Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - generelt - Visum til Thailand
Turist Visum - Krav om hotelreservation, 1 eller 2 nætter ?
 Udskriv debat Udskriv debat
girobank
14-10-2017 15:09
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Hold op hvor vi vrøvler.

Hvis man ikke søger visum hjemmefra, får man automatisk 30 dage ved indrejse fra Danmark, som vi altid har fået. Skal man være der længere, skal der efter min mening søges visa hjemmefra.

Hvilket også bliver oplyst af Ambassaden og Thai Airways.

Det er da ganske fornuftig at skrive det det nøjagtige antal dage, men visa udstedes så med 30 dage - altså ikke et "skævt" tal!

Hvordan kan man så forlænge med 60 dage?
www.MaePhimproperty.com
Lars
15-10-2017 04:41
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Hvis der er nogen der vrøvler Girobank, må det være dig.

Der udstedes ingen visa på 30 dage - og nu er emnet udstedelse af turistvisum på Ambassaden.

Det du får ved ankomst i Thailand er ikke et visum, det er blot ret til 30 dages ophold som "visum fri indrejse".

Det skriver ambassaden også, dog på engelsk "Visa Exemption" - betyder "visum fritagelse".

Blot nogle gange nemmere at bruge de rigtige betegnelser og holde de to ting adskilte, så nogen ikke tror de kan/skal søge 30 dages visum.

(De to sidste afsnit du har skrevet, kan du ikke forklare dem?
Skrive antal dage på visumansøgning hos Ambassaden og få visum med 30 dage?

Hvordan kan man så forlænge med 60 dage?, spørger du. Jeg skrev vist forlænge de 60 dage)

Ambassaden spørger om hvor længe man regner med at være i Thailand og spørgsmålet var så ret enkelt hvad der skal skrives, når opholdet går ud over de 60 dage.
Lars
Noah
16-10-2017 19:39
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Tak for alle jeres svar.

Jo, mit planlagte ophold i Thailand er på 87 dage.

Vil søge om et Turist Visum med 1 indrejse på Ambassaden i Hellerup..

Og så forlænge de 60 dage, med 30 dage på et immigrationskontor i Thailand - der med kan jeg være i Thailand i de 87 ønskede dage.

Men om jeg på ansøgelsesblanketten under feltet:

"Duration of proposed stay" (Number of days in Thailand)

Skal skrive 60 eller 87 ... Det er jeg stadig i tvivl om.

Som sagt, sidste gang da jeg søgte, blev jeg ringet op af ambassaden i Hvide Sande, og fik at vide at jeg skulle sende en ny ansøgnings blanket over til dem, fordi de ville ha´ at der skulle stå skrevet 60 dage.

Så måske vil de også ha´at man skriver 60 på ansøgelses blanketten til Ambassaden i Hellerup ?.

Tak for hjælpen ind til videre, og for en god side med en masse nyttige og spændende informationer og historier.
Redigeret af Noah d. 16-10-2017 19:43
A12019
17-10-2017 06:10
Bruger
Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 28.02.12

girobank skrev:
Sidste gang vi var i Thaland (februar) ville paskontrollen i lufthavnen have, at jeg skrev hvor vi skulle bo, så det skrev jeg selvfølgelig på arrival kortet.
Så var det bare iorden.

Det var da en rigtig god ide at skrive dit opholdssted på arrivalkortet da der jo netop er en rubrik (Address in Thailand) til formålet ...

Det er også altid en god ide at udfylde alle felter på forhånd så man ikke er med til at forlænge ventetiden gennem immigrationen ...
Redigeret af A12019 d. 17-10-2017 07:13

Noah
18-10-2017 07:14
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Tak for svarene.

Ja, mit planlagte ophold i Thailand er på 87 dage.

Vil søge om et Turist Visum med 1 indrejse på Thai ambassaden i Hellerup..

Og så forlænge de 60 dage, med 30 dage på et immigrationskontor i Thailand - der med kan jeg være i Thailand i de 87 ønskede dage.

Men om jeg på ansøgelsesblanketten under feltet:

"Duration of proposed stay" (Number of days in Thailand)

Skal skrive 60 eller 87 ... Der er jeg i tvivl.

Og synes at det er svært at komme i kontakt med Thai ambassaden i Hellerup, og kan ikke finde noget omkring det inde på deres hjemmeside..

Som sagt, sidste gang da jeg søgte, blev jeg ringet op af Thai ambassaden i Hvide Sande, og fik at vide at jeg skulle sende en ny ansøgnings blanket over til dem, fordi de ville ha´ at der skulle stå skrevet 60 dage, også selv om jeg forklarede dem, at jeg skulle være i Thailand i længere tid, end 60 dage.

