Nyeste indlæg
Du er her: Forum forside - Thailand - i Danmark - Visum til Danmark
Thai på besøg bank garanti
 Udskriv debat Udskriv debat
bifrost19
20-07-2022 15:19
Bruger
Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 20.07.22

Hej
Som jeg ser det er der lang vej hvis man skal have besøg ihvertfalld hvis man ikke har prøvet det før:
Fingeraftryk ???
Skal der stilles en garanti sikkhed for et beløb i Banken fra min side ?
Og hvad skal hun - thai - have ?
Hvor søger man visa VSF hvad er det ?
mvh
Bruno
WhiteBoyRick
20-07-2022 18:56
Bruger
Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 03.01.20

Hej Bruno,

Jeg medgiver, at det kan virke uoverskueligt første gang.
Men der er faktisk slet ikke så lang vej, hvis man bare følger guide og tjekliste på disse to sider:
https://visa.vfsglobal.com/ind/en/dnk/apply-visaapply-visa
https://www.vfsglobal.com/denmark/Thailand/Thai...cklist.pdf.

- De tager fingeraftryk når man afleverer papirer hos VFS.

- Der skal ikke stilles garanti, men som det fremgår af tjeklisten, skal ansøger have et indestående svarende til det antal dage, der søges visum til. 90 dage = ca. 31.500 DKK, hvis du er vært.

- VFS er der hvor ansøgningen skal indleveres. Der skal bestilles tid til indlevering af ansøgning + div. papirer. Det gøres via VFS’s hjemmeside. Jeg kan ikke selv bekræfte det, men der skulle være lang ventetid i øjeblikket.

Håber det giver nogenlunde mening. Ellers spørg løs. Jeg, og sikkert mange andre her på sitet, har været igennem det mange gange efterhånden.



Mvh
Redigeret af WhiteBoyRick d. 20-07-2022 18:58
bifrost19
20-07-2022 21:51
Bruger
Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 20.07.22

WhiteBoyRick skrev:
Hej Bruno,

Jeg medgiver, at det kan virke uoverskueligt første gang.
Men der er faktisk slet ikke så lang vej, hvis man bare følger guide og tjekliste på disse to sider:
https://visa.vfsglobal.com/ind/en/dnk/apply-visaapply-visa
https://www.vfsglobal.com/denmark/Thailand/Thai...cklist.pdf.

- De tager fingeraftryk når man afleverer papirer hos VFS.

- Der skal ikke stilles garanti, men som det fremgår af tjeklisten, skal ansøger have et indestående svarende til det antal dage, der søges visum til. 90 dage = ca. 31.500 DKK, hvis du er vært.

- VFS er der hvor ansøgningen skal indleveres. Der skal bestilles tid til indlevering af ansøgning + div. papirer. Det gøres via VFS’s hjemmeside. Jeg kan ikke selv bekræfte det, men der skulle være lang ventetid i øjeblikket.

Håber det giver nogenlunde mening. Ellers spørg løs. Jeg, og sikkert mange andre her på sitet, har været igennem det mange gange efterhånden.

Hej
Og mange tak for dit uddybende svar - rart man har sådan en side her - hvor man kan spørge og tak for linket
mvh
Bruno

Mvh
Lars
28-07-2022 02:06
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Som det første skal du måske undersøge mulighederne for at booke en tid til at aflevere ansøgningen.

Der var for kort tid siden ingen ledige tider indtil oktober og november og senere blev der helt lukket (der kom ikke nye tider at vælge senere).

Jeg ved ikke om der er åbnet igen.

De lange ventetider ser ud til at skyldes mange rejsende samt personalemangel på ambassaden og ventetid på sikkerhedsgodkendelser i Danmark af nyt personale.

Guide
Som suplement til WhiteBoyRocks glimrende beskrivelse har ambassaden også udgivet en guide til hvordan der søges og en mere til ofte stille spørgsmål.

Disse kan måske også hjælpe og kan læses her på thaiguide på
Visum til Danmark fra Thailand

Lars

Prebsi
19-08-2022 11:37
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 19.08.22

Jeg har et tillægsspørgsmål. Der er krav om at den besøgende skal have 350 kr. pr dag på sin konto. Kan jeg som vært overfører f.eks. 7350 kr. til hendes konto uden problemer for hende, således pengene figurerer på hendes konto ? Hvornår skal pengene være synlig på hendes konto i forhold til ansøgning osv ?

Vh
Preben
WhiteBoyRick
19-08-2022 14:47
Bruger
Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 03.01.20

Prebsi skrev:
Jeg har et tillægsspørgsmål. Der er krav om at den besøgende skal have 350 kr. pr dag på sin konto. Kan jeg som vært overfører f.eks. 7350 kr. til hendes konto uden problemer for hende, således pengene figurerer på hendes konto ? Hvornår skal pengene være synlig på hendes konto i forhold til ansøgning osv ?

Vh
Preben



Hej Preben,

Det kan du roligt gøre. Giv ansøger en kvittering for overførslen med til VFS, hvis de skulle interessere sig for, hvor pengene kommer fra.

Pengene skal blot stå på kontoen, når der laves kontoudskrift i banken. Om de er gået ind dagen før har ingen betydning.

Du kan med fordel overføre pengene via https://wise.com/. De har bedre kurser og lavere gebyrer.


Mvh
Prebsi
19-08-2022 19:16
bruger
Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 19.08.22

Tak for hurtig og brugbar svar. Vh Preben
Baggesteen
25-08-2022 14:54
bruger
Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 25.08.22

Der er løst lidt op for tiderne i VSF Global. Jeg havde først en tid i November. Den ændrede jeg så til 30/9. Da jeg senere tjekkede ledige tider, kunne jeg så få en tid den 6/9. Hvis man prøver at ændre tid mere end to gange bliver man afvist. Så skal man begynde helt forfra med registrering. Husk alle papirer/kopier. Eller bliver man sendt af sted igen. Pøj, pøj.

Lars
01-09-2022 16:45
Brugers avatar

Bruger
Antal indlæg: 9353
Tilmeldt: 30.09.08

Baggesteen,
det lyder godt der er ledige tider.

Så du noget om hvornår der er "mange ledige tider", altså om der nu er givet frit igen med mange nye tider at vælge imellem.

Eller er dem som er nu måske blot aflysninger af tider?

Jeg kan ikke selv komme ind at kigge før jeg oploader en masse info om den der vil søge visum.

Men kunne se at der idag var en tid ledig den 2. september til besøgvisum for kæreste/ægtefæller, så ser ud til det er nemmere nu.

Redigeret af Lars d. 01-09-2022 16:46
Lars

Gå til kategori:  
Lignende emner
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
THAI bestilt 45 Boeing 787 Dreamlinere med option på 80 mere Fly 1 21-02-2024
THAI - status for refusionkrav indgivet før 14/9/2020 kan ses online Fly 1 01-01-2024
Udviklingen i flybillet priserne siden marts 2023 - samme afgange (THAI) Fly 4 18-08-2023
Bedste hospitaler i Thailand. Et thai hospital er nr. 182 i verden og 4 danske i top 102 Sundhed og medicin 1 20-07-2023
thai airways Fly 3 17-07-2023
Nyeste indlæg
     
Forum guide
Nyeste indlæg - forsiden
Forum oversigt
Søg
Guider:
Kom godt igang
Billeder i indlæg
Video i indlæg
Google kort i indlæg
     
Sticky - fastholdte
Nødtelefonnumre i Thailand
Problem at veksle danske kroner i Thailand
Alle indrejserestriktioner fjernes fra 30. september (2022)
Indrejsekortet, TM6, som udfyldes i flyet afskaffes midlertidigt
Visum til Thailand fåes nu 100% online - visum sendes via e-mail
E-cigaretter ulovlig at medbringe til Thailand
Turistfælder
     
Populære emner
bank konto i thailand
ang. thailand...
Børn med på ferien.
Famileværelser på Koh Samui...
Spørgsmål fra førstegangsrejsende
10 ting, man ikke gør i Thailand
Sjove ting og billeder
Mad til børn +mælkeerstaning
HURTIGSTE VEJ TIL ET VISUM
     
Mest læste emner
     
Besøgende
· Gæster online: 6
· Brugere online: 0
· Antal brugere: 1,236
· Nyeste bruger: Bohnielsen
     
Hjælp, regler, kontakt
Hjælp til forum - FAQ
Forum råd og regler
Kontakt
     
ældre nyheder om Thailand
Overskrifter
Fuld tekst - alle nyheder