks. momondo ejet af den samme koncern, bookede selv via airngo sidste år.
Men jeg tjekker altid prisen på flyselskabernes hjemmeside også, og er den ca den samme booker jeg altid direkte på flyselskabets hjemmeside.
Især med alle de billetkategorier med svingende bagagevægt der findes efterhånden kan det være svær på f.eks. supersaver og se hvor meget bagage der er med i en given billetpris.