Så måske vil de også ha´at man skriver 60 på ansøgelsesblanketten til ambassaden i Hellerup ?
(og også selv om det ikke er det rigtige antal dage?)

Nogen herinde som har søgt om et Turist Visum med 1 indrejse for nyligt, og som også havde planer om at forlænge med 30 dage mere i Thailand.

- Hvis der er det, hvad skrev du så på blanketten under feltet:

"Duration of proposed stay" (Number of days in Thailand)

Nå, men tak for hjælpen ind til videre, og for en god side med en masse nyttige og spændende informationer og historier.

Positive tanker herfra.
Noah
18-10-2017 07:15
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Tak for alle jeres svar.

Jo, mit planlagte ophold i Thailand er på 87 dage.

Vil søge om et Turist Visum med 1 indrejse på Ambassaden i Hellerup..

Og så forlænge de 60 dage, med 30 dage på et immigrationskontor i Thailand - der med kan jeg være i Thailand i de 87 ønskede dage.

Men om jeg på ansøgelsesblanketten under feltet:

"Duration of proposed stay" (Number of days in Thailand)

Skal skrive 60 eller 87 ... Det er jeg stadig i tvivl om.

Og det er svært at komme i kontakt med ambassaden i Thai Hellerup, og kan ikke finde noget omkring det inde på deres side.

Som sagt, sidste gang da jeg søgte, blev jeg ringet op af Thai ambassaden i Hvide Sande, og fik at vide at jeg skulle sende en ny ansøgnings blanket over til dem, fordi de ville ha´ at der skulle stå skrevet 60 dage, også selv om jeg forklarede dem, at jeg skulle være i Thailand i længere tid, end 60 dage.

Så måske vil de også ha´at man skriver 60 på ansøgelses blanketten til Ambassaden i Hellerup ?
(og også selv om det ikke er det faktiske antal dage?)

Nogen herinde som har søgt om et Turist Visum med 1 indrejse for nyligt, og som også havde planer om at forlænge med 30 dage mere i Thailand.

- Hvis der er det, hvad skrev du så på blanketten under feltet:

"Duration of proposed stay" (Number of days in Thailand)

Nå, men tak for hjælpen ind til videre, og for en god side med en masse nyttige og spændende informationer og historier.

Positive tanker herfra.
A12019
18-10-2017 08:10
Bruger
Antal indlæg: 136
Tilmeldt: 28.02.12

Du skal, efter min bedste overbevisning, skrive 60 dage da det er hvad dit visum giver dig ret til. Hvad du efterfølgende laver mht. forlængelse i Thailand er ikke relevant for din ansøgning om turistvisum.
Noah
20-10-2017 17:28
Bruger
Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 07.07.11

Okay, det er bare i orden.

Jeg har skrevet 60 på ansøgningen, under feltet:

"Duration of proposed stay" (Number of days in Thailand)

.. Og sendt den afsted med posten idag, sammen med alle de andre vedlagte papirer som de skal bruge på Thai Ambassaden i Hellerup.

Tak for hjælpen her inde, den er værdsat.

girobank
20-10-2017 17:49
Bruger
Antal indlæg: 376
Tilmeldt: 11.03.09

Jonner, jeg har lige fået 60 dage og søger så 30 ekstra dernede.

Havde vedlagt bevis på hvor vi skal være i hele perioden.

Når jeg ankommer, anmelder jeg ligeledes til det lokale immigration, hvor jeg er.
Efter få dage får jeg en påstemplet slip retur-

Den gemmer jeg i mit pas.
www.MaePhimproperty.com
Lars
21-10-2017 02:10
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Girobank,
Spørgsmålet fra Jonner gik fra starten på hvad der skal skrives på visum ansøgningen. Som Jonner skriver i feltet "Duration of proposed stay".

Det går ikke på hvor længe visumet giver ophold til, kan forlænges eller hvad der skal udfyldes på indrejsekortet som afleveres ved ankomst i Thailand.

(Jeg syntes også som FarangBaa at alle bør udfylde det hvide indrejsekort helt inden de kommer til paskontrollen. Har ofte stået og ventet i køen på nogle der ikke har ikke har udfyldt det).
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Visum til Danmark - lange behandlingstider og ventetider på at booke tid til ansøgning - Ambassade Visum til Danmark 5 25-03-2024
Store prisstigninger for visum på vej? Visum til Thailand 2 15-03-2024
Vietnam - nu 45 dages visumfri indrejse og turist E-visum til 90 dage Andre lande omkring Thailand - rundrejser 1 08-12-2023
visum declaration form Visum til Thailand 5 14-08-2023
Familiesammenføring - dobbelt garanti og flere betingelser/krav - nyt lovforslag fremsat Opholdstilladelse i Danmark 16 05-04-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 3
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,235
· Nyeste bruger: Mogms
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder