Thai Airways har idag via facebook offentliggjort denne besked omkring ældre refusioner.
Mange har måske allerede fået denne information i emails?
(Oversat og den originale på engelsk er længere nede og er den der gælder i tvivlstilfælde)
Thai Airways International Public Company Limited (THAI) informerer hermed passagerer eller kreditorer, som omhyggeligt har indsendt anmodninger om tilbagebetaling før den 14. september 2020, om, at statusoplysningerne nu er tilgængelige på THAIs officielle hjemmeside ( www.thaiairways.com ).
(red: Kan vælge CHECK YOUR REFUND STATUS et stykke nede på websiden.)
Hvis enkeltpersoner undlader at give væsentlige personlige oplysninger såsom bankkontooplysninger og kontaktoplysninger, vil status angive "Vi kunne ikke fortsætte med din refusion. Angiv venligst flere detaljer."
Passagerer opfordres derfor til omhyggeligt at give disse oplysninger ved at uploade de nødvendige dokumenter via onlineplatformen. Refusionsprocessen for anmodninger indsendt forud for virksomhedens rehabiliteringsbestræbelser forventes afsluttet den 31. marts 2024.
I tilfælde af rejsekuponer, der er indstillet til at udløbe den 31. december 2023, opfordres passagerer til at besøge https://www.thaiairways.com/th_... (placeret i Assistance-sektionen på THAIs officielle hjemmeside) for flittigt at besøge give deres personlige og bankkontooplysninger til refusionsformål senest den 31. januar 2024.
Denne proceduremæssige overholdelse sikrer, at virksomheden systematisk behandler refusioner inden for en 90-dages tidsramme.
Bemærk at THAI skriver
Er billetten købt via agent skal agenten kontaktes og THAI online service kan ikke bruges.
Er billetten købt på THAIs webside og betalt med kreditkort kan det anvendes.
Terms and Conditions
• Tickets purchased via www.thaiairways.com and paid by credit card. Please wait for a refund to credit card within 60 days.
• Tickets purchased through a travel agency, please contact directly with your travel agency.
Original:
Thai Airways International Public Company Limited (THAI) hereby informs passengers or creditors who have diligently submitted refund requests before September 14, 2020, that the status information is now accessible on THAI's official website (www.thaiairways.com). Should individuals fail to provide essential personal information such as bank account details and contact information, the status will denote, "We couldn't proceed with your refund. Please provide more details." Hence, passengers are kindly urged to meticulously furnish these details by uploading the requisite documents through the online platform. The refund process for requests submitted preceding the Company's rehabilitation endeavor is anticipated to conclude by March 31, 2024.
In the case of travel vouchers set to expire on December 31, 2023, passengers are encouraged to visit https://www.thaiairways.com/th_... (situated within the Assistance section of THAI's official website) to diligently furnish their personal and bank account details for refund purposes by January 31, 2024. This procedural adherence ensures that the Company systematically processes refunds within a 90-day timeframe.